Gaia
Kulturarteko Hezkuntzarako Teoriak eta Praktikak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Egunez egun globalizatuago dagon mundu honetan pertsonen mugimendu migratorioak ohikoagoak dira. Mugimendu hauek egoera konplexuak sortzen ditu erakunde politiko-administratiboentzat ez badakite honi aurre egin.Hezkuntzaren arloan egoera hauek are eta argiagoak dira beste herri, kultura eta hizkuntza bat duten umeekin. Ondorioz, hezkuntza sisteman lan egiten dugunok behartuak gaude egoera honi erantzuna ematera, betiere ikuspuntu erreflexibo batetik. Ezagutza izan behar dugu aurrean daukagun erronkari aurre egiteko, sakonki aztertu behar dira arazoak eta hauei irtenbide bat aurkitu. Proposamen soziohezitzaileak sortzen diren oztopo horiek gainditu behar ditu eta ikasle immigrantearen behar eta arazoei egokitu.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
MURUA CARTON, HILARIO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Hezkuntzaren Teoria eta Historia | hilario.murua@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Kulturarteko hezkuntzaren arloan hausnartzeko eta ikertzeko gai izatea. | 10.0 % |
Europako kulturarteko hezkuntzaren erronkei aurre egiteko gizarte- eta hezkuntza-erantzunak ezagutzea. | 20.0 % |
Euskadiko ikasle etorkinekin egindako hezkuntzaren arazo nagusien eta egungo praktiken ezagutzan sakontzea | 30.0 % |
Ikasle etorkinekin hezkuntzan ekitate handiagoa lortzeko balio duten gizarte- eta hezkuntza-proposamenak egitea | 40.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 45 | 60 |
Mintegia | 10 | 0 | 10 |
Gelako p. | 5 | 0 | 5 |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 0.0 % | 20.0 % |
Banakako eta/edo taldeko lana, entsegua | 0.0 % | 60.0 % |
Lan praktikoak | 0.0 % | 20.0 % |
Otras Evaluaciones | 100.0 % | 100.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
- Kurtso bukaeran ikasleek hausnarketak indibidualak eta amankomunatuak hezkuntza interkulturalari buruz jakin beharko dute- Hezkuntza interkulturalean ikerketarako behar diren teknikak ikasleek ezagutu eta ikasi beharko dituzte kurtso bukerarako
- Hezkuntza interkulturalari buruz existitzen diren proposamen soziohezitzaileak ikasleek ezagutu beharko dituzte
- EAEn ikasle inmigranteek dituzten arazoak ikasleek ezagutu beharko dituzte kurtso bukaeran
- EAEKo geletan egiten ari den lana ikasleek ezagutu beharko dute kurtso bukaeran
- Ikasleek hobekuntza proposamen soziohezitzaile bat sortu beharko dute ikasle inmigrateekin lan egiteko
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazio jarraia da. Irakasgaiaren funtsezko ardatza lanaren prozesuak eta lanaren emaitzak osatzen dutenez, biak (prozesua zein emaitza) hartuko dira aintzakotzat. Atal bakoitzak ondorengo balioak izango ditu:Praktikak (jarduerak, kasuak,...) 20%
Lan taldeak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) 60%
Irakurketak, txostenen aurkezpenak... 20%
Horrez gain, ikasleek aukera izango dute deialdiari uko egiteko. Horretarako eskaria irakasgaiko irakasleari egin beharko diote idatzi bidez eta azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez hamar egun lehenago.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikasleari, justifikatutako arrazoiengatik ezin bazaio egin etengabeko ebaluazioa, bukaerako proba bakarra egingo zaio, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek irakasgaiko notaren %100 balioko du.Azterketara ez aurkezteak deialdiari uko egitea suposatuko du.
Irakasgai-zerrenda
La Educación Intercultural en el mundo globalizadoLa Unión Europea. Propuestas sobre Educación Intercultural. Políticas educativas en el ámbito de la interculturalidad
La Educacion bilingüe en el País Vasco. Experiencias de interculturalidad en el ámbito de las instituciones socioeducativas.
La inmigración y el rendimiento escolar. Experiencias con alumnado inmigrante en las escuelas e instituciones socioeducativas. Prevención del racismo y la xenofobia en el aula. Plurilingüismo y educación con inmigrantes
Políticas de protección y acogida de menores en las instituciones socioeducativas
Planteamientos teóricos y metodológicos para una investigación en el ámbito de la educación intercultural
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Ordenagailua, liburuak, aldizkariakOinarrizko bibliografia
Besalú, X. (2002): Diversidad cultural y educación. Editorial Síntesis Educación. Barcelona.Defensor del Pueblo (2003): La escolarización del alumnado de origen inmigrante en España: análisis descriptivo y estudio empírico. Madrid: www.defensordelpueblo.es
Etxeberria, F. (2002): Sociedad multicultural y educación. Ibaeta Pedagogía. Donostia
Etxeberria, F. y Otros (2009): Competencias interculturales del profesorado ante el alumnado inmigrante. Proyecto de Cooperación Transfronterizo. Euskadi-Aquitaine.
Aldizkariak
International Journal of Multicultural Education. http://ijme-journal.orgThe Journal on Multuculturalism in Education. http://www.multiculturaljournal.com