Gaia

XSLaren edukia

Datuen azterketa kualitatiboa gizarte eta hezkuntza ikerketan

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Datu kualitatiboen analisia gizarte eta hezkuntza ikerketan 3 ECTS-ko hautazko irakasgaia da, eta master honetako Ikerketa-metodologiako moduluaren barruan dago. Bloke honek ikasleek ikertzen ikasteko baldintzak sortzean jartzen du arreta, eta, zehazki, erantzun irekiko galdetegiak, elkarrizketa sakona edo eztabaida-taldeak bezalako teknikak erabiltzen dituzten ikerketak erabiltzean, hau da, ikerketarako hurbilketa kualitatiboa osatzen duen guztian.

Datu kualitatiboen azterketa funtsezko tresna da gizarte eta hezkuntza esparruan ikerketa bat egiteko orduan. Irakasgai honen helburua da ikasleek ezagutzea eta praktikan jartzea batez ere gizarte eta hezkuntza ikerketaren esparruan erabiltzen diren datu kualitatiboak aztertzeko eta tratatzeko teknikak eta estrategiak. Horretarako, ikasleek lortutako informazio-bolumen handien esanahia erauzteko, antolatzeko eta aztertzeko prozedurak erabiltzen ikasiko dute, ondoren interpretatzeko eta emaitzak aurkezteko.



Metodologia:

Gai bakoitzaren azalpen teorikoa landutako alderdiak barneratzen eta sakontzen lagunduko duten jarduera praktikoekin konbinatuko da. Praktika horiek banaka, talde txikian eta taldearen osoko bilkuran egingo dira, hausnarketa eta parte-hartze aktiboa sustatzeko helburuarekin.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
SANTOS BERRONDO, ALAITZEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaHezkuntzako Ikerkuntza eta Diagnosi Metodoakalaitz.santos@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Ikerketa kualitatiboko ereduak eta diseinuak ezagutzea eta testuinguruan jartzea gizarte eta hezkuntza eremuetan25.0 %
Informazio kualitatiboa aztertzeko teknika eta programa ohikoenak identifikatzea eta aplikatzea gizarte eta hezkuntzaren ikerketako esparruan.25.0 %
Datu kualitatiboak bistaratzen eta emaitzak aurkezten errazten duten grafikoak, mapak edo eredu interaktiboak egitea25.0 %
Datu kualitatiboak aztertzeko programekin lortutako emaitzak interpretatzea eta balioestea25.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala154560
Mintegia10010
Gelako p.505

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak12.075 %
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea12.075 %
Txostenak eta azalpenak lantzea6.050 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Lanen erakusketa, irakurketak...0.0 % 20.0 %
Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo arazoak)0.0 % 40.0 %
Talde-lanak (arazoak konpontzea, proiektuak diseinatzea)0.0 % 40.0 %

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ikaskuntzak ebaluazio jarraituko sistema baten bidez ebaluatuko dira. Sistema horrek honako jarraibide hauen arabera funtzionatuko du:



- Nahitaezko asistentzia.

- Praktiken dosierra (% 40)

- Zuzendutako jarduera (% 40)

- Lanen erakusketa eta parte-hartzea (% 20)

Entregatzeko epeak. Zuzendutako jarduera ikasgaiaren azken saioan aurkeztuko da. Ondoren, ikasleek azken klasetik 15 eguneko epea izango dute praktika-dosierra eta zuzendutako jarduera entregatzeko.

Amaierako ebaluazioa. Hainbat arrazoi direla medio, aurrez aurreko saioen% 80ra gutxienez joan ezin diren ikasleek irakasgaia ebaluatzeko aukera izango dute, irakasleei ebaluazio jarraituari uko egitea idatziz aurkeztuz. Horretarako, 2 asteko epea izango dute, eskolak hasten direnetik hasita.

Amaierako ebaluazio-sistema aukeratzen duten ikasleek gaitasunen garapena egiaztatu beharko dute, etengabeko ebaluazioan parte hartu ezin duten eta amaierako proba batera aurkezten diren ikasleentzat erabilitako prozedura berari jarraituz. Proba horrek azterketa bat izango du (kalifikazioaren% 80 eta masterrak erabakitako egunean eta orduan egin beharrekoa), bai eta banakako praktikak ere (kalifikazioaren% 20).

Uko egitea. Ikasleek uko egin ahal izango diote deialdi arruntean ebaluatua izateari, unibertsitate-masterretako ikasleen iraunkortasunari buruzko araudiko 2.2.2 artikuluaren ondorioetarako zenbatu ez dezaten. Eskubide hori erabiltzeko, uko egiteko eskabide idazkia bidaliko zaio Masterraren Batzorde Akademikoari, eta administrazio-idazkaritzaren bidez izapidetuko da. Idazkia irakasgaiaren irakaskuntza aldia amaitu baino lehen aurkeztuko da.

Plagioa. Irakasgai honek plagio kasuetarako prebentzioari eta jardunari buruzko protokoloa betetzen du, bai eta ebaluazio probetan eta lan akademikoetan kopia edo iruzurra egiteari buruzkoa ere, eta, beraz, EHUk zehaztuta dituen neurriak aplikatuko ditu, bertan aurreikusitako edozein egoera hautemanez gero. Era berean, ikerketako etika-protokoloei eta UPV/EHUk hizkuntzaren erabilera ez-sexistarako ezartzen dituen orientabideei erantzuten die.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ohiko deialdian irakasgaia gainditzen ez duten ikasleek, deialdi horretan aukeratutako ebaluazio-sistema edozein dela ere, ezohiko deialdiaren amaierako ebaluazio-probara aurkezteko eskubidea izango dute..

Proba horrek azterketa bat (kalifikazioaren% 80, masterrak ezarritako egunean eta orduan egitekoa) eta banakako praktikak (kalifikazioaren% 20) izango ditu.

Uko egitea. Ikasleek uko egin ahal izango diote deialdi arruntean ebaluatua izateari, unibertsitate-masterretako ikasleen iraunkortasunari buruzko araudiko 2.2.2 artikuluaren ondorioetarako zenbatu ez dezaten. Eskubide hori erabiltzeko, uko egiteko eskabide idazkia bidaliko zaio Masterraren Batzorde Akademikoari, eta administrazio-idazkaritzaren bidez izapidetuko da. Idazkia ikasturte bakoitzeko uztailaren 15a baino lehen aurkeztu behar da

Irakasgai-zerrenda

Irakasgaian zehar, eduki teoriko-praktiko hauek landuko dira:

- Ikerketa kualitatiboko arazo aurreratuak identifikatzea eta baloratzea

- Transkripzio-prozesua

- Informazioa murriztea. Datuen kategorizazioa eta kodifikazioa

- Pakete informatikoak erabiltzen hastea, hala nola Nvivo/Atlas.ti

- Emaitzak lortzea. Ereduak, sare semantikoak, grafikoak, txostenak eta laburpenak sortzea

- Emaitzak interpretatzea

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Irakasleek egindako materialak, campus birtualeko plataformetan eskuragarri egongo direnak.

Oinarrizko bibliografia

Buendía, L. (1993). Análisis de la Investigación Educativa. Granada: Universidad de Granada. Flick, U. (2004). Introducción a la investigación cualitativa. Madrid: Morata.

Gibbs, G. (2012). El análisis de datos cualitativos en investigación cualitativa. Madrid: Ediciones Morata.



Hernández, F., Maquilón, J., & Cuesta, J.D. (2008). El proceso de investigación y el análisis de datos en Ciencias Sociales. Murcia: DM.



Tójar, J.C. (2006). Investigación cualitativa. Comprender y actuar. Madrid: La Muralla.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Bausela, E. (2012). Analisis cualitativo de datos con apoyo informatico QSR NUDIST (NVIVO).







Denzin, N. K., & Lincoln, Y.S. (2012). Manual de investigación cualitativa. El campo de la investigación cualitativa. Barcelona: Gedisa.



Aldizkariak

American Educational Research Journal







- Bordón







- British Educational Research Journal







- Infancia y Aprendizaje







- International Journal of Educational Research







- Qualitative Inquiry







- REDIE (Revista Electrónica De Investigación Educativa). http://redie.ens.uabc.mx/







- RELIEVE (Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa) http://www.uca.es/RELIEVE/







- Review of Educational Research.







- Revista de Educación







- Revista de Investigación Educativa







- Tantak







XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak