Gaia

XSLaren edukia

Eskola Inklusiboa: Irakaskuntza Jarduera, Aniztasuna eta Desberdintasuna

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Etorkizuneko irakasleei berdintasunezko, hezkidetzako eta kulturarteko irakaskuntza-ekintza aurrera eramateko beharrezko tresnak ematea izango da helburua, aniztasuna taldea eta ikasle bakoitza aberasteko balio izan dadin.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
GUTIERREZ-CABELLO BARRAGAN, AINGERUEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaDidaktika eta Eskola Antolakuntzaaingeru.gutierrez-cabello@ehu.eus
LEGORBURU FERNANDEZ, IDOIAEuskal Herriko UnibertsitateaProfesorado Ayudante DoctorDoktoreaElebidunaDidaktika eta Eskola Antolakuntzaidoia.legorburu@ehu.eus
LOPEZ VELEZ, ANA LUISAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaDidaktika eta Eskola Antolakuntzaanaluisa.lopez@ehu.eus
OZERINJAUREGI BELDARRAIN, NAGOREEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaDidaktika eta Eskola Antolakuntzanagore.ozerinjauregi@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Analizar y reconocer las implicaciones de la función educadora en la familia y la comunidad para convivir en la diferencia25.0 %
Identificar desde el respeto a la diversidad y sin caer en prácticas docentes asimilacionistas las situaciones de desigualdad presentes en el aula y centros escolares25.0 %
Elaborar y gestionar estrategias de intervención que favorezcan la igualdad de oportunidades educativas y el respeto a las diferencias25.0 %
Desarrollar estrategias de intervención para mantener una relación constructiva con las familias del alumnado para abordar conjuntamente las situaciones que lo necesiten25.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala153045
Gelako p.151530

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Eskola magistralak15.020 %
Gelako praktikak10.033 %
Irakurketak10.00 %
Iturriak eta baliabideak erabiltzea10.00 %
Talde-lana25.00 %
Tutoretzak5.017 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak10.0 % 20.0 %
Idatzizko azterketa25.0 % 50.0 %
Lan praktikoak15.0 % 30.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

1. Hezkuntza-sistema eskola inklusibora eraldatzeko prozesu soziohistorikoa aztertzen du.

1.1. Une historiko desberdinen errealitatea bereizten du eta profesional desberinek eskola inklusiboaren esparruan duten zeregina ezagutzen du.



2. Irakaskuntza-praktika asimilazionistetan erori gabe eta aniztasuna errespetatuz ikasgelan ikastetxeetan dauden desberdintasun-egoerak identifikatu ditu.

2.1. Irakaskuntza-praktika inklusiboen ezaugarriak ezagutu eta lehenetsi ditu lehenesten ditu izaera segregazionistagoa edo integratzaileagoa duten praktiken aldean.



3. Aniztasunaren errespetua eta hezkuntza-aukeren berdintasuna bultzatuko duten esku hartzeko estrategiak sortu eta kudeatu ditu.

3.1 Ikasle guztientzako aukera-berdintasuna bultzatzen duten eta parte hartzeko eta ikasteko oztopoak gainditzen dituzten hezkuntza-arloko esku-hartze estrategiak proposatzen ditu.



4. Ikasleen familiekin harreman eraikitzailea izateko esku hartzeko estrategiak garatzen ditu, ikaskuntza-egoerei elkarrekin heltzeko.

4.1. Komunikazio-kanalak eta antolamendu-egiturak eraikitzen ditu, komunitateko hainbat eragilerekin eta familiekin harreman eraikitzailea errazte aldera.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Beharrezkoa da ebaluazio-jarduera guztiak gaindituta izatea irakasgaia gainditzeko.

Ebaluazio-lanak entregatzeko azken eguna ez da inoiz izango azterketa-data baino geroagokoa.

Ebaluazio jarraituari uko egiteko eta deialdiari uko egiteko, web-orrian argitaratutako urteko egutegian ezarritako epeak bete beharko dira, eta egutegi horretan adierazitako prozedurei jarraitu beharko zaie.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Beharrezkoa da ebaluazio-jarduera guztiak gaindituta izatea irakasgaia gainditzeko.

Ikasleek ohiko deialdian gainditu gabeko lanak eta/edo probak egin beharko dituzte.

Ebaluazio-lanak entregatzeko azken eguna ez da inoiz izango azterketa-data baino geroagokoa.

Ebaluazio jarraituari uko egiteko eta deialdiari uko egiteko, web-orrian argitaratutako urteko egutegian ezarritako epeak bete beharko dira, eta egutegi horretan adierazitako prozedurei jarraitu beharko zaie.

Irakasgai-zerrenda

1. Eskola inklusiboaren teoria:

1a. Hezkuntza inklusiboaren oinarriak: Historia eta bilakaera. Aniztasuna lantzeko definizioa, printzipioak eta hezkuntza-ikuspegiak.

1b. Hezkuntza inklusiboa irakaskuntza ertainetan, egungo testuinguru eta lege-esparruan.



2. Hezkuntza inklusiboa praktikan:

2a. Irakaskuntza-praktika eta -estrategia inklusiboak ikastetxean eta ikasgelan.

