XSLaren edukia
Egungo Mundua
- Ikastegia
- Letren Fakultatea
- Titulazioa
- Historiako Gradua
- Ikasturtea
- 2018/19
- Maila
- X
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 40 | 60 |
Gelako p. | 20 | 30 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
-II Mundu gerraren osteko garaian, munduan zabaldu diren prozesu eta gertakizun nagusien ezaguera erdiestea. Nazioarte mailako harremanen barneko logika aldakorrak ulertzea. Prozesu guzti horien artean erlazioak sortzea eta gaur egunaren arrazoizko azalpen kritikoa erraztea.
- Garaiako debate historiografikoen gai nagusien oinarrizko ezaguera erdiestea eta talde lan garatzeko gaitasunak lortzea eta emaitzak jendaurrean azaltzea.
- Diziplinaren garapenerako behar diren iturri askotarikoak analizatzeko eta interpretatzeko gaitasunak lortu eta azaltzea (Testuak, grafikak, audiobisualak).
- Diskurtso zientifikoak egituratu eta sintesi historikoak eraikitzeko gaitasunak garatzea dokumentazio eta ekarpen historiografiko garrantzitsuen analisitik abiatuta.
- Ikerketa historikoaren gai edo arazo bat aurkezteko gaitasuna lortzea, ahoz edo/eta idatziz, zuzentasun formalez eta terminologia egokia erabiliz; hartara, iturri historikoak (lehen eta bigarren mailakoak) modu egokian erabiltzeko trebetasuna erakusteko.
- Jatorrizko dokumentu historikoak irakurtzeko, ikertzeko, interpretatzeko eta baloratzeko teknikak ikastea, zientzia eta teknika historiografikoak erabiliz.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Irakasgai honetan hurrengo azaleko edukinak ematen dira (irakasleak egitarau konkretu bat prestatuko du ikasleentzat)
-Mundu Bipolarren bilakaera eta gatazkak. Sistema kapitalista eta komunista.
-Deskolonizazioa, Hirugarren Munduaren sorrera eta Ipar-Hego haustura
-Mundu komunistaren hondamena, Gerra Hotzaren amaiera, Berlineko Harresiaren erorketa eta Ekialdelo Europaren aldaketak
-Gerra Hotzaren osteko aroa
-Txina maoista eta posmaoista
-Globalizazioaren ondorioak. 2007/2008 krisialdia.
-Egungo Espainia eta Europa.
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgaia 60 ikasgelako eskola-ordutan emango da eta 90 ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak beharrezkok izango dira.
40 ikasgelako eskola-orduak (M), irakasleak emandako azalpenak dira. Gainontzeko 20 ikasgelako eskola-orduak (GA) hurrengo gelako praktikak egiteko izango dira:
1.Testu historikoen eta historiografikoen analisia eta iruzkina.
2.Bideoak ikustea eta iruzkinak egitea
3.Talde lanen antolaketa eta koordinazioa.Talde lanen ahozko aurkezpenak.
90 ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak irakasgaia ikasteko eta ebaluatuak izango diren lan praktikoak egiteko dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgaiaren ebaluazioa etengabea da: azken kalifikazioan, irakasgai osoaren azterketa idatziak %70 balio izango du eta ikasturtean zehar egindako derrigorrezko ariketa praktikoek (banakako lana eta talde lana) %30.
Azken proban notaren %10 idatzizko gaitasunari dagokio.
Kasu espezifikoak:
1.- Ikasleak, ebaluaketa etengabea jarraituta, azterketara bere burua ez aurkeztea erabakitzen duenak Ez aurkeztua bezala agertzeko irakasleari idatzizko uko egitea eman beharko dio azterketa dataren hilabete bat lehenago. Bestela, proba Suspentso bezala kalifikatuko da.
2.- Ikasleak, indarrean dagoen araudia ezarrita, ebaluazioa etengabea jarraitu beharrean bere burua azken probara aurkeztu nahi duenak irakasleari idatziz esan bekarko dio lauhilabeteko lehenengo 9 aste pasatu aurretik. Bestela, ebaluazio etengabea sistemaren arabera ebalutuko du irakasleak.
