XSLaren edukia

Egungo Mundua

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Geografiako eta Lurralde Antolakuntzako Gradua
Ikasturtea
2021/22
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

-II Mundu gerraren osteko garaian, munduan zabaldu diren prozesu eta gertakizun nagusien ezaguera erdiestea. Nazioarte mailako harremanen barneko logika aldakorrak ulertzea. Prozesu guzti horien artean erlazioak sortzea eta gaur egunaren arrazoizko azalpen kritikoa erraztea.

- Garaiako debate historiografikoen gai nagusien oinarrizko ezaguera erdiestea eta talde lan garatzeko gaitasunak lortzea eta emaitzak jendaurrean azaltzea.

- Diziplinaren garapenerako behar diren iturri askotarikoak analizatzeko eta interpretatzeko gaitasunak lortu eta azaltzea (Testuak, grafikak, audiobisualak).

- Diskurtso zientifikoak egituratu eta sintesi historikoak eraikitzeko gaitasunak garatzea dokumentazio eta ekarpen historiografiko garrantzitsuen analisitik abiatuta.

- Ikerketa historikoaren gai edo arazo bat aurkezteko gaitasuna lortzea, ahoz edo/eta idatziz, zuzentasun formalez eta terminologia egokia erabiliz; hartara, iturri historikoak (lehen eta bigarren mailakoak) modu egokian erabiltzeko trebetasuna erakusteko.

- Jatorrizko dokumentu historikoak irakurtzeko, ikertzeko, interpretatzeko eta baloratzeko teknikak ikastea, zientzia eta teknika historiografikoak erabiliz.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Irakasgai honetan hurrengo azaleko edukiak ematen dira (irakasleak egitarau konkretu bat prestatuko du ikaslerentzat)

-Mundu Bipolarren bilakaera eta gatazkak. Sistema kapitalista eta komunista.

-Deskolonizazioa, Hirugarren Munduaren sorrera eta Ipar-Hego haustura

-Mundu komunistaren hondamena, Gerra Hotzaren amaiera, Berlineko Harresiaren erorketa eta Ekialdeko Europaren aldaketak

-Txina maoista eta postmaoista

-Gerra Hotzaren osteko aroa

-Globalizazioaren ondorioak. 2008 krisialdia.

-Egungo Espainia eta Europa.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaia 60 ikasgelako eskola-ordutan emango da eta 90 ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak beharrezkok izango dira.

40 ikasgelako eskola-orduak (M), irakasleak emandako azalpenak dira. Gainontzeko 20 ikasgelako eskola-orduak (GA) hurrengo gelako praktikak egiteko izango dira:

1.Testu historikoen eta historiografikoen analisia edota iruzkina.

2.Bideoak ikustea edota iruzkinak egitea

3.Talde lanen eztabaida edota aurkezpenak.



Ikasleek ikasgaiaren edukiak ikasteko eta praktika ebaluagarriak egiteko erabili behar dituzte aurrez aurrekoak ez diren 90 lan-orduak.



Irakasgaia egiteko gomendioak:



1. Klasera joatea eta klasean parte hartzea.

2. Eskola informazioa zabaltzea emandako bibliografia erabiliz.

3. E-Gela plataforma digitala erabiliko da eskola material osagarriak emateko.

4. Tutoretza ikasleentzako baliabide egokia da. Tutoretza-ordutegia Gaur-en dago.



GARRANTZITSUA: Lan akademiko guztiek jatorrizkoak izan behar dute. Darabiltzaten iturriak zehatz-mehatz aipatu behar dituzte ikasleek, baita Internetik eskuratzen dituztenak ere, bai hitzez hitzezko aipuetan, bai biltzen duten edozein argibide edo azterketatan, hitzez hitzezkoak ez izanagatik ere. Kontu honetaz 2019an “UPV/EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko Protokoloa” onetsi da. Unibertsitateko webgunean dago eta ikasleek bete egin behar dute. Orobat, geletan ezin da deus grabatu, ez eta argazkirik egin ere, irudirako, pribatutasunerako eta jabetza intelektualerako eskubideak babestearren. Irakasle bakoitzaren esku dago oharrak baliabide elektronikoen bidez hartzeko baimena ematea edo ez. Hala ere, papera erabiltzea gomendatzen da.



Gida hau aurrez aurreko irakaskuntza garapen normalerako pentsatuta dago. Normaltasun hori aldatzen duten egoera berezietara egokituko da, halakorik gertatuz gero.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgaiaren ebaluazioa etengabea da: azken kalifikazioan, irakasgairi buruzko proba idatziak %50 balio izango du eta ikasturtean zehar egindako derrigorrezko ariketa praktikoek (banakako lana eta talde lana) %50.



Kasu espezifikoak:

1.- Ikasleak, ebaluaketa etengabea jarraituta, azterketara bere burua ez aurkeztea erabakitzen duena Ez aurkeztuta bezala agertuko da, Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikulua aplikatuta.

2.- Ikasleak, indarrean dagoen araudia ezarrita, ebaluazioa etengabea jarraitu beharrean bere burua azken probara aurkeztu nahi duenak irakasleari idatziz esan beharko dio lauhilekoaren lehenengo 9 aste pasatu aurretik. Bestela, ebaluazio etengabea sistemaren arabera ebaluatuko du irakasleak.

Azken ebaluazioa irakasgai osoaren gaineko azterketa batean gehi ariketa praktikotan datza.

3.- Ikasle salbuetsiak. Letren Fakultateak arautegi bat sortu du -web-orrian eskuragarri dagoena- klasera etortzearen baldintzak azalduz eta ziurta daitezkeen salbuespenak izan liratekeenak adieraziz. Ikasle salbuetsiek azken ebaluazio sistemari jarraituko diote.



Irakaskuntza-gida hau 2021ko uztailean grabatu zen. Covid '19k sortutako pandemiaren ondoriozko egoerak unibertsitateak irakaskuntza ez-presentzial batera itzultzeko erabakia hartzera behartzen badu, ezarritako ebaluazioa egoera berrietara egokitu ahal izango da, aldez aurretik ikasleei jakinarazita.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Oinarrizko eskuliburuak hurrengoak izango dira. (Klaseko lehenengo egunetan irakasleak argibideak emango ditu honen inguruan)

Aizpuru, Mikel, Martínez Rueda, Fernando. Gaur Egungo Munduaren Historia (1945-2009), Bilbao, UEU, 2011
Bahamonde, A., Villares, R.: El Mundo Contemporáneo, Madril, 2001 (Euskaratua: Gaur Egungo Mundua. XIX eta XX. Mendeak, EHU, Bilbo, 2004).
Díez Espinosa, José R., Martín de la Guardia, Ricardo y otros, Historia del mundo actual (desde 1945 a nuestros días), Valladolid, 2008 (4ª ed).
Fontana, Josep, Por el bien del imperio. Una historia del mundo desde 1945, Barcelona, Ed. Pasado y Presente, 2011.
GUTIÉRREZ-SOLANA, Ander. Nazioarteko Harremanetako 14 giltza-hitz, Bilbao, UPV-EHU, 2017
Judt, Tony, Postguerra. Una historia de Europa desde 1945, Madrid, Taurus, 2012.
Martinez Rueda, F.; Aizpuru Murua, M.: Gaur egungo munduaren historia, 1945-2009, Bilbo, UEU, 2011.
Neila Hernández, José Luis; Moreno Juste, Antonio; Alija Garabito, Adela; Sáenz Rotko, José Manuel; Sanz Díaz, Carlos (2018). Historia de las relaciones internacionales, Madrid, Alianza Editorial.
Núñez Seixas, Xosé M., Las utopías pendientes. Una breve historia del mundo desde 1945, Barcelona, Crítica, 2015.
Paredes, Javier (koor.). Historia Unibertsal Garaikidea. Lehen Mundu Gerratik gure egunetara. Bilbo, Deustu, 2008
Klasean emango diren testu historikoak eta derrigorrezko irakurketak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Avilés, Juan; Pardo, Rosa; Sepúlveda, Isidro, Las claves del mundo actual : una historia global desde 1989, Madrid, Síntesis, 2019 (Bigarren edizioa).

Barbé, Esther, Relaciones Internacionales, Madrid, 2007 (3ª).

Díez Espinosa, José R., Martín de la Guardia, Ricardo y otros, Historia del mundo actual (desde 1945 a nuestros días), Valladolid, 2008 (4ª ed).

Fontana, Josep, Por el bien del imperio. Una historia del mundo desde 1945, Barcelona, Ed. Pasado y Presente, 2011.

Hobsbawm, Eric, Historia del siglo XX, Madrid, Crítica, 1995.

Judt, Tony, Postguerra. Una historia de Europa desde 1945, Madrid, Taurus, 2012.

Kershaw, Ian, Ascenso y crisis. Europa 1950-2017: un camino incierto, Barcelona, Crítica, 2019.

Molinero, Carme y Pere Ysàs, La Transición. Historia y relatos, Madrid, Siglo XXI, 2018.

Moradiellos, Enrique, La España de Franco (1939-1975), Política y sociedad, Madrid, Síntesis, 2008.

Núñez Seixas, Xosé M., Las utopías pendientes. Una breve historia del mundo desde 1945, Barcelona, Crítica, 2015.

Pereira, Juan Carlos, Historia de las relaciones internacionales contemporáneas, Madrid, 2009 (Bigarren edizioa).

Gehiago sakontzeko bibliografia

Gai bakoitzari dagokiona klasean emango emango da

Aldizkariak

American Historical Review
Anales de Historia Contemporánea
Annales. Histoire, Sciences Sociales
Ayer
Historia Contemporánea
Historia del Presente
Historia Social
Historia y Política
Memoria y civilización
Pasado y Memoria. Revista de Historia Contempo¬ránea
Política Exterior
Revista de Historia Actual
Studia Historica. Historia Contemporánea
Revista CIDOB d'Afers Internacionals

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

15:00-17:00

15:00-15:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.07 - LETREN FAKULTATEA
  • AULA 0.07 - LETREN FAKULTATEA

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

15:30-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.07 - LETREN FAKULTATEA

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

15:00-17:00

15:00-15:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 202 - ELURRETA IKASGELATEGIA
  • AULA 202 - ELURRETA IKASGELATEGIA

46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

15:30-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 202 - ELURRETA IKASGELATEGIA