Gaia

XSLaren edukia

Erreportaritzaren egungo joerak telebistan

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Bietakoa
Hizkuntza
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

ERREPORTARITZAREN EGUNGO JOERAK TELEBISTAN irakasgaia UPV/EHUK eta EITBk antolatutako Multimedia Komunizazio masterran kokatzen da eta haren eskolak lehenengo lauhilekoan eskaintzen dira. Nahitaezko jakintzagaia da eta masterraren eduki multimediatikoen sorrerarekin erlazio zuzena dauka. Ikasgaian erreportaritzaren egungo joerak aztertuko dira ikuspegia teoriko, baina batez ere praktiko batetik. Ikasleak ikusentzunezko komunikabideetarako edukiak sortzen ikasiko du hainbat erreportaje eredu eta formatu lanketaren bitartez.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
NARBAIZA AMILLATEGI, BEATRIZEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaIkus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitateabea.narbaiza@ehu.eus
PAGADIGORRIA RUIZ, AINTZANEEuskal Herriko UnibertsitateaLan Kontratudun Bitarteko IrakasleaElebidunaIkus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitateaaintzane.pagadigorria@ehu.eus
BIDETXEA ERCORECA, IDURREEITBBesteak
MADARIAGA IDIRIN,XABIEREITBBesteak
SANCHEZ GARCIA, ASIEREITBBesteak
ZUAZO AURREKOETXEA, LARRAITZBEGIRA BIDEOAKBesteaklarraitz@begirabidoak.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Realizar el diseño, la planificación y la preparación de un reportaje audiovisual especializado (en especial las fórmulas interactivas y el docudrama)50.0 %
Crear un reportaje audiovisual especializado (en especial las fórmulas interactivas y el docudrama).50.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala101525
Mintegia57.512.5
Laborategiko p.1522.537.5

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak10.0100 %
Azalpenezko eskolak20.0100 %
Oinarrizko trebetasun instrumentalak eskuratzea15.080 %
Talde-lana30.080 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Bertaratzea eta Parte-hartzea10.0 % 20.0 %
Lan praktikoak80.0 % 90.0 %

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaiaren izaera teoriko-praktikoa da eta ebaluazioa LAN PRAKTIKOEN bidez izango da: oPRAKTIKA 1: 0.5p oPRAKTIKA 2: 3p oPRAKTIKA 3: 3p oPRAKTIKA 4: 0,5p oPRAKTIKA 5: 3p ARGIBIDE GARRANTZITSUAK: •Irakasgaiak ikuspegi praktikoa izanik, ezinbestekoa da klaseetan parte-hartze aktiboa izatea. •Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da saio guztietan egindako LAN PRAKTIKO bakoitza gainditzea, bakoitza bere aldetik. •Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egin eta irakasgaia azken proba baten bidez gainditu nahi izango balu, etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari ezarrita izango den epearen barruan. •Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino lehenago egin beharko dute eskaria, araudiak ezarritako epearen barruan. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari. Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea. •Aipatu AZKEN PROBAK ikasgaiaren programan ezarritako LAN PRAKTIKOAK jasoko ditu.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ezohiko deialdia irakasgaiaren ohiko deialdiarentzat azaldutako jarraibide eta ebaluazio-irizpide berberekin gauzatuko da.

Irakasgai-zerrenda

TEORIA ARLOKO GAI-ZERRENDA. LEHEN GAIA: ERREPORTARITZAREN EGUNGO JOERAK TELEBISTAN BIGARREN GAIA: ERREPORTARITZA ALBISTEGIETAN HIRUGARREN GAIA: ERREPORTARITZA PROGRAMETAN LAUGARREN GAIA: ERREPORTARITZAREN ERAIKUNTZA ARLO PRAKTIKOA. Irakasgaiaren arlo praktikoan saio magistraletan azaldutako ezagutzak osatu eta prakikan jartzeko zenbait ariketa burutuko dira. Ariketa horiek egiteko, ikasleek eskuragarri izango dituzte Fakultateak dituen bitarteko teknikoak eta azpiegiturak.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Erabili beharreko materialak dira: - irakasgaiko saioetan irakasleek emandako materialak. - irakasleek e-gela plataforman argitaratutako materialak.

Oinarrizko bibliografia

•ÁLVAREZ-PERALTA, M. (2014). Multimedia Storytelling: arte y técnica de la narración transmediática. Málaga: Universidad Internacional de Andalucía.
•BARROSO, J. (1998): Técnicas de realización de reportajes y documentales para televisión. Madrid, IORTV.
•BEZUNARTEA, Ofa; HOYO, Mercedes del eta MARTÍNEZ, F.(1998). 21 lecciones de reporterismo. Bilbo, Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.
•ECHEVARRÍA LLOMBART, Begoña (2004). Las W’s del reportaje. Valencia, Servicio de Publicaciones de la Universidad CEU Cardenal Herrera.
•ELORDUI, Agurtzane. y ARANA, E. (koord.) (2015). Transmedia Komunikazio Estrategiak. Gaurkotasun-edukiak diseinatzeko eta hedatzeko bide berriak. Bilbo: UEU Udako Euskal Unibertsitatea.
•FERNÁNDEZ PARRAT, Sonia (2003). Introducción al reportaje. Antecedentes, actualidad y perspectivas. Santiago de Compostela, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Santiago de Compostela.
•MILLERSON, G. (2006): Telebista produkzioa. Leioa, EHUko Argitalpen Zerbitzua.
•ZABALETA,I eta ZALAKAIN, J. M.. 2004. Informazioaren teoria eta teknika irrati eta telebista digital eta analogikoan. Bilbao: Udako Euskal Unibertsitatea. Internetetik jaisteko: http://www.buruxkak.eus.

Estekak

•http://www.eitb.com
•http://www.hamaika.tv
•http://www.kanaldude.tv
https://topagunea.eus/ •https://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/kultura-sustatu/ •http://www.culturaydeporte.gob.es/cultura/areas/cine/inicio.html •http://www.ibaia.org •http://www.epe-apv.com •https://www.zinea.eus/ •https://www.rtve.es/lab •http://miniput.cat •http://input-tv.org/home

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak