Gaia
Eskola Inklusiboa: Irakaskuntza Jarduera, Aniztasuna eta Desberdintasuna
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Etorkizuneko irakasleei berdintasunezko, hezkidetzako eta kulturarteko irakaskuntza-ekintza aurrera eramateko beharrezko tresnak ematea izango da helburua, aniztasuna taldea eta ikasle bakoitza aberasteko balio izan dadin.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
GUTIERREZ-CABELLO BARRAGAN, AINGERU | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Didaktika eta Eskola Antolakuntza | aingeru.gutierrez-cabello@ehu.eus |
LEGORBURU FERNANDEZ, IDOIA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Profesorado Ayudante Doctor | Doktorea | Elebiduna | Didaktika eta Eskola Antolakuntza | idoia.legorburu@ehu.eus |
LOPEZ VELEZ, ANA LUISA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Didaktika eta Eskola Antolakuntza | analuisa.lopez@ehu.eus |
OZERINJAUREGI BELDARRAIN, NAGORE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Didaktika eta Eskola Antolakuntza | nagore.ozerinjauregi@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Analizar y reconocer las implicaciones de la función educadora en la familia y la comunidad para convivir en la diferencia | 25.0 % |
Identificar desde el respeto a la diversidad y sin caer en prácticas docentes asimilacionistas las situaciones de desigualdad presentes en el aula y centros escolares | 25.0 % |
Elaborar y gestionar estrategias de intervención que favorezcan la igualdad de oportunidades educativas y el respeto a las diferencias | 25.0 % |
Desarrollar estrategias de intervención para mantener una relación constructiva con las familias del alumnado para abordar conjuntamente las situaciones que lo necesiten | 25.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 15 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 15.0 | 20 % |
Gelako praktikak | 10.0 | 33 % |
Irakurketak | 10.0 | 0 % |
Iturriak eta baliabideak erabiltzea | 10.0 | 0 % |
Talde-lana | 25.0 | 0 % |
Tutoretzak | 5.0 | 17 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 10.0 % | 20.0 % |
Idatzizko azterketa | 25.0 % | 50.0 % |
Lan praktikoak | 15.0 % | 30.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
1. Hezkuntza-sistema eskola inklusibora eraldatzeko prozesu soziohistorikoa aztertzen du.1.1. Une historiko desberdinen errealitatea bereizten du eta profesional desberinek eskola inklusiboaren esparruan duten zeregina ezagutzen du.
2. Irakaskuntza-praktika asimilazionistetan erori gabe eta aniztasuna errespetatuz ikasgelan ikastetxeetan dauden desberdintasun-egoerak identifikatu ditu.
2.1. Irakaskuntza-praktika inklusiboen ezaugarriak ezagutu eta lehenetsi ditu lehenesten ditu izaera segregazionistagoa edo integratzaileagoa duten praktiken aldean.
3. Aniztasunaren errespetua eta hezkuntza-aukeren berdintasuna bultzatuko duten esku hartzeko estrategiak sortu eta kudeatu ditu.
3.1 Ikasle guztientzako aukera-berdintasuna bultzatzen duten eta parte hartzeko eta ikasteko oztopoak gainditzen dituzten hezkuntza-arloko esku-hartze estrategiak proposatzen ditu.
4. Ikasleen familiekin harreman eraikitzailea izateko esku hartzeko estrategiak garatzen ditu, ikaskuntza-egoerei elkarrekin heltzeko.
4.1. Komunikazio-kanalak eta antolamendu-egiturak eraikitzen ditu, komunitateko hainbat eragilerekin eta familiekin harreman eraikitzailea errazte aldera.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Beharrezkoa da ebaluazio-jarduera guztiak gaindituta izatea irakasgaia gainditzeko.Ebaluazio-lanak entregatzeko azken eguna ez da inoiz izango azterketa-data baino geroagokoa.
Ebaluazio jarraituari uko egiteko eta deialdiari uko egiteko, web-orrian argitaratutako urteko egutegian ezarritako epeak bete beharko dira, eta egutegi horretan adierazitako prozedurei jarraitu beharko zaie.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Beharrezkoa da ebaluazio-jarduera guztiak gaindituta izatea irakasgaia gainditzeko.Ikasleek ohiko deialdian gainditu gabeko lanak eta/edo probak egin beharko dituzte.
Ebaluazio-lanak entregatzeko azken eguna ez da inoiz izango azterketa-data baino geroagokoa.
Ebaluazio jarraituari uko egiteko eta deialdiari uko egiteko, web-orrian argitaratutako urteko egutegian ezarritako epeak bete beharko dira, eta egutegi horretan adierazitako prozedurei jarraitu beharko zaie.
Irakasgai-zerrenda
1. Eskola inklusiboaren teoria:1a. Hezkuntza inklusiboaren oinarriak: Historia eta bilakaera. Aniztasuna lantzeko definizioa, printzipioak eta hezkuntza-ikuspegiak.
1b. Hezkuntza inklusiboa irakaskuntza ertainetan, egungo testuinguru eta lege-esparruan.
2. Hezkuntza inklusiboa praktikan:
2a. Irakaskuntza-praktika eta -estrategia inklusiboak ikastetxean eta ikasgelan.
2b. Aniztasunari ikuspegi inklusibotik erantzuteko, profesionalen arteko lankidetza-lana.
2c. Familiak eta komunitateak gizarte- eta hezkuntza-inklusioa lortzeko duten rola.
3. Inklusio eta aniztasunari erantzuteko ikastetxeko plana eta horren zenbait neurri:
3a. Aniztasunari erantzuteko neurri orokorrak: curriculumaren zehaztapen mailak: hezkuntza-legeriatik ikasgelako proiektura.
3b. Berariazko neurriak: banakakoak (indartze- eta egokitze-planak) eta taldekoak (berrikuntza- eta indartze-proiektuak, curriculum-aniztasuna...).
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Nahitaezkoa da eGela plataforma birtuala erabiltzea. Bertan, ikaskuntza- eta ebaluazio-zeregin bakoitza garatzeko materialak zehaztuko dira. Besteak beste:- Proposatutako edukiekin lotutako irakurketak.
- Indarrean dauden hezkuntza-legeak.
- Aniztasunarekiko arreta bermatzeko hezkuntza-proiektuak.
- Hezkuntza-praktika inklusiboak sustatzeko materialak: indartze- eta laguntza-planak eta -programak.
- Ikasgelako jarduerak garatzeko beharrezkoak diren ikus-entzunezko baliabideak (audioak, bideoak).
- Gaiei buruzko azalpenetan erabilitako aurkezpenak (PPT edo PDF).
- Beste baliabide elektroniko batzuk (webguneak, blogak, etab.).
Oinarrizko bibliografia
Ainscow, M. (2012). Haciendo que las escuelas sean más inclusivas: Lecciones a partir del análisis de la investigación internacional. Revista De Educación Inclusiva, 5(1), 39-49. http://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/4105297.pdfAinscow (2020). Inclusion and equity in education: Making sense of global challenges. Prospects, 49, 123–134. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09506-w
Aróstegui,I., Darretxe,J. y Beloki, N. (2013). La participación de las familias y de otros miembros de la comunidad como estrategia de éxito en las escuelas. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 6(2), 187-200.
Aubert, A., Flecha, A., García, C., Flecha, R. y Racionero, S. (2008). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la información. Hipatia.
Booth, T. y Ainscow, M. (2004). Hezkuntza ebaluatzeko eta hobetzeko gida: Eskoletako ikaskuntza eta partaidetza garatuz. Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia. Esteka http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-573/es/contenidos/informacion/dia6/es_2027/adjuntos/RecursosParaLaInclusion/hezkuntza_inklusiboa_c.pdf.
Booth, T. y Ainscow, M. (2015). Guía para la educación inclusiva. Desarrollando el aprendizaje y la participación en los centros escolares. Madrid: OEI/FUHEM.
Casanova, M.A. (2011). Educación inclusiva: Un modelo de futuro. Madrid: Wolters Kluwer.
Casanova, M.A. (2020). Miradas de futuro: educación inclusiva para la sociedad democrática. Una revisión en el tiempo. Revista de la asociación de inspectores de Educación de España, 1-18. https://doi.org/10.23824/ase.v0i33.683
Darretxe Urrutxi, L. y Aróstegui Barandica, I. (2022). Hezkuntza inklusiboa eskubide gisa. Ikasmaterialak/Material Docente. Euskara, Kultura eta Nazioartekotzearen Arloko Errektoreordetza.
García Yeste, C. y García Carrión, R. (2022). Aprendizaje dialógico y convivencia escolar. Guía para las escuelas. Secretaría General Técnica. Centro de Publicaciones. Ministerio de Educación y Formación Profesional.
INCLUD-ED Consortium. (2015). Successful Educational Actions for Inclusion and Social Cohesion in Europe ). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-11176-6 ISSN
López-Vélez, A.L. (2018). La escuela inclusiva: El derecho a la equidad y la excelencia educativa. En busca de la equidad y la excelencia. Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertzitatea, Argitalpen Zerbitzua/Servicio Editorial. Esteka https://web-argitalpena.adm.ehu.es/listaproductos.asp?IdProducts=USPDF188427
Muntaner, J., Roselló, Mª.R.,y De la Iglesia, B. (2016). Buenas prácticas en educación inclusiva. Educatio Siglo XXI,34 (1), 31-50. http://dx.doi.org/10.6018/j/25252
Sabando, D. S. y Jardí, A. (2019). La organización del apoyo como tarea compartida. En I. Puigdellívol, C. Petreñas, B. Siles, & A. Jardí (Eds.), Estrategias de Apoyo en la escuela inclusiva.Una visión interactiva y comunitaria (pp. 65–98). Editorial Graó
Simón, C. y Barrios, Á. (2019). Las familias en el corazón de la educación inclusiva. Aula Abierta, 48(1), 51. https://doi.org/10.17811/rifie.48.1.2019.51-58
UNESCO (2020). Inclusión y educación: Todos y Todas sin excepción. Informe de seguimiento de la educación en el mundo. http://www.unesco.org/ open-access/ terms-use-ccbysa-en.
UNESCO (2021). Hacia la inclusión en la educación: Situación, tendencias y desafíos 25 años después de la Declaración de Salamanca de la UNESCO - Educación 2030. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000375748