XSLaren edukia

Oinarrizko Eragiketak I

Ikastegia
Farmazia Fakultatea
Titulazioa
Elikagaien Zientzia eta Teknologiako Gradua
Ikasturtea
2021/22
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Laborategiko p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUNAK



Irakasgaian landuko diren Gaitasun Espezifikoak (GE) 9. Modulurako (Elikagaien Teknologia) Graduko memoria egiaztatuak proposatutakoetan oinarritzen dira (MC09CM01, M02CM2, M09CM04) eta honakoak dira:



GE1. OINARRI TEORIKOAK ETA APLIKAZIOAK. Oinarrizko eragiketen oinarri teorikoen printzipoak eta beharrezko ekipamenduen funtzionamendua deskribatu, elikagaien industriako prozesu desberdinetan ekipamendu egokiena hautatzeko eta aplikatzeko.



GE2. EKIPOEN DISEINURAKO OINARRIAK. Elikagaien industrian erabiltzen diren ekipamendu desberdinen diseinu-ekuazioak planteatu eta parametro esanguratsuenak ezarri, industriarekin erlazio zuzena duten kasu zehatzak eta problema desberdinak ebatziz.



GE3. ELIKAGAIEN INDUSTRIARAKO EKIPAMENDUAK. Prozedura esperimentalak diseinatu eta aplikatu, elikagaien industrian erabiltzen diren ekipamenduen diseinurako eta kontrolerako parametro esanguratsuenak kalkulatzeko.



Zeharkako Gaitasunei (ZG) dagokionez, ondokoak landuko dira:



ZG1. Modu aktiboan eta eraikitzailean parte hartu eztabaida taldeetan.

ZG2. Iturri bibliografiko desberdinetako informazioa bildu, hautatu eta interpretatu.



AURREIKUSITAKO IKASKUNTZA EMAITZAK

-Jariakin newtoniar eta ez-newtoniarretarako diseinu-ekuazioak aplikatzea ponpen edo bestelako ekipoen diseinuan eta jariakin eta solidoen karakterizazio erreometrikoak burutzea.

-Bero trukagailuen diseinua burutzea, egoera egonkorrean eta ez-egonkorrean.

-Partikula solidoen karakterizazioa burutzea (baheketa bidez) eta ohantze porotsuen diseinua burutzea.

-Hoztaileen hautaketa egokia burutzea eta hozketa-sistema desberdinen diseinua burutzea.

-Airearen hezetasuna neurtzeko metodologiak ezagutzea eta aire egokiturako sistemen diseinua burutzea.

-Prozesuen kontrolerako eta erregulaziorako ekipoak eta sistemak maneiatzea.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

PROGRAMA TEORIKOA



Oinarrizko Eragiketak hiru azpiatal nagusitan sailkatu egiten dira: higidura-kantitatea, bero transmisioa eta materia transferentzia.



I.- Sarrera



1.- OINARRIZKO ERAGIKETAK ELIKAGAIEN INDUSTRIAN.



II.- Higidura-kantitatearen transferentzia



2.- FLUXU SISTEMA BATEN BALANTZE MAKROSKOPIKOA

3.- FLUXUAREN NEURKETA

4.- PONPAK: DISEINU-EKUAZIOAK

5.- ERREOLOGIA. JARIAKIN EZ NEWTONIARREN DISEINU-EKUAZIOAK

6.- SOLIDO PARTIKULATUEN KARAKTERIZAZIOA. OHANTZE POROTSUAK. OHANTZE FLUIDIZATUAK.



