Gaia

XSLaren edukia

Errealitatea birtuala eta emendatua: 3D elkarrekintza multimodala

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Errealitate Birtuala eta Errealitate Areagotua terminoek erabiltzailearen pertzepzioa aldatzen duten sistemekin elkarreragiteko moduei egiten diete erreferentzia, errealitate alternatiboak sortzeko edo elementu birtualak mundu errealaren pertzepzioan integratzeko.

Azken urteotan, horrelako esperientziak sortzea ahalbidetzen duten gailuen aurrerapenari esker, errealitate birtuala eta areagotua gutxi batzuentzako teknologia izatetik edozeinen eskura egotera igaro da. Horrek ezagun egin du errealitate birtualaren eta errealitate areagotuaren erabilera, ez bakarrik aisiaren eta bideo-jokoen sektorean, baita ingurune profesionaletan ere, hala nola simulazioan ingurune medikoetan, makineriaren erabileran trebatzean edo informazioaren getioan modu bisualean.

Ikastaro honetan, lehenik eta behin, errealitate birtualeko esperientziak sortzeko teknologiak landuko dira, maila teorikoan zein praktikoan. Bigarren zatian, erabiltzailearekiko elkarekintzaren arazoari helduko zaio, agente adimendunen sorrera aztertuz.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
CALVO MOLINOS, BORJAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaKonputazio Zientzia eta Adimen Artifizialaborja.calvo@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Conocimiento de los algoritmos de presentación de imágenes (image rendering) demostrando haber adquirido la capacidad de utilizarlos en el diseño de nuevas aplicaciones o en la mejora de las existentes.30.0 %
Conocimiento de los algoritmos de interacción háptica (haptic rendering) demostrando haber adquirido la capacidad de utilizarlos en el diseño de nuevas aplicaciones o en la mejora de las existentes.30.0 %
Ser capaz de aplicar dichos conocimientos en la creación o modificación de aplicaciones multimodales 3D40.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala304575
Mintegia101525
Ordenagailuko p.203050

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Talde-lana 90.033 %
Aplikazio-tailerrak0.00 %
Azalpenezko eskolak20.0100 %
Banakako eta/edo taldeko lana0.00 %
Bideokonferentziak0.00 %
Elaboración y exposición de trabajos20.00 %
Ikasketa sistematizatua0.00 %
Interakzioa irakaslearekin ingurune birtualetan0.00 %
Irakaskuntza-taldeak plataforma birtualaren bidez proposatutako jarduerak0.00 %
Irakurketa eta analisi praktikoak0.00 %
Ordenagailuko praktikak - taldeko lana20.050 %
Plataformaren bidez harreman birtualean emandako orduak (foroetan parte hartzea, etab.)0.00 %
Txostenak eta azalpenak lantzea0.00 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Banakako eta/edo taldeko lana, entsegua25.0 % 50.0 %
Lan praktikoak50.0 % 75.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Errealitate birtualeko eta errealitate areagotuko aplikazioetan inplikatutako elementu konputazionalak ezagutzea

Agente birtual adimendunak diseinatzea

Errealitate birtualeko aplikazioak sortzea Unity 3D erabiliz

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaiaren ebaluazioa dokumentazio-lanen eta horien aurkezpenaren arabera egingo da, bai eta Unity 3D inguruneko programazio-proiektuen arabera ere.

Egoerak uzten duen neurrian, lanak gelan aurkeztuko zaizkie irakaslari eta taldekideei. Hori ezinezkoa bada, aurkezpenak telematikoki egingo dira.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ezohiko deialdiko ebaluazioa programazio-lanen arabera egingo da. Lan horiek aurrez aurreko banakako elkarrizketa baten bidez aurkeztu eta azaldu beharko zaizkie irakasleari, egoerak horretarako aukera ematen badu. Aurrez aurrekoak ezin badira izan, elkarrizketak bideo-dei sistema baten bidez egingo dira.

Irakasgai-zerrenda

1. Gaia - Errealitate Birtual eta Areagotuaren hastapenak

2. gaia - Ikusmen-pertzepzioa

3. gaia - Ingurune birtualetarako konputazio grafikoa

4. gaia - Fisikako motorren hastapenak

5. gaia - Adimen artifiziala ingurune birtualetan

6. gaia - Errealitate Birtualaren eta Areagotuaren teknologiak eta aplikazioak

Alderdi praktikoari dagokionez Unity 3D ingurunea erabiliko da aplikazioak sortzeko.

Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

Mario A. Gutiérrez, Frédéric Vexo, Daniel Thalmann (2008) Setpping into Virtual Reality. Springer.

John Vince (2014) Mathematics for Computer Graphics. Cuarta edición. Springer-Verlag, London.

Matjaz Mihelj, Domen Novak, Samo Begus (2014) Virtual Reality Technology and Applications. Springer.

Matt Smith (2018) Unity 2018 Cookbook. Packt Publishing.

Gehiago sakontzeko bibliografia

David Solomon (2011) The Computer Graphics Manual. Springer-Verlag, London.

Ramakrishnan Mukundan (2012) Advanced Methods in Computer Graphics, Springer.

Borko Furht Ed. (2011) Handbook of Augmented Reality. Springer.

Jonathan Linowes (2018) Unity Virtual Reality Projects. Packt Publishing.

Jesse Glover (2018) Unity 2018 Augmented Reality Projects. Packt Publishing.

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak