Eduki publikatzailea

2021eko Workshop CERN 'Design the Future' sari banaketa

Lehenengo argitaratze data: 2021/11/12

Irudia

Programa, CERN IdeaSquare Workshop – Design the Future – Izenekoa, IdeaSquare-n sartzen da Ikerketa Nuklearrerako Europako Erakundearen (CERN) proiektu espezifiko bat, gizartearen eta komunitate zientifikoaren arteko sinergiak sustatzen dituena eta unibertsitateko ikasleen goi-mailako trebakuntza zientifiko-teknologikoa helburu duena.

Arabako Campuseko errektoreordearen 2021eko irailaren 13ko Ebazpenaren bidez, programan parte hartuko zuten pertsonak hautatzeko deialdia eta oinarri arautzaileak argitaratu ziren.

Eskabideak jaso ondoren, 20 pertsona (9 gizon eta 11 emakume), graduko ikasleak (16 pertsona) eta graduondoko ikasleak (4 pertsona) hautatu ziren, hainbat jakintza-arlotakoak (2 Ekonomia eta Enpresa, 8 Ingeniaritza, 1 Arkitektura eta Teknologiako 1, 3).

Proiektu honetan parte hartu duten UPV/EHUko Arabako campuseko ikasleek, Graduko eta Graduondoko titulazio desberdinetako 20 ikaslek, CERNeko ikertzaileek garatutako azken teknologiak lehen pertsonan ezagutzeko aukera izan dute.

Programa bi egunetan zehar garatu zen, 2021eko urriaren 8an eta 21ean. Ikasleek, gehienez lau (4) pertsonako diziplina anitzeko bost taldetan banatuta, Nazio Batuen Garapen Jasangarriaren Helburuei lotutako proiektu berritzaile bat egin zuten.

Proiektua egiteko, hautatutako pertsonak CERNeko langileen kontura hartu zituzten. Prestakuntza hori formatu birtualean egin zen urriaren 8an.

Urriaren 21eko jardunaldian, lantaldeek beren proiektuak modu birtualean aurkeztu zituzten. Parte hartzea eta prestakuntzaren aprobetxamendu egokia sustatzeko helburuarekin, proiektu berritzaileak saritu ziren, programan zehar egindako lanaren ondorioz, programaren helburuak eta Nazio Batuen Garapen Jasangarrirako Helburuak lortzen hobekien lagundu dutenak, dagokion deialdian ezarritako irizpideen arabera. Proiektuak honako hauek osatutako epaimahai batek ebaluatu zituen:

• Amaia Calleja Ochoa, Arabako Campuseko Transferentzia eta Ekintzailetzako zuzendaria.
  • Izaskun Ruiz de Apodaka, Arabako BIC proiektu-teknikaria.
  • Laura Wirtavori, Project Associate CERN IdeaSquareAalto Universityn.
  • Pablo García Tello, CERNeko EBko proiektuen eta ekimenen garapeneko burua.
  • Leonor Mendoza Malia, INEUSTAR enpresako lankidetza-proiektuen arduraduna.

Manoli Igartua Olaechea Arabako Campuseko errektoreordeak banatu zituen sariak.

Sarietako bat (2.000 €) VIS VIVA taldeari eman zitzaion. Talde honek Garapen Jasangarriaren Helburuaren inguruan garatu du bere lana: energia eskuragarria eta ez-kutsagarria '. VIS VIVA 'taldeak proposatu du karbonozko nanotutuen teknologia berria erabiltzea eguzki-energia xurgatuko duten oihalak eta jantziak sortzeko, guztiontzako energia garbia eta eskuragarria eskaintzeko.

Beste saria (2.000 €) 'Garapen Jasangarrirako Helburuaren inguruan lan egin duen' INNOVATIVE taldeari eman zitzaion. Zehazki, talde honek pentsamendu-sistema baten garapena planteatzen du, honako lemapean: « Pentsatu handira eta partekatu ».

Hirugarren saria, proiektuan gehien parte hartu duten eta talde bakoitzeko parte-hartzaileen artean aukeratu diren talde bakoitzeko pertsonen artean banatua, honakoentzat izan da:

1. Taldea: ‘Seedlings’. ODS: ‘Cero hambre’ (Irakli Liparteliani)
  2. Taldea: ‘VIS VIVA’. ODS: ‘Energía asequible y no contaminante’ (Alejandro Ballesteros)
  3. Taldea: ‘toWards Education: Wristband’. ODS ‘Educación de calidad’ (Gorka Pradas)
  4. Taldea: ‘Equalizers’. ODS: ‘Igualdad de género.’ (Garoa Aldama)
  5. Taldea: ‘INNOVATIVE’. ODS: ‘Salud y bienestar’ (Zaira Arteaga)