Gaia
Erreportaritzaren egungo joerak telebistan
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
ERREPORTARITZAREN EGUNGO JOERAK TELEBISTAN irakasgaia UPV/EHUK eta EITBk antolatutako Multimedia Komunizazio masterran kokatzen da eta haren eskolak lehenengo lauhilekoan eskaintzen dira. Nahitaezko jakintzagaia da eta masterraren eduki multimediatikoen sorrerarekin erlazio zuzena dauka. Ikasgaian erreportaritzaren egungo joerak aztertuko dira ikuspegia teoriko, baina batez ere praktiko batetik. Ikasleak ikusentzunezko komunikabideetarako edukiak sortzen ikasiko du hainbat erreportaje eredu eta formatu lanketaren bitartez.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
NARBAIZA AMILLATEGI, BEATRIZ | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Ikus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea | bea.narbaiza@ehu.eus |
PAGADIGORRIA RUIZ, AINTZANE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Lan Kontratudun Bitarteko Irakaslea | Elebiduna | Ikus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea | aintzane.pagadigorria@ehu.eus | |
BIDETXEA ERCORECA, IDURRE | EITB | Besteak | ||||
MADARIAGA IDIRIN,XABIER | EITB | Besteak | ||||
SANCHEZ GARCIA, ASIER | EITB | Besteak | ||||
ZUAZO AURREKOETXEA, LARRAITZ | BEGIRA BIDEOAK | Besteak | larraitz@begirabidoak.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Realizar el diseño, la planificación y la preparación de un reportaje audiovisual especializado (en especial las fórmulas interactivas y el docudrama) | 50.0 % |
Crear un reportaje audiovisual especializado (en especial las fórmulas interactivas y el docudrama). | 50.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 10 | 15 | 25 |
Mintegia | 5 | 7.5 | 12.5 |
Laborategiko p. | 15 | 22.5 | 37.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 10.0 | 100 % |
Azalpenezko eskolak | 20.0 | 100 % |
Oinarrizko trebetasun instrumentalak eskuratzea | 15.0 | 80 % |
Talde-lana | 30.0 | 80 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 10.0 % | 20.0 % |
Lan praktikoak | 80.0 % | 90.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Irakasgaiaren izaera teoriko-praktikoa da eta ebaluazioa LAN PRAKTIKOEN bidez izango da:oPRAKTIKA 1: 0.5p
oPRAKTIKA 2: 3p
oPRAKTIKA 3: 3p
oPRAKTIKA 4: 0,5p
oPRAKTIKA 5: 3p
ARGIBIDE GARRANTZITSUAK:
•Irakasgaiak ikuspegi praktikoa izanik, ezinbestekoa da klaseetan parte-hartze aktiboa izatea.
•Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da saio guztietan egindako LAN PRAKTIKO bakoitza gainditzea, bakoitza bere aldetik.
•Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egin eta irakasgaia azken proba baten bidez gainditu nahi izango balu, etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari ezarrita izango den epearen barruan.
•Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino lehenago egin beharko dute eskaria, araudiak ezarritako epearen barruan. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari. Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.
•Aipatu AZKEN PROBAK ikasgaiaren programan ezarritako LAN PRAKTIKOAK jasoko ditu.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ezohiko deialdia irakasgaiaren ohiko deialdiarentzat azaldutako jarraibide eta ebaluazio-irizpide berberekin gauzatuko da.Irakasgai-zerrenda
TEORIA ARLOKO GAI-ZERRENDA.LEHEN GAIA: ERREPORTARITZAREN EGUNGO JOERAK TELEBISTAN
BIGARREN GAIA: ERREPORTARITZA ALBISTEGIETAN
HIRUGARREN GAIA: ERREPORTARITZA PROGRAMETAN
LAUGARREN GAIA: ERREPORTARITZAREN ERAIKUNTZA
ARLO PRAKTIKOA. Irakasgaiaren arlo praktikoan saio magistraletan azaldutako ezagutzak osatu eta prakikan jartzeko zenbait ariketa burutuko dira. Ariketa horiek egiteko, ikasleek eskuragarri izango dituzte Fakultateak dituen bitarteko teknikoak eta azpiegiturak.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Erabili beharreko materialak dira:- irakasgaiko saioetan irakasleek emandako materialak.
- irakasleek e-gela plataforman argitaratutako materialak.
Oinarrizko bibliografia
•ÁLVAREZ-PERALTA, M. (2014). Multimedia Storytelling: arte y técnica de la narración transmediática. Málaga: Universidad Internacional de Andalucía.•BARROSO, J. (1998): Técnicas de realización de reportajes y documentales para televisión. Madrid, IORTV.
•BEZUNARTEA, Ofa; HOYO, Mercedes del eta MARTÍNEZ, F.(1998). 21 lecciones de reporterismo. Bilbo, Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.
•ECHEVARRÍA LLOMBART, Begoña (2004). Las W’s del reportaje. Valencia, Servicio de Publicaciones de la Universidad CEU Cardenal Herrera.
•ELORDUI, Agurtzane. y ARANA, E. (koord.) (2015). Transmedia Komunikazio Estrategiak. Gaurkotasun-edukiak diseinatzeko eta hedatzeko bide berriak. Bilbo: UEU Udako Euskal Unibertsitatea.
•FERNÁNDEZ PARRAT, Sonia (2003). Introducción al reportaje. Antecedentes, actualidad y perspectivas. Santiago de Compostela, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Santiago de Compostela.
•MILLERSON, G. (2006): Telebista produkzioa. Leioa, EHUko Argitalpen Zerbitzua.
•ZABALETA,I eta ZALAKAIN, J. M.. 2004. Informazioaren teoria eta teknika irrati eta telebista digital eta analogikoan. Bilbao: Udako Euskal Unibertsitatea. Internetetik jaisteko: http://www.buruxkak.eus.
Estekak
•http://www.eitb.com•http://www.hamaika.tv
•http://www.kanaldude.tv
•https://topagunea.eus/
•https://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/kultura-sustatu/
•http://www.culturaydeporte.gob.es/cultura/areas/cine/inicio.html
•http://www.ibaia.org
•http://www.epe-apv.com
•https://www.zinea.eus/
•https://www.rtve.es/lab
•http://miniput.cat
•http://input-tv.org/home