Gaia
Testu profesionalak eta zientifikoak idaztea eta sortzea
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Testu profesionalak eta zientifikoak idaztea eta sortzea 3 ECTS hautazko irakasgaia da, eta master honetako Ikerketa-metodologiako moduluaren barruan dago. Bloke honek ikasleek ikertzen ikas dezaten baldintzak sortzean jartzen du arreta, eta zentzu horretan idazketa profesionala eta zientifikoa ezinbesteko erronka da, ez pentsamendu arrazional eta sistematikoa bideratzen laguntzen duelako bakarrik, baita master amaierako lana nahiz konplexutasun handiagoko beste batzuk garatzeko ezinbesteko trebetasuna delako ere, hala nola txosten teknikoak egitea edo doktorego-tesi bat idaztea.Ikasgaian, testu profesional eta zientifiko motak aztertuko dira, eta arreta jarriko da testu horiek eskatzen eta balioztatzen diren erabilera eta testuinguruetan; edozein kalitate-testuren azpian dauden irizpideak eta arauak aztertuko dira, ikasleek testu horiek uler ditzaten eta mendera ditzaten. Gainera, testu baten adierazkortasuna eta argitasuna hobetzen laguntzen duten alderdiak landuko dira, parte-hartzaileen ekoizpenetatik abiatuta, testuaren idazkera, estiloa eta barne-diskurtsoaren logika hobetze aldera.
Irakasgaia bi irakaslek emango dute. Ikastaroa emateko hizkuntza gaztelania izango da, baina berariaz landuko da parte-hartzaileek testuen hobekuntzetan erabili nahi duten hizkuntzaren arabera; beraz, euskaraz edo gaztelaniaz idazten hobetu nahi dutenek egin dezakete irakasgaia.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
FERNANDEZ FERNANDEZ, IDOIA BEGOÑA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Hezkuntzaren Teoria eta Historia | idoia.fernandez@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Gizarte eta hezkuntza esparruetako esku-hartze profesional batetik edo ikerketa zientifiko batetik eratorritako edukiak eraginkortasunez komunikatzea. | 50.0 % |
Testu profesional eta zientifikoen idazketa bera optimizatzeko beharrezkoak diren zorroztasun eta koherentzia ohiturak garatzea. | 50.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 22.5 | 37.5 |
Gelako p. | 15 | 22.5 | 37.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpen teorikoak | 15.0 | 48 % |
Irakurketak | 20.0 | 0 % |
Jarduera gainbegiratuak | 25.0 | 0 % |
Kasu praktikoa | 15.0 | 52 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Kasu praktikoa (aurretiazko lan baten 2.0 bertsioa) | 50.0 % | 100.0 % |
Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo arazoak) | 50.0 % | 100.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
- Testu zientifiko eta profesionalen ezaugarri komunak eta espezifikoak ezagutzea, mundu akademikoan ezarritako tipologietan oinarrituta.- Testu zientifiko eta profesional baten kalitatea ahalbidetzen duten arau eta irizpide orokorrak testu zehatzetan aplikatzea.
- Idazketa hobetzeko estrategiak erabiltzea, diskurtso akademikoaren ezaugarriak behar bezala mantenduz, besteak beste, komunikatzen denaren zilegitasun eta garrantzi zientifikoari eusten dioten azalpen eta argudio gaitasuna.
- Aurretiazko edo garatzen ari den lan akademiko baten bertsio aurreratua egitea, profesionalen eta zientzialarien arteko irizpide eta arau komunak aplikatuta
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazio-sistema jarraitua izango da, irakasgaiaren izaera praktikoarekin bat etorriz. Proposatutako ariketen gaineko feed-backa emango da, bai modu sinkronoan, aurrez aurreko saioetan ebazten direnean, bai modu asinkronoan, on-line egiten denean. Kalifikazioa aurrez ezarritako ariketa praktikoen bilduma baten gainean egingo da, eta ariketa praktiko horiek aurrez aurre egindakoak izango dira oinarri (kalifikazioaren% 50). Kasu praktikoa, aldez aurreko lan akademiko baten 2.0 bertsioa, pixkanaka egingo da, gelan gidatutako atazen bidez, eta ikasturtearen amaieran aurkeztu beharko da (kalifikazioaren gainerako % 50a).Amaierako ebaluazioa. Hainbat arrazoi direla medio, proposatutako metodologia eta ebaluazio jarraituaren sistema egin ezin duten ikasleek aukera izango dute amaierako ebaluazioa egitea, irakasleei ebaluazio jarraituari uko egitea idatziz aurkeztuz. Horretarako, 2 asteko epea izango dute, eskolak hasten direnetik hasita.
Amaierako ebaluazio-sistema aukeratzen duten ikasleek gaitasunen garapena egiaztatu beharko dute, ebaluazio jarraituan parte hartu ezin duten eta amaierako proba batera aurkezten diren ikasleentzat erabilitako prozedura berari jarraituz. Proba horretan, aurrez ezarritako ariketa praktikoak entregatuko dira (% 50) eta azterketa praktiko bat egingo da (kalifikazioaren% 50).
Uko egitea. Ikasleek uko egin ahal izango diote deialdi arruntean ebaluatua izateari, unibertsitate-masterretako ikasleen iraunkortasunari buruzko araudiko 2.2.2 artikuluaren ondorioetarako zenbatu ez dezaten. Eskubide hori erabiltzeko, uko egiteko eskabide idazkia bidaliko zaio Masterraren Batzorde Akademikoari, eta administrazio-idazkaritzaren bidez izapidetuko da. Idazkia irakasgaiaren irakaskuntza aldia amaitu baino lehen aurkeztuko da.
Plagioa. Irakasgai honek plagio kasuetarako prebentzioari eta jardunari buruzko protokoloa betetzen du, bai eta ebaluazio probetan eta lan akademikoetan kopia edo iruzurra egiteari buruzkoa ere, eta, beraz, EHUk zehaztuta dituen neurriak aplikatuko ditu, bertan aurreikusitako edozein egoera hautemanez gero. Era berean, ikerketako etika-protokoloei eta UPV/EHUk hizkuntzaren erabilera ez-sexistarako ezartzen dituen orientabideei erantzuten die.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiko deialdian irakasgaia gainditzen ez duten ikasleek, deialdi horretan aukeratutako ebaluazio-sistema edozein dela ere, ezohiko deialdiaren amaierako ebaluazio-probara aurkezteko eskubidea izango dute.Proba horretan, aurrez ezarritako ariketa praktikoak entregatuko dira (% 50) eta azterketa praktiko bat egingo da (kalifikazioaren% 50).
Uko egitea. Ikasleek uko egin ahal izango diote deialdi arruntean ebaluatua izateari, unibertsitate-masterretako ikasleen iraunkortasunari buruzko araudiko 2.2.2 artikuluaren ondorioetarako zenbatu ez dezaten. Eskubide hori erabiltzeko, uko egiteko eskabide idazkia bidaliko zaio Masterraren Batzorde Akademikoari, eta administrazio-idazkaritzaren bidez izapidetuko da. Idazkia ikasturte bakoitzeko uztailaren 15a baino lehen aurkeztu behar da.
Irakasgai-zerrenda
- Zergatik da hain garrantzitsua testu profesional eta zientifiko onak idaztea?- Testu zientifikoen motak: saiakera, komunikazioa, berrikuspena, liburu-erreseina, monografia, artikulu zientifikoa (paper), posterra, proiektua, txostena, doktore-tesia.
- Testu akademiko eta zientifikoak egiteko prozesuak.
- Testu akademiko eta zientifikoak berrikusteko prozesuak.
- Irakurketa, idazketa eta erredakzio akademiko eta zientifikoa optimizatzeko estrategiak.
- Tresnak eta baliabideak: hiztegiak, gramatikak, ortografia eta puntuazio arauak, tipografia, erreferentzia eta zitazioa.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Boeglin, M. (2007). Leer y redactar en la universidad. Madrid: Eduforma.Carlino, P. (2005). Escribir, leer y aprender en la universidad. México: FCE.
Cassany, D. (1995). La cocina de la escritura. Barcelona: Anagrama.
Cassany, D. (1999). Construir la escritura. Barcelona: Paidós.
Castelló, M. (coord.) (2007). Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Barcelona: Graó.
Salas, C. (2013) Trucos para Escribir Mejor: Cómo redactar textos sobresalientes. CreateSpace Independent Publishing Platform
Oinarrizko bibliografia
Álvarez Angulo, T. (2001). Textos expositivo-explicativos y argumentativos. Barcelona: Octaedro.APA (2020) Concise guide to APA style. Washington DC: American Psychological Association.
Corte Vitória, Mª Inés (2018) La escritura académica en la formación universitaria. Madrid: Narcea.
Garza, V. (2018) Publica o Perece: Manual de Escritura Académica para Investigadores y Profesores Universitarios. Fabro Editores
Montolío, E. (coord.) (2000). Manual práctico de escritura académica (tres volúmenes). Barcelona: Ariel.
Rocco, T. & Hatcher, T. (2011) The handbook of scholarly writing and publishing. San Francisco, CA: Jossey-Bass.