XSLaren edukia

Historia Garaikideari buruzko Gaiak

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Historiako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Ikasgai honek hiru konpetentzia zehatz bilatzen ditu:

1. Ikasleek azken hamar urtetako munduko gizartearen bilakaera modu kritikoan ulertzea, aspektu politiko, sozial, ekonomiko eta globala kontuan hartuz

2. Bibliografia eta beste baliabide egoki batetik abiatuz joera historiografiko ezberdinak identifikatzea.

3. Lehen eskuko nahiz bigarren mailako iturriak aztertuz, eta terminologia egokia erabiliz, ikasleak ikasgaian zehar landuko diren gertaera historikoen analisi kritikoa burutzeko gaitasuna lortzea, ahoz eta idatziz.

Helburu orokorragoei jarraituz, ikasleak bi helburu hauek lortzea beharrezkoa ikusten dira:

1. Pentsamendu kritikoa eta arrazoitua eraikitzeko gaitasuna.

2. Eztabaida publikoetan parte hartzeko gaitasuna, orainaldiko munduko gaiei buruzko eta euren bilakaera barneratuko diren jakintzei esker.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Egungo nazioarteko harremanen oinarriak

2. Munduko geopolitika gaur

3. Giza Eskubideak ulertzea gaur

4. Terrorismoa fenomeno globala gisa

5. Gizarte zibila globala, eta sarean konektatua

6. Etorkizunari begira: erronkak eta itxaropenak

MetodologiaToggle Navigation

Ikasgai hau osatzen duten 60 orduetatik 40 ordu, modu teorikoan lantzeko prestatuak egongo dira –eduki eta kontzeptu ezberdinak irakaslearen azalpenen bitarteaz- eta gainontzeko 20 orduak jarduera praktikoak burutzeko erabiliko dira: testu iruzkinak, analisi historiografikoak, eta ahozko aurkezpenak. 60 ordu hauez gain, ikasleek beste 90 ordu ez presentzial erabiliko dituzte klaseko informazio teorikoa osatu eta hobetzeko, klase praktikoak prestatzeko, saiakera bibliografikoak burutu eta ikerketa historiko txiki bat aurrera eramateko. Ordu ez presentzial hauetan ikasleak irakaslearen laguntza izango du, eGela plataformaren bidez eta aldizkako tutoretzen bidez.

Ikasturtean zehar aurrera eramango diren jarduerak:

- Edukien azalpena aurkezpen ezberdinen bidez (M).

- Testu historikoen analisia eta iruzkinak (GA).

- Testu historiografikoen gaineko irakurketa, gogoeta eta eztabaida (GA).

- Ikus entzuneko materialen lanketa, gogoeta eta eztabaida (GA).

- Artxibora edo ikerketa zentro baten bisita (taldearen tamainaren arabera).

Baldintza ofizialak daude klaseko asistentzia eta ez etortzeen inguruan. Baldintzok Fakultateko web orrialdean eskuragarri daude.

Etengabeko ebaluazioaren kasuan klasera etortzea derrigorrezkoa da.



GARRANTZITSUA: Lan akademiko guztiek jatorrizkoak izan behar dute. Darabiltzaten iturriak zehatz-mehatz aipatu behar dituzte ikasleek, baita Internetik eskuratzen dituztenak ere, bai hitzez hitzezko aipuetan, bai biltzen duten edozein argibide edo azterketatan, hitzez hitzezkoak ez izanagatik ere. Kontu honetaz 2019an “UPV/EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko Protokoloa” onetsi da. Unibertsitateko webgunean dago eta ikasleek bete egin behar dute. Orobat, geletan ezin da deus grabatu, ez eta argazkirik egin ere, irudirako, pribatutasunerako eta jabetza intelektualerako eskubideak babestearren. Irakasle bakoitzaren esku dago oharrak baliabide elektronikoen bidez hartzeko baimena ematea edo ez.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgaiaren ebaluazioa jarria da: azken kalifikazioan, irakasgai osoaren azterketa idatziak %30 balio izango du eta ikasturtean zehar egindako derrigorrezko ariketa praktikoek (banakako lana eta talde lana izan daitezke) %70.

Azken proban notaren %10 idatzizko gaitasunen arabera ebaluatuko da.



• Kasu bereziak:

1.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa «aurkezteke» izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahidioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



2.- Ikasleak, indarrean dagoen araudia ezarrita, ebaluazioa etengabea jarraitu beharrean bere burua azken probara aurkeztu nahi izango balu, irakasleari idatziz esan beharko dio ikasgaia hasi eta lehendabiziko 9 asteren barruan. Bestela, ebaluazio jarraia sistemaren arabera ebaluatuko du irakasleak.

Azken azterketa notaren %10 idatzizko gaitasunen arabera ebaluatuko da.

3.- Ikasle salbuetsiak. Letren Fakultateak arautegi bat sortu du -web-orrian eskuragarri dagoena- klasera etortzearen baldintzak azalduz eta salbuespen justifikatuak izan daitezkeenak adieraziz. Ikasle salbuetsiek azken ebaluazio sistema jarraituko dute.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Derrigorrez erabili beharreko materiala (terminologia hiztegiak, Atlasak, testu eta iturri bildumak) eta derrigorrezko irakurketak (manualak, liburu kapituluak eta artikulu espezializatuak) ikasgaiaren programan zehaztuko dira eta posible den neurrian, eGelaren bitartez zabalduko dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

• AIZPURU, Mikel, MARTÍNEZ RUEDA, Fernando (2011). Gaur Egungo Munduaren Historia (1945-2009), Bilbao, UEU.

• AVILÉS, Juan, (2010) Historia del mundo actual: de la caída del Muro a la Gran Recesión, Madrid, Síntesis.

• BROWN, Chris; AINLEY, Kirsten (2017) Nazioarteko harremanak zer diren. Leioa, UPV-EHU,

• CASTELLS Manuel (2015). Redes de indignación y esperanza: los movimientos sociales en la era de internet, Madrid, Alianza.

• CHRISTIAN, David (2005). Mapas del tiempo. Introducción a la Gran Historia. Barcelona, Crítica.

• DÍEZ ESPINOSA, José Ramón, MARTÍN DE LA GUARDIA, Ricardo y otros (2006). Historia del mundo actual, Valladolid, Universidad de Valladolid.

• FERGUSSON, Niall (2018). La plaza y la torre. Redes y poder: de los masones a Facebook, Debate

• FLANNERY, Tin (2005). La amenaza del cambio climático: historia y futuro, Madrid, Taurus.

• FONTANA, Josep (2011). Por el bien del imperio. Una historia del mundo desde 1945, Barcelona, Ed. Pasado y Presente.

• GONZÁLEZ CALLEJA, Eduardo (2013): El laboratorio del miedo: Una historia general del terrorismo, de los sicarios a Al Qa'ida, Barcelona, Crítica.

• GUTIÉRREZ-SOLANA, Ander (2017). Nazioarteko Harremanetako 14 giltza-hitz, Bilbao, UPV-EHU.

• HOBSBAWM, Eric (2006). Historia del siglo XX. Crítica, Barcelona (10ª edición).

• JUERGENSMEYER, Mark (2017) Terror in the Mind of God. The Global Rise of Religious Violence, University of California Press (4th edition)

• KAPLAN, Robert (2013). La venganza de la geografía.Como los mapas condicionan el futuro de las naciones. RBA

• LÓPEZ ALONSO, José María (2006). Diccionario de historia y política del mundo contemporáneo, Madrid, Tecnos

• MARTÍNEZ RUEDA, Fernando, URQUIJO, Mikel (2006). Materiales para la Historia del Mundo Actual, Madrid, Siglo XXI.

• PAREDES JAVIER (koor. 2008). Historia Unibertsal Garaikidea . Lehen Mundu Gerratik gure egunetara. Bilbo, Deustu.

• PEREIRA, Juan Carlos (2009). Historia de las Relaciones Internacionales Contemporáneas, Barcelona, Ariel.

• PIKETTY, Thomas (2015). El capital en el siglo XXI. Madrid, RBA.

• REINERT, Erik (2007). La globalización de la pobreza. Barcelona, Crítica

• RIVERA, Antonio (2016). Antología del discurso político, Madrid, La Catarata.

• RODRIK, Dani (2011). La paradoja de la globalización. Democracia y el futuro de la economía mundial. Antoni Bosch, Barcelona.

• RODRIK, Dani (2018). Hablemos claro sobre el comercio mundial. Ideas para una globalización inteligente, Ediciones Deusto

• SEGURA, Antoni (2013). Estados Unidos, el Islam y el nuevo orden mundial. De la crisis de los rehenes de 1979 a la primavera árabe. Madrid, Alianza.

• TAMAMES, Ramón y HUERTA, Begoña (1999). Estructura Económica Internacional. Madrid, Alianza (19ª edición)

• TILLY, Charles (2009). Los movimientos sociales, 1768-2009, Barcelona, Crítica.

• ZAKARIA, Fareed (2009). El mundo después de USA, Madrid, Espasa.

• ZOLO, Danilo (2006). Globalización un mapa de los problemas. Mensajero. Bilbao.

Gehiago sakontzeko bibliografia

PEREIRA, Juan Carlos (2009). Historia de las Relaciones Internacionales Contemporáneas, Barcelona, Ariel.
• PIKETTY, Thomas (2015). El capital en el siglo XXI. Madrid, RBA.
• REINERT, Erik (2007). La globalización de la pobreza. Barcelona, Crítica
• RIVERA, Antonio (2016). Antología del discurso político, Madrid, La Catarata.
• RODRIK, Dani (2011). La paradoja de la globalización. Democracia y el futuro de la economía mundial. Antoni Bosch, Barcelona.
• RODRIK, Dani (2018). Hablemos claro sobre el comercio mundial. Ideas para una globalización inteligente, Ediciones Deusto
• SEGURA, Antoni (2013). Estados Unidos, el Islam y el nuevo orden mundial. De la crisis de los rehenes de 1979 a la primavera árabe. Madrid, Alianza.
• TAMAMES, Ramón y HUERTA, Begoña (1999). Estructura Económica Internacional. Madrid, Alianza (19ª edición)
• TILLY, Charles (2009). Los movimientos sociales, 1768-2009, Barcelona, Crítica.
• ZAKARIA, Fareed (2009). El mundo después de USA, Madrid, Espasa.

Aldizkariak

• Ayer
• Cuadernos de Historia
• Cuadernos de Historia Contemporánea
• Hispania Nova
• Historia Contemporánea
• Historia Social
• Historia y Política
• Journal of Social History
• Pasado y Memoria

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

13:00-15:00

13:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 212 - ELURRETA IKASGELATEGIA
  • AULA 212 - ELURRETA IKASGELATEGIA

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

13:30-15:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 212 - ELURRETA IKASGELATEGIA

61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

13:00-15:00

13:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • SEMINARIO 0.03A - .
  • SEMINARIO 0.03A - .

61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

13:30-15:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • SEMINARIO 0.03A - .