Gaia

XSLaren edukia

Proiektuen Zuzendaritza

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Irakasgaian proiektuen zuzendaritzaren ikuspuntu integratu eta orokor bat ematen da, proiektuaren genesitik martxan jartzeraino, planifikazio, antolakuntza, koordinazio eta kontrol prozesuak aintzat hartzen direlarik.



Proiektu Zuzendari batek menperatu behar dituen gaitasun teknikoetatik aparte, ikasgaian gaitasun pertsonalak ere lantzen dira: lidergoa eta alderdi interesatuak esate baterako. Ikasgaia Graduko Ingeniaritzako Proiektuak ikasgaiaren jarraipena da.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ARETXAGA DIAZ DEL RIO, JONEuskal Herriko UnibertsitateaLan Kontratudun Bitarteko IrakasleaElebakarraIngeniaritzako Proiektuakjon.aretzaga@ehu.eus
ARRAIBI DAÑOBEITIA, JUAN RAMONEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego ElkartuaDoktoreaElebakarraIngeniaritzako Proiektuakjuanramon.arraibi@ehu.eus
ETXANIZ MENDIGUREN, OLATZEuskal Herriko UnibertsitateaLan Kontratudun Bitarteko IrakasleaElebidunaIngeniaritzako Proiektuakolatz.etxaniz@ehu.eus
ISPIZUA ANDUIZA, RAFAELEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego ElkartuaElebakarraIngeniaritzako Proiektuakrafael.ispizua@ehu.eus
PORTILLA RODRIGUEZ, ANA ISABELEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego ElkartuaElebakarraIngeniaritzako Proiektuakanaisabel.portilla@ehu.eus
RUIZ MINGUELA, LUIS FRANCISCOEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego ElkartuaElebakarraIngeniaritzako Proiektuakluisf.ruizminguela@ehu.eus
ZUAZO URIONABARRENECHEA, JOSE IGNACIOEuskal Herriko UnibertsitateaLan Kontratudun Bitarteko IrakasleaDoktoreaElebidunaIngeniaritzako Proiektuakjoseignacio.zuazo@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
G6. Capacidades para organización del trabajo y gestión de recursos humanos. Conocimientos sobre prevención de riesgos laborales.30.0 %
G7. Conocimientos y capacidades para la dirección integrada de proyectos.40.0 %
G8. Capacidad para la gestión de la Investigación, Desarrollo e Innovación tecnológica.30.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala102030
Mintegia306090
Ordenagailuko p.201030

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Eskola magistralak30.033 %
Mintegiak90.033 %
Ordenagailuko praktikak30.066 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak15.0 % 25.0 %
Idatzizko azterketa15.0 % 25.0 %
Lan praktikoak60.0 % 80.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

A) Proiektuen kudeaketaren kontzeptu orokorrak finkatzea.

B) Proiektu baten arrakasta eta errendimendua metriken bidez ebaluatzeko gaitasuna garatzea.

C) Proiektu-zuzendari batek izan behar dituen gaitasunak eta lidergo-estiloak ezagutzea.

D) Proiektuen kontrola eta jarraipena egiteko teknikak ezagutzea eta praktikan jartzea.

E) I+G+b kudeatzeko moduak eta finantzaketa-egiturak ezagutzea.

F) Proiektu bat definitzeko, planifikatzeko, kontrolatzeko eta abarrerako gaitasunak garatzea, titulazioan eskuratutako ezagutza guztia integratuz.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaiaren ebaluazioa jarraia da, ikasturtean zehar egiten da.

Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:

Azterketa ( % 20): proiektuen zuzendaritzako profesionalen elkarteen ziurtapen-azterketetan gertatzen den bezala, azterketa test motakoa izango da, erantzuteko hainbat aukerarekin. Ikasgaia gainditu ahal izateko, azterketak 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du 10etik.

Mintegia ( % 50): irakasgaiaren hasieran, ikasleak 4 eta 6 pertsona bitarteko lantaldeetara atxikiko dira. Talde bakoitzak aukeratutako lan bat entregatu beharko du irakasgaiaren hasieran. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Lana ahoz ere defendatuko da. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du 10etik.

Laborategiko praktikak ( % 30): ikasleek adierazitako praktikak egin eta dagozkien txostenak aurkeztu beharko dituzte. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du 10etik.

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (azterketa, mintegia, laborategiko praktikak) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Azterketako nota 5,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketako notari dagokiona izango da.

Beste bi alderdietako batek (mintegia edo laborategiko praktikak) ez badu gainditu ezarritako ebaki-nota, irakasgaiaren azken nota gainditu gabeko zatiaren notari dagokiona izango da.

Ikasleak irakasgai honen Etengabeko Ebaluazioari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Egun hori ikasgelan entregatutako Ikaslearen Gidan aurkituko duzu, eGela plataforman.

Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleei hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu.

Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplikatu ahal izango da: ohikoa, ohiz kanpokoa eta aurrerapena).

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (azterketa, mintegia, laborategiko praktikak).

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (azterketa, mintegia, laborategiko praktikak) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Azterketako nota 5,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketako notari dagokiona izango da.

Beste bi zatietako batek (mintegia edo laborategiko praktikak) ez badu gainditu ezarritako nota minimoa, irakasgaiaren azken nota gainditu gabeko zatiaren notari dagokiona izango da.

Ebaluazio jarraituari uko egin ziotenek idatzizko eta ahozko azterketa bat egingo zaie, aurreko atalean deskribatutakoak bezalakoa (Deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).

Irakasgai-zerrenda

1. Proiektuen zuzendaritza

2. Proiektuaren zuzendaritza. Proiektuaren antolakuntza. Organigrama funtzionala, matriziala eta mixtoa.

3. Baliabideen eta interesdunen (stakeholder) kudeaketa.

4. Proiektuaren aspektu ekonomiko eta finantzarioak.

5. Proiektuen plangintza

6. Proiektuaren jarraipena eta kontrola

7. Lidergoa. Talde lana

8. Inpaktu soziala eta ingurumen-inpaktuaren analisia

9. Legedia

10. Talde lan baten aurkezpena.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

1.- PMI, Project Management Body of Knowledge 6th edition, Project Management Institute, 2017



2.- IPMA, National Competence Baselines ICB 4, 2015

Oinarrizko bibliografia

Kerzner H., PhD. “Project Management. A systems approach to planning, scheduling and control” 10th edition, Wiley & Sons, 2009

PMI Standards Committee, “A guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK guide)”, 6th edition, 2017

IPMA, IPMA Competence Baselines ICB4, 2015

Fleming Q., Koppelman J., “Earned Value Project Management (Fourth Edition)”, Project Management Institute, 2010

Burke R., “Project Management. Planning and Control techniques”, Wiley & Sons, 2003

Anbari, F. “Earned value method and extensions” Project Management Journal, vol.34(4), pp. 12‐23, 2003

Burke R., Barron S., “Project Management Leadership: Building Creative Teams”, Wiley, 2014

Grisham T., “International Project Management: Leadership in Complex Environments”, Wiley, 2010

Klippenborg T., Shriberg A., Venkatram J. “Project Leadership (The Project Management Essential Library)”, Management Concepts, 2003

Kerzner H., “R&D project management”, Wiley, 2015

Gehiago sakontzeko bibliografia

Turner J.R., “The handbook of Project-based Management”, McGraw-Hill, 2012



Vanhoucke M., “Integrated Project Management Sourcebook”, A Technical Guide to Project Scheduling, Risk and Control, Springer, 2016



Kerzner H., “Project Management Metrics, KPIs, and Dashboards. A Guide to Measuring and Monitoring Project Performance”, Wiley, 2013



Practice Standard for Earned Value Management, PMI, 2005



National Defense Industrial Association (NDIA) Program Management Systems Committee (PMSC), ANSI/EIA-748-A Standard for Earned Value Management Systems Intent Guide, 2005



Lipke W., Schedule is different, The Measurable News Summer, 31-34, 2003



Aldizkariak

International Journal of Project Management



Project Management Journal



R&D Management



Estekak

PMI https://www.pmi.org/



IPMA http://www.ipma.world/



AEIPRO https://www.aeipro.com/es/



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak