Gaia
Modelatze Probabilistikoa Aurreratua
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Ziurgabetasuna gure bizitzako alderdi guztietan dago, eta, hala eta guztiz ere, erabakiak hartu behar ditugu, izango dituzten ondorioen ziurtasunik izan gabe. Hori dela eta, erabaki informatuak hartzeko tresnak behar ditugu. Horretarako, ziurgabetasuna modelatu behar da, eta, zentzu horretan, oinarrizko tresnak probabilitate-ereduak dira.Irakasgai honetan estatistikaren eta probabilitatearen oinarrizko kontzeptuen errepaso orokor bat egingo da eta, ondoren, egoera errealak modelatzeko tresna konplexuagoak aztertuko dira.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
BARRIO BERAZA, IRANTZU | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Estatistika eta Ikerkuntza Operatiboa | irantzu.barrio@ehu.eus |
CALVO MOLINOS, BORJA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Konputazio Zientzia eta Adimen Artifiziala | borja.calvo@ehu.eus |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 0 | 15 |
Gelako p. | 0 | 20 | 20 |
Ordenagailuko p. | 15 | 25 | 40 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Banakako eta/edo taldeko lana | 20.0 | 0 % |
Eskola magistralak | 15.0 | 100 % |
Ordenagailuko praktikak, irteerak, bisitak | 40.0 | 33 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Banakako eta/edo taldeko lana, entsegua | 10.0 % | 30.0 % |
Ordenagailuko praktikak | 60.0 % | 80.0 % |
Test motako azterketa | 0.0 % | 20.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
.- Data Science metodoen oinarri matematikoak ulertzea..- Ereduen eta errealitatearen arteko zubia ezartzea, emaitzak termino errealetan interpretatzeko aukera emanez.
.- Egoera konplexuetan ziurgabetasuna modelatzea.
.- Ziurgabetasuna dagoenean inferentzia egitea eta ondorioak ateratzea.
.- Arazo praktikoak ebazteko software-tresnak eta programazio-lengoaiak erabiltzea.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiko deialdiko ebaluazio-probak (azterketak, lan-entregak, etab.) eskolak amaitu eta gehienez ere bi hilabeteko epean egingo dira. Deialdiari uko eginez gero, irakasleei jakinaraziko zaie eskolak amaitu baino lehen.Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ez-ohiko deialdiko ebaluazio-probak ohiko deialdikoen antzekoak izango dira, entregatzeko epea izan ezik, hori bigarren lauhilekoaren amaieran izango baita.Irakasgai-zerrenda
T1 - Probabilitatearen interpretazio frekuentista eta BayesiarraT2 - Dimentsio bakarreko datuen modelizazioa
T3 - Eredu parametrikoak eta estimazioa (frekuentista eta Bayesiarra)
T4 - Erregresiorako eredu Bayesiarrak (eredu lineala, GLM eredua, eredu hierarkikoa)
T5 - Eredu grafiko probabilistikoak
T6 - Permutazioen modelizazioa
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Nahitaez erabili beharreko materiala eGela plataforman egongo da eskuragarri.Oinarrizko bibliografia
.- Jean-Michel Marin, Christian Robert (2014) Bayesian Essentials with R. Springer.- Mario Lefebvre (2007) Applied Stochastic Processes. Springer
.- Mikhail Lifshits (2012) Lectures on Gaussian Processes. Springer
.- Eswar G. Phadia (2013) Prior Processes and Their Applications. Springer
.- Søren Højsgaard, David Edwards, Steffen Lauritzen (2012) Graphical Models with R. Springer
.- Enrique Castillo, Jose M. Gutierrez, Ali S. Hadi (1997) Expert Systems and Probabilistic Network Models. Springer
.- Roger B. Nelsen (2006) An Introduction to Copulas. Springer
.- Michael A. Fligner, Joseph S. Verducci (1993) Probability Models and Statistical Analysis for Ranking Data. Springer