XSLaren edukia
Bero Transmisioa
- Ikastegia
- Zientzia eta Teknologia Fakultatea
- Titulazioa
- Ingeniaritza Kimikoko Gradua
- Ikasturtea
- 2021/22
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 |
Mintegia | 5 | 10 |
Gelako p. | 20 | 30 |
Ordenagailuko p. | 5 | 5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Gaitasun Orokorrak:
Hauek dira irakasgai honetan lantzen diren gaitasun orokorrak:
M02CM05: Prozesu kimikoetan alternatibak baztertzea eta hobekuntzak ezartzea kalitatea hobetzeko, eta, horretarako, industriako eta produktu-ingeniaritzako joera berritzaileetan oinarritzea eta produkzioari, ekonomiari eta iraunkortasunari lotutako irizpideak kontuan hartzea.
M02CM05: Ikasteko-jardueretara aplikatutako informazio-teknologiak erabiltzea eta informazio-iturriak (data baseak) erabiltzea.
M02CM05: Ezagutzak, emaitzak, abileziak eta trebetasunak diziplina eta hizkuntza anitzeko ingurune batean komunikatu eta helaraztea.
M02CM05: Industria-adarreko gaietan komunak diren problemak ebaztea, kalitate, jasangarritasunaren eta etikako irizpideak jarraituz..
Irakasgaiaren gaitasun espezifikoa:
M02CM01: Bero-transmisiorako fluidoak eta material solidoak darabiltzaten ekipo eta instalazioak analizatzea, modelizatzea eta kalkulatzea.
Irakasgai honen ikasketa helburuak (IH) hurrengoak dira:
IH-1: Bero-transmisioaren oinarriak eta bero-transmisiorako mekanismoen oinarrizko ekuazioak ulertzea.
IH-2: Geometria sinpleetan egoera iraunkorrean eroapenezko bero-transmisioaren analisia ulertzea.
IH-3: Bero-transmisiorako koefizienteen lorpenerako korrelazio enpiriko egokiak erabiltzea.
IH-4: Mekanismo konbinatuz ematen den bero-transmisioaren analisia ulertzea mekanismo bakoitzaren ekarpena aurre ikusteko.
IH-5: Bero-transmisiorako ekipoak eta instalazioak analizatzen, modelizatzen, kalkulatzen eta dimentsionatzen jakitea.
Ikasketa helburuen betetze-maila zehazteko, hurrengo Ikasketa Emaitzak (IE) zehaztu dira:
IE-1: Bero-transmisiorako mekanismoen oinarriak eta haien konbinazioak identifikatzea eta ulertzea.
IE-2: Bero-transmisioa dagoen sistemetan energia-balantzeak aplikatzea.
IE-3: Geometria laua, zilindrikoa eta esferikoa duten solidoetan eta gainazal hedatuetan Fourier-en legea aplikatzen jakitea, egoera iraunkorrean, transmititutako beroa kalkulatzeko.
IE-4: Barne-erresistentzia arbuiagarria duten solidoetan, eta geometria laua, zilindrikoa, esferikoa zein erdi-infinitua duten solidoetan, egoera ez-iraunkorreko bero-transmisioa analizatzen jakitea.
IE-5: Eroapenez ematen den bero-transmisioko ariketak zenbakizko metodoak erabiliz ebazten jakitea.
IE-6: Konbekzio mota identifikatzen eta koefizientea estimatzeko korrelazio egokiena aukeratzen jakitea, bai fase bakarreko sistemetan, bai fase aldaketa dagoen sistemetan.
IE-7: Eroapenez, konbekzioz, erradiazioz eta haien konbinaketaz sistema baten gertatzen den bero-transmisioa analizatzea eta kalkulatzea.
IE-8: Bero-trukagailuak eta lurrungailuak ikuspegi termikoarekin analizatzen eta dimentsionatzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1.- Bero-transmisioaren oinarrizko kontzeptuak.
Sarrera. Bero-transmisioa ingeniaritzan. Energia-balantzeak. Bero-transmisiorako mekanismoak: eroapena, konbekzioa eta erradiazioa. Aldibereko bero-transmisiorako mekanismoak. Unitateak eta dimentsioak. Tenperatura eskalak. Tenperatura neurtzeko tresneria.
2.- Bero-eroapena egoera geldikorrean.
Sarrera. Fourier-en legea: Eroapen termikoa. Material isolatzaileak. Bero-eroapenaren ekuazio orokorra. Mugalde baldintzak eta hasierako baldintzak. Horma lauen zeharreko bero-eroapena. Erresistentzia termikoaren kontzeptua. Horma konposatuak. Bero-eroapena sistema erradialetan: zilindroak eta esferak. Isolamendu-erradio kritikoa. Gainazal hedatuak: hegalak. Norabide bateko bero-eroapena bero-sorrera uniformearekin. Norabide anitzeko bero-eroapena: gehikuntza finituen bidezko ebazpena.
3.- Bero-eroapena egoera iragankorrean.
Sarrera. Barne-erresistentzia arbuiagarriko sistemak. Efektu espazialak: horma lau handiak, sistema erradialak eta solido erdi-infinitua. Dimentsio anitzeko sisteman. Zenbakizko metodoak: gehikuntza finituen metodoa.
4.- Bero-transmisioa konbekzioz.
Sarrera. Nusselten zenbakia. Abiaduraren mugalde-geruza. Mugalde-geruza termikoa: Prandtlen zenbakia. Konbekzio-ekuazio diferentzialen garapena. Momentu- eta bero-transmisioaren arteko analogiak.
5.- Kobekzio behartua.
Sarrera. Kanpoko konbekzio behartua: xafla lauen gaineko fluxu paraleloa; zilindroetan eta esferetan zeharreko fluxua; hodi multzoetan zeharreko fluxua. Barneko konbekzio behartua: Fluxu laminarra; Fluxu turbulentua.
6.- Konbekzio naturala.
Sarrera. Higiduraren ekuazioa eta Grashofen zenbakia. Gainazalen gaineko konbekzio naturala. Gainazal hegaldunen konbekzio naturala. Konbekzio naturala itxituren barnean. Konbekzio naturalaren eta behartuaren konbinazioa. Konbekzio naturalean abiadura- eta tenperatura-profilak. Konbekzio-koefizientea konbekzio naturalean. Geometriaren efektua.
7.- Bero-transmisioa fase aldaketarekin.
Sarrera. Irakite-prozesuko bero-transferentzia. Tanga-erako irakitea. Fluxu-erako irakitea. Kondentsaziozko bero-transferentzia. Geruza-erako kondentsazioa. Hodi horizontalen barneko jeruza-erako kondentsazioa.
8.- Bero-trukagailuak.
Bero-trukagailu motak. Bero-transferentziaren koefiziente orokorra. Zikintze-faktorea. Bero-trukagailuen analisia. Hodi-zentrukideko bero-trukagailua: diseinu-ekuazioa. Hodi anitzeko eta fluxu gurutzatuko bero-trukagailuak: zuzentze-faktorea. Bero-trukagailuen analisia eraginkortasuna-NTU metodoarekin.
9.- Lurrunketa.
Sarrera. Lurrungailuaren ahalmena eta ekonomia. Masa- eta energia-balantzeak: lurrungailu baten diseinu-ekuazioa. Lurrungailuetan energiaren aprobetxamendua: lurrungailu anitzeko sistemak. Lurrungailu motak.
10.- Erradiazio termikoz bero-transmisioa.
Erradiazio termikoaren natura. Erradiazio termikoa eta materiaren arteko interakzioa: absortzioa, islapena eta transmisioa. Erradiazio termikoaz gainazal baten emisioa: Stefan-Boltzmannen legea. Emisibitatea. Gainazal beltzen arteko bero-transmisioa erradiazioa. Ikuspen-faktorea. Gainazal grisa. Erradiositatea Erradiazio bidezko bero-transferentzia bi gainazaleko itxituretan. Erradiazio-trukea gas igorleekin eta xurgatzaileekin.
MetodologiaToggle Navigation
Eskola Magistrala: Bero-transferentziaren oinarrizko printzipioen garapena.
Mintegiak: Lortutako konpetentzien eztabaida.
Gelako eta ordenagailuko praktikak: Ariketa teoriko zein praktikoen ebazpena, arbelean eta ordenagailuan.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
OHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA
Ebaluazio JARRAIA.
Irakasgaia gainditzeko gutxieneko kalifikazioa %50ekoa da (10etik 5).
Idatzitako frogak: kalifikazio osoaren %70-%90 balioa.
Kurtsoan zehar idatzitako frogak egingo dira Ikasketa Helburuak lortu diren zehazteko. Azken Froga irakasgai osoaren ebaluazioa izango da, Ikasketa Helburu guztiak lortu dituela frogatzeko.
Gutxienez lortu beharrekoa: Idatzitako Azken Frogaren kalifikazioa 10etik 4,0 izan behar da, bai teoriako atalean, baita problemen atalean. Problemen atalean ariketa guztiak egin behar dira eta gutxieneko kalifikazioa lortu (ariketaren bate gin gabe geratzen bada edo 0 kalifikazioa lortzen badu, froga ez da gainditutzat emango).
Banakako/taldekako lanak: kalifikazio osoaren %10-%30 balioa.
Mota honetako zereginak burutu daitezke:
Ariketen/problemen/kasu praktikoen ebazpenak.
Ordenagailu praktikak.
Idatzizko txostenak.
Mintegietan parte-hartzea.
.../...
Gutxieneko eskakizunak: Proposatutako zereginen %60a.
Azken Frogara aurkezten ez den ikaslearen kalifikazioa EZ AURKEZTUA izango da.
Agintari eskudunek froga presentzialak bertan behera uzten badituzte, hauek telematikoki egingo dira, ebaluazio zuzen bat egiteko behar diren medioak erabiliz.
Ebaluazio EZ JARRAIA.
Ebaluazio jarraituari uko egiteko, UPV/EHUko Ikasleen Ebaluaziorako Arautegian (8.3 Artikulua) agertzen diren epe eta terminoetan jakinarazi beharko dio irakasleari.
Ebaluazio jarraituari uko egin dion ikasleak, Azken Froga egiteaz gain (kalifikazioaren %70-90 balio duena) Froga Gehigarri bate gin beharko du Ikasketa Helburu guztiak lortu diren zehazteko.
Irakasgaia gainditzeko, bai Azken Frogan eta bai Froga Gehigarrian lortu beharreko kalifikazio minimoa 5ekoa da. Problemen atalean ariketa guztiak egin behar dira; ariketaren bat egin gabe geratzen bada edo 0 kalifikazioa lortzen badu, froga ez gainditutzat emango da.
Idatzizko frogara aurkezten ez den ikasleak EZ AURKEZTUA kalifikazioa jasoko du.
Agintari eskudunek froga presentzialak bertan behera uzten badituzte, hauek telematikoki egingo dira, ebaluazio zuzen bat egiteko behar diren medioak erabiliz.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Azterketako ariketak egiteko testu liburu bat, materialeen propietate termofisikoak, bero-transferentziarako ekuazio eta korrelazioak, konstante fisikoak eta unitateak bihurtzeko faktoreak dituena.
Frogak telematikoki egin behar badira: sarera konexioa duen ordenagailua, kamara, mikrofonoa eta dokumentuak digitalizatzeko gailua (telefono mugikorrak alio du).
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Cengel, Y.A.; Bero-eta masa-transferentzia. Hurbilketa praktikoa, Ed. Euskal Herriko Unibersitatea Agitalpen Zerbitzua, Bilbao 2013
Kreith, F. y Bohn, M.S.; Principios de transferencia de calor, Thomson Learning, México 2001
Incropera, F.P. y DeWitt, D.P.; Fundamentos de transferencia de calor, Prentice Hall, México, 1999
McCabe, W.L. Smith, J.C. y Harriot, P; Operaciones básicas de ingeniería química; Mc Graw Hill, Madrid 1991
Gehiago sakontzeko bibliografia
Lienhard IV, J.H., Lienhard V, J.H., A Heat Transfer Textbook (3ª Ed.), Phlogiston Press, Cambridge 2002
Coulson, J.M.; Richardson, J.F.; Chemical Engineering; Vols. 1 y 2:, Butterworth-Heinemann, Oxford 1999
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AYASTUY ARIZTI, JOSE LUIS
- GUTIERREZ ORTIZ, JOSE IGNACIO
- GUTIERREZ ORTIZ, MIGUEL ANGEL
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 16:00-17:00 | ||||
16-17 | 16:00-17:00 | ||||
16-18 | 16:00-17:00 | ||||
16-29 | 16:00-17:00 | ||||
20-29 | 16:00-17:00 |
Irakasleak
16 Mintegia-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-21 | 17:00-18:00 | ||||
22-28 | 17:00-18:00 |
16 Mintegia-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-19 | 16:00-17:00 | ||||
20-22 | 16:00-17:00 | ||||
25-28 | 16:00-17:00 |
Irakasleak
16 Mintegia-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-19 | 15:00-16:00 | ||||
20-22 | 15:00-16:00 | ||||
25-28 | 15:00-16:00 |
Irakasleak
16 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-25 | 15:00-16:00 | ||||
18-30 | 15:00-16:00 | ||||
19-19 | 15:00-16:00 | ||||
27-28 | 15:00-16:00 | ||||
30-30 | 15:00-16:00 | 15:00-16:00 | 15:00-16:00 |
Irakasleak
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-25 | 16:00-17:00 | ||||
18-21 | 16:00-17:00 | ||||
19-19 | 16:00-17:00 | ||||
24-30 | 16:00-17:00 | ||||
27-28 | 16:00-17:00 | ||||
30-30 | 16:00-17:00 | 16:00-17:00 | 16:00-17:00 |
Irakasleak
16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
22-24 | 09:30-11:30 | ||||
25-25 | 09:30-11:30 |
Irakasleak
16 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
22-24 | 09:30-11:30 | ||||
25-25 | 09:30-11:30 |
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 15:00-16:00 | 15:00-16:00 |
46 Mintegia-3 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
22-26 | 17:00-18:00 | ||||
29-30 | 17:00-18:00 |
46 Mintegia-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
22-26 | 16:00-17:00 | ||||
29-30 | 16:00-17:00 |
46 Mintegia-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
22-26 | 15:00-16:00 | ||||
29-30 | 15:00-16:00 |
46 Gelako p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-20 | 14:00-15:00 | ||||
16-30 | 14:00-15:00 |
46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-20 | 15:00-16:00 | ||||
16-30 | 15:00-16:00 |
46 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 12:00-14:00 | ||||
24-24 | 12:00-14:00 | ||||
29-29 | 10:30-11:30 |
46 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 12:00-14:00 | ||||
24-24 | 09:30-11:30 | ||||
29-29 | 12:00-13:00 |