XSLaren edukia
Geografia Informazioko Sistemak
- Ikastegia
- Farmazia Fakultatea
- Titulazioa
- Ingurumen Zientzietako Gradua (desagertzear, 2022-2023tik aurrera)
- Ikasturtea
- 2020/21
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 15 | 22.5 |
Ordenagailuko p. | 45 | 67.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Irakasgaia lekututako moduluarekin erlazionatutako gaitasunak eta ikaste-emaitzak honakoak dira:
M08CM03. Gutxienez erdi mailako Geografia Informazioko Sistema bat erabiltzea, eta modu autónomo batean edozein GIS komertzial ikasteko gai izatea.
- Tresnaren oinarrizko erabileraren ezagutza
- Datuen jasotze eta inplementazioa
- Datu bektorial zein rasterren sinbolizazioa
- Emaitza grafiko zein alfazenbakizkoen aurkezpena
M08CM04. Analisi, lanen edo ikerketen parte hartzen duten osagai geografikoak identifikatzeko gai izan eta kontzeptu geografikoetan eraldatzeko gai izatea
- Ereduak eta datu-egiturak ezagutzea
- Raster zein bektore erako GIS analisi teknika ohikoak ezagutzea
M08CM05. Osagi geografikoak eta GIS funtzionalitateak erabiliz datuen tratamendurako ereduak sortzea.
- Irizpide-anitzeko ebaluazio teknikaren ezaguera
- Erabakien hartzea
Zeharkako gaitasunen artean honakoa nabarmentzen dugu: Iturburu ezberdinetako informazioa gai bati aplikatuta erabiltzen jakitea, egokiro aplikatuz, ondorio esanguratsuenak atera eta jendaurrean aurkezten jakinda.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Ezagutza teorikoari dagokionez, honako gaiak jorratuko dira:
1-Irakasgaiaren aurkezpena.
2-Kartografiari sarrera.
3-Geografia Informazioko Sistemen sarrera.
4-Geografia Informazioko Sistemen erabilera erabakien-hartze prozesuan.
5-Osagaien teoria eta funtzionaltasunak I: osagai sinpleak eta konplexuak. Konntzeptualizazioa
6-Osagaien teoria eta funtzionaltasunak II: funtzionaltasunak. Modelizazioa.
Eduki praktikoei dagokioenez, honakoak nabarmendu daitezke:
1. Datu bektorial zein rasterren sinbolizazioa
2. Datu alfazenbakizko zein grafikoen azterketa
3. Lur Eredu Digitalen erabilera
4. Puntu erako datu alfazenbakizkoen espazializazioa
5. Irizpide-anitzeko ebaluazioaren analisia
MetodologiaToggle Navigation
Azkenaldian ezartzen ari diren metodologia aktiboak jarraituz, irakasgai honen irakaste prozesuan Lankidetza-ikasketa eta Problemetan Oinarritutako irakaste prozesua erabiliko da. Klase magistraletan, batez ere lehen asteetan, irakasleak ikus-entzuneko materiala erabiliz (Powerpoint eta bideoak) oinarrizko edukiak azalduko ditu, irakasgaiaren oinarriak ezarriz. Irakasgiaren garapenean aurrera joan ahala, eta ahalik eta maizen, “Puzzle” ikasketa mota erabiliko da, non ikasleek taldeka gai konkretuak landuko dituzten, klasean bertan gainontzeko taldeei ikasitakoa azalduz.
Problema praktikoak jorratzeko, Qgis software espezifikoa erabiliko da. Irakasleak programari buruzko azalpen laburrak eman eta gero (lehen asteetan batez ere), ikasleak, irakasleak planteatutako ingurumenari buruzko problemak ebatzi beharko dituzte. Ondoren, lortutako emaitzak klasean konpartituko dituzte klaseko eztabaida sorraraziz eta horrenbestez ikaskuntza prozesua finkatuz.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Idatzizko proba (30%)
- Proba praktikoa (40%)
- Proiektua (20%) eta entregagaiak (10%)
Irakasgaia gainditzeko, atal bakoitzean %40a atera behar da gutxienez. Aipatutako ebaluazio sistemari uko egin diezaioke ikasleak, baldin eta 10. aste aurretik, irakasgai honen irakasle arduradunari uko egitea idatziz aurkezten badu. Kasu honetan, ebaluazioa %50 ezagutza teorikoa eta %50 ezagutza praktikoa kontutan hartuko dira.
OHARRA
Ebaluazio-metodo honek aldaketak izan ditzake, osasun-agintarien jarraibideek hala ezartzen badute, Covid-19 birusa dela eta. Dagozkion aldaketak behar bezala iragarriko dira, ikasleek ekitatez eta justiziaz ebaluatzeko duten eskubidea bermatzeko beharrezkoak diren estrategiak eta tresnak kontuan hartuta.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakaslearen apunteak eta aurkezpenak
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Olaya, V. (2011). Sistemas de Información Geográfica (http://wiki.osgeo.org/wiki/Libro_SIG)
Santos Preciado, J. M. (2004). Sistemas de Información Geográfica. Madrid.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Burrough, P. A., McDonnell, R., McDonnell, R. A., & Lloyd, C. D. (2015). Principles of geographical information systems. Oxford university press.
Chuvieco Salinero, E. (2006). Teledetección Ambiental: La observación de la Tierra desde el Espacio. Ariel.
Delaney, J., & Van Niel, K. (2007). Geographical information systems: an introduction. Oxford University Press, USA.
Graser, A. (2013). Learning QGIS 2.0. Packt Publishing Ltd.
Gómez Delgado, M., Cano, B., & Ignaciocoaut, J. (2006). Sistemas de información geográfica y evaluación multicriterio en la ordenación del territorio (No. 910.285 G65).
Longley, P. A., Goodchild, M. F., Maguire, D. J., & Rhind, D. W. (2005). Geographic information systems and science. John Wiley & Sons.
Ian, H. (2010). An introduction to geographical information systems. Pearson Education India.
Kurt Menke, G. I. S. P., Smith Jr, R., Pirelli, L., & John Van Hoesen, G. I. S. P. (2016). Mastering QGIS. Packt Publishing Ltd.
Mandel, A., Ferrero, V. O., Graser, A., & Bruy, A. (2016). QGIS 2 cookbook. Packt Publishing Ltd.
Puebla, J. G., & Gould, M. (1994). SIG: Sistemas de información geográfica. Síntesis.
Aldizkariak
http://www.geo-focus.org/
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- BASTARRICA IZAGUIRRE, AITOR
- EDESO FITO, JOSE MIGUEL
- LOPETEGUI GALARRAGA, ANE
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 16:00-18:00 | ||||
5-9 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 14:00-16:00 | ||||
4-4 | 16:00-18:00 | 14:00-16:00 | |||
5-10 | 14:00-16:00 | ||||
10-10 | 16:00-18:00 | ||||
11-11 | 18:00-20:00 | 16:00-18:00 | 14:00-16:00 | ||
12-12 | 16:00-18:00 | 14:00-16:00 | |||
13-14 | 14:00-16:00 | ||||
13-15 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-7 | 14:00-16:00 | ||||
4-4 | 18:00-20:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.7 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.7 - FARMAZIA FAKULTATEA
46 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-14 | 16:00-18:00 | ||||
8-15 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.7 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.7 - FARMAZIA FAKULTATEA