XSLaren edukia

Makina eta Trakzio Elektrikoak

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Automobilgintzaren Ingeniaritzako Gradua - DUALA
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Laborategiko p.3045

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUN OROKORRAK

CFB1 - Ingeniaritzako metodologiaren berezko estrategiak aplikatzea: egoera problematikoa kualitatiboki eta kuantitatiboki aztertzea, hipotesiak eta irtenbideak planteatzea Automozioaren arloko ingeniaritzaren berezko ereduak erabiliz.

CFB2 - Oinarrizko gaiei eta gai teknologikoei buruzko ezagutza, bai eta metodo eta teoria berriak ikasteko eta egoera berrietara egokitzeko aldakortasuna emateko gai izango diren tresna informatikoak ere, Automobilgintzaren Ingeniaritzako berezko datu-base zientifikoak, argitalpen teknikoak eta araudia erabiliz.

CIA1 - Automobilgintzaren Ingeniaritzako arloan neurketak, kalkuluak, balorazioak, tasazioak, peritazioak, azterlanak, txostenak, lan-planak eta antzeko beste lan batzuk egiteko gaitasuna.

CIA2 - Eragin soziala aztertzeko eta baloratzeko gaitasuna, eta garapen jasangarriaren printzipioak Automobilgintzaren Ingeniaritzako soluzio teknikoen inplementazioan aplikatzeko gaitasuna, inpaktu ekonomikoak kontuan hartuta.

CIA3 - Ibilgailuak eta horiekin lotutako ekipamendua diseinatzeko tresna konputazionaletan oinarritutako ezagutza teknikoak erabiltzeko gaitasuna.

CFV1 - Automozioko enpresaren esparruan antolatzeko eta planifikatzeko gaitasuna, kalitate-printzipioak eta -metodoak aplikatuta.

CFV2 - Ibilgailuen fabrikazioan aplikatutako ingeniaritza-proiektuak zuzentzeko eta diseinatzeko gaitasuna.

CFV3 - Automozioaren arloan nahitaez bete beharreko zehaztapenak, erregelamenduak, legeria eta arauak maneiatzeko gaitasuna.

CFV4 - Proiektuak garatzeko gaitasuna Automobilgintzaren Ingeniaritzako eremuan, baldin eta proiektu horien xedea egiturak, ekipo mekanikoak, energia-instalazioak, instalazio elektrikoak eta elektronikoak, industria-instalazioak eta fabrikazio- eta automatizazio-prozesuak diseinatzea, eraikitzea, fabrikatzea, instalatzea, muntatzea edo ustiatzea bada.

COyP1 - Pertsonen, enpresen eta erakundeen helburuak kontuan hartzen dituen teknologia- edo enpresa-ingurune aldakor batean lan egiteko gaitasuna.

COyP2 - Automobilgintzako Ingeniaritzari eta Ibilgailuen Fabrikazioari dagozkion teknikak aplikatzeko gaitasuna Ikerketa eta Garapenaren eta Legeriaren eremuetan.



ZEHARKAKO GAITASUNAK

CT1 - Taldean eraginkortasunez lan egitea, erabakiak hartzeko gaitasunak eta ezagutzak integratuz, ingurune eleaniztun eta diziplina anitzeko batean.

CT2 - Jarrera arduratsua eta autonomoa izatea, lanean ordenatua eta ikasteko eta berritzeko prest egotea, eta kontuan hartzea zer erronka izango duen beharrezko etengabeko prestakuntzak eta ingurune aldakorretara egokitzeko aukerak.

CT3 - Arazoak ekimenez konpontzeko gaitasuna, erabakiak hartzea, sormena, arrazoiketa kritikoa, lidergoa eta ezagutzak, trebetasunak eta trebetasunak komunikatzeko eta transmititzeko gaitasuna.

CT4 - Ingeniaritzako problemak ikuspegi eta tresna konputazionalen bidez ebazteko gaitasuna.



GAITASUN ESPEZIFIKOAK

FIFI1 - Elektromagnetismoaren, zirkuituen teoriaren eta makina elektrikoen printzipioen ezagutza eta erabilera Automobilgintzako Ingeniaritzara.



IKASKUNTZA-EMAITZAK

1.- Makina elektrikoei buruzko ezagutza modu esanguratsuan aplikatzea, batez ere trakzio elektrikora bideratua, gerora teoria aurreratuak ikasteko balioko duena.

2.- Makina elektrikoen materien berezko arazoak ebaztea, analisi kualitatibo eta kuantitatiboaren bidez, parametroen eraginari buruzko hipotesiak planteatuz eta konponbideak proposatuz, eredu egokiak erabiliz.

3.- Idatzizko eta ahozko lanak eta txostenak egitea: ezagutza teorikoak, ebazteko metodoak eta emaitzak behar bezala adieraztea, ingeniaritzako berariazko hiztegia, irudikapen-moduak eta terminologia erabilita.

4.- Diseinuak eta proiektuak garatzea.

5.- Nahitaez bete beharreko legeria, zehaztapenak, erregelamenduak eta arauak aplikatzea.

6.- Konponbide teknikoek gizartean eta ingurumenean duten eragina aztertzea eta balioestea, iraunkortasun-irizpideak aplikatuta.

7.- Kalitate-printzipioak eta -metodoak aplikatzea.

8.- Kooperazio-lanean ideiak formulatzea, proposamenak eztabaidatzea eta erabakiak hartzea.

9.- Espiritu kritikoa eta ikasteko interesa erakustea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Hurrengo ataletan antolatuta dago irakasgaia:

1. Makina elektrikoen oinarriak eta printzipioak. Sailkapena

2. Indukzio-makina edo makina asinkronoa

3. Makina sinkronoa

4. Kooronte zuzeneko eskuilarik gabeko makinak

5. Erreluktantzia-makinak.



Eta horiei buruz gai hauek jorratuko ditugu:

- Oinarri elektromagnetikoak

- Eraikin-ezaugarriak

- Zirkuitu baliokidea

- Momentu eragilea eta potentzia

- Abioa

- Funtzionamendu iraunkorra

- Balaztaketa

- Kontrola

- Erabilera

- Maniobra eta babesa

MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntza-sistemak gela irauliaren metodologia du oinarri. Era horretan, ikasleek gelatik kanpo bideo, testu eta material didaktikoen bidez landuko dituzte kontzeptu teorikoak, eta eskoletan kontzeptu horiek talde-lanean aplikatuko dituzte. Jarduera gehienak, bai gelan, bai gelaz kanpo, lan-kooperatiboa lantzeko ekintzak izango dira.



Aplikazio-zeregin hauek egingo ditugu:

- Makinen maketekin esperimentazioa

- Kalkulu-ariketak

- Matlab, Simulink eta Simscape Power Systems-ekin simulazioak

- Makinekin laborategi-saiakuntzak

- Kontzeptu-mapak

- Glosarioa

- Ohiko akatsen zerrenda.



Dokumentazioa eGela plataforma birtualean eskuragarri egongo da.



Jarduerak presentzialak posible ez badira, urrunetik egingo ditugu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio jarraitua proba hauen bidez egingo dugu:

- Prestatzeko eta jarraipena egiteko banakako galdetegiak

- Taldeka egindako muntaketak, fitxak, problemak, simulazioak, kontzeptu-mapak, glosarioa eta ohiko akatsen zerrenda

- Talde-lanen azalpena.



Ebaluazio-ekintza bakoitzeko pisua hauek dira:

- Banakako galdetegiak %30

- Talde-lanak %40

- Banakako proba idatzia %20

- Banakako ahozko aurkezpena %10.



4 blokeen batez bestekoa egiteko, bakoitzean 4 puntuko gutxieneko nota beharko da (10etik). Bestela, dagokion nota gehienez 4 puntukoa izango da (10etik). Gainditutako blokeen notak ezohiko deialdian gordeko dira.



Ebaluazio jarraituari uko egitea: ikasleek azken ebaluazio-sisteman sartzeko aukera izango dute, irakasleari formalki irakasle-aldia amaitu baino hilabete lehenago eskatzen badute.



Ohiko deialdiaren probek ebaluazio jarraituaren eduki eta zeregin berberak izango dituzte:

- Banakako galdetegia %30

- Ikasturteko talde-zereginak %40

- Banakako proba idatzia %20

- Banakako ahozko aurkezpena %10.



Data ofiziala baino astebete lehenago entregatu behar dira entregatzekoak.



4 blokeen batez bestekoa egiteko, bakoitzean 4 puntuko gutxieneko nota beharko da (10etik). Bestela, dagokion nota gehienez 4 puntukoa izango da (10etik). Gainditutako blokeen notak ezohiko deialdian gordeko dira.



Deialdiari uko egiteko, nahikoa da ohiko deialdiaren proba ofizialetara ez aurkeztea.



Osasun-baldintzek ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentziala aktibatuko da, eta ikasleei behar bezala jakinaraziko zaie.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Materialak eGela plataforma birtualean eskuragarri egongo dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

“Makina elektrikoak: oinarrizko kontzeptuak eta aplikazio-ariketak”, Javier Mazón ... [et al.]

Universidad del País Vasco, Bilbao, 2012.



“Máquinas eléctricas”, Jesús Fraile Mora

S.A. McGraw-Hill / Interamericana de España, 2005.



"Makina elektriko birakariak: simulazioak eta probak", Miren Terese Bedialauneta

Euskal Herriko Unibertsitatea, Argitalpen Zerbitzua, 2017.

Gehiago sakontzeko bibliografia

“Motores síncronos de imanes permanentes” Manuel Pérez Donsión, Manuel A. Fernández Ferro.
Universidad de Santiago de Compostela, Santiago de Compostela,1990.

“Brushless permanent-magnet and reluctance motor drives”, T.J.E. Miller.
Clarendon Press, Oxford, 1989.

“Brushless permanent-magnet motor design”, Duane C. Hanselman.
McGraw-Hill, New York, 1994.

“Switched reluctance motors and their control”, T.J.E. Miller,
Clarendon Press, Oxford, 1993.

“Design of brushless permanent-magnet motors”, J. R. Hendershot, T.J.E. Miller.
Clarendon Press, Oxford, 1994.

Aldizkariak

Dyna
Técnica industrial

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • HERNANDEZ GONZALEZ, JOSE RAMON
  • MANERO CHINCHETRU, MARIA IDOYA
  • TESO FERNANDEZ DE BETOÑO, DANIEL

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

14:00-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. MEDIDAS ELÉCTRICAS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.

16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

14:00-16:00

16:00-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. MEDIDAS ELÉCTRICAS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

16:00-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. MEDIDAS ELÉCTRICAS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.

46 Laborategiko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

14:00-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. MEDIDAS ELÉCTRICAS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.