Azken ebaluazioa irakasgai osoaren gaineko azterketa batean gehi ariketa praktikotan datza. Azken proban, notaren %10 idatzizko gaitasunari dagokio.
3.- Ikasle salbuetsiak. Letren Fakultateak arautegi bat sortu du -web-orrian eskuragarri dagoena- klasera etortzearen baldintzak azalduz eta salbuespen ziurtatuak izan litezkenak adieraziz. Ikasle salbuetsiek azken ebaluazio sistema jarraituko dute.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Oinarrizko eskuliburuak (ikasleek aukeratzeko)
Aizpuru, Alaitz, Altonaga, Bakarne: Diskurtsoak, eraikuntzak, gorputzak. Gorputzen eta binarismo sexualaren eraikuntzaz, Udako Euskal Unibertsitatea, Bilbo, 2012.
Bahamonde, A., Villares, R.: El Mundo Contemporáneo, Madril, 2001 (Euskaratua: Gaur Egungo Mundua. XIX eta XX. Mendeak, EHU, Bilbo, 2004).
Marks, R., Mundu Modernoaren Sorrera, Kontakizun Global eta ekologiko bat XV. mendetik XXI. mendera arte, Bilbao, Univerisdad del País Vasco, 2015.
Martinez Rueda, F.; Aizpuru Murua, M.: Gaur egungo munduaren historia, 1945-2009, Bilbo, UEU, 2011.
Díez Espinosa, José R., Martín de la Guardia, Ricardo y otros, Historia del mundo actual (desde 1945 a nuestros días), Valladolid, 2008 (4ª ed).
Fontana, Josep, Por el bien del imperio. Una historia del mundo desde 1945, Barcelona, Ed. Pasado y Presente, 2011.
Judt, Tony, Postguerra. Una historia de Europa desde 1945, Madrid, Taurus, 2012.
Núñez Seixas, Xosé M., Las utopías pendientes. Una breve historia del mundo desde 1945, Barcelona, Crítica, 2015.
Klasean emango diren testu historikoak eta derrigorrezko irakurketak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Aizpuru, Alaitz, Altonaga, Bakarne: Diskurtsoak, eraikuntzak, gorputzak. Gorputzen eta binarismo sexualaren eraikuntzaz, Udako Euskal Unibertsitatea, Bilbo, 2012.
Bahamonde, A., Villares, R.: El Mundo Contemporáneo, Madril, 2001 (Euskaratua: Gaur Egungo Mundua. XIX eta XX. Mendeak, EHU, Bilbo, 2004).
Marks, R., Mundu Modernoaren Sorrera, Kontakizun Global eta ekologiko bat XV. mendetik XXI. mendera arte, Bilbao, Univerisdad del País Vasco, 2015.
Martinez Rueda, F.; Aizpuru Murua, M.: Gaur egungo munduaren historia, 1945-2009, Bilbo, UEU, 2011.
Díez Espinosa, José R., Martín de la Guardia, Ricardo y otros, Historia del mundo actual (desde 1945 a nuestros días), Valladolid, 2008 (4ª ed).
Fontana, Josep, Por el bien del imperio. Una historia del mundo desde 1945, Barcelona, Ed. Pasado y Presente, 2011.
Judt, Tony, Postguerra. Una historia de Europa desde 1945, Madrid, Taurus, 2012.
Núñez Seixas, Xosé M., Las utopías pendientes. Una breve historia del mundo desde 1945, Barcelona, Crítica, 2015.
Aldizkariak
American Historical Review
Anales de Historia Contemporánea
Annales. Histoire, Sciences Sociales
Ayer
Historia Contemporánea
Historia del Presente
Historia Social
Historia y Política
Memoria y civilización
Pasado y Memoria. Revista de Historia Contempo¬ránea
Política Exterior
Revista de Historia Actual
Studia Historica. Historia Contemporánea
Arenal, Revista de Historia de las Mujeres
Historia, Antropología y fuentes orales
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-36 | 15:00-17:00 | 16:30-17:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-36 | 15:00-16:30 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-36 | 15:00-17:00 | 16:30-17:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 217 - ELURRETA IKASGELATEGIA
- AULA 217 - ELURRETA IKASGELATEGIA
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-36 | 15:00-16:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 217 - ELURRETA IKASGELATEGIA