III.- Bero transmisioa



7.- BERO TRANSMISIOA EGOERA EGONKORREAN

8.- BERO TRANSMISIOA EGOERA EZ-EGONKORREAN

9.- BERO-TRUKAGAILUAK

10.- ERREFRIGERAZIOA

IV.- Materia transferentzia

11.- AIRE-URA ERAGIKETAK. AIREAREN EGOKITZAPENA



PROGRAMA PRAKTIKOA



Laborategi praktikek irakasgaian ikasitako oinarri teorikoak eta diseinurako prozedurak finkatzea eta hobeto barneratzea dute helburu esperimentazioaren bitartez. Ondoko praktikak burutuko dira:



1. Praktika. Diafragmaren kalibrazioa.

2. Praktika. Ohantze-porotsuak.

3. Praktika. Oliba- eta eguzki-lore olioen likatasunaren neurketa.

4. Praktika. Baheketa: partikula tamainaren banaketa.

5. Praktika. Plakazko bero-trukagailua.



MetodologiaToggle Navigation

Goi mailako Hezkuntzako Europako Eremuaren ardatzetako bat ikasleek eginez ikastea da. Horretarako, metodologia praktikoa eta dinamikoa bultzatzen da, non ikaslea bere ikaskuntzaren arduraduna den, eta irakaslea bere irakaskuntza prozesuaren gidari. Horretarako, ondoko metodoak eta teknikak erabiliko dira:



-Ikasleen aurretiko ideien analisia: Ikasleen aurretiazko kontzepzioetatik abiatzea du helburu. Hauek kontuan izanda, galdera batzuk formulatzen dira, zeintzuek lana eta informazioaren analisia bideratuko dituzten. Horretarako, ezinbestekoa da ikaskideen artean galdera horien inguruan hausnartzea eta beraien aurretiko ideiak zalantzatan jartzea.



-Dokumentazioaren irakurketa eta ikasketa: Ikasleek irakaslearen azalpenak baino lehen, proposaturiko dokumentazioa irakurri eata ikasi beharko dute. Eduki multzo bakoitzeko autoebaluaziorako testak eskuragarri izango dituzte eGela plataforman, beraien ikasketa prozesuan zehar autoerregulatu ahal izateko eta azterketarako prestakuntza egokia lortzeko.



-Irakaslearen azalpenak: Irakasleak kontzeptuzko edukien inguruko azalpenak emango ditu. Azalpenak bereziki zailtasunei aurre egiteko bideratuta egongo dira eta irakurri beharreko dokumentazioaren laburpena eta oinarria izango dira. Noizbehinka, irakasleak problema eta kasu- mota desberdinen erreferentziazko adibideak ere ebatziko ditu.



-Problemen eta kasuen ebazpena: Problema eta ariketa desberdinak proposatuko dira bai indibidualki bai taldeka ebazteko (Problemen Portfolioa). Zenbait ariketen ebazpenerako Excel erreminta erabili beharko da.



-Laborategi praktikak: 3 pertsonatako taldeetan burutuko dira. Praktiketan erakutsitako abilezia eta ekipoen maneiua iraskasleak ebaluatuko du. Bestetik, lortutako emaitzen eztabaida eta ondorioen proposamena Excel txantiloien bitartez ebaluatuko dira.



Zeharkako gaitasunak lantzeko, eGelaren bitartez, zenbait jarduera kooperatibo burutuko dira: glosategi baten eraikuntza, irakasgaian ikusitako terminologia espezifikoarekin, foroetan parte hartzea, etab.





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ohiko deialdian irakasgaia gainditzeko ebaluagarriak diren atal guztietan kalifikazio nahikoa atera beharko da (10 puntutik 5 puntuko gutxieneko nota, alegia).



Laborategi praktikak eta gelako praktikak burutzea derrigorrezkoa da irakasgaia gainditu ahal izateko.



Proba indibidualetara ez aurkezteak ebaluazio-deialdira ukatzea suposatuko du eta ez aurkeztu bezala jasota geratuko da.



Justifikatutako arrazoiengatik ebaluazio mistoari heldu ezin diren ikasleek lauhilabetekoaren lehenengo bi asteetan irakasleari jakinarazi beharko diote. Kasu honetan, ikasleak bukaerako azterketa bakarra egingo du non irakasgaiaren ezaguerak eta gaitasunak frogatuko duen.

Gogorarazten da iruzurrezko edozein ekintzak (kopiatzea, plagioa, etab.) ebaluaziorako eskubidea galtzea dakar.



Osasun baldintzak direla eta ezinezkoa bihurtuko balitz aurrez aurreko ebaluazioa gauzatzea, ebaluazio ez-presentziala aktibatuko da eta ikasleak jakinaren gainean ipiniko dira segituan.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Laborategi praktiketarako mantalaren erabilera derrigorrezkoa da. Ordenagailu portatila ekartzea gomendatzen da taldeka.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Cengel, Y.A. (2013). Bero- eta masa-transferentzia. Hurbilketa praktikoa. País Vasco: UPV/EHU.

Gómez, I., Gutierrez, J.L. (2003). Ingeniaritza termikoa. País Vasco: Udako Euskal Unibertsitatea.

Ibarz, A.; Barbosa-Cánovas, G.V. (2011). Operaciones unitarias en la ingeniería de alimentos. Madrid: Mundi-Prensa.

Levenspiel O. (1993). Flujo de fluidos e Intercambio de calor. Barcelona: Reverté.

Levenspiel O. (2009). Fluidoen fluxua eta bero-trukea ingenieritzan. País Vasco: UPV/EHU.

McCabe, W.L.; Smith, J.C. y Harriott, P. (2007) Operaciones Unitarias en Ingeniería Química (7º edición). México: McGraw Hill.

Moran, M.J., Shapiro, H.N. (2012). Fundamentos de termodinámica técnica (2º edición): 10- Sistemas de refrigeración. 12- Aplicación a la psicometría. Barcelona: Reverté.

Singh R.P. y Heldman D.R. (2009). Introducción a la ingeniería de los alimentos (2º edición). Zaragoza: Acribia.



Problemetarako liburuak:

Coulson, J.M. y Richardson, J.F. (1979-1982). Ingeniería Química (vol. IV-V). Barcelona: Ed. Reverté

Ocon, J. y Tojo, G. (1963-1968) .Problemas de Ingeniería Química: Operaciones básicas. Tomos I y II. España: Ed. Aguilar.

Valiente Barderas, A. (1998). Problemas de balance de materia y energía en la Industria Alimentaria. España: Limusa.



Eskuliburuak:

Barbosa- Cánovas, G.V., Ma, L., Barletta, B., Ibarz, A. (2000). Manual de laboratorio de la ingeniería de los alimentos. Zaragoza: Acribia.

Baquero, J. y Llorente, V. (1985). Equipos para la industria química y de alimentos. España: Ed. Alhambra.

Branan, C.R. (2000). Soluciones prácticas para el ingeniero químico 2ª ed. México: Mc Graw Hill

Brenna, J.G. (2008). Manual del procesado de los alimentos. Zaragoza: Acribia.

Cheremisinoff, N.P. (2000). Handbook of chemical processing equipment. Butterworth Heinemann.

García, Esperanza. (2006). Operaciones básicas: manual de aula. Universidad Politécnica de Valencia.

Hayes, G.D. (1992) Manual de datos para ingeniería de los alimentos. Zaragoza: Acribia.

Perry, R.H. y Chilton, C.M. (2001). Manual del Ingeniero Químico. 4ª ed. traducida (3 volúmenes) México: McGraw-Hill.

Singh, R.P. (1997). Handbook of food engineering practice. Boca Raton: CRC Press







Gehiago sakontzeko bibliografia

Aguado, J. (2002). Ingeniería de la industria alimentaria. Vol II: Operaciones de procesado de alimentos. Madrid: Síntesis.
Bird, R.B. (2006). Fenómenos de transporte: un estudio sistemático de los fundamentos del transporte de materia, energía y cantidad de movimiento. Barcelona: Reverté.
Brennan, J.G. y Burgos, J. (1998). Las Operaciones de la Ingeniería de los Alimentos (3ª ed.). Zaragoza: Acribia.
Calleja Pardo, G. (Editor) (1999). Introducción a la ingeniería Química. Madrid: Síntesis,
Calles, J.A. (1999). Ingeniería de la industria alimentaria. Vol. I: conceptos básicos. Madrid: Síntesis.
Cengel, Y.A. y Ghajar, A.J. (2011) Transferencia de calor y masa (4ª Ed.). México: Mc Graw Hill.
Coulson, J.M. y Richardson, J.F. (1979-1982). Ingeniería Química (vol. I, II, IV). Barcelona: Ed. Reverté.
Earle, R.L. (2004). Unit Operations in Food Processing. NZIFST. Versión web disponible en: http://www.nzifst.org.nz/unitoperations/index.htm
Earle, R.L. (1987). Ingeniería de los alimentos: las operaciones básicas del procesado de los alimentos (2º edición). Zaragoza: Acribia.
García-Vaquero, E. y Ayuga Téllez F. (1993). Diseño y construcción de Industrias agroalimentarias. Madrid: Mundi-Prensa.
Hermida, J.R. (2000). Fundamentos de ingeniería de procesos agroalimentarios. España: Mundi-Prensa.
Incropera, F.P. y DeWitt, D.P. (2015). Fundamentos de transferencia de calor (4ª edición). México: Prentice Hall.
Ibarz, A. (2000). Métodos experimentales en la ingeniería alimentaria. Zaragoza: Acribia.
Kreith, F. y Bohn, M.S. (2001). Principios de transferencia de calor. México: Thomson Learning
Mafart, P. y Beliard, Emile. (1994). Ingeniería industrial alimentaria. Vol. II: Técnicas de separación. Zaragoza: Acribia.
Orozco, Martha (1998). Operaciones unitarias. España: Limusa (Noriega).
Tscheuschner, H.D. (2001) Fundamentos de tecnología de los alimentos. Zaragoza: Acribia.

Aldizkariak

Aldizkari nazionalak:
Alimentación, equipos y tecnología
Alimentaria: Revista de tecnología e higiene de los alimentos
Acta/CL: Revista de la Asociación de Licenciados en Ciencia y Tecnología de los Alimentos de Castilla y León.
Agrotécnica
Ciencia y tecnología alimentaria: Revista de la Asociación de Licenciados en Ciencia y Tecnología de los Alimentos de Galicia
Ekaia
Grasas y aceites
ILE: Industrias Lácteas Españolas
Invenio
Revista de agroquímica y tecnología de alimentos
Refrigeración Frial
Tecnoalimen: tecnología alimentaria y packaging

Nazioarteko aldizkariak:
- Annual Review of Food Science and Technology
- Biotechnology Progress
- Critical Reviews in Food Science and Nutrition
- Trends in Food Science & Technology
- Comprehensive Review in Food Science and Food Safety
- Molecular Nutrition & Food Research
- Food Engineering Reviews
- Fruit Processing
- Journal of Food Engineering
- Innovative Food Science & Emerging Technologies Food and Bioproducts Processing
- Food and Bioprocess Technology
- LWT-Food Science and Technology

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • IRIARTE VELASCO, UNAI
  • REMIRO EGUSKIZA, AINGERU
  • SIERRA GARCIA, IRENE

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

15:30-16:30

21-30

14:30-15:30

21-35

15:30-16:30

23-28

14:30-15:30

29-35

15:30-16:30

33-33

15:30-16:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 1.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 1.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 1.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 1.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 1.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 1.6 - FARMAZIA FAKULTATEA

16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
29-29

09:00-13:00

09:00-13:00

09:00-13:00

09:00-13:00

09:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Laboratorio Ingeniería Química 2 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Laboratorio Ingeniería Química 2 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Laboratorio Ingeniería Química 2 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Laboratorio Ingeniería Química 2 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Laboratorio Ingeniería Química 2 - FARMAZIA FAKULTATEA

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

15:30-16:30

21-22

16:30-17:30

21-27

16:30-17:30

22-22

15:30-16:30

23-27

15:30-17:30

29-30

15:30-17:00

29-35

16:30-17:30

16:30-17:30

31-32

15:30-17:30

33-33

16:30-17:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.8 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.8 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.8 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.8 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.8 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.8 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.8 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.8 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.8 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.8 - FARMAZIA FAKULTATEA

46 Laborategiko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
32-32

09:00-13:00

09:00-13:00

09:00-13:00

09:00-13:00

09:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Laboratorio Ingeniería Química 2 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Laboratorio Ingeniería Química 2 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Laboratorio Ingeniería Química 2 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Laboratorio Ingeniería Química 2 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Laboratorio Ingeniería Química 2 - FARMAZIA FAKULTATEA