Gaia
Hizkuntzalaritza Aplikatuaren Oinarriak I: Hizkuntza Plangintza eta Soziolinguistika
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Soziolinguistikako tekniketan eta jardunbideetan trebatuta, ikasgai honen helburu orokorra da gertakari linguistikoak testuinguru sozialean aztertzeko gaitasunak garatzea. Honez gain, ikasgaian zehar soziolinguistikaren eta hizkuntza politikaren oinarriak ere landu nahi dira, Hizkuntzalaritza Aplikatuaren oinarrizko alorrak diren neurrian.COVID-19a dela eta, ebaluazioaren inguruko ohar garrantzitsu bat egin behar da: gidan adierazten den ebaluazio sistema aurrez aurreko eskoletarako dago pentsatua eta egokitu egingo da larrialdi egoera berririk sortuko balitz. Kasu horretan, irakasleak EGELAn zintzilikatuko du irakasgaiaren programa eguneratua eta ebaluazio sistema berria.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
MANTEROLA GARATE, IBON | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Euskal Filologia | ibon.manterola@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Formar al alumno en los fundamentos y principios de la Sociolingüística y la Política Lingüística como disciplinas básicas de la Lingüística Aplicada | 25.0 % |
Fomentar la capacidad para abstraer las propiedades y características sociales de las lenguas partiendo del estudio de la diversidad lingüística | 10.0 % |
Estudiar y analizar la estratificación social de las lenguas y su resultado inmediato evidenciando la variación linguística en las lenguas, con las técnicas y procedimientos característicos de la Sociolingüística y de la Sociología del Lenguaje. | 30.0 % |
Analizar los procesos de Política Lingüística y su ámbito de aplicación. Modelos teórico-prácticos de planificación lingüística y sus dimensiones: planificación del corpus, procesos de estandarización, etc. | 25.0 % |
Usar y procesar diversas fuentes de información, con el fin de extraer información significativa de ellas, interpretando y evaluando dicha información con espíritu crítico, a través del análisis y la evaluación de las mismas. | 10.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 20 | 35 |
Mintegia | 7 | 10 | 17 |
Gelako p. | 8 | 15 | 23 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 10.0 | 60 % |
Azalpen teorikoak | 12.0 | 20 % |
Azalpenezko eskolak | 20.0 | 100 % |
Ikaslearen lan pertsonala | 15.0 | 30 % |
Irakurketa eta analisi praktikoak | 10.0 | 30 % |
Iturriak eta baliabideak erabiltzea | 4.0 | 50 % |
Tutoretzak | 4.0 | 50 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 0.0 % | 30.0 % |
Azalpenak | 20.0 % | 30.0 % |
Garatu beharreko galderak | 10.0 % | 20.0 % |
Lan praktikoak | 10.0 % | 20.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikasgaiaren ebaluazioa jarraitua izango da eta ez da aurreikusten azterketa finalik. Askotariko zereginak egingo dituzte ikasleek, adibidez: jendaurreko ahozko azalpenak, ahozko eztabaidak eta idatzizko galdetegien erantzunak. Jarduera hauez gain, eskoletako parte hartze aktiboa ere ebaluatuko da.Ohiko deialdiari uko egin nahi dion ikasleak honela jokatu beharko du: deialdiari uko egiten diola azaltzen eta justifikatzen duen idatzizko eskaera gutun bat aurkeztu beharko dio irakasleari. Eskaera gutuna aurkezteko epea irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago amaituko da.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiko deialdian bezala ebaluatuko da.Irakasgai-zerrenda
1. Ikerketa soziolinguistikoen aurrekariak2. Soziolinguistikaren ikerketa esparruak
2.1. Hizkuntzen estratifikazio soziala
2.2. Hizkuntza komunitatea eta hizketa komunitatea
3. Soziolinguistikaren azterbide nagusiak
3.1. Aldakortasunaren soziolinguistika
3.2. Hizkuntzaren soziologia
3.2. Komunikazioaren etnografia
4. Hizkuntza politika eta plangintza
4.1. Definizioa eta ezaugarriak
4.2. Eredu teoriko nagusiak
4.3. Hizkuntza gutxituak biziberritzeko hizkuntza plangintza
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
- Ikasgaian zehar gomendatutako irakurgaiak.- Eskolan emandako azalpenak eta Egelako materiala.
- Interneterako sarbidea eta EHUko helbide elektronikoa.
- EHUko eta HABEko liburutegirako sarbidea.
Oinarrizko bibliografia
- Almeida, M. (2000). Sociolingüística. La Laguna: Universidad de La Laguna (2006: 2. ed.).- Etxebarria, M. (2000). Principios y Fundamentos de Sociolingüística. Bilbao: UPV/EHU.
- Fishman, J. (1972). Sociología del Lenguaje. Madrid: Cátedra.
- Fishman, J. (ed.) (2001). Can threatened languages be saved? Clevedon: Multilingual Matters.
- García Marcos, F. (1999). Fundamentos Críticos de Sociolingüística. Almería:Universidad de Almería.
- Hymes, D. (1964). Language in culture and society. New-York: Harper and Row.
- Labov, W. (1972). Modelos Sociolingüísticos. Madrid: Cátedra.
- López Morales, H. (2004). Sociolingüística, Madrid: Gredos (3. ed.).
- Martí, F., Ortega, P., Idiazabal, I., Barreña, A., Juaristi, P., Junyent, C., Uranga, B. & Amorrortu, E. (2005). Hizkuntzen mundua. Munduko hizkuntzei buruzko txostena. Bilbo: Unesco Etxea eta UPV/EHU.
- Moreno Fernández, F. (1998). Metodología Sociolingüística. Madrid: Gredos.
- Moreno Fernandez, F. (2009), Principios de Sociolingüística y Sociología del Lenguaje. Barcelona: Ariel.
- Zarraga, A., Coyos, J.-B., Hernández, J.M., ; Joly, L., Larrea, I, Martínez, L. V., Uranga, B., Bilbao, P., (2010). Soziolinguistika eskuliburua. Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzua [interneten eskuragarri].
Aldizkariak
Anuario de Glotopolítica (AGlo), Bat Soziolinguistika aldizkaria, Cahiers de sociolinguistisque, Current Issues in Language Planing, Discourse and Society, European journal of language policy, Euskera, Fontes linguae vasconum, Glottopol, International Journal of the Sociology of Language, Journal of Linguistic Anthropology, Journal of Sociolinguistics, Language in Society, Language policy, Language Problems and Language Planning, Lengas, Treballs de Sociolingüística Catalana, Sociolinguistica: International Yearbook of European Sociolinguistics, SociolinguisticsEstekak
- Euskararen Erakunde Publikoa: https://www.mintzaira.fr/eu/eep.html- Euskarabidea-Euskararen Nafar Institutua: http://www.euskarabidea.es/
- Eusko Jaurlaritzako Kultura eta Hizkuntza Politikako Saila:
https://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/kultura-hizkuntza-politika-saila/
- Euskaltzaindia: www.euskaltzaindia.net
- Euskaltzaleen Topagunea: https://topagunea.eus/
- Soziolinguistika Klusterra: http://www.soziolinguistika.eus/
- Ahotsak: www.ahotsak.eus
- Anuario de Glotopolítica: https://glotopolitica.com/acerca-de/
- Endangered Languages Project: www.endangeredlanguages.com
- Ethnologue: https://www.ethnologue.com/
- Foundation for Endangered Languages: www.ogmios.org/
- Mercator European Research Centre on Multilingualism and Language Learning: https://www.mercator-research.eu/en/
- http://www.sil.org/linguistics/topical.html