Gaia
Nazioarteko politikak eta harremanak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgai honen helburua nazioarteko harremanen eta horiek aztertzen dituen diziplinaren (Nazioarteko Harremanak) ezagutzan eta azterketa kritikoan sakontzea da. Zehazkiago, nazioarteko gizarte garaikidea interpretatzen laguntzen duten egitura, aktoreak, dinamikak eta teoriak aztertzea proposatzen du.
Azterlan honek lagundu behar digu, batetik, gaur egun nazioartean gertatzen diren prozesuak ulertzen, eta, bestetik, XXI. mendean gizateriak arlo horretan dituen prozesu, arazo eta erronkei buruzko jarrera gogoetatsu eta kritikoa elikatzen.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
MUGICA CHAO, ITZIAR | Euskal Herriko Unibertsitatea | Doktorea | Elebiduna | Politika eta Administrazio Zientzia | itziar.mujika@ehu.eus | |
ZIRION LANDALUZE, IKER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Nazioarteko Zuzenbide Publikoa eta Nazioarteko Harremanak | iker.zirion@ehu.eus |
GARCIA SEGURA, CATERINA | Pompeu Fabra Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Nazioarteko Zuzenbide Publikoa eta Nazioarteko Harremanak | caterina.garcia@upf.edu | |
RUIZ-GIMENEZ ARRIETA, ITZIAR | Madrilgo Unibertsitate Autonomoa | Doktorea | Politika eta Administrazio Zientzia |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Introducir de manera trasversal la perspectiva de género en todos los contenidos desarrollados. | 20.0 % |
CE363 Komunitate proiektuak diseinatzeko eta taldean lan egiteko gai izatea. | 20.0 % |
CE365 Garapenari eta nazioarteko lankidetzari buruzko informazio garrantzitsua hautatzeko behar diren kontzeptuak eta teoriak ezagutzea, konparatzea, aztertzea eta ebaluatzea. | 20.0 % |
CE368 Ideia eta soluzio berriak garatzeko egoera berriak eta arazoak irudikatzea, ikasitako kontzeptuak eta teoriak erabilita eta eskura dagoen informazioa erabilita. | 20.0 % |
CG354 Nazioarteko fenomeno sozioekonomikoen eta politikoen analisi kritikorako gai izatea, baita nazioarteko erakundeen politikak aztertzeko ere, garapenerako lankidetzaren arlokoak bereziki. | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 18 | 19.5 | 37.5 |
Mintegia | 7.5 | 9 | 16.5 |
Gelako p. | 4.5 | 16.5 | 21 |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Etengabeko ebaluazioa
Bi talde-jardueren bidez egingo da; bata, gelan egin eta erakutsi beharrekoa, eta, bestea, eskolaz kanpo egin beharrekoa. Bi kasuetan, ikasleek gelan aztertutako kontzeptu, eragile, ideia eta teoriei buruz hausnartzea da lanaren helburua, beste errealitate batzuetara aplikatuta.
A) Klasean egin beharreko jarduera, irizpide hauen arabera:
• Lau pertsonako taldeetan egingo da, batez ere gelan, eta gelan ere aurkeztuko da.
• Ebaluazioak (irakasgaiaren % 30) alderdi hauek barne hartuko ditu:
A) Nazioarteko Harremanen korronteetako kontzeptu, eragile eta funtsezko ideien ulermen eta erlazio egokia.
B) Gogoeten argitasuna eta koherentzia.
C) Taldearen aurrean aurkeztea.
D) Originaltasuna eta sormena.
B) Talde-lana, eskolak amaitu ondoren aurkeztu beharrekoa, irizpide hauen arabera egina:
• 4 pertsonako taldeetan egingo da, eta gehienez 2.000 hitz izango ditu (4 orrialde gutxi gorabehera), bibliografia barne, hala badagokio.
• Posta elektronikoz bidaliko zaio ikasgaiaren koordinatzaileari, ikasgelan adierazitako eguna baino lehen.
• Ebaluazioak (irakasgaiaren % 70) honako alderdi hauek barne hartuko ditu:
A) Klasean aztertutako nazioarteko harremanen kontzeptu, eragile, dinamika eta teorien ulermen eta erlazio egokia.
B) Gogoeten argitasuna eta azalpen-koherentzia.
C) Idazketa eta aurkezpen formala.
D) Originaltasuna eta sormena.
Ebaluazio jarraituko sistemaren salbuespenak
Justifikatutako arrazoiak direla medio, ikasleak ezin badu eskoletara joan, eta aldez aurretik irakasleei jakinarazi ondoren, banakako lana egingo du idatziz. Lana saiakera bat izango da, eta gaia irakasgaiaren koordinatzailearekin adostuko da, bere ideiak eta gogoeta barne hartuta, baina bibliografian oinarrituta (nahitaezkoa eta osagarria).
Lanak 2.000 eta 2.500 hitz artean izango ditu, erabilitako bibliografia barne (4-5 orrialde), eta posta elektronikoz bidaliko zaio irakasgaiaren koordinatzaileari. Irakasleek adierazitako egunean entregatzen ez diren lanak "ez aurkeztutzat" joko dira.
Deialdiari uko egitea
Ohiko deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da deialdira ez aurkeztea.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiz kanpoko deialdian ohiz kanpoko gisa ezarritako ebaluazio-sistema berari eusten zaio.
Ezohiko deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da deialdira ez aurkeztea.
Irakasgai-zerrenda
• Nazioarteko sistemaren oinarri instituzionalak
O Agindua eta erakundeak nazioarteko sisteman
O Nazioarteko sistemako eragileak
O Nazioarteko sistemaren egitura eta dinamika
• Hurbilketa laburra nazioarteko harremanen diziplinara
O 4 eztabaida handi
O teoria nagusiak (eta horien aldaerak): errealismoa, Liberalismoa, Nazioarteko Gizarte Eskola, Teoria Kritikoa, Gizarte Eraikuntza, Feminismoa, Posestrukturalismoa, Poskolonialismoa.
• Nazioarteko Harremanen Teoriaren analisi aplikatuak
O Bakea eraikitzeko egungo nazioarteko erregimenaren analisi kritikoa (bake liberalaren eredua).
O Nazioarteko bakearen eta segurtasunaren azterketa, nazioarteko harremanen teoria feministatik.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Arenal, Celestino del y José Antonio Sanahuja (coords.) (2015), Teorías de las relaciones internacionales, Tecnos, Madrid.Arenal, Celestino del (2007), Introducción a las relaciones internacionales, Tecnos, Madrid.
Barbé, Esther (2007), Relaciones internacionales, Tecnos, Madrid.
García Picazo, Paloma (2004), Teoría breve de relaciones internacionales, Tecnos, Madrid.
Halliday, Fred (2002), Las relaciones internacionales en un mundo en transformación, Los Libros de la Catarata, Madrid.
Pauselli, Gino (2013), “Teorías de Relaciones Internacionales y la explicación de la ayuda externa”, Revista Iberoamericana de Estudios de Desarrollo, 2 (1), 72-92.
Pereira, Juan Carlos (coord.) (2013), Diccionario de relaciones internacionales y política exterior, Ariel, Barcelona.
Sodupe, Kepa (2003), La teoría de las relaciones internacionales a comienzos del siglo XXI, Universidad del País Vasco, Leioa.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Anderson, Bonnie S. y Judith P. Zinsser (2007), Historia de las mujeres. Una historia propia, Crítica, Barcelona.Calduch, Rafael (1991), Relaciones Internacionales, Ediciones Ciencias Sociales, Madrid.
García Blázquez, Fernando (2009), Historia del mundo sin los trozos aburridos, Ariel, Barcelona.
García De Cortazar, Fernando y José María Lorenzo (1996), Historia del mundo actual 1945-1995, Alianza Editorial, Madrid.
García Segura, Caterina (Dir.) (2016), La tensión cosmopolita: avances y límites en la institucionalización del cosmopolitismo, Tecnos, Madrid
García Segura, Caterina y Ángel J. Rodrigo (2008), Los límites del proyecto imperial: Estados Unidos y el orden internacional en el siglo XXI, Los Libros de la Catarata, Madrid
Pereira, Juan Carlos (2003), Historia de las relaciones internacionales contemporáneas, Ariel, Barcelona.
Procacci, Giuliano (2005), Historia General del siglo XX, Crítica, Barcelona.
Ruiz-Giménez, Itziar (Coord.) (2013), El sueño liberal en áfrica Subsahariana: debate y controversias sobre la construcción de la paz, Los Libros de la Catarata, Madrid.
Ruiz-Giménez, Itziar (2005), La historia de la intervención humanitaria. El imperialismo altruista, Catarata, Madrid.
Aldizkariak
REVISTASAnuario de los Cursos de Derecho Internacional y Relaciones Internacionales de Vitoria-Gasteiz.
Revista CIDOB d'Afers Internacionals: https://www.raco.cat/index.php/RevistaCIDOB
Revista Relaciones Internacionales (UAM): http://www.relacionesinternacionales.info/ojs/index.html
Revista Electrónica de Estudios Internacionales (REEI): http://www.reei.org/
Política Exterior: https://www.politicaexterior.com/