2b. Aniztasunari ikuspegi inklusibotik erantzuteko, profesionalen arteko lankidetza-lana.

2c. Familiak eta komunitateak gizarte- eta hezkuntza-inklusioa lortzeko duten rola.



3. Inklusio eta aniztasunari erantzuteko ikastetxeko plana eta horren zenbait neurri:

3a. Aniztasunari erantzuteko neurri orokorrak: curriculumaren zehaztapen mailak: hezkuntza-legeriatik ikasgelako proiektura.

3b. Berariazko neurriak: banakakoak (indartze- eta egokitze-planak) eta taldekoak (berrikuntza- eta indartze-proiektuak, curriculum-aniztasuna...).

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Nahitaezkoa da eGela plataforma birtuala erabiltzea. Bertan, ikaskuntza- eta ebaluazio-zeregin bakoitza garatzeko materialak zehaztuko dira. Besteak beste:



- Proposatutako edukiekin lotutako irakurketak.



- Indarrean dauden hezkuntza-legeak.



- Aniztasunarekiko arreta bermatzeko hezkuntza-proiektuak.



- Hezkuntza-praktika inklusiboak sustatzeko materialak: indartze- eta laguntza-planak eta -programak.



- Ikasgelako jarduerak garatzeko beharrezkoak diren ikus-entzunezko baliabideak (audioak, bideoak).



- Gaiei buruzko azalpenetan erabilitako aurkezpenak (PPT edo PDF).



- Beste baliabide elektroniko batzuk (webguneak, blogak, etab.).

Oinarrizko bibliografia

Ainscow, M. (2012). Haciendo que las escuelas sean más inclusivas: Lecciones a partir del análisis de la investigación internacional. Revista De Educación Inclusiva, 5(1), 39-49. http://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/4105297.pdf



Ainscow (2020). Inclusion and equity in education: Making sense of global challenges. Prospects, 49, 123–134. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09506-w



Aróstegui,I., Darretxe,J. y Beloki, N. (2013). La participación de las familias y de otros miembros de la comunidad como estrategia de éxito en las escuelas. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 6(2), 187-200.



Aubert, A., Flecha, A., García, C., Flecha, R. y Racionero, S. (2008). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la información. Hipatia.



Booth, T. y Ainscow, M. (2004). Hezkuntza ebaluatzeko eta hobetzeko gida: Eskoletako ikaskuntza eta partaidetza garatuz. Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia. Esteka http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-573/es/contenidos/informacion/dia6/es_2027/adjuntos/RecursosParaLaInclusion/hezkuntza_inklusiboa_c.pdf.



Booth, T. y Ainscow, M. (2015). Guía para la educación inclusiva. Desarrollando el aprendizaje y la participación en los centros escolares. Madrid: OEI/FUHEM.



Casanova, M.A. (2011). Educación inclusiva: Un modelo de futuro. Madrid: Wolters Kluwer.



Casanova, M.A. (2020). Miradas de futuro: educación inclusiva para la sociedad democrática. Una revisión en el tiempo. Revista de la asociación de inspectores de Educación de España, 1-18. https://doi.org/10.23824/ase.v0i33.683



Darretxe Urrutxi, L. y Aróstegui Barandica, I. (2022). Hezkuntza inklusiboa eskubide gisa. Ikasmaterialak/Material Docente. Euskara, Kultura eta Nazioartekotzearen Arloko Errektoreordetza.



García Yeste, C. y García Carrión, R. (2022). Aprendizaje dialógico y convivencia escolar. Guía para las escuelas. Secretaría General Técnica. Centro de Publicaciones. Ministerio de Educación y Formación Profesional.



INCLUD-ED Consortium. (2015). Successful Educational Actions for Inclusion and Social Cohesion in Europe ). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-11176-6 ISSN



López-Vélez, A.L. (2018). La escuela inclusiva: El derecho a la equidad y la excelencia educativa. En busca de la equidad y la excelencia. Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertzitatea, Argitalpen Zerbitzua/Servicio Editorial. Esteka https://web-argitalpena.adm.ehu.es/listaproductos.asp?IdProducts=USPDF188427



Muntaner, J., Roselló, Mª.R.,y De la Iglesia, B. (2016). Buenas prácticas en educación inclusiva. Educatio Siglo XXI,34 (1), 31-50. http://dx.doi.org/10.6018/j/25252



Sabando, D. S. y Jardí, A. (2019). La organización del apoyo como tarea compartida. En I. Puigdellívol, C. Petreñas, B. Siles, & A. Jardí (Eds.), Estrategias de Apoyo en la escuela inclusiva.Una visión interactiva y comunitaria (pp. 65–98). Editorial Graó



Simón, C. y Barrios, Á. (2019). Las familias en el corazón de la educación inclusiva. Aula Abierta, 48(1), 51. https://doi.org/10.17811/rifie.48.1.2019.51-58



UNESCO (2020). Inclusión y educación: Todos y Todas sin excepción. Informe de seguimiento de la educación en el mundo. http://www.unesco.org/ open-access/ terms-use-ccbysa-en.



UNESCO (2021). Hacia la inclusión en la educación: Situación, tendencias y desafíos 25 años después de la Declaración de Salamanca de la UNESCO - Educación 2030. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000375748

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak