XSLaren edukia
Sistema Informatikoen Errendimenduaren Ebaluazioa
- Ikastegia
- Informatika Fakultatea
- Titulazioa
- Informatikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2020/21
- Maila
- X
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 40 | 70 |
Laborategiko p. | 20 | 20 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
- Konputagailu arkitekturak analizatu eta ebaluatu ahal izatea, horien artean sistema informatiko banatuak eta konputagailu sareak, halaber sistemetarako arkitekturak eta algoritmoak optimizatzea.
- Konputagailu sareak diseinatu, administratu eta kudeatu ahal izatea.
- Sistema informatiko baten errendimendu parametro oinarrizkoak ezagutzea.
- Eredu probabilistikoak eta kola teoria aplikatzen jakitea errendimendua ebaluatzeko.
- Simulazio teknikak ezagutzea eta sistema informatikoak simulatu ahal izatea errendimendua ebaluatzeko.
- Esperimentuak antolatu ahal izatea, errendimendu parametroen emaitzak analizatuz.
Irakasgai hau Konputagailu Ingeniaritzako espezialitateari lotzen zaio, honi dagozkion gaitasunak (BOE-A-2009-12977) garatuz.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. gaia. Diseinu esperimentala eta datu analisia
2. gaia. Probabilitate ereduak eta berritze prozesuak
3. gaia. Markov kateak
4. gaia. Kola sareak eta sistema informatikoen ereduak
5. gaia. Simulazioa eta Petri sareak
6. gaia. Optimizazioa: komunikazio sareak
MetodologiaToggle Navigation
Eskola magistraletan irakasgaiaren eduki teorikoa azaltzen da, adibideak eta ariketak garatuz osagarri bezala oinarri teoriko horiek ikasteko.
Laboratorioko praktikak bi zati desberdinetan banatzen dira. Alde batetik kalkulu zientifikorako softwarea erabiltzen da sistema informatikoen ereduen analisi koantitatiboa egiteko, baita optimizazio problemei ekiteko ere, bereziki sareen arloan. Beste aldetik, sistemen simulatzaileak programatzeko praktikak egiten dira, hauen errendimendu parametroak estimatuz, simulatzailea eraikitzeko aukera izanik objektuetara zuzendutako hizkuntza orokor batean programatzea. Gainera, akademian eta ikerkuntzan ezagunak diren simulatzaileen erabileran barneratuko dira ikasleak, bereziki Internet sistemetara zuzendutako softwarea aztertuz.
METODOLOGIA AKTIBOAK
Kalkulurako eta simulaziorako programak garatzea da irakasgaiko metodologia aktiboetako lan nagusia, entregatu behar den memorian dokumentatu behar direnak. Metodologia hauetan sartuko ditugu beste lan hauek ere: ariketak entregatzea, laboratorioko lanak azaltzea, irakurketak azaltzea.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Hiru ebaluazio metodo daude:
a) Etengabeko ebaluazioa. Metodo honek du lehentasuna. Ikaslearen parte hartze aktiboa eskatzen du; beraz, ikaslea eskoletara eta laboratorioetara etorri beharko da, haietan parte hartu, eta proposatutako jarduerak (ariketak, lanak, praktikak, azalpenak...) egin. Azterketa partzialak egingo dira lauhilabetean zehar.
b) Ebaluazio mistoa. Etengabeko ebaluazioaren antzekoa da baina azterketa partzialak egin beharrean azterketa bakarra egiten da irakasgaia amaitutakoan. Ikasleak aukeratzen du, nahi duenean, ebaluazio mistoa egitea etengabekoaren ordez.
c) Azken ebaluazioa. Justifikatutako kasuetan bakarrik aukera daiteke ebaluazio metodo hau, Gestiorako Araudiak dion bezala.
Etengabeko ebaluazioan eta ebaluazio mistoan irakasgaiaren kalifikazio totala honela kalkulatuko da: [T] x 0,65 + [P] x 0,35
[T] azterketako nota da (partzialen batezbesteko nota edo azterketa bakarrarena) eta gutxieneko nota bat lortu beharko da.
[P] praktikaren kalifikazioa da: laboratorioko lanaren memoriaren ebaluazioa, ariketak entregatzea, lanak edo irakurketak azaltzea, laboratorioetara joatea.
Azken ebaluazioari dagokionez, kasu bakoitzean adostuko da ikaslearekin ebaluzioa nola egin.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakaskuntza magistralean erabiliko diren apunteak eta praktiketako softwarea (R, C++, Omnet++).
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
P. Fortier, H. Michel. Computer Systems Performance Evaluation and Prediction. Digital Press, 2003.
R. Jain. The Art of Computer Systems Performance Analysis. Wiley, 1991.
S.M. Ross. Introduction to Probability Models. Academic Press, 2009.
W.J. Stewart. Probability, Markov Chains, Queues, and Simulation. Princeton University Press, 2009.
Gehiago sakontzeko bibliografia
A. Kumar, D. Manjunath, J. Kuri. Communication Networking: an Analytical Approach. Elsevier, 2004.
K. Kant. Introduction to Computer System Performance Evaluation. McGraw-Hill, 1992.
Aldizkariak
IEEE/ACM Transactions on Networking, IEEE Transactions on Parallel and Distributed Systems, IEEE Transactions on Computers, IEEE Transactions on Multimedia, IEEE Journal on Selected Areas in Communications, IEEE Transactions on Communications, Computer Communications, Performance Evaluation, Computers & Mathematics with Applications.
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 09:00-10:30 | 09:00-10:30 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:45-12:15 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:30-14:00 | 15:00-16:30 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:30-14:00 |