Gaia
Hezkuntza Ikerketarako Hastapenak. Teknologia
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Hezkuntzan, eta bereziki Hizkuntza eta Literaturaren arloan, ikerketa burutu ahal izateko orientazio minimoak izatea. Ikerketa bat nola planteatzen eta planifikatzen den ikastea.- Hezkuntza ikerketa eta ebaluazioari dagozkion funtsezko oinarriak, kontzeptuak, ereduak, metodoak eta teknikak erlazionatzeko eta adierazteko gai izan.
- Hezkuntza ikerketa eta ebaluazioko metodologiak eta teknikak aplikatzeko eta oinarrizko proiektuak diseinatzeko gai izan.
- Hezkuntzan, ikerketak eta ebaluazioak izan behar duten etikotasuna ulertu.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
CEPA RODRIGUEZ, ESTIBALIZ | Euskal Herriko Unibertsitatea | Profesorado Ayudante Doctor | Doktorea | Elebiduna | Hezkuntzako Ikerkuntza eta Diagnosi Metodoak | estibaliz.cepa@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocer y aplicar metodologías y técnicas básicas de investigación y evaluación educativas y ser capaz de diseñar y desarrollar proyectos de investigación, innovación y evaluación | 30.0 % |
Tener la comprensión de la ética básica y de las consideraciones morales que deben acompañar a la práctica de investigación y la evaluación en educación. | 30.0 % |
Ser capaces de evaluar la calidad de un informe de investigación o evaluación a partir de unos criterios establecidos. | 40.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 15 | 30 |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Banakako eta/edo taldeko lana, entsegua | 60.0 % | 60.0 % |
Lan praktikoak | 40.0 % | 40.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
- Hezkuntzan onartuak dauden ikerketa diseinu desberdinak kontutan izanik, berauei egokituta balizko ikerketa proiektuak deskribatu eta aurkeztu.- Gaur egunean dauden ikerketa ikuspegiak kontutan izanik, beraien arteko aukerak eta mugen konparaziozko analisia landu, argudiozko saiakera eginez eta egungo erreferentzia esanguratsuak erabiliz.
- Ikerketetan aztertu beharreko objektuen izaeraren arabera, informazioa jasotzeko prozedura kuantitatibo edota kualitatiboak hautatu.
- Hautatutako ikerketa ikuspegi bat kontutan izanik eta marko teoriko zehatz batean oinarrituz, Teknologiaren Hezkuntzaren esparruan ikerketa proiektu bat diseinatu
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
ESKOLARA ETORTZEN DIRENAK• Gutxieneko asistentzia betetzea (eskola kopuruaren %80).
• Bakarka edota taldekako praktikak (azken kalifikazioaren %40).
• Ikerketa proiektua (azken kalifikazioaren %60).
• Praktikak edota ikerketa proiektua gainditu ez dutenentzat Amaierako Proba.
ESKOLARA ETORTZEN EZ DIRENAK
Eskoletara etortzea derrigorrezkoa da. Hala ere, norbaitek, bere ez etortzea justifikatuko balu, bakarka, ondoko jarduerak egin beharko ditu:
• Ikasgaiaren praktikak ( azken kalifikazioaren %30).
• Ikerketa proiektua (azken kalifikazioaren %50).
• Ahoz edo idatzizko Amaierako Proba (azken kalifikazioaren %20).
Irakasgai-zerrenda
- Hezkuntza Ikerkuntza: Oinarrizko kontzeptuak.- Hezkuntza Ikerkuntzaren ikusmolde metodologikoak eta ikerketa-motak.
- Bibliografiaren berrikuspena.
- Ikerkuntza-diseinua.
- Datuen bilketa eta analisia Hezkuntza Ikerkuntzan.
- Ikerkuntza-txostena.
- Ikerketa ebaluatiboa
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Lukas,J.F. & Santiago,K. (2016). Hezkuntza-ebaluazioa. Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen ZerbitzuaColás, M.P. & Buendía, L. (1995). Hezkuntzaren Ikerkuntza. Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua
Juaristi, P. (2003). Gizarte ikerketarako teknikak. Teoria eta adibideak. EHUko Argitalpen Zerbitzua
Mesonero de Miguel, M. (2005). Ikerketa-proiektuak lantzeko teknikak. UEU – Udako Euskal Unibertsitatea