XSLaren edukia
Sare Teknologiak eta Azpiegiturak
- Ikastegia
- Informatika Fakultatea
- Titulazioa
- Informatikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- X
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 40 | 60 |
Laborategiko p. | 20 | 30 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
- Konputagailu-sare bat fidagarritasun eta segurtasun ikuspegitik analizatzeko, hutsuneak antzeman eta zuzenketak adierazteko gaitasunak eskuratzea.
- Konputagailu-sare bat eraginkortasunaren ikuspegitik analizatzeko (erabiltzen diren aplikazioak, sare trafikoa, etab.) eta sareak modu egokian funtziona dezan aldaketak proposatzeko gaitasunak eskuratzea.
- Gailu multzo baten komunikazio beharrak aztertu eta prezio/eraginkortasun parametroak kontuan hartuz komunikazio-sare egokiena proposatzeko gaitasunak eskuratzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
---------------------
Kreditu teorikoak
---------------------
1. Sarrera
1.1. Sare motak
1.2. TCP/IP protokoloak
2. IP trafikoaren kudeaketa
2.1. Datagramen birbidaltzea
2.2. Bideratze algoritmoak
2.3. IP bideratze protokoloak
2.4. Trafiko ingeniaritza: MPLS
2.5. SDN sarrera
3. Sare lokalak
3.1. Ethernet
3.2. Haririk gabeko sare lokalak: wifi
3.3. Ethernet elkar-konexioa
3.4. Sare lokalen azpiegitura
4. Distantzia ertain eta luzerako teknologiak
4.1. Transmisio teknologiak
4.2. Sarbide-sare kableatuak
4.3. Haririk gabeko sarbide-sareak
4.4. MAN/WAN sareak
----------------------
Kreditu Praktikoak
----------------------
GNS3 simulatzailearekin lan egingo da.
Landuko diren gaiak:
1. Bideratze protokoloak: OSPF, BGP.
2. Sare lokaleko teknologiak: Spanning Tree Protocol.
3. WAN loturak: MPLS, VPN.
MetodologiaToggle Navigation
Irakaskuntza metodologia desberdinak erabiliko dira, egokiena erabiliz garatuko den gai mota bakoitzeko. Oro har, lan autonomoa eta ekimen pertsonala bultzatuko dira eskolatan garatutako ezagutza osatuko duen informazio bilaketarako.
Eduki kontzeptualak azaltzeko eskolak emango dira, eduki honen buruzko aldizkako ikasleen eztabaidak bultzatuz. Modu parte-hartzailean ebatziko dira ikasgaiaren edukiari buruz proposatutako galdera eta problemak. Banaka zein taldeka ebazteko ariketak egingo dira eskolan jasotako kontzeptu teorikoak hobeto ulertu eta barneratzeko.
Galdera eta eztabaida irekia bultzatuko da ikasleek ahozko komunikazioarekin, sintetizatzeko ahalmenarekin eta talde lanarekin lotutako trebetasunak eskuratzeko.
Kreditu praktikoak laborategian garatuko dira, Linux alegiazko makina batean instalatutako GNS3 sareen simulagailuan. Laborategiko lan-ingurunea unibertsitateko saretik kanpo egongo da eskuragarri, laborategian egindako lanak etxean errepasatu eta/edo osatu ahal izateko.
Laborategi bakoitzerako, enuntziatu bat eta GNS3 sare-topologia bat ematen zaizkio ikasleari, enuntziatuan planteatzen diren esperimentuak eta ariketak egiteko. Laborategi bakoitzean egin beharreko ikaskuntza-jardueren artean hauek daude:
1. Sarea konfiguratzeko ariketak. Ikasleei erronka gisa planteatzen zaizkien ariketak dira, sareak behar bezala funtziona dezan lortu behar baitute, ikaskuntzaren xede den teknologia erabiliz. Haren helburu akademikoa da ikasleak sare-kudeaketako lanetan trebetasuna hartzea, eta, aldi berean, teorian ikasitako teknologiei buruzko ezagutzak sendotzea.
2. Esperimentuak. Horietan, ikasleak emandako sareari buruzko egoera esperimentalak erreproduzitu behar ditu, sarearen portaera aztertu, ondorioak atera eta, kasu askotan, aurkitutako arazoei irtenbideak proposatu eta ezarri.
3. Ikerketa ariketak. Laborategikoak ez diren alderdiei buruzko erronkak planteatzen zaizkio ikasleari, berak azter ditzan eta emandako sarean aplika ditzan. Ariketa hauek ikaslearen lan pertsonalerako dira, laborategitik kanpo egin beharrekoak.
Ikasleen ikasketa errazteko eta bermatzeko, aurrez ezarritako etengabeko ebaluazio irizpideetan oinarritutako feedback-a emango zaie.
Eskola-ordutegitik kanpoko lanak
Saio teoriko eta praktiko zehatzen helburuak osatzeari eta ebaluazio-probak prestatzeari lotutako lan pertsonala alde batera utzita, ebaluazio jarraitua aukeratzen duten ikasleek bi lan egin beharko dituzte eskola-ordutegitik kanpo, bata irakasgaiaren teoriari lotua (banakakoa) eta bestea zati praktikoari (taldekoa).
Lan horien helburuak hauek dira:
- Ikasleak bere prestakuntzan parte har dezan bultzatzea.
- Saio presentzialetan gutxi edo batere landu gabeko gai teoriko eta praktikoetan sakondu ahal izatea.
- Autoprestakuntzako gaitasuna indartzea.
- Txosten tekniko idatziak egiteko gaitasuna hobetzea.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgaia bi modutan gainditu ahal izango da: etengabeko ebaluazio bidez edo amaierako ebaluazio
bidez. Etengabeko ebaluazioa aukeratu duen ikasle bat amaierako ebaluaziora pasatu ahalko da horretarako zehaztuko den epe batean nahi hori adierazten badu.
ETENGABEKO EBALUAZIOA:
Etengabeko ebaluazioaren barnean sartzen da, alde batetik, irakasgaian zehar eginiko lanen zati bat,
bakarkako lanak eta taldekakoak (% 35); bestetik, eskuratutako ezagutza eta trebetasunen ebaluazioa,
azterketa partzialen bidez (% 65).
Azken kalifikazioa eginiko proba ebaluagarrien kalifikazioen batez bestekoa izango da. Irakasgaia gainditzeko, azken notak 5ekoa izan beharko du gutxienez.; nolanahi ere, gutxienez 3,5ko nota atera beharko da zati bakoitzean (teoria eta praktika zatietan).
Deialdiari uko egiteko nahikoa izango da ebaluazio zatiren bat ez aurkeztearekin.
AMAIERAKO EBALUAZIOA:
Amaierako ebaluazioan, ikasleek azterketa idatzi bat egin beharko dute teoria zatiaren pisua %60 eta praktikarena %40 izanik. Azken kalifikazioa bi zatien kalifikazioen batez bestekoa izango da. Irakasgaia gainditzeko, azken notak 5ekoa izan beharko du gutxienez.; nolanahi ere, gutxienez 3,5ko nota atera beharko da zati bakoitzean (teoria eta praktika zatietan).
Amaierako ebaluazioaren proba idatzia egiten ez bada, ebaluazioari uko egin zaiola ulertuko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
* Irakasgaiko alegiazko gelan publikatutako materiala: egela.ehu.eus
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
- Redes de Computadoras. Un enfoque descendente - J.F. Kurose and K.W. Ross. 7ª/8ª ed. Pearson, 2017/2021.
- Redes de Computadoras. A.S. Tanenbaum, D. J. Wetherall. 5ª ed. Pearson 2012.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Beste gai zehatzetarako:
-Haririk gabeko LAN: 802.11 Wireless LAN Fundamentals, P. Roshan and J. Leary, Cisco Press, 2004.
-Sare lokalen kableatua: LAN Wiring. 3a ed. James Trulove. McGraw-Hill 2006.
-IP bideratzea:
Network Routing. - Deep Medhi and Karthik Ramasamy. 2ª ed. Elsevier, 2018.
IP Routing. 1a ed. Ravi Malhotra. O’Reilly 2002.
OSPF. 1a ed. John T. Moy. Addison Wesley 1998.
BGP. 1a ed. Iljistch van Beijnum. O’Reilly 2002.
- SDNren sarrera eta sare-birtualizazioa: Software-Defined Networks: A Systems Approach, Larry Peterson, Carmelo Cascone, Brian O’Connor, Thomas Vachuska, and Bruce Davie, Systems Approach LLC, 2020.
Aldizkariak
IEEE JOURNAL ON SELECTED AREAS IN COMMUNICATIONS. https://www.comsoc.org/publications/journals/ieee-jsac
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 14:00-15:30 | 15:30-17:00 |
Irakasleak
16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 17:00-18:30 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 09:00-10:30 | 10:30-12:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:00-13:30 |