XSLaren edukia

Historia Garaikidea I

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Historiako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Moduloarekiko konpetentziak:

M01 Ezaguera nahikoa eta ulermen prozesu nagusietako eta historia unibertsalaren gertaeretako egokitutako, nazioa eta eskualdekoa, perspektiba diakronikoan, bere alderdi desberdinetan (ekonomia, gizarte, politika, kultura) eta gaurko gizarteekiko bere erlazioan, frogatzea.



M02 Ikuspegi desberdinak eta denboran eta garai historiko bakoitzeko kulturarekiko bere erlazioan gertatu diren perspektiba historiografikoak identifikatzea.



M03 Metodoak eta ikerketa historikoko oinarrizko teknikak ezagutzea eta lortzeko, antolatzeko eta material desberdinak eta iturriak aztertzeko ahalmena erakustea.





M04 Ahozko eran aurkezteko gai eta/edo zuzenketarekin eta terminologia egokiarekin idatzita izatea, gutxienez gaia edo ikerketa historikoko arazoa, iturri historikoen erabilera egokirako bere trebetasuna erakusteko moduan.



Graduari dagozkion konpetentziak:

G001, G002, G003 y G004 aipatutakoak antzekoak.

G005 Hierarkizatzeko eta historiak irakaskuntzaren eremuetan landutako diskurtso zientifikoa sekuentziatzeko ahalmena, dibulgazioa eta komunikazioa erakustea.

G007 Lortzea eta erlazio interpertsonaleko trebetasunak talde-lanerako, berezko diziplinan eta interdiziplinazko jardueretan erakustea.



MEC-i dagozkion konpetentziak:

MEC1 Ikasleek 2. Hezkuntzaren ikasketa arloan oinarritutako ezagupenak adierazi behar dituzte. Era berean testu aurreratuak eta ikasketa arloaren banguardiari dagozkion alderdiak ezagutu behar.



MEC 2 Ikasleek jakin behar dute bere ezaguerak bere lanari era profesionalean ematen. ikasleek eduki behar dituzte lantzearen eta argudio-defentsaren bidez frogatzen diren konpetentziak eta bere ikerketa-area barruan arazo erabakia.



MEC 3 Ikasleek izan behar dute biltzeko eta izaera sozial, zientifiko edo etikoko gai nabarmenei buruzko gogoeta sartzen duten iritziak igortzeko datu nabarmenak interpretatzeko ahalmena.



MEC 4 Ikasleek transmititu behar dituzte informazioa, ideiak, arazoak eta ez espezializatutako publiko espezializatuentzako konponbideak



MEC 5 Ondorengo ikasketeei autonomiarekin ekiteko gaitasunak garatu behar dituzte ikasleek.



Irakasgaia ikastearen emaitzak honako hauek dira:



1. Ikasleek ezaguera nahikoa froga dezatela XVIII. mendeko azken laurden eta XIX. mendeko hirugarren laurdenaren arteko garaian munduko eskualde desberdinetan eta Espainian gizarteen bilakaerari buruz.



2. Ikasleek historia unibertsalaren eta nazionalaren prozesu nagusiak eta gertaerak identifikatzen jakin dezatela, perspektiba diakronikoan, alderdi ezberdinetan (politikoa, soziala, ekonomikoa eta kulturala) eta gaurko gizarteekiko beraien erlazioan.



3. Ikasleek ikasitako garaiari buruz izan diren ikuspegi historiografiko ezberdinak identifikatzen eta baloratzen jakin dezatela.



4. Ikasleak irakasgaiaren edukiekin erlazionatutako materialak eta iturriak lortu, antolatu eta aztertzeko gai izan daitezela, ikerketa historikoaren oinarrizko metodoak eta teknikak kontuan hartuz.



5. Ikasleek gutxienez irakasgaiarekin erlazionatutako gai bat edo ikerketa historiko bat planteatzen ikas dezatela, bai ahoz bai idatziz eta terminologia aproposa erabiliz.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Politika eta gizarte/komunitate munduko eskualdeetatiko XVIII. mendeko bigarren erdian.

2. Iraultza eta kontrairaultza (1789-1830) eta bere inplikazioak.

3. Estatuak, inperialismoa, gerrak, aldaketa sozial eta kulturalak (1830-1870).

4. 1880ko hamarkadako masa gizarterako trantsizioa.

MetodologiaToggle Navigation

•Zuzeneko irakaskuntzan (M), programaren edukinaren aurkezpena eta azalpena ematea.

•Zuzeneko irakaskuntzan praktikekin gelan (GA), testu historikoen eta historiografikoen iruzkinak egitea, euskarri ezberdinak erabiliz eta eGela plataforma aprobetxatuz; lanen antolaketa eta koordinazioa, programaren atal bereziak garatzeko (tematikoak, kronologikoak edo lurraldekoak), eta ahozko aurkezpenak egitea.

•Ahal den neurrian, dokumentazio-zentruren bat bisitatzea.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgaiaren ebaluazioa etengabea da: azken kalifikazioan, irakasgai osoaren azterketa idatziak %60 balio izango du eta ikasturtean zehar egindako derrigorrezko ariketa praktikoek (banakako lana eta talde lana) %40.

