Gaia

XSLaren edukia

Hizkuntzaren Prozesamenduko Ikerketa Mintegia

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Ikastaro hau, batez ere hizkuntza prozesatzeko mekanismoetan interesa duten ikasleei zuzenduta dago.

Nola prozesatzen dugu hizkuntza? Ikerketa-mintegi honen helburua hizkuntza-prozesuetan darabiltzagun mekanismo eta estrategiei buruzko ebidentzia esperimentala aurkeztea. Zehatzago esanda, hiztun elebakar eta elebidunek hitzak, perpausak sintaxia, morfologia edo semantika nola prozesatzen duten ikusiko dugu. Bestalde, bigarren hizkuntzaren prozesamenduari zein faktorek eragiten dion ere aztertuko dugu: jabetze-adina, gaitasun maila edo lehenengo eta bigarren hizkuntzen arteko ezberdintasunak aipatuko ditugu, besteak beste. Azkenik, elebitasunak kognizioan duen eragina ere aipatuko dugu ("elebitasunaren abantaila" izeneko kontzeptua).

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ZAWISZEWSKI , ADAMEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaHizkuntzalaritza Orokorraadam.zawiszewski@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Comprender las motivaciones de los diferentes resultados obtenidos en la investigación sobre el procesamiento del lenguaje.25.0 %
Ser capaz de construir hipótesis nuevas a partir de la comparación e interpretación crítica de hipótesis ya existentes.25.0 %
Detectar cuestiones de interés a investigar mediante métodos psicolingüísticos.25.0 %
Diseñar posibles estudios para responder cuestiones concretas de interés en el campo.25.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala15015
Gelako p.10010
Laborategiko p.505
Ordenagailuko p.04545

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak15.0100 %
Ekipo eta instalazio esperimentalak erabiltzea5.0100 %
Eztabaida taldean5.0100 %
Ikaslearen lan pertsonala45.00 %
Kasuen azterketa5.0100 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Bertaratzea eta Parte-hartzea30.0 % 60.0 %
Etengabeko ebaluazioa40.0 % 70.0 %

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ikasleak ebaluatzeko garaian, ondoko irizpide hauetan oinarrituko gara:

(1) Ahozko aurkezpena (notaren %50)

(2) Artikuluaren laburpen edo iruzkina (notaren %50)



***Oharra***



Ebaluazio sistema hau aurrez-aurreko eskoletarako dago pentsatua eta egokitu egingo da larrialdi egoera berririk sortuko balitz. Kasu horretan, irakasleak EGELAn zintzilikatuko du irakasgaiaren programa eguneratua eta ebaluazio sistema berria.



This evaluation system is designed for face-to-face teaching and will be adapted in the event that we enter a new state of health emergency and have to go to virtual teaching. In this case, the updated version of the program and the new evaluation system will be posted in the Egela virtual classroom.



Este sistema de evaluación está diseñado para la docencia presencial y será adaptada en el caso de que entremos en un nuevo estado de emergencia sanitaria y tengamos que pasar a docencia virtual. En tal caso, se colgará en el aula virtual Egela la versión actualizada del programa y el nuevo sistema de evaluación.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Idatzizko azterketa (notaren %100).

Irakasgai-zerrenda

- Hizkuntzaren prozesamendurako sarrera: hitzak.

- Hizkuntzaren prozesamendurako sarrera: perpausak.

- Hizkuntza aztertzeko metodoak.

- Sintaxia, morfologia eta semantikaren prozesamendua.

- Elebitasunaren abantaila kognizioan: egia ala gezurra?

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Warren, P. (2013). Introducing Psycholinguistics. New York: Cambridge University Press.

Oinarrizko bibliografia

Traxler, M. (2011). Introduction to Psycholinguistics: Understanding Language Science. Wiley.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Gaskell, G. & Alltman, G. (Eds.). (2008). The Oxford Handbook of Psycholinguistics. Oxford: Oxford University Press.



Harley, T. (2008). The Psychology of Language. From Data to Theory. New York:Psychology Press.



Sedivy, J. (2014). Language in Mind: An introduction to Psycholinguistics. Massachusets: Sinauer Associates.

Aldizkariak

Journal of Memory and Language



Brain and Language



Language, Cognition and Neuroscience



Bilingualism: Language and Cognition



Frontiers in Psychology



Memory and Language



Applied Psycholinguistics



Trends in Cognitive Sciences



Cognition

Estekak

Free (psycholinguistics) software:



- Linger: https://tedlab.mit.edu/~dr/Linger/



- Dmdx: http://www.u.arizona.edu/~kforster/dmdx/dmdx.htm



- Praat: https://www.fon.hum.uva.nl/praat/



- Mbrola: https://github.com/numediart/MBROLA







Research groups:



- Aholab: https://aholab.ehu.eus/aholab/



- Speech Production and Bilingualism (UPF): https://www.upf.edu/web/spb



- Speech Acquisition and Perception Lab (UPF): https://www.upf.edu/web/sap



- Language and Comparative Cognition (UPV): https://www.upf.edu/web/lcc

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak