XSLaren edukia

Kimika Fisikoa

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Industria Kimikaren Ingeniaritzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Gelako p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUN ESPEZIFIKOAK



Jarraian, ikasgai honi dagozkion konpetentziak aurkezten dira. Konpetentzia hauek moduluko konpetentzia zehatzetan (TEQI) jada definiturik dauden konpetentziekin erlazionatuta daude (https://www.ehu.eus/es/web/guest/grado-ingenieria-quimica-industrial- alava/verificacion-seguimiento-y- acreditacion? p_redirect = descargaFichero & p_cod_proceso = egr & p_tipo = MEMORIA & p_cod_titulo = 88 & p_anyo_acad =).



1. Materiaren transferentziari eta erreakzio kimikoaren ingeniaritzari buruzko ezagutzak eskuratzea (TEQI1).



2. Prozesu fisiko eta kimikoetan kontzeptu termodinamikoak garatzeko ezagutzak eta gaitasunak eskuratzea (TEQI5).



3. Ingeniaritza Kimiko Industrialaren arloko ezagutzak, prozedurak, emaitzak, trebetasunak eta alderdiak behar bezala komunikatzen jakitea, hiztegi eta terminologia espezifikoak eta bitarteko egokiak erabiliz (TEQI9).





IKASKUNTZAREN EMAITZAK



Gaitasun horiek ikasgaiaren berariazko ikaskuntzaren emaitzen irismenaren bidez eskuratzen dira. Emaitza horiek honako hauek dira:



1. Garraio-fenomeno motak ezagutzea.



2. Orekarekin lotutako kontzeptu termodinamikoak ezagutzea, eta faseen arteko orekan eta oreka kimikoan aplikatzea.



3. Gainazalen propietate termodinamikoak ezagutzea eta horien aplikazioak identifikatzea eta ulertzea.



4. Erreakzio-mekanismoak eta katalisi homogeneoarekin, heterogeneoarekin eta entzimatikoarekin lotutako oinarrizko printzipioak ezagutzea.



5. Erreakzio fotokimikoen eta elektrokimikoen printzipioak eta horien aplikazioak ezagutzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Ondoren, eduki teorikoei dagozkien gaien zerrenda erakusten da. Eduki horiek bat datoz aurreko ataleko ikaskuntzaren emaitzekin:



1. GAIA. FLUIDOAK. GARRAIO-FENOMENOAK



2. GAIA. OREKAREN TERMODINAMIKA



3. GAIA. FASE ARTEKO OREKA



4. GAIA. OREKA KIMIKOA



5. GAIA. GAINAZALEKO PROPIETATEAK



6. GAIA. ZINETIKA KIMIKOA



7. GAIA. FOTOKIMIKA



8. GAIA. SISTEMA ELEKTROKIMIKOAK



9. GAIA. MAKROMOLEKULAK



10. GAIA. SISTEMA KOLOIDALAK

MetodologiaToggle Navigation

JARDUERA PRESENTZIALAK



Aurreko ataleko edukiak garatzeko eta, ondorioz, dagozkion ikaskuntzaren emaitzak lortzeko metodologia honela laburbiltzen da:



KLASE MAGISTRALAK (M) (45 ordu)



Irakasgaiaren gai-zerrenda garatzean datza, kontzeptuen azalpenekin, kasu praktikoen azterketarekin eta problemak ebaztearekin batera.



IKASGELAKO PRAKTIKAK (PA) (15 ordu)



Klase magistraletan garatutako oinarri teorikoen edukiei buruzko galderak eta problemak taldean ebaztea.



TUTORETZAK



Tutoretzak, banakakoak nahiz taldekakoak, Banakako zein taldeko tutoretzak zalantzak argitzeko, lanak eta arazoak bideratzeko, ikasleen egoera ebolutiboa irakasgaiaren barruan kokatzeko, errendimendu akademikoa handitzeko hobekuntzak proposatzeko, etab. Erabiltzen dira. Oro har, borondatezko jarduera da (banakakoa edo kolektiboa) eta ikasleek eskatuta egiten da.



JARDUERA EZ-PRESENTZIALAK (90 h)



Ikaslearen etengabeko lana ezinbestekoa da ikasgaiaren gaitasunak garatzeko. Idatzizko probak prestatzeaz gain, ikasleek irakastordu ez-presentzialak eskaini beharko dituzte:



o Apunteak osatzea, bibliografia kontsultatzea eta kasu batzuetan entregatzekoak izan daitezkeen problemak ebaztea.



*Osasun-egoerak irakaskuntza ez-presentziala egitera behartzen badute, UPV/EHU-k dituen baliabide informatikoak erabiliko dira (Webex, eGela, etc.).

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAITUA



Idatzizko froga (amaierako kalifikazioaren % 70)



- Idatzizko frogak teoriari dagokion atal bat eta problemei dagokien beste atal bat izanen ditu.



Banakako lana (azken kalifikazioaren % 20). Honela baloratzen da:



- Ikasturtean zehar planteatutako jarduerak, arazoak eta banakako gaiak ebaztea.



Talde-lana (azken kalifikazioaren % 10). Honela baloratzen da:



- Talde-lana egitea



IRAKASGAIA GAINDITZEKO BALDINTZAK



- Ebaluazio-jarduera bakoitzean 10etik 4 puntu lortzea.



- Amaierako kalifikazioan 5 bat lortzea (idatzizko probari eta laborategiko praktikei dagozkien kalifikazioen batez besteko ponderatu gisa kalkulatua).



Baldintza horietakoren bat betetzen ez duten ikasleei 4.0 kalifikazioa jarriko zaie (gehienez ere) dagokien aktan, lortutako azken kalifikazioa edozein dela ere.



*Osasun-egoerak ebaluazio ez-presentziala egitera behartzen badute,UPV/EHUk dituen baliabide informatikoak erabiliko dira (Webex, eGela, etab.). Ebaluazio ez-presentzial horren ezaugarriak eGelan argitaratuko lirateke.



DEIALDIARI UKO EGITEA



Idatzizko probara aurkezten ez diren ikasleak "Ez Aurkeztua" gisa agertuko dira dagozkien aktan.



AMAIERAKO EBALUAZIOA



UPV/EHUko araudian ezarritako baldintzak betetzen dituzten eta horretarako ezarritako epearen barruan azken proba egiteko eskatzen duten ikasleek (II. kapitulua, Euskal Herriko Unibertsitateko Gobernu Kontseiluaren 2016ko abenduaren 15eko Erabakiaren 8. artikulua, zeinaren bidez onartzen baita hurrengo titulazio ofizialetako ikasleen ebaluazioa arautzen duen Araudia) honako jarduerak egin behar dituzte:



- Irakasgaiaren edukiek teoriko-praktikoekin erlazionatutako idatzizko froga, azken kalifikazioaren % 100 balio duena.



IRAKASGAIA GAINDITZEKO BALDINTZAK (AMAIERAKO EBALUAZIOA)





Azken kalifikazioan 5 puntu lortzea



*Osasun-egoerak ebaluazio ez-presentziala egitera behartzen badute,UPV/EHUk dituen baliabide informatikoak erabiliko dira (Webex, eGela, etab.). Ebaluazio ez-presentzial horren ezaugarriak eGelan argitaratuko lirateke.



DEIALDIARI UKO EGITEA



Azken probara aurkezten ez diren ikasleak "Ez Aurkeztua" gisa agertuko dira dagozkien aktan.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasgaiaren edukiak garatzeko erreferentziazko materiala oinarrizko bibliografian proposatutako testuliburuak dira.

Ikasgaia egiteko behar den gainerako lan-materiala ikaslearen eskura dago eGelako ikastaroan.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

LEVINE I.N. Fisicoquímica. Bogotá: McGraw-Hill Latinoamericana S.A., 2004.

J. A. RODRÍGUEZ RENUNCIO, J.J. RUIZ SANCHEZ Y J.S. URIETA NAVARRO. Termodinámica Química. Madrid: Editorial Síntesis, 2000.

LEVINE I.N. Problemas de fisicoquímica. Bogotá: McGraw-Hill Latinoamericana S.A., 2005.

GARRITZ, M. COSTAS Y J. L. GÁZQUEZ. Fisicoquímica (Castellan). Problemas resueltos. Ed. Fondo Educativo Interamericano, 2002.

J. A. RODRÍGUEZ, J. J. RUIZ Y J. S. URIETA. Problemas Resueltos de Termodinámica Química. Madrid: Ed. Síntesis, 2000.

Gehiago sakontzeko bibliografia

DÍAZ PEÑA M. & ROIG MUNTANER A. Química Física. Madrid: Editorial Alhambra S.A.,1989.
P. W. ATKINS. Physical Chemistry. Oxford: Oxford University Pres, 2008.

Aldizkariak

Chemical Physics. Elsevier. http://www.sciencedirect.com
Chemical Physics Letters. Elsevier. http://www.sciencedirect.com
Chemical Thermodynamics: Principles and Applications. Elsevier. http://www.sciencedirect.com

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BARANDIARAN OLAETXEA, IRATI
  • ENCINAS MALAGON, MARIA DOLORES
  • VILLOTA SALAZAR, NATALIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:00-13:00

11:00-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 2.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.
  • AULA 2.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 2.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.