Gaia
Bestelako komunikazioa: estrategia informatibo berriak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Komunikazioa ez da gutxi batzuen esku utz daitekeen eskubidea. Komunikazioaren demokratizazioaren beharraz jabetu diren aditu eta taldeek Paulo Freire psikopedagogoaren ideietan oinarrituta Latinoamerikan sortutako Herri Komunikazioa dute lehen erreferentzia. Horiek gaur egun Bestelako Komunikazioa edo Komunikazio Alternatiboa bezala ezagutzen ditugun hainbat eta hainbat ereduren ispilu izaten jarraitzen dute. Hetereogeneotasun handiko mugimenduak dira, baina denek beste gizarte eredu bat dute helburu, eta horretarako, komunikazio estrategia berriak behar dituzte. Hortaz, ikasgai honen helburu nagusia da ikaslea ariketa teoriko zein praktikoen bitartez Komunikazio Alternatiboan prestatzea. Ikasturtearen amaieran ikaslea gaiaren inguruan landutako aurkezpen publiko bat egiteko gai izan beharko litzateke. Horrez gain, ikasgaiak beste helburu zehatzago hauek ditu:-Munduan zehar eta Euskal Herrian “Komunikazio alternatiboa” landu dituzten esperientzien azterketa.
-Komunikazio alternatiboaren teorian sakontzea.
-Hezkuntzaren Komunikazioaren azterketa.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
GOIKOETXEA PEREZ, ANDER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Doktorea | Elebiduna | Kazetaritza | ander.goikoetxea@ehu.eus | |
GURRUTXAGA REKONDO, GUILLERMO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Doktorea | Elebiduna | Kazetaritza | guillermo.gurrutxaga@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Analizar las experiencias que sobre comunicación alternativa han tenido lugar en diferentes puntos del planeta | 30.0 % |
Analizar críticamente el desarrollo de la Educación en Comunicación o Educomunicación desde la perspectiva de la Comunicación Alternativa | 30.0 % |
Seleccionar, adaptar y formular contenidos informativos generales, aplicando estrategias comunicativas innovadoras en el entorno red | 40.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 10 | 15 | 25 |
Mintegia | 5 | 7.5 | 12.5 |
Ordenagailuko p. | 15 | 22.5 | 37.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eztabaida taldean | 5.0 | 7 % |
Eztabaidak | 5.0 | 7 % |
Ikaslearen lan pertsonala | 5.0 | 7 % |
Kasuen azterketa | 5.0 | 7 % |
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea | 30.0 | 33 % |
Talde-lana | 25.0 | 33 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 50.0 % | 100.0 % |
Eztabaida kritikoa ikasgelan | 20.0 % | 30.0 % |
Lan praktikoak | 10.0 % | 20.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Eskola guztietara etorri den ikasleak bi lan egin beharko ditu:bakarkakoa eta talde-lana.
Eskola guztietara joatea ezinezkoa gertatzen bada, aipatutako lan horiez gain ikasleak beste lan bat egin beharko du irakasleekin hitz egin eta gero.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikasleak ohiko deialdiko bakarkako lanaz gain, taldekakoa bere kasa egin beharko du.Irakasgai-zerrenda
1. Bestelako komunikazioa: Posible ote?2. Kultura birala, ezaugarriak eta osagarriak. Lipdub-en eredua.
3. Bestelako Komunikazioa: Eredu berria.
4. Gizarte-mugimenduak Plaza nagusian (I). Gizarte mugimendu berriak, ereduak eta komunikazio-estrategiak.
5. Gizarte-mugimenduak Plaza nagusian (II). Bestelako komunikazio-plan baten diseinua.
6. Bestelako Komunikazioa Euskal Herrian.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Ramírez de la Piscina, Tx. (2002): Ikus gaitzazuen. Bestelako komunikazioa: Alternatiba kritikoak, Irun: Alberdania.Freire, P (1970): Pedagogía del oprimido. Nueva York: Herder and Herder.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Fontcuberta Mar de & Gómez Mompart J. L.(1983): Alternativas encomunicación. Barcelona: Mitre.
Kaplun, Mario (1998): Una Pedagogía de la Comunicación. Madrid:
Ediciones de la Torre.
Ramirez de la Piscina, Txema (2007): Formación de Portavoces. Los
movimientos sociales ante la esfera pública. Bosch: Barcelona.
Estekak
http://indymedia.orgwww.moveon.org
www.zmag.org
www.contrast.org/KG/
http://adbusters.org