XSLaren edukia

Estatu Batuen Historia

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Historiako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. Estatu Batuetako gizarteak XIX., XX. eta XXI. mendeetan politika, gizarte, ekonomia, kultura eta abarretan izan duen bilakaera modu arrazoituan ulertzea eta behar bezala ezagutzea. Era berean, Estatu Batuek mende horietan moldatu dituzten prozesu historiko nagusiak identifikatu ahal izatea da helburua.

2. Prozesu horiei buruzko ikuspegi historiografiko desberdinak ohartaraztea bibliografia eguneratu batetik abiatuta, eta estatubatuarren historiari buruzko interpretazio historiografiko garrantzitsuenak balioesten saiatzea.

3. XIX., XX. eta XXI. mendeetan Estatu Batuek izan duten bilakaera historikoari buruzko iturriak irakurtzeko eta aztertzeko gai izatea.

4. Ikasgaiari lotutako arazo historiko espezifiko bat idatziz edo ahoz planteatzen eta aztertzen ikastea, terminologia egokia erabiliz eta lehen eta bigarren mailako iturriak erabiltzeko trebetasuna erakutsiz.



Azken batean, ikasturtea amaitzean ikasle bakoitzak irakasgaiaren edukia ezagutzea espero da. Berariazko ikaskuntzaren emaitza horrez gain, zeharkako ikaskuntzaren emaitzei erreparatuko zaie, batez ere ahozko eta idatzizko adierazpenei.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Independentzia-iraultza eta Estatu Batuen konstituzioa.

2. Errepublikanismoa, hedapen kontinentala eta gerra zibila.

3. Munduko potentzia baten sorrera.

4. Progresismoa, krisi ekonomikoa eta mundu-gerrak.

5. Estatu Batuak mundu bipolarrean.

6. Estatu Batuak gaur egun.

MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntza-moten arabera, irakasgaia 60 orduko irakaskuntza presentzialean garatzen da, eta ikasleek 90 orduko jarduera ez-presentziala behar dute.

Irakaskuntza presentzialeko 40 orduetan irakasleak irakasgaiaren funtsezko edukiak azaltzen ditu.

Ikasgelako praktiketara bideratutako aurrez aurreko irakaskuntzako 20 orduak dokumentu historikoak eta testu historiografikoak aztertzeko eta iruzkinak egiteko erabiliko dira, hainbat euskarritan, eta ikasleek ahozko aurkezpenak egiteko, hala badagokio, aldez aurretik egindako lanak oinarri hartuta. Praktika horiek eskatzen dute ikasleek aldez aurretik prestatzea, irakasleak ikasgelan zuzenean eta/edo eGela plataformaren bidez emandako materialen eta jarraibideen arabera.

Irakaskuntza-gida hau 2020ko uztailean grabatu zen. Covid-19k sortutako pandemiaren ondoriozko egoerak unibertsitateak irakaskuntza ez-presentzial batera itzultzeko erabakia hartzera behartuko balu, ezarritako metodologia eta ebaluazioa egoera berrietara egokitu ahal izango dira, aldez aurretik ikasleei jakinarazita.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgai honen ebaluazio-sistema etengabea da. Egin beharreko entsegua edo idatzizko proba azken kalifikazioaren % 60 da; notaren gainerako % 40a eskoletara bertaratuz, praktikak eginez eta lanak, irakurketak eta abar azalduz lor daiteke, ahoz edo idatziz. Ohiko deialdian, 'Garatu beharreko idatzizko proba' azterketaren egunean egingo da, entsegu gisa. Entsegu horretan, oharraren % 10 idatzizko adierazpenean zuzenketa egiteko zeharkako gaitasunari dagokio. Materialen erabilerari dagokionez, idatzizko proban edo entseguan UPV/EHUko ebaluazio-probetan eta lan akademikoetan etika akademikoari eta praktika desonestei edo iruzurrezkoei buruzko protokoloan aurreikusitakoa aplikatuko da.

UPV/EHUko araudian aurreikusitakoaren arabera, ikasleek irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago arte egin ahal izango diote uko deialdiari. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasgaiaren ardura duten irakasleei.

Gainera, indarrean dagoen araudia aplikatuz, ebaluazio jarraitua egin beharrean azken ebaluazioa aukeratu nahi duen ikasleak idatziz jakinarazi beharko dio irakasleari, ikastaroa hasi eta 9 asteko epean. 9 asteko epean ebaluazio jarraituari uko egin dion ikasle horrek, azterketara edo azken probara aurkezten ez bada, aurkeztu gabeko nota izango du, nahiz eta irakasle-aldia amaitu baino hilabete lehenago deialdiari uko egin ez. Aitzitik, aurreikusitako epean ebaluazio jarraituari uko egiten ez dion eta deialdiari ere uko egiten ez dion ikasleak, ebaluazio jarraituko probak egiten ez baditu eta azken proba edo azterketara aurkezten ez bada, etendura 0 (Zero) kalifikazioa jasoko du. Ebaluazio jarraituko probaren bat egin badu baina azterketara edo azken probara aurkezten ez bada, ikasturtean zehar lortutako notak hartuko zaizkio kontuan (aurreikusitako ehunekoaren proportzioan), baina 0 puntu izango ditu azken probari dagokion zatian.

Amaierako ebaluazioa aukeratzen dutenentzat, gai-zerrenda osoari buruzko proba bat izango da, idatzizko azterketa batez osatua. Azken proban, oharraren % 10 idatzizko gaitasunari dagokio. Osasun-egoera dela-eta aurrez aurreko azterketarik egin ezin bada, online azterketa batez ordeztuko da, eta eGela bidez entregatuko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

E-gela plataformaren bidez entregatuko dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Jones, Maldwyn A., Historia de Estados Unidos, 1607-1992, Madrid, Cátedra, 1996.

Bosch, Aurora, Historia de los Estados Unidos, 1776-1945, Madrid, Crítica, 2004.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Boorstin, D.J., Compendio histórico de los Estados Unidos. Un recorrido por sus documentos fundamentales, México, FCE, 1997
Conell-Smith, G., Los Estados Unidos y la América Latina, México, FCE, 1997
Donovan, F., Historia de la Doctrina Monroe, México, 1966
Duroselle, J.B., Política exterior de los Estados Unidos. De Wilson a Roosvelt, 1913-1945, México, 1965
Gaddis, J.L., Estados Unidos y los orígenes de la Guerra fría (1941-1947), Buenos Aires, 1989
Greenstein, F.I., Democracia y partidos políticos en Norteamérica, Barcelona, 1974
Hernández Alonso, J.J., Los Estados Unidos de América. Historia y Cultura, Salamanca, 1996
Johnson, Paul, Estados Unidos. La historia, Barcelona, 2001
Nash, G.h., La rebelión conservadora en Estados Unidos, Buenos Aires, 1987
Neustadt, R. E., El poder presidencial y los presidentes modernos. Políticas de liderazgo de Roosvelt a Reagan, Buenos Aires, 1993
Palazuelos, E., Estructura económica de los Estados Unidos. Crecimiento y cambio estructural, Madrid, 2000
Schlesinger, A.M., Los ciclos de la historia americana, Madrid, Alianza, 1986
Stamp, K., La esclavitud en los Estados Unidos, Barcelona, 1996
Tindal, G.B. y David E. Shi, Historia de los Estados Unidos, Nueva York, 1993, 2 v.
Tocqueville, A. De, La democracia en América, México, 1978
Turner, F.J., La frontera en la historia americana, Madrid, 1960
Weinberg, A.K., Destino Manifiesto. El expansionismo nacionalista en la historia norteamericana, Buenos Aires, 1968.

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

13:00-15:00

15:00-15:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1.06 - LETREN FAKULTATEA
  • AULA 1.06 - LETREN FAKULTATEA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

15:30-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1.06 - LETREN FAKULTATEA

61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

11:00-13:00

15:00-15:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.06 - LETREN FAKULTATEA
  • AULA 0.06 - LETREN FAKULTATEA

61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

15:00-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.06 - LETREN FAKULTATEA