Gaia
Ikerketako metodologia kualitatiboa komunikazioa
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Esta materia pretende abordar la especificidad del punto de vista cualitativo en la investigación sobre comunicación con un enfoque fundamentalmente prácticoIrakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ARANA ARRIETA, EDORTA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Ikus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea | edorta.arana@ehu.eus |
MARTIN SABARIS, ROSA MARIA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Ikus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea | martin.sabaris@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Definir los fundamentos de la metodología cualitativa aplicada a la comunicación | 40.0 % |
Utilizar las principales técnicas de investigación cualitativa: entrevista en profundidad, observación directa y grupos de discusión. | 30.0 % |
Construir el diseño metodológico de una investigación sobre comunicación desde la perspectiva cualitativa | 30.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 18 | 25 | 43 |
Mintegia | 12 | 20 | 32 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 24.0 | 50 % |
Eztabaida taldean | 6.0 | 6 % |
Gai bat idatziz garatzea | 13.5 | 0 % |
Landa praktikak | 22.5 | 0 % |
Proiektuen aurkezpena eta defentsa | 9.0 | 30 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Lan praktikoak | 50.0 % | 50.0 % |
Otras Evaluaciones | 50.0 % | 50.0 % |
Irakasgai-zerrenda
1. EL PUNTO DE VISTA CUALITATIVO2. QUE ESTUDIAR EN COMUNICACION DESDE EL PUNTO DE VISTA CUALITATIVO
3. LA ENTREVISTA EN PROFUNDIDAD
4. LA OBSERVACION DIRECTA
5. LOS GRUPOS DE DISCUSION
6. EL DISEÑO DE LA INVESTIGACION
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
- DELGADO, J.M., GUTIERREZ, J. (1995): Métodos y técnicas cualitativas de investigación en ciencias sociales. Síntesis. Madrid.- JENSEN, Klaus Bruhn; JANKOWSKI, Nicholas W. (ed.) A Handbook of Qualitative Methodologies for Mass Communication Research. Routledge.Londres/Nueva York (trad. castellano: Metodologías cualitativas de investigación en comunicación de masas. Bosch. Barcelona. 1993)
- PEREZ SERRANO, Gloria: Investigación cualitativa. Retos e interrogantes (2 vol.) Ed. La Muralla. Madrid, 1998.
- RUIZ OLABUENAGA, José Ignacio: Metodología de la investigación cualitativa. Universidad de Deusto. Bilbao, 1996.
- SARABIA, Bernabé, ZARCO, Juan: Metodología cualitativa en España. Col. Cuadernos Metodológicos nº 22, Centro de investigaciones sociológicas. 1997.
- SOLER, Pere: La investigación cualitativa en marketing y publicidad. El grupo de discusión y el análisis de datos, Paidos, Barcelona, 1997.
- TAYLOR, S.J.; BOGDAN, R.: Introduction to Qualitative Research Methods. The Search for Meanings. John Wiley and Sons Inc. Nueva York, 1984 (trad. castellano: Introducción a los métodos cualitativos de investigación. La búsqueda de significados. Paidós. Barcelona (2º reimpr.1994)
- WOLF, Mauro: La investigación de la comunicación de masas. Críticas y perspectivas. Paidós. Barcelona (1987 y ed. post.)
Gehiago sakontzeko bibliografia
• DELGADO, J.M., GUTIERREZ, J. (1995): Métodos y técnicas cualitativas de investigación en ciencias sociales. Síntesis. Madrid.• JENSEN, Klaus Bruhn; JANKOWSKI, Nicholas W. (ed.) (2002) A Handbook of Qualitative Methodologies for Mass Communication Research. Routledge.Londres/Nueva York.
• LLOPIS GOIG, Ramón (2004). El grupo de discusión: manual de aplicación social, comercial y comunicativa. Madrid: Esic.
• PEREZ SERRANO, Gloria (1998). Investigación cualitativa. Retos e interrogantes (2 vol.) Madrid: Ediciones La Muralla.
• SARABIA, Bernabé, ZARCO, Juan (1997). Metodología cualitativa en España. Col. Cuadernos Metodológicos nº 22, Madrid: Centro de investigaciones sociológicas.
• SAVIN-BADEN, M., & MAJOR, C. (2023). Qualitative research: The essential guide to theory and practice. Routledge.
• SOLER, Pere (1997). La investigación cualitativa en marketing y publicidad. El grupo de discusión y el análisis de datos. Barcelona: Paidós.
• WOLF, Mauro (1987). La investigación de la comunicación de masas. Críticas y perspectivas. Barcelona: Paidós.
Aldizkariak
• Comunicación y Métodos• Revista Investigación Cualitativa
• International Journal of Qualitative Methods
• Qualitative Research
• Qualitative Market Research
• Qualitative Research Journal
Estekak
• CIS: http://www.cis.es/cis/opencms/ES/index.html• Espacual: http://www.espacual.es/
• FQS: http://www.qualitative-research.net/index.php/fqs
• Grounded Theory Review: http://groundedtheoryreview.com/
• The Association for Qualitative Research: https://www.aqr.org.uk