XSLaren edukia

Historia Garaikidearen Praktika

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Historiako Gradua
Ikasturtea
2018/19
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

06. Konpetentziak:

Moduluaren konpetentziak (Historia ikerketen Metodologia, M06-)

M06CM02: Mugatzea, lortzea, antolatzea eta dokumentuetako eta informazio-iturrietako tipo desberdinak analizatzea ahalmena erakutsiz, ikerkuntza historikoko oinarrizko metodoak ezagutzea.

M06CM03: Irakurtzea, estudiatzea, interpretatzea eta jatorrizko historikoak balioestea teknika espezifikoak ikastea.

M06CM05: Informazio-iturriak lortzeko erreminta bezala TICs-ak erabiltzea, haiek tratatzea eta haiek antolatzea.

M06CM06: Bereziki hizkuntzaren erregistroak eta TICs-en erabilera zainduz, saiakera-lanak eta ikerkuntza historikoa idatzitako erako aurkeztea.

M06CM07: Joera historiografiko nagusiak, garai historiko bakoitzeko kulturarekiko bere erlazioa eta aplikatutako ikerkuntzako bere erabilera ezagutzea.



Tituluaren (Historiako Graduaren) konpetentziak

G002: Ikuspegi desberdinak eta denboran eta garai historiko bakoitzeko kulturarekiko bere erlazioan gertatu diren perspektiba historiografikoak identifikatzea.

G003: Metodoak eta ikerkuntza historikoko oinarrizko teknikak ezagutzea eta lortzea, antolatzea eta material desberdinak eta informazio-iturriak analizatzea ahalmena erakustea

G004: Iturri historiko, lehen mailako eta bigarren mailakoen erabilera egokirako bere trebetasuna erakusteko moduan, gaia edo ikerkuntza historikoko arazoa era ahozko eta/edo, zuzenketa formalarekin eta terminologia egokiarekin, gutxienez idatzitakoan aurkezteko gaia izatea

G005: Hierarkizatzea eta historiak irakaskuntzaren eremuetan landutako diskurtso zientifikoa sekuentziatze ahalmena, dibulgazioa eta komunikazioa erakustea.



MEC-aren Konpetentziak:

Ikasleek frogatu duten MEC1 edukitzea eta ikerketara bateko ezaguerek derrigorrezko bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen dela, eta maila batera aurkitu ohi da, testuliburu aurreratuetan jarri arren, sartzen dituela batzuk bere ikerketa alorreko abangoardiatik datorren ezaguerek nahasten dituzten alderdi bat ulertzea.

2 MEC-a ikasleek jakin dezaten bere ezaguerak bere lanari edo era profesionaleko bokazioari ematea eta eduki ditzaten lantzearen eta argudio-atzelariaren bidez frogatu ohi diren konpetentziak eta estudio-area barruan arazo erabakia.

3 MEC-a ikasleek izan dezaten biltzea eta izaera sozial, zientifiko edo etikoko gai nabarmenei buruzko gogoeta sartzen duten judizioak igortzeko datu nabarmenak (bere estudio-arean normalean) interpretatzea ahalmena.

4 MEC-a ikasleek transmititu ahal dezaten informazioa, ideiak, arazoak eta ez espezializatutako publiko espezializatuentzako konponbideak.

5 MEC-a ikasleek gara dezaten atzeko ikerketak autonomia-gradu altuarekin hasteko beharrezko ikasketa trebetasun haiek

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Egungo historiografiaren jatorri eta bilakaera

2. Egungo joera historiografokoak

3. Egungo joera historiografokoaren adibide bat

4. Ikerketa historikoaren prozesua

5. Dokumentu iturri eta artxiboak

6. Iturri berrien zabaltzea eta bere kritika

7. Ikerketa historikoaren idazketa eta azalpena

MetodologiaToggle Navigation

Aurkezpena eta programaren edukien azalpena.

Testu eta ikerketa historiografikoen irakurketa eta analisia.

Gaurko joera historiografikoetan sakontzea, euskarri material desberdin sarbide zuzenaren bitartez, iruzkin praktiko eta eztabaidak ikasgelan egiteko gai izan.

Aurrez azaldutako metodoak, ikerketa historiko batean erabiltzea.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

El sistema de evaluación de esta asignatura es continuo, lo que implica la asistencia regular a las clases, realización de las actividades propuestas y ejecución del trabajo individual.



Casos específicos:

1. El estudiante que, en aplicación de la normativa vigente, desee optar por la evaluación final en lugar de seguir la evaluación continua, debe comunicarlo por escrito dirigido al profesor en un plazo de 9 semanas desde el inicio del curso. Este estudiante que ha renunciado a la evaluación continua en el plazo previsto de 9 semanas, si no se presenta al examen o prueba final, tendrá la nota de No presentado. Por el contrario, el estudiante que no renuncia en el plazo previsto a la evaluación continua, si no va haciendo las pruebas de evaluación continua y tampoco se presenta a la prueba o examen final, recibirá la calificación de Suspenso, 0 (Cero). En caso de que haya realizado algunas pruebas de evaluación continúa pero no se presente al examen o prueba final, se le tendrán en cuenta las notas que haya conseguido a lo largo del curso (en proporción al porcentaje previsto), pero tendrá 0 puntos en la parte correspondiente a la prueba final.

La evaluación final consiste en una prueba sobre el conjunto del temario, compuesta por un examen escrito y una prueba práctica que se evalúa junto al examen. En la prueba final un 10% de la nota corresponderá a la competencia en expresión escrita.

2-Alumnos exentos de asistencia a las clases. Existe una normativa oficial sobre la asistencia a clase y exenciones certificables previstas. Está disponible en la página web de la Facultad. Los alumnos oficialmente exentos de asistir a clase siguen el sistema de evaluación final.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Serán entregados a través de la plataforma E-gela.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ALÍA MIRANDA, F., Técnicas de investigación para historiadores. Las fuentes de la historia, Madrid 2005

ALTED, A. y SÁNCHEZ, J. A.: Métodos y técnicas de investigación en Historia Moderna e Historia Contemporánea, Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces, 2005.

ARÓSTEGUI, J.: La investigación histórica: teoría y método, Barcelona, Crítica, 2001.

AURELL, J., La escritura de la memoria. De los positivismos a los postmodernismos, Valencia 2005

AURELL, J., C. BALMACEDA, P. BURKE y F SOZA: Comprender el pasado. Una historia de la escritura y el pensamiento histórico, Madrid, Akal, 2013.

BLOCH, Marc, Apología para la historia o el oficio de historiador, México 1996

EGIDO, A. (coord.): La historia contemporánea en la práctica, Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces, 1996.

GADDIS, J. L., El paisaje de la historia. Cómo los historiadores representan el pasado, Barcelona 2002

HERNÁNDEZ SANDOICA, E.: Tendencias historiográficas actuales. Escribir historia hoy, Madrid, Akal, 2004.

IGGERS, G. G.: La ciencia histórica en el siglo XX. Las tendencia actuales, Barcelona, Idea Books, 1995.

MORADIELLOS, E.: Las caras de Clío. Una introducción a la historia. Madrid, Siglo XXI, 2001.

PASAMAR, Gonzalo: La historia contemporánea. Aspectos teóricos e historiográficos, Madrid, Síntesis, 2000.



PASAMAR, Gonzalo: La historia contemporánea. Aspectos teóricos e historiográficos, Madrid, Síntesis, 2000.

Gehiago sakontzeko bibliografia

American Historical Review
Anales de Historia Contemporánea
Annales. Histoire, Sciences Sociales
Ayer
Historia Contemporánea
Historia Social
Historia y Política
Memoria y civilización
Pasado y Memoria. Revista de Historia Contempo¬ránea
Revista de Historiografía
Sancho el Sabio
Studia Historica. Historia Contemporánea

.

Aldizkariak

American Historical Review
Anales de Historia Contemporánea
Annales. Histoire, Sciences Sociales
Ayer
Cuadernos de Historia Contemporánea
Historia Contemporánea
Historia y Política
Memoria y civilización
Pasado y Memoria. Revista de Historia Contemporánea
Revista de Historia Contemporánea
Studia Historica. Historia Contemporánea

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:00-13:00

10:30-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.02 - LETREN FAKULTATEA
  • AULA 0.02 - LETREN FAKULTATEA

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.02 - LETREN FAKULTATEA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:00-13:00

10:30-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1.06 - LETREN FAKULTATEA
  • AULA 1.06 - LETREN FAKULTATEA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1.06 - LETREN FAKULTATEA