Gaia
Gatazken ebazpena pedagogiaren ikusmiratik
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Gatazken ebazpena pedagogiaren ikusmiratik 3 ECTSko hautazko irakasgaia da. Gizarte eta hezkuntza arloan esku hartzeko metodologiako moduluan txertatuta dago eta zuzenean lotzen da Ikerketa/ekintza gizarte eta hezkuntza arloko esku-hartzean eta Sormena eta gizarte eta hezkuntza prozesuak bideratzea izeneko irakasgaiekin. Modulu honetan, ikasleek ezagutza zabala garatuko dute gizarte eta hezkuntza testuinguruetan esku hartzeko moduei buruz, ekintzaren esparruarekin lotutako kontzeptu teorikoak eta estrategia praktikoak eskuratuz.Gatazkak, pertsonaletik hasi eta nazioarteko izaerakoetaraino, maiz definitzen du gure garapena edo degradazioa, bai pertsona baita gizarte gisa ere. Gatazkak ebaztea, adiskidetzea, erraztea edo, besterik gabe, engaiatutako aldeek beraiek konpon ditzaten laguntzea harreman-forma sozial guztietan inplizituki dagoen giza jardueretako bat da. Hura aztertzea eta ebazteko prozedura eta tekniketan trebatzea jarduera zientifiko eta profesional berritzaile eta arrakastatsua da.
Irakasgai hau premisa argi batetik abiatzen da: gatazka ikasteko aukeraren baliokidea da. Gatazkak dakarren hezkuntza-potentzialtasun handiarekin konektatu ahal izateko, beharrezkoa da jarrera gogoetatsu, elkarrizketatsu eta ikertzailea hartzea. Komunikazio-paradigma kritikoa gizarte- eta hezkuntza-gatazken izaera ikertzen saiatzen da, gatazka horiek aurreikusteko eta konstruktiboki ebazteko trebetasun pedagogikoak indartzeko.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
MADINABEITIA EZKURRA, ALBA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Lan Kontratudun Bitarteko Irakaslea | Doktorea | Elebiduna | Hezkuntzaren Teoria eta Historia | alba.madinabeitia@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Gizarte- eta hezkuntza-gatazkak ulertzeko, interpretatzeko eta aztertzeko gai izatea, norberaren lan-esperientziatik eta bizi-esperientziatik abiatuta. | 30.0 % |
Gatazkak konpontzeko aplikatzen diren bitartekaritza pedagogikoko tekniken egokitzapenari buruz hausnartzeko gai izatea. | 40.0 % |
Egoera problematikoak konpontzea eta gatazkak arautzea jarrera baketsuen bidez. | 30.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 22.5 | 37.5 |
Gelako p. | 15 | 22.5 | 37.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpen teorikoak | 15.0 | 48 % |
Irakurketak | 20.0 | 0 % |
Jarduera gainbegiratuak | 25.0 | 0 % |
Kasu praktikoa | 15.0 | 52 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo arazoak) | 0.0 % | 60.0 % |
Talde-lanak (arazoak konpontzea, proiektuak diseinatzea) | 0.0 % | 40.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
A1. Egoera gatazkatsu bat islatzen duen kasu propio bat idaztea, gatazkaren interpretazioaren eta analisiaren ikuspegi teoriko batean oinarrituta. Gatazkak mapatzeko teknika.B1. Taldean bitartekaritza-prozesu bat diseinatzea, gizarte-eta hezkuntza gatazka bati buruzko ezagutza pedagogikoa eraikitzea ahalbidetzeko.
D1. Egoera problematikoak konpontzea eta gatazkak arautzea jarrera baketsuen bidez.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikaskuntzak ebaluazio jarraituko sistema baten bidez ebaluatuko dira. Sistema horren mugarri nagusiak honako hauek dira:- Egoera gatazkatsu bat islatzen duen kasu propio bat idaztea, gatazka interpretatzeko eta aztertzeko ikuspegi teorikoan oinarrituta (%30). Ikaskuntza esanguratsuenak jasoko dira ikasleen ikuspegitik, irakaslearen, ikaskideen eta irakurketen ekarpenetatik abiatuta. Baloratuko diren irizpideak: epean entregatzea; originaltasuna; zorroztasuna; edukiaren argitasuna; ortografia; plusa ekarpen erreferentziatuak erabiltzen badira (APA).
-Gizarte-hezkuntzazko gatazka bati irtenbidea ematea ahalbidetuko duen bitartekaritza-proposamena egitea. Talde-lana (%40). Baloratuko diren irizpideak: testuinguruan kokatutako diseinuaren koherentzia; fase bakoitzaren justifikazio teorikoa APA formatuko erreferentziekin.
- Egoera problematikoak konpontzea (%30). Ikasturtean zehar egiten diren ariketa praktikoak aurkeztuko dira. Baloratuko diren irizpideak: epean entregatzea; originaltasuna; zorroztasuna; edukiaren argitasuna; ortografia; plusa ekarpen erreferentziatuak erabiltzen badira (APA).
Azken ebaluazioa. Hainbat arrazoirengatik proposatutako metodologiari eta ebaluazio jarraituaren sistemari jarraitu ezin dioten ikasleek aukera izango dute irakasgaia egiteko, irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela idatziz aurkeztuz. Horretarako, 2 asteko epea izango dute eskolak hasten direnetik.
Amaierako ebaluazio-sistema aukeratzen duten ikasleek gaitasunen garapena egiaztatu beharko dute, ebaluazio jarraituan parte hartu ezin duten eta amaierako proba batera aurkezten diren ikasleentzat erabilitako prozedura berari jarraituz. Proba horrek idatzizko proba teoriko bat (%30) eta kasu bati buruzko txostena eta dagokion bitartekaritza-proposamena (kalifikazioaren %70) izango ditu.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiko deialdian irakasgaia gainditzen ez duten ikasleek, bertan aukeratutako ebaluazio-sistema edozein dela ere, eskubidea izango dute ezohiko deialdiaren amaierako ebaluazio-probara aurkezteko.Proba horrek idatzizko proba teoriko bat izango du, %30a hartuko duena, eta entregagai bakar bat, garatzeko bi ariketa praktikoz osatua: kasu propio bat eraikitzea eta, ondoren, bitartekaritza-prozesu bat diseinatzea, kasu horretan jorratutako gizarte-hezkuntzazko gatazkari buruzko ezagutza pedagogikoa eraiki ahal izateko (entregagai horrek gainerako notaren %70a kalifikatzeko balioko du).
Irakasgai-zerrenda
A. Gatazka ulertzea eta hezkuntza arloan jardutea- Gatazken teoriaren hastapenak bakerako ikerketaren esparruan (corpus teorikoa)
B. Konfliktologia: Gizarte eta hezkuntza ikuspegia
- Gizarte eta hezkuntza gatazkak eraldatzeko diziplina eta metodologia: bitartekaritza teknikak eta metodoak.
- Gatazkak ebaztea pedagogia eraldatzaile eta gogoetatsuan oinarrituta.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Aubert, A., Duque, E., Fisas, M., & Valls, R. (Eds.). (2004). Dialogar y transformar. Pedagogía crítica del siglo XXI. Barcelona: Graó.Bush, R. A. B., & Folger, J. P. (2004). The promise of mediation: The transformative approach to conflict. John Wiley & Sons.
Cadarso, P. L. L. (2001). Fundamentos teóricos del conflicto social. Siglo XXI de España Editores.
Comins Mingol, I. (2007). La ética del cuidado: contribuciones a una transformación pacífica de los conflictos. Feminismo/s, nº 9 (jun. 2007); pp. 93-105.
Fetherston, B., & Kelly, R. (2007). Conflict Resolution and Transformative Pedagogy: A Grounded Theory Research Project on Learning in Higher Education. Journal of Transformative Education, 5(3), 262¿285. https://doi.org/10.1177/1541344607308899
Flecha, R. (1997). Compartiendo palabras. El aprendizaje de las personas adultas a través del diálogo. Barcelona: Paidós.
Fried Schnitman, D. (2010). Perspectiva generativa en la gestión de conflictos sociales. Revista de Estudios Sociales, (36), 51-63.
Galtung, J. (1996). Peace by peaceful means: Peace and conflict, development and civilization (Vol. 14). Sage.
Giambrone, A. (2016). Dramatic encounters: Drama pedagogy and conflict in social justice teaching (Doctoral dissertation).
Mitchell, C. R., & Banks, M. (1996). Handbook of conflict resolution: The analytical problem solving approach. Pinter Publishers.
Molina, F. (2005). Nuevos conflictos sociales y su presencia educativa. Análisis sociológico y reflexiones para la intervención. Cultura y Educación, 17(3), 213-223. DOI:10.1174/113564005774462618
Rosenberg, M., & Seils, G. (2011). Resolver los conflictos con la comunicación no violenta. Barcelona: Acanto.
Rothman, J. (2014). Reflexive pedagogy: Teaching and learning in peace and conflict studies. Conflict Resolution Quarterly, 32(2), 109-128.
Sastre, G., & Marimón, M. M. (2002). Resolución de conflictos y aprendizaje emocional: una perspectiva de género. Gedisa.
Schnitman, D. F. (2000). Nuevos paradigmas en la resolución de conflictos: perspectivas y prácticas. Ediciones Granica SA.
UNESCO (2017). Transformative pedagogy for peace-building. A guide for teachers. The Global Education 2030 Agenda. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000261349
Vinyamata, E. (2015). Conflictología. Revista de Paz y Conflictos, 8(1), 9-24.
Vinyamata, E. (Coord.) (2003). Aprender del conflicto: conflictología y educación. Barcelona: Graó.
Vinyamata, E. (2002). Manual de prevención y resolución de conflictos: conciliación, mediación, negociación. Ariel.
Vinyamata, E. (2001). Conflictología: Teoría y práctica en resolución de conflictos. Ariel.
Aldizkariak
Cuadernos de Pedagogía: http://www.cuadernosdepedagogia.com/content/Inicio.aspxConflict Management and Peace Science: https://journals.sagepub.com/description/CMP
Journal of Conflict Resolution: https://journals.sagepub.com/toc/JCR/current
Journal of Peace Research: https://journals.sagepub.com/home/jpr
Journal of Social Justice: http://www.socialjusticejournal.org/
International Journal of Conflict Management: https://www.emeraldgrouppublishing.com/journal/ijcma
Revista de Educación: http://www.educacionyfp.gob.es/revista-de-educacion/inicio.html
Revista de Mediación: https://revistademediacion.com/
Revista de Paz y Conflictos: https://revistaseug.ugr.es/index.php/revpaz
Revista La Trama (revista interdisciplinaria de mediación y resolución de conflictos): http://www.revistalatrama.com.ar/contenidos/larevista_tapa.php