Gaia
Errealitatea birtuala eta emendatua: 3D elkarrekintza multimodala
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
La interacción multimodal está relacionada con diversas áreas del conocimiento de las que hace uso. Los entornos de Realidad Virtual y Realidad Aumentada presentan imágenes 3D (image rendering) que facilitan la interacción visual. En la década de los 90 se han enriquecido integrando elementos desarrollados en otras áreas que facilitan la interacción mediante otras modalidades, principalmente audio y tacto (haptic rendering). Numerosas áreas necesitan de los conocimientos y desarrollos planteados en esta asignatura: simulación, robótica, minería de datos, aplicaciones biomédicas, etc.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
CALVO MOLINOS, BORJA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Konputazio Zientzia eta Adimen Artifiziala | borja.calvo@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
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Conocimiento de los algoritmos de presentación de imágenes (image rendering) demostrando haber adquirido la capacidad de utilizarlos en el diseño de nuevas aplicaciones o en la mejora de las existentes. | 30.0 % |
Conocimiento de los algoritmos de interacción háptica (haptic rendering) demostrando haber adquirido la capacidad de utilizarlos en el diseño de nuevas aplicaciones o en la mejora de las existentes. | 30.0 % |
Ser capaz de aplicar dichos conocimientos en la creación o modificación de aplicaciones multimodales 3D | 40.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
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Magistrala | 30 | 45 | 75 |
Mintegia | 10 | 15 | 25 |
Ordenagailuko p. | 20 | 30 | 50 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Aplikazio-tailerrak | 20.0 | 100 % |
Azalpenezko eskolak | 20.0 | 100 % |
Bideokonferentziak | 0.0 | 100 % |
Ikasketa sistematizatua | 40.0 | 0 % |
Interakzioa irakaslearekin ingurune birtualetan | 0.0 | 30 % |
Irakaskuntza-taldeak plataforma birtualaren bidez proposatutako jarduerak | 0.0 | 0 % |
Irakurketa eta analisi praktikoak | 40.0 | 50 % |
Plataformaren bidez harreman birtualean emandako orduak (foroetan parte hartzea, etab.) | 0.0 | 100 % |
Txostenak eta azalpenak lantzea | 30.0 | 30 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 15.0 % | 25.0 % |
Azalpenak | 30.0 % | 40.0 % |
Foroetan parte hartzea | 15.0 % | 25.0 % |
Lan praktikoak | 30.0 % | 40.0 % |
OTROS | 0.0 % | 10.0 % |
Urrutiko ebaluazio-probak | 75.0 % | 85.0 % |
Irakasgai-zerrenda
Tema 1 Fundamentos: conceptos y equiposTema 2 Generación de imágenes en sistemas de Realidad Virtual
Tema 3 Problemas geométricos
Tema 4 Realidad Aumentada
Tema 5 APIs, sistemas de desarrollo, librerías.
Tema 6 Renderizado háptico
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Akenine-Moller, Haines, Real-Time Rendering, AK Peters Ltd; 2nd edition (2002).J.D. Foley, A. van Dam, S. Feiner, J. Hughes, Computer Graphics. Principles and Practice, Second Edition in C, Addison-Wesley, (1996).
W. R. Sherman, A. B. Craig, Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design, The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics, (2003).
R. Hartley, A. Zisserman, Multiple View Geometry in Computer Vision, Cambridge University Press (2000).
D. Borro, J. Hernantes, A. García-Alonso, and L. Matey, Collision problem: Characteristics for a Taxonomy,
9th International Conference on Information Visualisation (IV'05), Publisher IEEE Computer Society.
Ming C. Lin (Editor), Miguel Otaduy (Editor), Haptic Rendering: Foundations, Algorithms and Applications, A K Peters, Ltd. - Haptic Rendering, ISBN: 978-1-56881-332-5, (2008)