Gaia

XSLaren edukia

Sormena eta gizarte eta hezkuntza prozesuen bideratzea

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Sozio-hezkuntzako alorreko ikerketako masterraren barnean kokatzen da esku-hartze metodologiako 3 kredituko ikasgai hautazko hau, “prozesu sozio-hezitzaileen erraztea eta sormena”.

Sormena diagnostiko eta esku-hartze sozio-hezitzailerako baliabide bat izan daiteke, pertsona eta kolektiboen partaidetza hobetuz. Ahalduntze honek subjektu eta eragileengan eraldaketa erraztu dezake.

Funtsezko helburu bat ikertzaileen prestakuntzan laguntzea izango da. Ikertzaileek, esku-hartzearen bidez, gizarte- eta hezkuntza-arloan garrantzitsuak diren arazoak eta erronkak antzeman, aztertu eta horiei aurre egin ahal izango diete, parte-hartzaileen eta kolektibitateen aintzatespena eta hazkundea bilatuz.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
AMIAMA IBARGUREN, JOSE FRANCISCOEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaDidaktika eta Eskola Antolakuntzajoxe.amiama@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Diskurtso etiko bat sozio-kritikoki justifikatzea, sormena inklusio-prozesuetan dauden pertsonen edo kolektiboen ahalduntzearekin lotuz.10.0 %
Sormena baliabide bideratzaile gisa baliozkotzea gizarte eta hezkuntza esparruetan esku hartzeko metodologian.10.0 %
Sormen eta partaidetza-estrategiak egoki hautatzea ingurunean aldaketa eraldatzaileak egiteko.30.0 %
Gizarte-hezkuntza berrikuntzako proiektuak diseinatu, inplementatu eta ebaluatzea, baldin eta sormenean esku hartzeko metodologia funtsezko ardatza bada.50.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala154560
Mintegia10010
Gelako p.505

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak25.045 %
Azalpenezko eskolak10.0100 %
Irakurketa eta analisi praktikoak30.045 %
Oinarrizko trebetasun instrumentalak eskuratzea10.00 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Portafolioa0.0 % 50.0 %
Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo arazoak)0.0 % 50.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Argitaratutako ikerketan eta esku-hartzean oinarrituta, sormenak gizarteratze-prozesuetan pertsonen edo taldeen ahalduntzean duen garrantzia justifikatzea.

Argitaratutako ikerketan eta esku-hartzean oinarrituta, sormena defendatzea gizarte eta hezkuntza esparruetan esku hartzeko metodologia errazteko baliabide gisa.

Ikerketarako eta berrikuntzarako hainbat estrategia, sormen eta partaidetza baliabide ezagutzea.

Sormen-estrategiak behar bezala hautazea, proposatutako helburuak betetzeko.

Gizarte eta hezkuntza arloko ikerketa eta berrikuntza-proiektuak sormenez diseinatzea, sormenez esku hartzeko metodologiarekin.

Gizarte eta hezkuntza ikerketako eta berrikuntzako proiektuak sormenez inplementatzea, esku-hartze sortzaileko metodologiarekin.

Gizarte eta hezkuntza ikerketako eta berrikuntzako proiektuak sormenez ebaluatzea, esku-hartze sortzaileko metodologiarekin.



Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Proposamena ebaluazio jarraia da:

Asteroko bidalketekin portfolioa; eta ikasgaiaren amaieran entregatuko den hausnarketa orokor bat (%50). Ikasleriaren ikuspegitik irakasle, ikaskide eta irakurketetako ekarpenetatik abiatuz ikasketa esanguratsuenak jasoko dira. Baloratzeko irizpideak: entrega epean; originaltasuna; zehaztasuna; edukiaren argitasuna; eta erreferentziaturiko ekarpenekin plusa (APA)

Diagnosi, inplementazio eta ebaluazio faseetako esku-hartzerako sormenezko proposamen baten diseinuaren egite justifikatua (%50). Baloratzeko irizpideak: faseka nahiz partaideka testuinguratutako diseinuaren koherentzia; fase bakoitzaren justifikazio teorikoa APA formatudun gutxieneko 15 erreferentzirekin.

Arrazoi ezberdinak direla eta ezarritako metodologia eta ebaluazio jarraieko sistema jarraitu ezin duen ikasleriak aukera izango du ikasgaia egiteko, ebaluazio jarraiari uko egiten diola irakasleari idatzi bidez aurkeztuz, honetarako saioak hasi eta 2 asteko epea izango du.

Bukaerako ebaluazio sistema aukeratzen duten ikasleek frogatu beharko dute konpetentzien garapena. Horretarako, ebaluazio jarraian parte hartu ezin duten eta azken probara aurkezten diren ikasleen prozedura bera jarraituko dute.

Proba horrek bi zati izango ditu. Alde batetik, diagnostikoaren, inplementazioaren eta ebaluazioaren hiru faseetan esku hartzeko proposamen sortzaile baten diseinuan oinarritutako lan bat entregatzea (% 60). Baloratu beharreko irizpideak: diseinuaren koherentzia, bai faseetan bai parte-hartzaileetan; fase bakoitzaren justifikazio teorikoa, gutxienez 25 erreferentziarekin APA formatuan, eta horietatik% 40 baino gehiago ikasleen jatorrizkoak izan behar dira. Eta bestetik, proposamen hori irakaslearen aurrean defendatzea, 10 minutuko aurkezpenarekin eta beste 10 minututan (% 40) planteatzen diren gaien erantzunekin (masterrean ezarritako guneetan, egunean eta orduan).

Konfinamenduaren kasuan, ebaluazio-sistema berari eutsiko zaio.

Ikasleak ohiko deialdiaren ebaluazioari uko egin diezaioke 2.2.2 Araudian agertzen den bezala. Horretarako eskubidea egikarituko da Masterreko Batzorde Akademikoari uko egitearen eskakizuna bidaliz idazkaritza administratiboaren bitartez. Idazkia ikasgaiaren irakaskuntza-epea bukatu baino lehen aurkeztuko da.

Ikasgaia honek plagio, kopia edota iruzur kasuetan aritzeko protokoloa jarraitzen du. Hortaz, horrelakorik antzemanez gero UPV/EHUk dituen neurriak aplikatuko ditu. Era berean, ikerketako etika protokoloak eta UPV/EHUk hizkuntza ez-sexistak erabiltzeko ezarritako orientabideak jarraitzen ditu.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ohiko deialdian irakasgaia gainditzen ez duten ikasleek, bertan aukeratutako ebaluazio sistema edozein izanik ere, ez ohiko deialdiaren ebaluatzeko azken ebaluazioan aurkezteko eskubidea izango dute.

Proba horrek bi zati izango ditu. Alde batetik, diagnostikoaren, inplementazioaren eta ebaluazioaren hiru faseetan esku hartzeko proposamen sortzaile baten diseinuan oinarritutako lan bat entregatzea (% 60). Baloratu beharreko irizpideak: diseinuaren koherentzia, bai faseetan bai parte-hartzaileetan; fase bakoitzaren justifikazio teorikoa, gutxienez 25 erreferentziarekin APA formatuan, eta horietatik% 40 baino gehiago ikasleen jatorrizkoak izan behar dira. Eta bestetik, proposamen hori irakaslearen aurrean defendatzea, 10 minutuko aurkezpenarekin eta beste 10 minututan (% 40) planteatzen diren gaien erantzunekin (masterrean ezarritako guneetan, egunean eta orduan).

Konfinamenduaren kasuan, ebaluazio-sistema berari eutsiko zaio.

Ikasleak ez ohiko deialdiaren ebaluazioari uko egin diezaioke 2.2.2 Araudian agertzen den bezala. Horretarako eskubidea egikarituko da Masterreko Batzorde Akademikoari uko egitearen eskakizuna bidaliz idazkaritza administratiboaren bitartez. Idazkia ikasturte bakoitzeko uztailaren 15a baino lehen aurkeztuko da.

Irakasgai-zerrenda

1.- Sormena eta hezkuntza:

Sormenaren definizioak eta ezaugarriak

Sormena ikastetxean

Sormenaren presentzia gizarte eta hezkuntza ereduetan: teknikoa, deliberaziozkoa eta sozio-kritikoa.

2.- Sormena, gizarte eta hezkuntza prozesuetan esku hartzea bideratzeko baliabide gisa:

Homeostasia eta morfogenesia

Ahalduntzea eta prozesuetan parte hartzea

3.- Sormen estrategiak:

Esku hartzeko metodologia parte-hartzaileak

Berrikuntzarako proposamenak diseinatzea

4.- Esku hartzeko sormen-metodologiak aplikatzea:

Diagnostikoa, inplementazioa eta ebaluazioa

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Irakasgaiaren e-gelan eskuragarri dauden materialak

Oinarrizko bibliografia

Aguirre, A., Benet, A., Moliner, O., Sales, A., Sanahuja, A. y Traver, J.A. (2018). Técnicas para la participación democrática. La formación para la convivencia democrática en los procesos de mejora. Universitat Jaume I.

Alberich, T. (2009). Manual de metodologías participativas. CIMAS.

Bustamante, J.P. (2012). Creatividad aplicada.. EOI.

De Bono, E. (1970). Pensamiento lateral. Manual de creatividad. Barcelona: Paidós

Gardner, H. (2007). Las cinco mentes del futuro. Barcelona: Paidós

Moliner, O. y Sales, A. (2020). La escuela incluida en el territorio: La transformación educativa desde la participación ciudadana. Octaedro.

Villa, A. y Ceballos J.M. (2004). Herramientas para el desarrollo de la calidad. Mensajero.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Csikszentmihalyi, M. (2001). Creatividad: el fluir y la psicología del descubrimiento y la invención. Paidós.



De Bono, E. (2010). Seis sombreros para pensar. Paidós



De Bono, E. (2012) (3ª ed). Creatividad: 62 ejercicios para desarrollar la mente. Barcelona: Paidós.



De la Torre, S. y Violant, V. (2005). Comprender y evaluar la creatividad vol I y vol II. Aljibe.



Torre, S. de la (2003). Dialogando con la creatividad. De la identificación a la creatividad paradójica. Octaedro.

Aldizkariak

Aula de innovación educativa



Edetania



Revista electrónica de investigación docencia y creatividad



Revista de innovación y buenas prácticas docentes



Revista innovación educativa



Tantak







Estekak

Dialnet: Portal de producción científica: https://dialnet.unirioja.es/



Hik Hasi: http://www.hikhasi.eus/Aldizkariak/Hik_hasi



Red de blogs educativos:



https://www.educaciontrespuntocero.com/recursos/blogs-docentes-imprescindibles/







XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak