XSLaren edukia
Kimika Analitikoa II
- Ikastegia
- Zientzia eta Teknologia Fakultatea
- Titulazioa
- Kimikako Gradua
- Ikasturtea
- 2021/22
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 9
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 |
Mintegia | 8 | 12 |
Gelako p. | 22 | 33 |
Ordenagailuko p. | 30 | 45 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
MODULUAREN GAITASUNAK
M02CM04 Prozesu analitikoa eta berau osatzen duten urratsak ezagutzea. Kasuan kasu metodorik egokienak antolatu, aplikatu eta kudeatzeko gai izatea.
M02CM08 Substantzia kimikoen karakterizaziorako teknika instrumental desberdinak, bakunak zein konbinatuak, hautatzeko gaitasuna izatea.
DESKRIBAPENA:
Irakasgai honetan metodo analitiko instrumentalen garapena du helburu. Hori dela eta, ikuspuntu metodologikotik aztarna-analisia jartzen da. Metodologia orokorretik abiatuz, analisirako sistema instrumentalak modu orokorrean aurkezten dira, analisi instrumentalerako metodoetara heltzeko. Metodo espektroskopiko eta elektrokimiko ohikoenak deskribatuko dira. Ondoren, separazio-metodo kromatografikoak (gas zein likidoak) eta euren hibridazioa masa-espektrometriara landuko dira. Azkenik, kimiometrian jardungo gara, esperimentuen diseinuetan eta osagai nagusien analisian batez ere. Irakasgai honen ezagutzen aplikazioa Esperimentazioa Kimika Analitikoan irakasgaian egingo da.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1.- Instrumentazio analitikoa. Instrumentu analitiko baten atalen deskribapena. Seinale analitikoa. Seinaleen tratamendua. Ezaugarri instrumentalak eta analisirako teknika instrumentalen sailkapena.
2.- Aztarna-analisia. Analisirako metodologia orokorra. Estandarizazio (aldagai bakarreko kalibrazioa). Berreskurapena (barne- eta kanpo-estanadarrak) eta trazagarriak. Kalitate kontrola eta ziurtapena.
3.- Metodo espektrofotometrikoak. Analisi atomiko eta molekularrerako metodo espektrofotometrikoak. Konfigurazio instrumentalak. Aplikazioak.
4.- Separazio metodo kromatografikoak. Separazio kromatografikoen oinarria. Gas- zein likido-kromatografien instrumentazioaren oinarriak. Hibridazioa masa-espektrometriarekin.
5.- Kimiometriaren sarrera. Esperimentuen diseinua. Osagai nagusien analisia. Aldagai anitzeko erregresiorako metodoak.
6.- Metodo elektrokimikoak. Metodo elektrokimikoen sailkapena. Konfigurazio instrumentala. Aplikazioak.
MetodologiaToggle Navigation
Klase magistraletan eta gela praktiketan oinarrizko kontzeptuak aurkeztuko dira eta irakasgaiarekin erlazionatuta dauden problemak eta kasu praktikoak ebatziko dira. Adibideak teorikoak izan arren, kasu errealetan oinarrituta daudenak izango dira. Aurkezpenak ikus-entzunezko errekurtsoez lagunduta burutuko dira, baina ikaslearen parte-hartze aktiboa bultzatuko da klasean eztabaida irekiak eta brainstorming-ak sustatuz.
Ikasleen ikaskuntza jarraitua bermatzeko, banaka zein taldeka burutuko diren eta irakaslearen gainbegiratze zuzena edukiko dituzten zenbait jarduera (zailtasun handiagoa duten ariketen ebazpena, galdetegiak…) antolatuko dira. Ikasleek irakaslearen laguntza izango dute momentu oro eta jardueren ondoren feedback azkar bat jasoko dute zertan hobetu behar duten jakiteko eta ikasketa autonomo eta jarraitu bat bermatzeko.
Irakasgai hau ez da kontzeptu berrien akumulazio bakuna soilik, baizik eta kontzeptu guztien barneratzea eta lotzea. Ikasiko dituzuen baliabide guztiak beharrezkoak izango dituzue zuen aktibitate profesionalean, eta horrela ikusiko dugu egoera ezberdinetako adibideetan. Berebiziko garrantzia du kontzeptu guztiak balioztatu eta eztabaidatzeko gaitasunak lortzea, eta beraz, kontzeptu guztiak barneratu eta aplikatu beharko dira, guztia hausnarketaren eta irakaslearen feedback-en laguntzaz.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Idatziko froga azterketa garai exberdinetan egingo da. Lauhilabeteko azterketa garaian atal bakoitzari dagoenean azterketa egingo da. 2. frogara aurkeztu ahal izateko, lehenengo lauhilabeteko asterketa gainditu beharko da (5/10).
Lauhilabeteko gainditu ez dutenentzat azken azterketa bat egingo da ohizko deialdian.
"Ebaluazio modu honek aldaketak jasan ditzake agintari akademiko eta osasun-agintariek horrela adieraziko balute. Aldaketak modu egokian eta aurretiaz iragarriko dira ikasleei, ebaluazio estrategiak eta ebaluazio hori aurrera eramateko beharrezko baliabideak zeintzuk diren argi azalduz, beti ere ikaslegoen ebaluazioa ekitatez eta zuzentasunez egingo dela ziurtatuz.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ordenagailua, Excel (edo baliokidea), Word (edo baliokidea)
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
D.A. Skoog, F.J. Holler, T.A. Nieman, Principios de análisis instrumental, McGraw-Hill, Madril, 2001
J.F. Rubinson, K.A. Rubinson, Análisis instrumental, Prentice Hall, Mexiko, 2000
F. Rouessac, A. Rouessac, Chemical analysis: Modern instrumentation methods and techniques, Wiley, Chichester, 2000
L. Hernández, C. González, Introducción al Análisis Instrumental, 1ª ed., Ariel Ciencia, Bartzelona (2002)
K.H. Esbensen. Multivariate data analysis, 5 ed. Camo AB Oslo, 2001
D.C. Harris, Análisis químico cuantitativo, Grupo editorial iberoamericano, Mexiko, 2001
Gehiago sakontzeko bibliografia
K. Danzer, Analytical Chemistry. Theoretical and metrological fundamentals. Springer, Berlin, 2007
R.G. Brereton. Chemometrics, John Wiley & Sons, Chichester, 2003
R. Kellner, J.-M- Mermet, M. Otto, H.M. Widmer, Analytical Chemistry, Wiley-VCH, Weinheim (1998)
J.K. Taylor, Quality assurance of chemical measurements, Lewis, Michigan, USA, 1987
M. Alley The Craft of Scientific Presentations: Critical Steps to Succeed and Critical Errors to Avoid, Springer Verlag, 2003
Colin F. Poole, The Essence of Chromatography, Elsevier, 2003
R. Cela, R. A. Lorenzo, Mª del Carmen Casais, Técnicas de Separación en Química Analítica, ed. Sintesis, 2002
C.H. Hamann, A. Hamnett, W. Vielstich, Electrochemistry, Wiley-VCH, 1998
Aldizkariak
Analytical Chemistry
Trends in Analytical Chemistry
The Analyst
Analytica Chimica Acta
Talanta
Analytical and Bioanalytical Chemistry
LC/GC
Spectroscopy Europe
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- BERRUETA SIMAL, LUIS ANGEL
- MARTINEZ ARKARAZO, IRANTZU
- OLAZABAL DUEÑAS, MARIA ANGELES
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:30-10:30 | ||||
1-2 | 09:30-10:30 | ||||
2-2 | 09:30-10:30 | ||||
3-15 | 09:30-10:30 | ||||
16-17 | 09:30-10:30 | ||||
16-20 | 09:30-10:30 | ||||
19-19 | 09:30-10:30 | ||||
28-29 | 09:30-10:30 | ||||
28-30 | 09:30-10:30 |
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 09:30-10:30 | ||||
10-10 | 09:30-10:30 | ||||
14-14 | 09:30-10:30 | ||||
18-27 | 09:30-10:30 | ||||
28-28 | 09:30-10:30 |
01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 09:30-10:30 | ||||
10-10 | 09:30-10:30 | ||||
14-14 | 09:30-10:30 | ||||
18-27 | 09:30-10:30 | ||||
28-28 | 09:30-10:30 |
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 09:30-10:30 | ||||
16-17 | 09:30-10:30 | ||||
18-20 | 09:30-10:30 | ||||
19-20 | 09:30-10:30 | ||||
29-29 | 09:30-10:30 |
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-15 | 09:30-10:30 | ||||
21-27 | 09:30-10:30 | ||||
22-23 | 09:30-10:30 | ||||
22-27 | 09:30-10:30 | ||||
25-26 | 09:30-10:30 |
01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-15 | 09:30-10:30 | ||||
21-27 | 09:30-10:30 | ||||
22-23 | 09:30-10:30 | ||||
22-27 | 09:30-10:30 | ||||
25-26 | 09:30-10:30 |
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 09:30-10:30 | ||||
1-15 | 09:30-10:30 | ||||
16-17 | 09:30-10:30 | ||||
16-20 | 09:30-10:30 | ||||
19-19 | 09:30-10:30 | ||||
28-29 | 09:30-10:30 | ||||
28-30 | 09:30-10:30 |
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 09:30-10:30 | ||||
12-14 | 09:30-10:30 | ||||
18-27 | 09:30-10:30 | ||||
28-28 | 09:30-10:30 |
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 09:30-10:30 | ||||
12-14 | 09:30-10:30 | ||||
18-27 | 09:30-10:30 | ||||
28-28 | 09:30-10:30 |
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 09:30-10:30 | ||||
16-17 | 09:30-10:30 | ||||
18-20 | 09:30-10:30 | ||||
19-20 | 09:30-10:30 | ||||
21-21 | 09:30-10:30 | ||||
29-29 | 09:30-10:30 |
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-15 | 09:30-10:30 | ||||
21-27 | 09:30-10:30 | ||||
22-23 | 09:30-10:30 | ||||
22-27 | 09:30-10:30 | ||||
25-26 | 09:30-10:30 |
31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-15 | 09:30-10:30 | ||||
21-27 | 09:30-10:30 | ||||
22-23 | 09:30-10:30 | ||||
22-27 | 09:30-10:30 | ||||
25-26 | 09:30-10:30 |