Gaia
Makinen Elementu eta Printzipioak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Makinen Elementu eta Printzipioak ikasgaian edukiari dagokionez, alor mekanikoa lantzen da. Bertan ikasleek mekanismo ezberdinak ikusi, erabili eta probatzen dituzte.Batez ere ikasgai honetan ikas-irakas prozesuaren metodologia eta teknika berritzaileetan jartzen da fokua. Irakasle jardunean beharrezkoak diren aktibitateen diseinu egokia egin, hauek aurrera eraman eta egindakoaren hausnarketa egiten da.
Besteak beste, hiru irakasgai artean koordinatutako proiektu bat garatzen da, mekanikaren alorra izanik ikasgai honen esparrua.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
SOLABERRIETA MENDEZ, ENEKO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Osoa | Doktorea | Elebiduna | Ingeniaritzako Adierazpen Grafikoa | eneko.solaberrieta@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Valorar la formación en el ámbito tecnológico como un bien enriquecedor tanto a nivel individual como social. | 5.0 % |
Conocer la historia de los diferentes desarrollos tecnológicos, para tener una visión global, con perspectiva y que pueda transmitir una visión dinámica de los desarrollos tecnológicos. | 6.0 % |
Analizar de modo sistemático, con confianza, autonomía y seguridad, productos de la actividad tecnológica, explicando sus usos, funcionamiento, el modo en que han sido construidos y su ciclo de vida, a fin de evaluar su calidad y su repercusión social y medio ambiental | 10.0 % |
Expresar con claridad características y soluciones relativas a objetos, sistemas o procesos tecnológicos, utilizando vocabulario, simbología y formas expresivas adecuadas, para comunicar dichos contenidos en procesos de resolución de un problema o de mejora de un producto existente. | 18.0 % |
Implementar en equipo, soluciones a un problema de índole tecnológico planteado, aplicando las leyes científicas o normas de tipo técnico, a fin de comprobar el comportamiento de operadores, máquinas o sistemas tecnológicos. | 18.0 % |
Implementar de forma individual, soluciones a un problema de índole tecnológico planteado, aplicando las leyes científicas o normas de tipo técnico, a fin de comprobar el comportamiento de operadores, máquinas o sistemas tecnológicos. | 10.0 % |
Conocer en que contextos, situaciones y sectores industriales se usan o aplican los diversos contenidos de la tecnología | 2.0 % |
Conocer la evolución del mundo laboral, la interacción entre sociedad, trabajo y calidad de vida, así como la necesidad de adquirir la formación adecuada para la adaptación a los cambios y transformaciones que puedan requerir las profesiones. | 8.0 % |
Conocer la terminología y el vocabulario específicos de cada área | 6.0 % |
Interpretar documentación técnica, diagramas, esquemas, términos, en el proceso de resolución de problemas con el fin de realizar inferencias adecuadas. | 7.0 % |
Conocer los procesos y recursos para la prevención de problemas de aprendizaje y convivencia, los procesos de evaluación y de orientación académica y profesional en el ámbito tecnológico. | 10.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 15 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 12.0 | 40 % |
Azalpenezko eskolak | 5.0 | 10 % |
Ebaluazio probak | 1.0 | 0 % |
Eztabaida taldean | 3.0 | 5 % |
Iturriak eta baliabideak erabiltzea | 10.0 | 5 % |
Ordenagailuko praktikak | 10.0 | 10 % |
Proiektuen azalpena | 4.0 | 5 % |
Talde-lana | 30.0 | 20 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 0.0 % | 30.0 % |
Elaboración y exposición de trabajo en grupo. | 20.0 % | 60.0 % |
Idatzizko azterketa | 0.0 % | 20.0 % |
Lan praktikoak | 20.0 % | 70.0 % |
Realización y defensa pública y oral ante un tribunal evaluador | 0.0 % | 30.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Teknologiaren arloan aplikatzen diren irakaskuntzako berrikuntzak ezagutzen ditu, eta horiek aplikatzen daki irakasle jardunean.Teknologia arloan aktibitate berritzaileak proposatzen ditu eta hauek irakasle bezela aurrera eramateko gai da ikasgelan, eta egindakoaren inguruko hausnarketa egiteko gai da.
Teknologiaren arloan erabiltzen diren makinen elementuak eta printzipioak ezagutzen ditu, baita makinen funtzionamendua ere.
Irakasgai-zerrenda
Metodo didaktiko aktibo eta berritzaileak
Berrikuntza-proiektuen diseinua
Makinen printzipioak
Mekanismoak
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
FRANCISCO SILVA RODRÍGUEZ; Tecnología Industrial I, 2004, McGraw-Hill.FRANCISCO SILVA RODRÍGUEZ; Tecnología Industrial I, 2007, McGraw-Hill.
JOSÉ ANTONIO FIDALGO SÁNCHEZ, MANUEL RAMÓN FERNÁNDEZ PÉREZ & NOEMI FERNÁNDEZ FERNÁNDEZ, 2008, EDITORIAL EVEREST.
MANUEL MURGUI IZQUIERDO & JUAN JOSÉ VINAGRE PRIETO, Tecnología Industrial I, 1998, Edebé
SONIA VAL & JESÚS VALTUEÑA, Calidad, 2003, McGraw-Hill.
P. GOMIS, J.M. CANTONS, J.A. MINGUELLA, J. PIÑOL & S. SOLER, Tecnología Industrial I, 1999, Editorial Casals.
JESÚS ESCORIHUELA MONSERRATE, RAFAEL GONZÁLEZ CURIEL, MANUEL MURGUI IZQUIERDO, JUAN JOSÉ VELA ROZALÉN & JUAN JOSÉ VINAGRE PRIETO Tecnología Industrial II, 2009, Edebé
J. HANNANH & R.C. STEPHENS; Mechanics of Machines, 1984, Butterworth Heinemann
MARÍA DEL BARRIO CASADO, EDUARDO BRAVO GUIL, FRANCISCO J. LANA PONS, DAVID O. LÓPEZ PÉREZ, JOSEP SALUD PUIG & JOSÉ L. TAMARIT MUR; Problemas Resueltos de Termodinámica, 2005, Paraninfo.
MARIANO SIDRACH DE CARDONA ORTÍN % JOSÉ ANTONIO MOLINA BOLIVAR; Nociones fundamentales de Termodinámica, 2005, Anaya.
ROQUE CALERO PÉREZ & JOSÉ ANTONIO CARTA GONZÁLEZ; Fundamento de mecanismos y máquinas para ingenieros, 1999, McGraw-Hill.
R. ROSSI; IL MANUALE DEL DISEGNATORE, 1996, Ulrico Hoepli Editore.