XSLaren edukia

Energia Elektrikoaren Metaketa eta Integrazioa Automobil-Sistemetan

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Automobilgintzaren Ingeniaritzako Gradua - DUALA
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Laborategiko p.3045

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

OINARRIZKO GAITASUNAK

CB1 - Bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ikasleek ezagutzak badituztela eta ulertzen dituztela frogatu izana, eta, testuliburu aurreratuetan oinarritzen bada ere, beren ikasketa-eremuaren abangoardiako ezagutzak dakartzaten alderdi batzuk barne hartzen dituen maila batean aurkitu ohi da.

CB2 - Ikasleek beren ezagutzak beren lanean edo bokazioan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta argudioak landuz eta defendatuz eta beren ikasketa-eremuan arazoak konponduz erakutsi ohi diren gaitasunak izatea.

CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuan), gizarte-, zientzia- edo etika-arloko gai garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.

CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati

CB5 - Ikasleek ondorengo ikasketei autonomia handiz ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana



GAITASUN OROKORRAK

CFB1 - Ingeniaritzako metodologiaren berezko estrategiak aplikatzea: egoera problematikoa kualitatiboki eta kuantitatiboki aztertzea, hipotesiak eta irtenbideak planteatzea Automozioaren arloko ingeniaritzaren berezko ereduak erabiliz.

CFB2 – Oinarrizko gaiei eta gai teknologikoei buruzko ezagutza, bai eta metodo eta teoria berriak ikasteko eta egoera berrietara egokitzeko aldakortasuna emateko gai izango diren tresna informatikoak ere, Automobilgintzaren Ingeniaritzako berezko datu-base zientifikoak, argitalpen teknikoak eta araudia erabiliz.

CIA1 - Automobilgintzaren Ingeniaritzako arloan neurketak, kalkuluak, balorazioak, tasazioak, peritazioak, azterlanak, txostenak, lan-planak eta antzeko beste lan batzuk egiteko gaitasuna.

CIA2 - Eragin soziala aztertzeko eta baloratzeko gaitasuna, eta garapen jasangarriaren printzipioak Automobilgintzaren Ingeniaritzako soluzio teknikoen inplementazioan aplikatzeko gaitasuna, inpaktu ekonomikoak kontuan hartuta.

CIA3 - Ibilgailuak eta horiekin lotutako ekipamendua diseinatzeko tresna konputazionaletan oinarritutako ezagutza teknikoak erabiltzeko gaitasuna.

CFV1 - Automozioko enpresaren esparruan antolatzeko eta planifikatzeko gaitasuna, kalitate-printzipioak eta -metodoak aplikatuta.

CFV2 - Ibilgailuen fabrikazioan aplikatutako ingeniaritza-proiektuak zuzentzeko eta diseinatzeko gaitasuna.

CFV3 - Automozioaren arloan nahitaez bete beharreko zehaztapenak, erregelamenduak, legeria eta arauak maneiatzeko gaitasuna.

CFV4 - Proiektuak garatzeko gaitasuna Automobilgintzaren Ingeniaritzako eremuan, baldin eta proiektu horien xedea egiturak, ekipo mekanikoak, energia-instalazioak, instalazio elektrikoak eta elektronikoak, industria-instalazioak eta fabrikazio- eta automatizazio-prozesuak diseinatzea, eraikitzea, fabrikatzea, instalatzea, muntatzea edo ustiatzea bada.

COyP1 - Pertsonen, enpresen eta erakundeen helburuak kontuan hartzen dituen teknologia- edo enpresa-ingurune aldakor batean lan egiteko gaitasuna.

COyP2 - Automobilgintzako Ingeniaritzari eta Ibilgailuen Fabrikazioari dagozkion teknikak aplikatzeko gaitasuna Ikerketa eta Garapenaren eta Legeriaren eremuetan.



ZEHARKAKO GAITASUNAK

CT1 - Taldean eraginkortasunez lan egitea, erabakiak hartzeko gaitasunak eta ezagutzak integratuz, ingurune eleaniztun eta diziplina anitzeko batean.

CT2 - Jarrera arduratsua eta autonomoa izatea, lanean ordenatua eta ikasteko eta berritzeko prest egotea, eta kontuan hartzea zer erronka izango duen beharrezko etengabeko prestakuntzak eta ingurune aldakorretara egokitzeko aukerak.

CT3 - Arazoak ekimenez konpontzeko gaitasuna, erabakiak hartzea, sormena, arrazoiketa kritikoa, lidergoa eta ezagutzak, trebetasunak eta trebetasunak komunikatzeko eta transmititzeko gaitasuna.

CT4 - Ingeniaritzako problemak ikuspegi eta tresna konputazionalen bidez ebazteko gaitasuna.



GAITASUN ESPEZIFIKOAK

TATA2 - Automobilari aplikatutako propultsio-sistema berriak ezagutzea, bai eta energia elektrikoaren integrazioa eta metaketa ere.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. gaia. Trantsizio energetikoa. Beharra. Sektore elektrikorako ondorioak. Pizgarriak. Mugikortasun elektrikoa. Ibilgailu elektrikoaren bultzadarako estrategia integrala. Hazkunde-faktoreak. Mugikortasun elektrikoari buruzko pertzepzioak. Etorkizun-aukerak.

2. gaia. Potentzia-sistema elektrikoa. Azpisistemak eta tentsio-mailak. Azpiestazioak eta transformazio-zentroak. Potentzia-maiztasuneko kontrola. Tentsio-kontrola. Karga-kurba. Sare adimenduak.

3. gaia. Ibilgailu elektrikoaren birkarga-instalazioak. Birkarga-metodoak. Birkarga-motak. Birkarga-moduak. Konektoreak. Birkarga-azpiegiturak

4. gaia. Energia elektrikoaren metaketa. Motibazioa. Metaketa-teknologiak. Sistemako operaziorako ondorioak. Kasu-azterketa. Arauketa. Negozio-ereduetarako ondorioak.

5. gaia. Karga-kudeaketa. Mugikortasun-operadoreak. G2V kontrol gabeko karga. V2G, V2B eta V2H karga adimenduak. Banaketa-sare elektrikorako ondorioak. Energia berriztagarrien integrazioa sare adimenduetan.



MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntza-sistemak gela irauliaren metodologia du oinarri. Era horretan, ikasleek gelatik kanpo video, testu eta material didaktikoen bidez landuko dituzte kontzeptu teorikoak, eta eskoletan kontzeptu horiek talde-lanean aplikatuko dituzte. Jarduera gehienak, bai gelan, bai gelaz kanpo, lan kooperatiboa lantzeko ekintzak izango dira.

Aplikazio-zeregin hauek egingo ditugu:

· Karga-instalazioak muntaketak eta saiakuntzak

· Kalkulu-ariketak

· Kontzeptu-mapak.

· Talde-proiektuaren garapena eta azalpena

· Glosarioa.

· Ohiko akatsen zerrenda.



Dokumentazioa eGela plataforma birtualean eskuragarri egongo da.



Jarduerak presentzialak posible ez badira, urrunetik egingo ditugu.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio jarraitua proba hauen bidez egingo dugu:

- Prestatzeko eta jarraipena egiteko banakako galdetegiak

- Taldeka egindako muntaketak, fitxak, problemak, instalazioen proiektua, kontzeptu-mapak, glosarioa eta ohiko akatsen zerrenda

- Talde-lanen azalpena.



Ebaluazio-ekintza bakoitzeko pisua hauek dira:

- Banakako galdetegiak % 30

- Talde-lanak % 40

- Banakako proba idatzia %20

- Banakako ahozko aurkezpena %10.



4 blokeen batez bestekoa egiteko, bakoitzean 4 puntuko gutxieneko nota beharko da (10etik). Bestela, dagokion nota gehienez 4 puntukoa izango da (10etik). Gainditutako blokeen notak ezohiko deialdian gordeko dira.



Ebaluazio jarraituari uko egitea: ikasleek azken ebaluazio-sisteman sartzeko aukera izango dute, irakasleari formalki irakasle-aldia amaitu baino hilabete lehenago eskatzen badute.



Ohiko deialdiaren probek ebaluazio jarraituaren eduki eta zeregin berberak izango dituzte:

- Banakako galdetegia % 30

- Ikasturteko talde-zereginak % 40

- Banakako proba idatzia % 20

- Banakako ahozko aurkezpena % 10.



Data ofiziala baino astebete lehenago entregatu behar dira entregatzekoak eta proiektua.

4 blokeen batez bestekoa egiteko, bakoitzean 4 puntuko gutxieneko nota beharko da (10etik). Bestela, dagokion nota gehienez 4 puntukoa izango da (10etik). Gainditutako blokeen notak ezohiko deialdian gordeko dira.

Deialdiari uko egiteko, nahikoa da ohiko deialdiaren proba ofizialetara ez aurkeztea.

Osasun-baldintzek ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentziala aktibatuko da, eta ikasleei behar bezala jakinaraziko zaie.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Materialak eGela plataforma birtualean eskuragarri egongo dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Green City. Vehículo eléctrico y movilidad del futuro. Fundación OPTI.



Energia elektrikoaren sistemen analisia eta operazioa. Antonio Gómez Expósito. UPV-EHU



Análisis y operación de sistemas de energía eléctrica.



Guía técnica de aplicación ITC-BT-52: "Instalaciones con fines especiales. Infraestructura para la recarga de vehículos eléctricos". Gobierno de España.



El almacenamiento de electricidad. Ficha pedagógica. Fundación GasNatural fenosa.



Guía del vehículo eléctrico I. Fundación de energía de la Comunidad de Madrid



Delivering Energy from PEV batteries: V2G, V2B and V2H approaches, J. García-Villalobos

Gehiago sakontzeko bibliografia

El almacenamiento de energía en la distribución eléctrica del futuro. Observatorio "Energía e Innovación". Endesa.

Guía del vehículo eléctrico II. Fundación de energía de la Comunidad de Madrid

Estrategia integral para el impulso del vehículo eléctrico en España. Gobierno de España.

Guía para la promoción del vehículo eléctrico en las ciudades. IDAE.

Mapa tecnológico de movilidad eléctrica. IDAE.

El vehículo eléctrico para flotas. IDAE.

Reglamento Electrotécnico de Baja Tensión. Gobierno de España.

Guía de infraestructuras de carga de vehículos eléctricos. Fundación Habitec.

Energy Storage in electric vehicles. Rahul Sureshbhai Patel.

Plug-in electric vehicles in electric distribution networks: A review of smart charging approaches. J. García-Villalobos

Integración de Generación Distribuida Intermitente y Vehículos Eléctricos Enchufables. J. García-Villalobos

Red eléctrica y la integración de renovables. Red Eléctrica de España.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • FERNANDEZ BUSTAMANTE, PABLO
  • HERNANDEZ GONZALEZ, JOSE RAMON
  • MANERO CHINCHETRU, MARIA IDOYA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-8

12:00-14:00

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.
  • AULA 1.6 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. MEDIDAS ELÉCTRICAS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.

01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-8

12:00-14:00

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. CARTOGRAFÍA Y GEOMORFOLOGÍA - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.
  • LAB. CARTOGRAFÍA Y GEOMORFOLOGÍA - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:00-15:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • INSTALAZIO ELEKTRIKOAK LAB. - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E.