Azken proban notaren %10 idatzizko gaitasunari dagokio.

Azkeneko proban aurkezten ez den ikasleari ez aurkeztua nota jarriko dio irakasleak.

Wikipedia eta mota honetako tresnak erabiltzea onartuta dago. Halako iturriak aipatu behar dira lan guztietan. Lanak kopiatzen badira, ebaluazioan ikasleak gutxiegi izango du.

Kasu espezifikoak:

1.- Ikasleak, indarrean dagoen araudia ezarrita, ebaluazioa etengabea jarraitu beharrean bere burua azken probara aurkeztu nahi duenak irakasleari idatziz esan bekarko dio lauhilabeteko lehenengo 9 aste pasatu aurretik. Bestela, ebaluazio etengabea sistemaren arabera ebalutuko du irakasleak.

Azken ebaluazioa irakasgai osoaren gaineko azterketa batean gehi ariketa praktikotan datza. Azken proban, notaren %10 idatzizko gaitasunari dagokio.

2.- Ikasle salbuetsiak. Letren Fakultateak arautegi bat sortu du -web-orrian eskuragarri dagoena- klasera etortzearen baldintzak azalduz eta salbuespen ziurtatuak izan litezkenak adieraziz. Ikasle salbuetsiek azken ebaluazio sistema jarraituko dute.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Kurtsoaren zehar eta eGela plataformaren bidez proposatuko diren testu historiko-sortaren derrigorrezko irakurketa.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-Bayly, C.A.: El nacimiento del mundo moderno 1780-1914. Conexiones y comparaciones globales, Siglo XXI, Madrid, 2010.

-Osterhammer, Jürgen: La transformación del mundo. Una historia global del siglo XIX, Crítica, Barcelona, 2015.

-Hobsbawm, Eric J.: La era de la revolución, 1789-1848, Crítica, Barcelona, 1997.

-Id.: La era del capital, 1848-1875, Crítica, Barcelona, 1998 [ambos de los 1960s].

-VV.AA.: Historia contemporánea de España 1808-1923, Akal, Madrid, 2011.





Gehiago sakontzeko bibliografia

-Andrews, George Reid: Afro-Latinoamérica, 1800-2000, Iberoamericana-Vervuert, Madrid/Frankfurt, 2007.
-Aróstegui, Julio; Buchrucker, Cristian y Saborido, Jorge: El mundo contemporáneo: historia y problemas, Crítica, Barcelona, 2001.
-Artola, Miguel y Pérez Ledesma, Manuel: Contemporánea. La historia desde 1776, Alianza, Madrid, 2005.
-Bardet, Jean Pierre y Dupaquier, Jacques (eds.): Historia de las poblaciones de Europa, vol. II (1750-1914), Síntesis, Madrid, 2001.
-Beckert, Sven: El imperio del algodón. Una historia global, Crítica, Barcelona, 2016.
-Bengtsson, Tommy et al.: Life under pressure. Mortality and living standards in Europe and Asia, 1700-1900, MITT Press, Cambridge (Massachussets), 2009.
-Burbank, Jane y Cooper, Frederick: Imperios. Una nueva visión de la historia universal, Crítica, Barcelona, 2011.
-Fauve Chamoux, A. and Ochiai, E. (eds.): The Stem Family in Eurasian Perspective. Revisiting House Societies, 17th-20th centuries, Peter Lang, Bern, 2009.
-Ferguson, Niall: Civilización. Occidente y el resto, Debate, Barcelona, 2012.
-Fogel, Robert William: Escapar del hambre y la muerte prematura 1700-2100. Europa, América y el Tercer Mundo, Alianza, Madrid, 2009.
-Fradera, Josep Mª y Millán, Jesús (eds.): Las burguesías europeas del siglo XIX. Sociedad civil, política y cultura, Biblioteca Nueva, Madrid, 2000.
-Hobsbawm, Eric J.: Naciones y nacionalismo desde 1780, Crítica, Barcelona 2000.
-Hudemann-Simon, Calixte: La conquista de la salud en Europa, 1750-1900, Siglo XXI, Madrid, 2017.
-Kumar, Krishan: Imperios. Cinco regímenes imperiales que moldearon el mundo, Pasado & Presente, Barcelona, 2018.
-Lario, Ángeles (ed.): Historia contemporánea universal. Del surgimiento del Estado contemporáneo a la Primera Guerra Mundial, Alianza, Madrid, 2010.
-Lucena, Manuel: Breve historia de Latinoamérica. De la independencia de Haití (1804) a los caminos de la socialdemocracia, Crítica, Barcelona.

Aldizkariak

Alcores
Ayer
Cuadernos Dieciochistas
Diacronie
Hispania
Historia Contemporánea
Historia Social
Historia y Política
Illes i Imperis
International Review of Social History
Jerónimo Zurita
Le Mouvement Social
Past & Present
Social History

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

09:00-11:00

10:30-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.07 - LETREN FAKULTATEA
  • AULA 0.07 - LETREN FAKULTATEA

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

09:00-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.07 - LETREN FAKULTATEA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 205 - ELURRETA IKASGELATEGIA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 212 - ELURRETA IKASGELATEGIA