XSLaren edukia

Proiektuen Antolakuntza eta Kudeaketa

Ikastegia
Farmazia Fakultatea
Titulazioa
Ingurumen Zientzietako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3636
Mintegia618
Gelako p.612
Ordenagailuko p.1224

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

OINARRIZKO GAITASUNAK ETA GAITASUN OROKORRAK

1. Diziplinaz gaindiko planteamendua duten ingurumen-proiektuak planifikatzea eta garatzea. G002

2. Ingurumen-arloan zeregin profesionalak – irakasleak edo ikertzaileak barne – garatzen dituzten lantaldeetan integratzea. G003

3. Ingurumen-komunikazioko eta -hezkuntzako kanpainak diseinatzea eta garatzea, material didaktikoak prestatzea eta ingurumen-prestakuntzako ikastaroak ematea. G005

4. Proiektu, plan eta programen ingurumen-inpaktua ebaluatzea. G007

5. Ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak badituztela eta ulertzen dituztela frogatzea, eta testuliburu aurreratuetan oinarritzen bada ere, beren ikasketa-eremuaren abangoardiako ezagutzak eskatzen dituzten alderdi batzuk barne hartzen dituen maila batean aurkitzea. CB1

6. Ikasleek beren ezagutzak beren lanari edo bokazioari modu profesional batean aplikatzen jakitea eta beren ikasketa-eremuaren barruan argudioak landuz eta defendatuz eta arazoak konponduz frogatu ohi diren gaitasunak izatea. CB2

7. Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan), gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko. CB3

8. Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati. CB4

9. Ikasleek ondorengo ikasketei autonomia handiz ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana. CB5



GAITASUN ESPEZIFIKOAK

1. Ingurumen-proiektuen alderdi operazional guztien gauzatzearen plangintza eta jarraipena egitea. M07CM01

2. Ingurumen-proiektu ororen oinarrizko dokumentuak behar bezala lantzea eta interpretatzea, bai eta berezko izaera duten azterlanak ere, indarrean dagoen legediaren eta nazioarteko arauen arabera. M07CM02

3. Ingurumen-hezkuntzako eta -komunikazioko programak diseinatzea eta gauzatzea. M07CM03

4. Ingurumen-gatazkak konpontzeko partaidetza-metodologien irismena ebaluatzea eta erabilera ezagutzea. M07CM04

5. Ingurumen-hezkuntzako programak eta proiektuak diseinatzea. M07CM05



ZEHARKAKO GAITASUNAK

1. Aplikatutako gai bati buruzko hainbat iturritako informazioa erabiltzeko, behar bezala interpretatzeko, ondorio esanguratsuak ateratzeko eta jendaurrean aurkezteko gai izatea. G009

2. Talde-lana: Lantalde batean informazioa, ideiak eta proposamenak trukatzea, helburu zientifikoak eta/edo profesionalak lortzeko. G010



IKASKETA EMAITZAK

Irakasgai honekin ondoko ikasketa emaitzak lortuko dira, Titulazioaren Ikasketa Planean jasotako gaitasun orokor eta berariazkoekin bat datozenak:

- Proiektu baten atal ezberdinak ezagutzen ditu (M07CM01, M07CM02, M07CM03, G002).

- Proiektu baten bideragarritasuna aztertzen du (M07CM02, G005).

- Aurreproiektu bat planteatzen du eskaintza baten aurrean (M07CM03, M07CM05, G003, G005).

- Epeak planifikatu eta kudeatzen ditu, eta behar diren giza baliabideak antolatzen ditu proiektu baten barruan (Gantt-en diagrama bat egiteko gai da) (M07CM01, G002).

- Proiektu baten barruan kostuak planifikatu eta kudeatzen ditu (M07CM01, M07CM02, G002).

- Proiektu baten garapenean eragina izan dezaketen arriskuak planifikatu eta kontrolatzen ditu (M07CM04, G007).

- Proiektu baten kalitatea kontrolatzen du maila guztietan (M07CM01, M07CM02, G007).

- Proiektu baten gauzatzea eta hura ixteko jarduerak planifikatu eta kontrolatzen ditu (M07CM04, G002).

- Proiektu-Plan baten laburpen-memoria planteatzen eta idazten du (M07CM02, M07CM03, M07CM05, G002, G003, G005).



Gainera, gaitasun orokorren eta zeharkakoen garapenean oinarrituz, ondoko ikasketa emaitzak ere lortuko dira:

- Informazioa aztertu, sintetizatu eta kudeatzen du (G009).

- Lana antolatu eta planifikatzen du, eta erabakiak hartu eta arazoak konpontzen ditu (G002, G003, G009).

- Erraz eta zuzen komunikatzen da (G005, G007).

- Taldean lan egiten du: informazioa, ideiak eta proposamenak trukatzen ditu, helburu zientifiko eta/edo profesionalak lortzeko (G010).

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Gaia. Proiekturen teoria klasikoa

1.1. Proiektuaren definizio ohikoa

1.2. Aurreproiektua

1.3. Proiektua

1.4. Oraingo proiektuaren agiriak

1.5. Proiektuko parte-hartzaileak

1.6 Proiektu mota



2. Gaia. Proiekturen kudeaketa modernoa

2.1. Hainbat kontzeptu orokor

2.2. Alde askoko ikuspegia

2.3. Proiektuaren faseak eta helpenak

2.4. Proiektu ereduak



3. Gaia. Proiektuaren hasiera faseak

3.1. Egokieraren antzematea

3.2. Proiektuaren aukeratzeko irizpideak

3.3. Eskaintzaren prestaketa, aurkezpena eta jarraipena

3.4. Eginkortasun azterketa

3.5. Kostuen balioespena

3.6. Atazen xehapenaren egitura

3.7. Proiektuaren teknologia

3.8. Proiektuaren definizioa eta irispena. Proiektu plana



4. Gaia. Proiektuaren giza-baliabideak

4.1. Proiektuaren antolaketa enpresan

4.2. Proiektuaren jadeslea eta proiektu-taldea

4.3. Motibazioa. Denboraren kudeaketa. Bilerak

4.4. Aholkularitza eta Ingeniaritza enpresak



5. Gaia. Epe, kostu eta baliabideen plangintza

5.1. Programazio eta plangintzaren elementuak

5.2. Epeen kudeaketa (PMBOK)

5.3. Kostuen kudeaketa (PMBOK)

5.4. Programazio tresnak (Gantt, CPM, PERT)

5.5. Baliabideen optimizazioa

5.6. ProjectLibre tresna informatikoaren erabilera



6. Gaia. Kontratazio eta hornitze prozesuak

6.1. Kontratuen kudeaketa

6.2. Kontratuen elementu osagarriak

6.3. Baldintza juridikoak

6.4. Berrikuste eta aldaketen mekanismoak

6.5. Hornitzearen kudeaketa (PMBOK)

6.6. Erosketa-zikloa

6.7. Herri Administrazioen Kontratu Legea



7. Gaia. Kalitatearen kudeaketa

7.1. Sarrera

7.2. Kalitatearekin lotutako araudia

7.3. Kalitate sistema enpresan

7.4. Proiektuen kalitate kudeaketa



8. Gaia. Arriskuen kudeaketa proiektuan

8.1. Sarrera

8.2. Arrisku kudeaketen ereduak

8.3. Arrisku kudeaketaren prozesuak



9. Gaia. Komunikazioaren kudeaketa

9.1. Sarrera (PMBOK)

9.2. Komunikazioaren kudeaketa



10. Gaia. Zertze eta itxieraren kontrola

10.1. Proiektuaren administrazioa eta kontrola

10.2. Epe eta kostuen kontrol integratua (balio metatuaren metodoa)

10.3. Proiektuaren itxiera

MetodologiaToggle Navigation

Ikasketa prozesuaren elementu zentrala zenbait proiektu praktikoren garapena izango da. Proiektua horiek 4-5 pertsonetako taldeetan burutuko dira, non pausuz-pausu saio teorikoetan (klase magistralak) azalduriko metodologiaren fase ezberdinak aplikatuko diren (gelako praktikak). Irakasgaia taldeka buruturiko proeiktuaren azken txosenarekin eta honen ahozko aurkezpenarekin amaituko da.



Ordenagailu praktiketan, Microsoft Office (Word eta Excell) eta ProjectLibre programak landuko dira, euren erabilerarekin erlazionaturiko jarduerak burutuz.



Azkenik, aipatu, kurtsoan zehar sortzen diren zalantzak argitzeko mintegiak erabiliko direla, eta bestalde, ikasleek eGelan topatuko dutela beharrezko informazio guztia.



Osasun egoera dela eta irakaskuntza modu ez-presentzialean egin behar baldin bada, irakasgai honen ezaugarriek, antolatuta dagoen moduan garatzeko aukera ematen dute, horretarako UPV/EHUk gure eskura jartzen dituen baliabide informatikoak erabiliz (eGela, etab.).

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Bi aukera daude irakasgaia gainditzeko: ebaluazio jarraitua edo azken ebaluazioa. Bi aukerak ez dira bateragarriak eta ikasleek haietako bat aukeratu beharko dute ikastaroaren hasieran. Irakaskuntza- eta gaitasunen eskuratze-prozesua optimizatzeko asmoz, ebaluazio jarraitua aukeratzea gomendatzen da.



1. EBALUAZIO JARRAITUA:

- Proiektu-plana (taldeka): azkeneko notaren %60

- ProjectLibre ariketak (banaka): azkeneko notaren %15

- Ahozko aurkezpena (taldeka): azkeneko notaren %15

- Lan kooperatiboa (banaka): azkeneko notaren %10



Azkeneko nota ebaluazio bakoitzaren emaitzei aipatutako ehunekoak aplikatuz kalkulatuko da. Dena den, beharrezkoa da honako BALDINTZA hauek betetzea irakasgaia gainditu ahal izateko:

a) Asistentzia gutxienez %80koa izatea.

b) Ezarritako jarduera guztiak epe barruan (eGelan ezarritakoa) entregatzea.

c) Proba bakoitzean gutxieneko kalifikazioa 3,5/10 izatea.



Irakasgaia gainditzeko azkeneko kalifikazioak 5/10 izan behar du. Aurreko baldintzak bete ez dituzten ikasleek gehienez 4,0ko kalifikazioa izango dute ohiko deialdian.



EBALUAZIO TRESNAK

Jarduera bakoitzaren ebaluazioaren tresna errubrika da, konpetentzien lorpena ebaluatzeko erabiltzen diren irizpideak eta adierazleak zehaztuko dituena. Errubrikak eGelan argitaratuta egongo dira.



2. AZKEN EBALUAZIOA

Ebaluazio jarraitua aukeratu ez duten ikasleek azken ebaluazioa egin beharko dute. Azken ebaluazioak bi atal izango ditu: alde batetik azterketa bat (azken notaren %70 balio du eta irakasgaiari buruzko garapen-galdera teorikoak eta problemak erantzutean datza) eta bestetik idatzizko lan bat (azken notaren % 30 balio du eta Proiektu-plan bat gauzatzean datza). Lan hori UPV/EHU-k ezarritako azterketa ofizialaren datan (ohiko deialdian) aurkeztuko da. Irakasgaia gainditzeko gutxieneko kalifikazioak 5/10 izan behar du, eta azterketan gutxienez 5/10 eta proiektu-planean 3,5/10 kalifikazioak lortu beharko dira.



Irakasgaia modu presentzialean ebaluatzeko aukerarik ez baldin badago, UPV/EHUk eskuragarri jartzen dituen baliabide informatikoak erabiliz behar diren aldaketak egingo dira ebaluazioa modu ez-presentzialean gauzatzeko. Ebaluazio ez-presentzial honen ezaugarriak ikasleen gidan eta eGelan argitaratuko dira.



EBALUAZIO-DEIALDIARI UKO EGITEA

Irakasgai honetan azken notaren %40 baino gehiago balio duen azken probarik ez dagoenez, ebaluazioa jarraitua aukeratu duten ikasleek ebaluazio jarraituari uko egiten diotela jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko diote irakasleari. Idatzia, irakasgaia bukatu baino gutxienez hilabete bat lehenago aurkeztu beharko dute.



Azken ebaluazioa aukeratu duten ikasleek azterketara ez aurkeztea besterik ez dute ebaluazio-deialdiari uko egiteko.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

ProjectLibre software-a
Open Office/Libre Office/Microsoft Office (Word, Excel y Powerpoint) software-ak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Gaztelaniazko bibliografia.

Asenjo, A.D. 2005. Dirección y Gestión de Proyectos. Ed. Ra-ma

Asoc. Española de Ingeniería de Proyectos (AEIPRO) 1998. Fundamentos de la Dirección de Proyectos. Madrid.

Cano, J.L., et al. 2003. Curso de Gestión de Proyectos. Ed. AEIPRO, Zaragoza.

Cos Castillo, M. 1997. Teoría General del Proyecto (vol. I y II). Ed. Síntesis.

Marmel, E. 2007. Project 2007. Paso a paso. Ed. Anaya Multimedia

Gehiago sakontzeko bibliografia

N. Arratibel eta M.J. Ojanguren, 2000. Enpresa txiki eta ertainen administrazio eta kudeaketa. Elhuyar
Heras, I. et al., data ezezaguna. Kalitate-kudeaketaren hastapenak. Euskara Errektoreordetzaren Sare Argitalpena. UPV/EHU.
Etxeberria Ramírez P., 2009. Ingeniaritzako proiektuak. Ariketak. Euskara eta Eleaniztasuneko Errektoreordetzaren Sare Argitalpena. UPV/EHU.

Gastelaniazko bibliografia.
Guerra Peña, L. 2002. Gestión Integral de Proyectos. Ed. Fundación Confemetal. Madrid.
Horine, G.M. 2005, 2009. Gestión de proyectos. Manual imprescindible. Ed. Anaya Multimedia. Madrid
García Fronti, V. et al., 2004. Project management con Microsoft Visio y Microsoft Project: herramientas informáticas para la empresa. Omicron System, Buenos Aires

Aldizkariak

Dirección, administración y organización de proyectos. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento. Barcelona

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-28

16:00-18:00

21-29

16:00-18:00

33-33

16:00-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA

16 Mintegia-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
32-32

16:00-18:00

32-33

16:00-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
29-30

16:00-18:00

34-34

16:00-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA

16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-26

09:00-13:00

27-27

09:00-13:00

29-29

09:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • . - FARMAZIA FAKULTATEA
  • . - FARMAZIA FAKULTATEA
  • . - FARMAZIA FAKULTATEA

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-24

16:00-18:00

21-34

16:00-18:00

25-25

16:00-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA

46 Mintegia-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
29-31

16:00-18:00

32-33

16:00-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA

46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-28

16:00-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA

46 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
25-25

09:00-13:00

27-27

09:00-13:00

09:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • . - FARMAZIA FAKULTATEA
  • . - FARMAZIA FAKULTATEA
  • . - FARMAZIA FAKULTATEA