Gaia

XSLaren edukia

Bestelako komunikazioa: estrategia informatibo berriak

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Bietakoa
Hizkuntza
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Komunikazioa ez da gutxi batzuen esku utz daitekeen eskubidea. Komunikazioaren demokratizazioaren beharraz jabetu diren aditu eta taldeek Paulo Freire psikopedagogoaren ideietan oinarrituta Latinoamerikan sortutako Herri Komunikazioa dute lehen erreferentzia. Horiek gaur egun Bestelako Komunikazioa edo Komunikazio Alternatiboa bezala ezagutzen ditugun hainbat eta hainbat ereduren ispilu izaten jarraitzen dute. Hetereogeneotasun handiko mugimenduak dira, baina denek beste gizarte eredu bat dute helburu, eta horretarako, komunikazio estrategia berriak behar dituzte. Hortaz, ikasgai honen helburu nagusia da ikaslea ariketa teoriko zein praktikoen bitartez Komunikazio Alternatiboan prestatzea. Ikasturtearen amaieran ikaslea gaiaren inguruan landutako aurkezpen publiko bat egiteko gai izan beharko litzateke. Horrez gain, ikasgaiak beste helburu zehatzago hauek ditu:

-Munduan zehar eta Euskal Herrian “Komunikazio alternatiboa” landu dituzten esperientzien azterketa.

-Komunikazio alternatiboaren teorian sakontzea.

-Hezkuntzaren Komunikazioaren azterketa.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
GOIKOETXEA PEREZ, ANDEREuskal Herriko UnibertsitateaDoktoreaElebidunaKazetaritzaander.goikoetxea@ehu.eus
GURRUTXAGA REKONDO, GUILLERMOEuskal Herriko UnibertsitateaDoktoreaElebidunaKazetaritzaguillermo.gurrutxaga@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Analizar las experiencias que sobre comunicación alternativa han tenido lugar en diferentes puntos del planeta30.0 %
Analizar críticamente el desarrollo de la Educación en Comunicación o Educomunicación desde la perspectiva de la Comunicación Alternativa30.0 %
Seleccionar, adaptar y formular contenidos informativos generales, aplicando estrategias comunicativas innovadoras en el entorno red40.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala101525
Mintegia57.512.5
Ordenagailuko p.1522.537.5

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Eztabaida taldean5.07 %
Eztabaidak5.07 %
Ikaslearen lan pertsonala5.07 %
Kasuen azterketa5.07 %
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea30.033 %
Talde-lana25.033 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Bertaratzea eta Parte-hartzea50.0 % 100.0 %
Eztabaida kritikoa ikasgelan20.0 % 30.0 %
Lan praktikoak10.0 % 20.0 %

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Eskola guztietara etorri den ikasleak bi lan egin beharko ditu:

bakarkakoa eta talde-lana.

Eskola guztietara joatea ezinezkoa gertatzen bada, aipatutako lan horiez gain ikasleak beste lan bat egin beharko du irakasleekin hitz egin eta gero.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ikasleak ohiko deialdiko bakarkako lanaz gain, taldekakoa bere kasa egin beharko du.

Irakasgai-zerrenda

1. Bestelako komunikazioa: Posible ote?

2. Kultura birala, ezaugarriak eta osagarriak. Lipdub-en eredua.

3. Bestelako Komunikazioa: Eredu berria.

4. Gizarte-mugimenduak Plaza nagusian (I). Gizarte mugimendu berriak, ereduak eta komunikazio-estrategiak.

5. Gizarte-mugimenduak Plaza nagusian (II). Bestelako komunikazio-plan baten diseinua.

6. Bestelako Komunikazioa Euskal Herrian.

Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

Ramírez de la Piscina, Tx. (2002): Ikus gaitzazuen. Bestelako komunikazioa: Alternatiba kritikoak, Irun: Alberdania.

Freire, P (1970): Pedagogía del oprimido. Nueva York: Herder and Herder.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Fontcuberta Mar de & Gómez Mompart J. L.(1983): Alternativas en



comunicación. Barcelona: Mitre.



Kaplun, Mario (1998): Una Pedagogía de la Comunicación. Madrid:



Ediciones de la Torre.



Ramirez de la Piscina, Txema (2007): Formación de Portavoces. Los



movimientos sociales ante la esfera pública. Bosch: Barcelona.







Estekak

http://indymedia.org



www.moveon.org



www.zmag.org



www.contrast.org/KG/



http://adbusters.org

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak