Gaia

XSLaren edukia

Eraikin osoen eta eraikuntza-osagarrien karakterizazio termikoa

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Ikastaro hau ikasleei eraikinen itxiturako osagaiak eta eraikin osoak nola energetikoki karakterizatu daitezkeen irakastea du helburu, in situ monitorizatzeko sistemek sortutako datu multzoak aztertuz. Eraikinaren osagaiak ezaugarritu daitezke horma eta leiho konbentzionaletarako egoera geldikorreko baldintzetan, kutxa bero babestuaren metodo normalizatua erabilita. Hala ere, posiblea da osagai hauek dinamikoki karakterizatzea benetako eguraldiaren baldintzetan lanean daudela, kalkulu metodo dinamikoak erabiliz. Azken honek dinamikoki entseiatutako osagaien modelo kalibratuak lortzea baimentzen du. Kalibratutako modelo horiek eguraldi-baldintza desberdinetan eraikinaren osagaiaren portaera zehatza simulatzeko erabil litezke. Gainera, entseiatutako eraikinaren osagaiaren funtsezko errendimendu adierazleak kalibratutako modelotik ateratzea ere baimendu egingo du, hala nola, bere transmitantzia termikoa, inertzia termikoa eta eguzki-erradiazioarekiko duen portaera.



Erabiltzen ari diren eraikinak termikoki karakterizatzea ikastaro honen beste ardatza da. Honetarako, berriki garatutako teknikak ikasten dira, erabiltzen ari diren eraikinak modu energetikoan nola karakterizatu daitezkeen ulertzeko. Modelatze teknika berri hauek, eraikinaren modelo energetikoak kalibratzeko, eraikinaren monitorizazio energetikoak sortutako datu multzoetan oinarritzen dira. Modelo horiek eraikinaren portaera termikoa aurreikustea ahalbidetuko dute eta funtsezko errendimenduko adierazle batzuk lortzeko ere aukera emango dute, hala nola, eraikinaren bero-galera koefizientea, eguzki irekiera baliokideak, inertzia termiko baliokideak, etab.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ERCORECA GONZALEZ, AITOREuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebidunaMakina eta Motor Termikoakaitor.erkoreka@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Que los estudiantes posean y comprendan conocimientos del comportamiento energético de la edificación de forma integrada y que, con ellos, sepan aplicarlos con el objetivo de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas en un contexto de investigación e innovación.100.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala1522.537.5
Laborategiko p.1522.537.5

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak15.0100 %
Ikaslearen lan pertsonala15.00 %
Irakurketa eta analisi praktikoak15.00 %
Lanak ekipo informatikoekin15.0100 %
Talde-lana15.00 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Lan praktikoak100.0 % 100.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

IE1: Eraikinaren edo eraikinaren osagaiaren energia-portaeraren inguruko informazio baliotsua lortzeko serie tenporaletako datuak erabiltzeko metodoak kontuan hartzeko ezagutzak eta trebetasunak.



IE2: Modelo fisikoen eta estatistikoen arteko aldea ulertzen baimenduko duten teknika gisa ikusi daitezkeen metodo dinamikoen ezagutza eta trebetasunak.



IE3: Softwareari buruzko gaitasunak emango zaizkio eta software tresna batzuk erabiliko dira. Zehazki, modelo matematikoak eta kalkulu-teknikak erabiliz eraikinen edo eraikinen itxiturako osagaien funtsezko errendimenduaren parametroak nola aterako diren aztertuko da.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

LAN PRAKTIKOAK (KLASEKO HIRU ARIKETAK): lehen 11 klaseetan egin behar diren hiru ariketak azken kalifikazioaren %60-a dira. Hiru ariketa horietako bakoitza 10 punturen gainean ebaluatuko da eta ariketa hauetako bakoitzaren pisua azken kalifikazioan %20-a izango da. Ariketa bakoitzean ebaluazio rubrika bat egongo da eta eskatutako balio edo balioetatik zein hurbil geratu direnaren arabera, puntuazio desberdin bat emango zaio ariketa bakoitzari.



LAN PRAKTIKOAK (TALDE-LANA): bigarren astean eskala txikiko eraikin oso baten energia karakterizazioari buruzko ariketa bat banatuko zaie ikasleei. Hiru edo lau ikasleko taldeetan, talde bakoitzak txosten bat eta aurkezpen bat aurkeztu beharko ditu 12. KLASEAN. Txostenak azken kalifikazioaren %20-a balioko du eta aurkezpenak %20-a.



NOTA FINALA:



LAN PRAKTIKOAK (KLASEKO HIRU ARIKETAK) (60%) + LAN PRAKTIKOAK (TALDE-LANA) (40%)



GARRANTZITSUA:



- Deialdi honi uko egiteko nahikoa izango da klaseko ariketetako bat ez egitea.

- Baldin eta arrazoi operazional bategatik, klaseko ariketaren bat egiten ez bada, egindako klaseko ariketen azken kalifikazioaren gaineko ehunekoa berdina izango da. Horrek esan nahi du egindakoen balioa egokitu egingo dela portzentaje osoa mantentzeko.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

- IDATZIZKO AZTERKETA: ez-ohiko deialdian, teorian eta problemetan oinarritutako idatzizko azterketak, kalifikazioaren %40 balioko du. Azterketa honako hau izango da:



- Teoria (50 puntu inguru)

- Problemak (50 puntu inguru)



Beraz, idatzizko azterketaren 100 puntuak azken kalifikazioaren %40-a izango dira.



- Idatzizko azterketa egin aurretik KLASEKO HIRU ARIKETAK berregin. (% 60)



GARRANTZITSUA:



- Irakasgaia gainditzeko azterketa idatzian gutxienez %35 lortu behar da. Aktetan idatzizko azterketako kalifikazioa agertuko da gutxieneko hori lortzen ez bada.

- Deialdi honi uko egiteko nahikoa izango da idatzizko azterketetara ez joatea.





Irakasgai-zerrenda

Ikastaroa 2,5 orduko 12 klaseetan honela banatzen da:



1 KLASEA:

Teoria gaia (1 ordu): Eraikinen fisikari eta eraikinaren itxituraren zeharreko beroaren eta masaren transferentzia fenomenoei sarrera. Zein dira eraikuntzako itxitura osagaien portaera termikoaren funtsezko errendimendu adierazle nagusiak? Eta, eraikin osoko itxiturarenak?

BAT Ariketa (1,5 ordu): hiru geruzako horma baten Erresistentzia Termikoa (R) eta Kapazitate Termikoa (C) kalkulatzea.



2 KLASEA:

Teoria gaia (1 ordu): Eraikinen fisikari eta eraikinaren itxituraren zeharreko beroaren eta masaren transferentzia fenomenoei sarrera. Zein dira eraikuntzako itxitura osagaien portaera termikoaren funtsezko errendimendu adierazle nagusiak? Eta, eraikin osoko itxiturarenak?

BAT Ariketa (1,5 ordu): hiru geruzako horma baten R eta C kalkulatzea.



3 KLASEA:

BAT Ariketa (2,5 ordu): hiru geruzako horma baten R eta C kalkulatzea.



4 KLASEA:

BAT Ariketa (2,5 ordu): hiru geruzako horma baten R eta C kalkulatzea.



5 KLASEA:

Teoria gaia (1 ordu): eraikinak edo eraikineko itxiturako elementuak energetikoki monitorizatzeko erabiltzen diren monitorizazio sistemak eta sentsoreak, nola sortzen diren datu multzoak modeloetarako.

BI ariketa (1,5 ordu): Erregresio linealeko modeloak eraikineko portaera termikoa azaltzen duten parametroak estimatzeko.



6 KLASEA:

Teoria gaia (1 ordu): eraikinak edo eraikineko itxiturako elementuak energetikoki monitorizatzeko erabiltzen diren monitorizazio sistemak eta sentsoreak, nola sortzen diren datu multzoak modeloetarako.

BI ariketa (1,5 ordu): Erregresio linealeko modeloak eraikineko portaera termikoa azaltzen duten parametroak estimatzeko.



7 KLASEA:

BI ariketa (2,5 ordu): Erregresio linealeko modeloak eraikineko portaera termikoa azaltzen duten parametroak estimatzeko.



8 KLASEA:

Teoria gaia (1 ordu): Denbora serieen azterketarako sarrera, datuetan korrelazioa, proba estatistikoak, estimazio teknikak, modeloen baliozkotzea.

HIRU ariketa (1,5 ordu): kutxa grisen modeloak eta modeloen aukeraketa. Eraikin oso baten modelo dinamikoa kalibratzea eta eraikinaren portaera termikoaren funtsezko errendimendu adierazleak kalibratutako modelotik ateratzea.



9 KLASEA:

Teoria gaia (1 ordu): Denbora serieen azterketarako sarrera, datuetan korrelazioa, proba estatistikoak, estimazio teknikak, modeloen baliozkotzea.

HIRU ariketa (1,5 ordu): kutxa grisen modeloak eta modeloen aukeraketa. Eraikin oso baten modelo dinamikoa kalibratzea eta eraikinaren portaera termikoaren funtsezko errendimendu adierazleak kalibratutako modelotik ateratzea.



10 KLASEA:

Teoria gaia (1 ordu): aldagai-anitzeko modeloak, egoera-espazio modeloak, parametro kontzentratuen modeloak, kutxa griseko modeloak.

HIRU ariketa (1,5 ordu): kutxa grisen modeloak eta modeloen aukeraketa. Eraikin oso baten modelo dinamikoa kalibratzea eta eraikinaren portaera termikoaren funtsezko errendimendu adierazleak kalibratutako modelotik ateratzea.



11 KLASEA:

Teoria gaia (1 ordu): aldagai-anitzeko modeloak, egoera-espazio modeloak, parametro kontzentratuen modeloak, kutxa griseko modeloak.

HIRU ariketa (1,5 ordu): kutxa grisen modeloak eta modeloen aukeraketa. Eraikin oso baten modelo dinamikoa kalibratzea eta eraikinaren portaera termikoaren funtsezko errendimendu adierazleak kalibratutako modelotik ateratzea.



12 KLASEA:

Talde-lanaren aurkezpenak (2,5 ordu): Talde bakoitzak azterketa-kasu baten emaitzak aurkeztuko ditu.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Ikastaroan zehar eGela plataforma birtualean argitaratutako materialak: teoria klaseko aurkezpenak, ariketen enuntziatuak, etab.).

Oinarrizko bibliografia

1. kapitulotik 5. kapitulora [Madsen H., Time series Analysis, 2008, Chapman & Hall/CRC. ISBN-10: 142005967X | ISBN-13: 978-1420059670 0].

Gehiago sakontzeko bibliografia

[1] P. Bacher, H. Madsen, Identifying suitable models for the heat dynamics of buildings, Energy Build. 43 (2011) 1511-1522 DOI: //dx.doi.org/10.1016/j.enbuild.2011.02.005.







[2] M.J. Jiménez, H. Madsen, Models for describing the thermal characteristics of building components, Build. Environ. 43 (2008) 152-162 DOI: 10.1016/j.buildenv.2006.10.029.







[3] H. Madsen, J. Holst, Estimation of continuous-time models for the heat dynamics of a building, Energy Build. 22 (1995) 67-79 DOI: 10.1016/0378-7788(94)00904-X.







[4] O. Mejri, E. Palomo Del Barrio, N. Ghrab-Morcos, Energy performance assessment of occupied buildings using model identification techniques, Energy Build. 43 (2011) 285-299 DOI: 10.1016/j.enbuild.2010.09.010.







[5] M. Sunikka-Blank, R. Galvin, Introducing the prebound effect: the gap between performance and actual energy consumption, Build. Res. Inf. 40 (2012) 260-273 DOI: 10.1080/09613218.2012.690952.







Aldizkariak

- Energy & Buildings. ELSEVIER







- Building and Environment. ELSEVIER



Estekak

https://dynastee.info/

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak