Gaia
Euskal Literaturari buruzko Ikastaro Aurreratua
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Izenburua: Memoria eta gaur egungo euskal narratiba.Irakasgaiaren helburuak.
• Modernitate osteari buruzko teoriez jardutea.
• Memoriari buruzko ikerketek literaturan izan duten bilakaera aztertzea.
• Kritika postkolonialaren baitan burutzen den errepresentazio literarioaren
analisiaz jabetzea.
• Memoria historikoak iberiar ikasketetan duen lekuaz jardutea.
• Memoriari buruzko euskal literaturaren genero politikaz hausnarketa
egitea.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
OLACIREGUI ALUSTIZA, MARIA JOSE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebiduna | Euskal Filologia | mj.olaziregi@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Testuen kritika eta azterketa egiteko prozedurak beretu, idazle baten eleberrigintzaren bilakaeraren azterketatik abiatuz. | 35.0 % |
60. eta 70. hamarkadetako euskal gizartearen gako nagusiak definitzen dituzten ezaugarri literarioak ulertu eta identifikatzea. | 25.0 % |
Idazle bakar baten bilakaera literarioa sakontasun osoz ezagutzea, modu horretan ikasleek garai bereko edo beste garai bateko idazlanen azterketa sistematikoa egiteko gai izan daitezen. | 40.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 21 | 36 |
Gelako p. | 15 | 24 | 39 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 12.0 | 100 % |
Eztabaidak | 8.0 | 50 % |
Gai bat idatziz garatzea | 17.0 | 30 % |
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea | 30.0 | 60 % |
Tutoretzak | 8.0 | 50 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 0.0 % | 15.0 % |
Azalpenak | 20.0 % | 35.0 % |
Lan praktikoak | 30.0 % | 50.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Etengabeko ebaluazioa egingo dugu irakasgaian,eta eskoletan dinamika hau jarraituko da:• Irakasleak ikasgai bakoitzaren helburu, eta marko teoriko-metodologikoa aurkeztuko du, eta gaiarekin lotutako bibliografia teoriko-kritikoa zein den zehaztu.
• Eskoletan egin beharrezko testu iruzkinak proposatuko dizkie ikasleei, eta gai zehatzei buruzko aurkezpen laburrak egiteko.
• Irakasgaiari dagokion lan luzea egiteko orientazioak eskainiko ditu eta beronen aurkezpen laburra egiteko datak eta prozedura. hasiera batean, lan luzeak egitura hau izango du:
1- Sarrera eta helburuak.
2- Hasierako hipotesiak.
3- Metologia eta aurrekariak.
4- Testu analisia
5- Ondorioak.
6- Bibliografia.
Lanaren luzera 12 orri artekoa izango da, 12 New Times Roman letraz idatzia, lerro eta erdiko tartearekin.
irizpide hauei jarraituz erabakiko da azken nota:
• Eskoletako parte hartzea: % 15
• Azken lana: % 50
• Eskoletan burututako aurkezpenak: % 35
Eskoletara ez datozen ikasleek lan tutorizatua egin beharko dute: eta eskoletan irakurri beharreko bibliografia kritikoa irakurri dutela frogatzen duten laburpenak aurkeztuko dituzte eta irakaslearekin adostuko duten lan luzea (20 orri artekoa, Times New Roman 12koa, eta tarte eta erdiko lerroartearekin). Lan luzearen eduki, metodologia, helburu etab. irakaslearekin adostuko dute eta irakasleari jakinaraziko diote idatziz, proposamenari onarpena eman diezaion.
OHAR GARRANTZISUA: Ebaluazio sistema hau aurrez-aurreko eskoletarako dago pentsatuta eta egokitu egingo da larrialdi egoera berririk sortuko balitz. Kasu horretan, irakasleak EGELAn zintzilikatuko du irakasgaiaren programa eguneratua eta ebaluazio sistema berria.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ezohiko deialdian dauden ikasleek irakaslearekin adostuko dute egin beharreko lana, beronen egitura, luzera eta egutegia. Ikaslea irakaslearekin harremanetan jarriko da eskolak amaitu baino hilabete eta erdi lehenago gutxienez.Irakasgai-zerrenda
1. Aurkezpena. Euskal literaturaren bilakaera XX-XXI. mendeetan.2. Kanona eta historiografia garaikidea. Modernitate ostea
3. Historia berreraikiz: memoria historikoaz. Kontzeptu giltzarrien
zehaztapena eta Memoria Ikasketen bilakaera.
3.1 Gerra (Zibil) galdu(en) memorien transmisioaz. Irakurgaiak:
Ramon Saizarbitoriaren Gudari zaharraren gerra galdua (2000).
Transmisioa/postmemoria: kontzeptuen zehaztapena.
3.2 Euskal gatazkaren lekuak, eta protagonistak. Irakurgaiak
(aukeran): Atxaga, Bernardo: Soinujolearen semea (2003); Harkaitz
Canoren Twist (2011). Oroimen gune giltzarriak. Gatazka eta bere
errepresentazioa. Literatura Fantastikoa.
3.3. Exilioa. Irakurgaiak (aukeran): Martin Ugalderen Itzulera baten
historia (1990) edo Kirmen Uriberen Mussche (2012). Euskal diaspora eta
exilioa: errepresentazioen bilakaera. Identitate hibridoak. Literaturaren
funtzioa memoria ikasketen baitan.
3.4 Amatasuna eta gatazkaren errepresentazioa. Irakurgaiak (aukeran):
Arantxa Urretabizkaiaren Koaderno gorria (Erein, 1998); Katixa Agirre,
Atertu arte itxaron (2015); Uxue Alberdi, Jenisjoplin (2017). Genero
ikasketak euskal literaturan: bilakaera eta aztergai funtsezkoak. Genero
politika gatazkari buruzko euskal eleberrietan. Amatasuna: kontzeptu
giltzarri.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Derrigorrezko irakurgaiak, irakurriko diren hurrenkeran:1. Saizarbitoria, Ramon: Gudari zaharraren gerra galdua, Donostia,
Erein, 2000.
3
2. Atxaga, Bernardo: Soinujolearen semea, Iruñea, Pamiela, 2003, edo
Cano, Harkaitz, Twist, Zarautz, Susa, 2011.
3. Ugalde, Martin: Itzulera baten historia, Donostia, Elkar, 1990; edo
Uribe, Kirmen: Mussche, Zarautz, Susa, 2012.
4. Urretabizkaia, Arantxa Koaderno gorria, Donostia, Erein, 1998/ edo
Agirre, Katixa, Agirre, Atertu arte itxaron, Donostia, Elkar, 2015. /Alberdi,
Uxue, Jenisjoplin, Zarautz, Susa, 2017.
Oinarrizko bibliografia
OINARRIZKO BIBLIOGRAFIAAldekoa, Iñaki (2008), Euskal literaturaren historia, Erein, Donostia.
Olaziregi, Mari Jose (2002) Euskal eleberriaren historia, Amorebieta-ETxano: Labairu
Olaziregi, Mari Jose (ed) (2012) Basque Literary History. Reno: Center for Basque Studies-University of Nevada, Reno.
(2012), XX. mendeko euskal narratiba edo Nazioaren memoria ,http://www.euskomedia.org/aunamendi/ eta www.basqueliterature.com <br /><br />
Aldizkariak
ErleaEuskera
Oihenart
ASJU
Lapurdum
Fontes Linguae Vasconum
Estekak
www.armiarma.eus (aldizkariak, klasikoak, hemeroteka...)www.susa-literatura.eus
www.basqueliterature.com (Portal de literatura vasca)
http://www.ehu.eus/ehg/literatura/ (Diccionario de la Literatura vasca)
- http://www.ehu.eus/euskara-orria/euskara/ereduzkoa/ (ereduzko prosa gaur, UPV/EHU)
- http://www.ehu.eus/eu/web/eins/egungo-testuen-corpusa-etc- (Egungo testuen corpusa)
- http://www.ehu.eus/ehg/epd/. Ereduzko Prosa Dinamikoa (EPD)
Euskal Literaturaren Zubitegia: http://zubitegia.armiarma.com
Etxepare Euskal Institutua: www.etxepare.eus/argitalpenak
EIZIE: www.eizie.eus
EIE: www.idazleak.eus
Galtzagorri: www.galtzagorri.eus
Center for Basque Studies: https://www.basque.unr.edu/books.html
Auñamendi Eusko Entziklopedia: http://www.euskomedia.org/aunamendi