Gaia
Hezkuntza Ikerketarako Hastapenak. Teknologia
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Introducción al tema para (re)conocer los conceptos básicos y las diferentes perspectivas metodológicas de la investigación educativa, para centrarse en el diseño de una investigación desde la formulación del problema a la recogida y análisis de datoIrakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
MARTINEZ ARBELAIZ, MARIA ASUNCION | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea) | Doktorea | Elebiduna | Hezkuntzako Ikerkuntza eta Diagnosi Metodoak | asuncion.martinez@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocer y aplicar metodologías y técnicas básicas de investigación y evaluación educativas y ser capaz de diseñar y desarrollar proyectos de investigación, innovación y evaluación | 30.0 % |
Tener la comprensión de la ética básica y de las consideraciones morales que deben acompañar a la práctica de investigación y la evaluación en educación. | 30.0 % |
Ser capaces de evaluar la calidad de un informe de investigación o evaluación a partir de unos criterios establecidos. | 40.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 15 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 20.0 | 80 % |
Gelako praktikak | 10.0 | 100 % |
Irakurketa eta analisi praktikoak | 15.0 | 0 % |
Talde-lana | 30.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 10.0 % | 10.0 % |
Lan praktikoak | 40.0 % | 40.0 % |
Test motako azterketa | 50.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Hezkuntzan onartuak dauden ikerketa diseinu desberdinak kontutan izanik, berauei egokituta balizko ikerketa proiektuak deskribatu eta aurkeztu.Gaur egunean dauden ikerketa ikuspegiak kontutan izanik, beraien arteko aukerak eta mugen konparaziozko analisia landu, argudiozko saiakera eginez eta egungo erreferentzia esanguratsuak erabiliz.
Ikerketetan aztertu beharreko objektuen izaeraren arabera, informazioa jasotzeko prozedura kuantitatibo edota kualitatiboak hautatu.
Hautatutako ikerketa ikuspegi bat kontutan izanik eta marko teoriko zehatz batean oinarrituz, Teknologiaren Hezkuntzaren esparruan ikerketa proiektu bat diseinatu
Irakasgai-zerrenda
Investigación Educativa: conceptos básicos.Perspectivas metodológicas de la investigación educativa.
La revisión bibliográfica.
Formulación del problema de investigación.Las hipótesis de investigación.
Las variables de investigación.
El diseño de investigación.
Casos y muestreo.
Recogida de datos en Investigación Educativa.
La metodología cualitativa.
El informe de investigación.
Tipología de la evaluación educativa
La evaluación diagnóstica
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
1. Bisquerra, R. (Coord.). (2004). Metodología de la investigación educativa. Madrid: La Muralla.2. Blaxter, L. et al. (2000). Cómo se hace una investigación. Barcelona: Gedisa.
3. Cohen, L. y Manion, L. (2002). Métodos de investigación educativa. Madrid: La Muralla.
4. Colás, M.P. & Buendía, L. (1995). Hezkuntzaren Ikerkuntza. Leioa: EHU
5. Hernández Pina, F, et al. (1995). Introducción al proceso de investigación en Educación. Murcia: D.M.
6. Lukas,J.F. & Santiago,K. (2009). Evaluación Educativa. Madrid: Alianza.
7. Mateo, J. (2000). La evaluación educativa, su práctica y otras metáforas. Barcelona: ICE-Horsori.
8. McMillan, J.S. y Schumacher, S. (2005). Investigación educativa: una introducción conceptual. Madrid: Pearson.
9. Nieto Martín,S. (Ed.). (2010). Principios, métodos y técnicas esenciales para la investigación educativa. Madrid: Dykinson.
10. Pérez-Juste, R. (2006). Evaluación de programas en educación. Madrid: La Muralla.
11. Rincón, D. del et al. (1995). Técnicas de investigación en Ciencias Sociales. Madrid: Dykinson.
12. Ruiz Olabuénaga, J.I., Arístegui, I. & Melgosa, L. (2002). Cómo elaborar un proyecto de investigación social. Bilbao: Universidad de Deusto.
13. Sandín, M.P. (2003). Investigación cualitativa en educación. Fundamentos y tradiciones. Madrid: McGraw-Hill.
14. Tójar Hurtado, J.C. (2006). Investigación cualitativa. Comprender y actuar. Madrid: La Murall