Gaia
Sormena eta gizarte eta hezkuntza prozesuen bideratzea
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Sozio-hezkuntzako alorreko ikerketako masterraren barnean kokatzen da esku-hartze metodologiako 3 kredituko ikasgai hautazko hau, “prozesu sozio-hezitzaileen erraztea eta sormena”.Sormena diagnostiko eta esku-hartze sozio-hezitzailerako baliabide bat izan daiteke, pertsona eta kolektiboen partaidetza hobetuz. Ahalduntze honek subjektu eta eragileengan eraldaketa erraztu dezake.
Funtsezko helburu bat ikertzaileen prestakuntzan laguntzea izango da. Ikertzaileek, esku-hartzearen bidez, gizarte- eta hezkuntza-arloan garrantzitsuak diren arazoak eta erronkak antzeman, aztertu eta horiei aurre egin ahal izango diete, parte-hartzaileen eta kolektibitateen aintzatespena eta hazkundea bilatuz.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
AMIAMA IBARGUREN, JOSE FRANCISCO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Didaktika eta Eskola Antolakuntza | joxe.amiama@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Diskurtso etiko bat sozio-kritikoki justifikatzea, sormena inklusio-prozesuetan dauden pertsonen edo kolektiboen ahalduntzearekin lotuz. | 10.0 % |
Sormena baliabide bideratzaile gisa baliozkotzea gizarte eta hezkuntza esparruetan esku hartzeko metodologian. | 10.0 % |
Sormen eta partaidetza-estrategiak egoki hautatzea ingurunean aldaketa eraldatzaileak egiteko. | 30.0 % |
Gizarte-hezkuntza berrikuntzako proiektuak diseinatu, inplementatu eta ebaluatzea, baldin eta sormenean esku hartzeko metodologia funtsezko ardatza bada. | 50.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 45 | 60 |
Mintegia | 10 | 0 | 10 |
Gelako p. | 5 | 0 | 5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 25.0 | 45 % |
Azalpenezko eskolak | 10.0 | 100 % |
Irakurketa eta analisi praktikoak | 30.0 | 45 % |
Oinarrizko trebetasun instrumentalak eskuratzea | 10.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Portafolioa | 0.0 % | 50.0 % |
Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo arazoak) | 0.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Argitaratutako ikerketan eta esku-hartzean oinarrituta, sormenak gizarteratze-prozesuetan pertsonen edo taldeen ahalduntzean duen garrantzia justifikatzea.Argitaratutako ikerketan eta esku-hartzean oinarrituta, sormena defendatzea gizarte eta hezkuntza esparruetan esku hartzeko metodologia errazteko baliabide gisa.
Ikerketarako eta berrikuntzarako hainbat estrategia, sormen eta partaidetza baliabide ezagutzea.
Sormen-estrategiak behar bezala hautazea, proposatutako helburuak betetzeko.
Gizarte eta hezkuntza arloko ikerketa eta berrikuntza-proiektuak sormenez diseinatzea, sormenez esku hartzeko metodologiarekin.
Gizarte eta hezkuntza ikerketako eta berrikuntzako proiektuak sormenez inplementatzea, esku-hartze sortzaileko metodologiarekin.
Gizarte eta hezkuntza ikerketako eta berrikuntzako proiektuak sormenez ebaluatzea, esku-hartze sortzaileko metodologiarekin.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Proposamena ebaluazio jarraia da:Asteroko bidalketekin portfolioa; eta ikasgaiaren amaieran entregatuko den hausnarketa orokor bat (%50). Ikasleriaren ikuspegitik irakasle, ikaskide eta irakurketetako ekarpenetatik abiatuz ikasketa esanguratsuenak jasoko dira. Baloratzeko irizpideak: entrega epean; originaltasuna; zehaztasuna; edukiaren argitasuna; eta erreferentziaturiko ekarpenekin plusa (APA)
Diagnosi, inplementazio eta ebaluazio faseetako esku-hartzerako sormenezko proposamen baten diseinuaren egite justifikatua (%50). Baloratzeko irizpideak: faseka nahiz partaideka testuinguratutako diseinuaren koherentzia; fase bakoitzaren justifikazio teorikoa APA formatudun gutxieneko 15 erreferentzirekin.
Arrazoi ezberdinak direla eta ezarritako metodologia eta ebaluazio jarraieko sistema jarraitu ezin duen ikasleriak aukera izango du ikasgaia egiteko, ebaluazio jarraiari uko egiten diola irakasleari idatzi bidez aurkeztuz, honetarako saioak hasi eta 2 asteko epea izango du.
Bukaerako ebaluazio sistema aukeratzen duten ikasleek frogatu beharko dute konpetentzien garapena. Horretarako, ebaluazio jarraian parte hartu ezin duten eta azken probara aurkezten diren ikasleen prozedura bera jarraituko dute.
Proba horrek bi zati izango ditu. Alde batetik, diagnostikoaren, inplementazioaren eta ebaluazioaren hiru faseetan esku hartzeko proposamen sortzaile baten diseinuan oinarritutako lan bat entregatzea (% 60). Baloratu beharreko irizpideak: diseinuaren koherentzia, bai faseetan bai parte-hartzaileetan; fase bakoitzaren justifikazio teorikoa, gutxienez 25 erreferentziarekin APA formatuan, eta horietatik% 40 baino gehiago ikasleen jatorrizkoak izan behar dira. Eta bestetik, proposamen hori irakaslearen aurrean defendatzea, 10 minutuko aurkezpenarekin eta beste 10 minututan (% 40) planteatzen diren gaien erantzunekin (masterrean ezarritako guneetan, egunean eta orduan).
Konfinamenduaren kasuan, ebaluazio-sistema berari eutsiko zaio.
Ikasleak ohiko deialdiaren ebaluazioari uko egin diezaioke 2.2.2 Araudian agertzen den bezala. Horretarako eskubidea egikarituko da Masterreko Batzorde Akademikoari uko egitearen eskakizuna bidaliz idazkaritza administratiboaren bitartez. Idazkia ikasgaiaren irakaskuntza-epea bukatu baino lehen aurkeztuko da.
Ikasgaia honek plagio, kopia edota iruzur kasuetan aritzeko protokoloa jarraitzen du. Hortaz, horrelakorik antzemanez gero UPV/EHUk dituen neurriak aplikatuko ditu. Era berean, ikerketako etika protokoloak eta UPV/EHUk hizkuntza ez-sexistak erabiltzeko ezarritako orientabideak jarraitzen ditu.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiko deialdian irakasgaia gainditzen ez duten ikasleek, bertan aukeratutako ebaluazio sistema edozein izanik ere, ez ohiko deialdiaren ebaluatzeko azken ebaluazioan aurkezteko eskubidea izango dute.Proba horrek bi zati izango ditu. Alde batetik, diagnostikoaren, inplementazioaren eta ebaluazioaren hiru faseetan esku hartzeko proposamen sortzaile baten diseinuan oinarritutako lan bat entregatzea (% 60). Baloratu beharreko irizpideak: diseinuaren koherentzia, bai faseetan bai parte-hartzaileetan; fase bakoitzaren justifikazio teorikoa, gutxienez 25 erreferentziarekin APA formatuan, eta horietatik% 40 baino gehiago ikasleen jatorrizkoak izan behar dira. Eta bestetik, proposamen hori irakaslearen aurrean defendatzea, 10 minutuko aurkezpenarekin eta beste 10 minututan (% 40) planteatzen diren gaien erantzunekin (masterrean ezarritako guneetan, egunean eta orduan).
Konfinamenduaren kasuan, ebaluazio-sistema berari eutsiko zaio.
Ikasleak ez ohiko deialdiaren ebaluazioari uko egin diezaioke 2.2.2 Araudian agertzen den bezala. Horretarako eskubidea egikarituko da Masterreko Batzorde Akademikoari uko egitearen eskakizuna bidaliz idazkaritza administratiboaren bitartez. Idazkia ikasturte bakoitzeko uztailaren 15a baino lehen aurkeztuko da.
Irakasgai-zerrenda
1.- Sormena eta hezkuntza:Sormenaren definizioak eta ezaugarriak
Sormena ikastetxean
Sormenaren presentzia gizarte eta hezkuntza ereduetan: teknikoa, deliberaziozkoa eta sozio-kritikoa.
2.- Sormena, gizarte eta hezkuntza prozesuetan esku hartzea bideratzeko baliabide gisa:
Homeostasia eta morfogenesia
Ahalduntzea eta prozesuetan parte hartzea
3.- Sormen estrategiak:
Esku hartzeko metodologia parte-hartzaileak
Berrikuntzarako proposamenak diseinatzea
4.- Esku hartzeko sormen-metodologiak aplikatzea:
Diagnostikoa, inplementazioa eta ebaluazioa
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Irakasgaiaren e-gelan eskuragarri dauden materialakOinarrizko bibliografia
Aguirre, A., Benet, A., Moliner, O., Sales, A., Sanahuja, A. y Traver, J.A. (2018). Técnicas para la participación democrática. La formación para la convivencia democrática en los procesos de mejora. Universitat Jaume I.Alberich, T. (2009). Manual de metodologías participativas. CIMAS.
Bustamante, J.P. (2012). Creatividad aplicada.. EOI.
De Bono, E. (1970). Pensamiento lateral. Manual de creatividad. Barcelona: Paidós
Gardner, H. (2007). Las cinco mentes del futuro. Barcelona: Paidós
Moliner, O. y Sales, A. (2020). La escuela incluida en el territorio: La transformación educativa desde la participación ciudadana. Octaedro.
Villa, A. y Ceballos J.M. (2004). Herramientas para el desarrollo de la calidad. Mensajero.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Csikszentmihalyi, M. (2001). Creatividad: el fluir y la psicología del descubrimiento y la invención. Paidós.De Bono, E. (2010). Seis sombreros para pensar. Paidós
De Bono, E. (2012) (3ª ed). Creatividad: 62 ejercicios para desarrollar la mente. Barcelona: Paidós.
De la Torre, S. y Violant, V. (2005). Comprender y evaluar la creatividad vol I y vol II. Aljibe.
Torre, S. de la (2003). Dialogando con la creatividad. De la identificación a la creatividad paradójica. Octaedro.
Aldizkariak
Aula de innovación educativaEdetania
Revista electrónica de investigación docencia y creatividad
Revista de innovación y buenas prácticas docentes
Revista innovación educativa
Tantak
Estekak
Dialnet: Portal de producción científica: https://dialnet.unirioja.es/Hik Hasi: http://www.hikhasi.eus/Aldizkariak/Hik_hasi
Red de blogs educativos:
https://www.educaciontrespuntocero.com/recursos/blogs-docentes-imprescindibles/