Gaia

XSLaren edukia

Psikologia eta Osasun Ebaluazioaren Aurrerapenak

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Psikologia- eta osasun-ebaluazioan garapen berriei heltzen zaie ("screening", elkarrizketak, ebaluazio psikopatologikorako tresnak...). Ebaluazio psikologikoa, gaixotasun fisikoetan (gaixotasun neuropsikologikoak, fibromialgia...). Auzitegiko ebaluazio psikologikoa. Kasuen azterketa eta txostenak egitea.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ALONSO ARBIOL, ITZIAREuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakitziar.alonso@ehu.eus
BEITIA OYARZABAL, GARIKOITZEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaPsikobiologiagarikoitz.beitia@ehu.eus
DIAZ NIETO, OSCAREuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego ElkartuaElebidunaGizarte Psikologiaoscar.diazn@ehu.eus
ECHEBERRIA ARRICHABAL, IGONEEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakigone.etxeberria@ehu.eus
MURILLO OYARZUN, AITORGobierno Vasco - Departamento de Justicia, Empleo y Seguridad Social. Dirección de Trabajo y Seguridad SocialBesteakaitor.murillo@ehu.es

Gaitasunak

IzenaPisua
Osasun integralaren kontzeptua barneratu, garatu eta praktikan jarri, osasunaren osagai biopsikosozialei leku eginda, OMEk finkatutako jarraibideekin bat etorrita.5.0 %
Pertsonen artean komunikatzeko eta emozioak egokiro gobernatzeko trebetasuna izan arazoa identifikatzeko, ebaluatzeko, diagnostikoaren eta esku-hartzearen berri emateko eta jarraipen psikologikoak egiteko prozesuetan zehar eragin-truke eraginkorra gerta dadin gaixoekin, familiekin eta erizainekin.5.0 %
Txosten psikologikoak egin hartzaileentzat, modu egokian.30.0 %
Komunikatzen jakin, baita beste profesionalekin ere, eta lana taldean eta jakintza-alor anitzeko taldeetan egiteko beharrezkoak diren trebetasunak menderatu.5.0 %
Giza portaeraren izaera psikologikoa eta hartan eragina izan dezaketen gizarte- eta biologia-faktoreak ongi ezagutu.5.0 %
Giza portaeraren nahasmenduen izaera psikologikoa ongi ezagutu.10.0 %
Osasun- eta gaixotasun-arazoei lotutako faktore psikosozialak eta biologikoak ongi ezagutu, bereziki buru-osasunarekin zerikusia dutenak.5.0 %
Osasun Psikologia Orokorraren esparruan eta osasun-arazoekin lotutako faktore psikologikoetan ebaluazio eta esku-hartze ereduak ongi ezagutu, baita haietatik eratortzen diren teknikak eta prozedurak ere, portaeraren nahasmenduei aurre egiteko.5.0 %
Giza portaeraren eta osasun-arazoekin lotutako faktore psikologikoen ebaluazio psikologikoaren prozesua planifikatu, gauzatu eta, hala behar duenean, ikuskatu, haien ebaluazioa zehaztu ahal izateko.20.0 %
Ebaluazio psikologikoan eta kasu bakoitzean gertatzen diren aldagai indibidual eta sozialetan oinarriturik, esku-hartze psikologikoko planak eta programak diseinatu, garatu eta, hala behar badu, ikuskatu eta ebaluatu.10.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala1522.537.5
Gelako p.3552.587.5

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak15.0100 %
Banakako lana18.70 %
Irakurketak18.70 %
Iturriak eta baliabideak erabiltzea18.80 %
Kasu praktikoen ebazpena25.0100 %
Proiektuen aurkezpena eta defentsa10.0100 %
Talde-lana18.80 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Idatzizko azterketa50.0 % 60.0 %
Lan praktikoak40.0 % 50.0 %

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Eduki teoriko eta praktikoen inguruan azterketa galdera motza edo aukera anitzekoekin.



Gelan ekintza praktikoak: kasuen ebaluazio psikologikoen azterketa, elkarrizketak egin…



Lan praktikoak: ebaluazio psikologikoan erabiltzen diren tresnen azterketa, kasuen azterketa psikologikoaren txostenak egin.



Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko.



Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazioetan aldaketarik egin gabe, lanak, ebaluaketa frogak edo aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate, beste plataforma birtual batzuk…).

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Eduki teoriko eta praktikoen inguruan azterketa galdera motza edo aukera anitzekoekin.



Gelan ekintza praktikoak: kasuen ebaluazio psikologikoen azterketa, elkarrizketak egin…



Lan praktikoak: ebaluazio psikologikoan erabiltzen diren tresnen azterketa, kasuen azterketa psikologikoaren txostenak egin.



Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko.



Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazioetan aldaketarik egin gabe, lanak, ebaluaketa frogak edo aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate, beste plataforma birtual batzuk…).

Irakasgai-zerrenda

1 Gaia. Garapen berriak ebaluazio psikologikoan eta osasunaren ebaluazioan: “screening” eta norberaren diagnosi-txostenak, elkarrizketa egituratuak, ebaluazio psikopatologikorako tresnak.



2 Gaia. Ebaluazio psikologikoa eta gaixotasun fisikoa



3 Gaia. Auzitegiko ebaluazio psikologikoa.



4 Gaia. Kasuen azterketa eta txostenak egitea.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Irakasgairako irakasle taldeak prestatu duen materiala kasu praktikoekin erlazionatutakoa.

Oinarrizko bibliografia

Asociación Psiquiátrica Americana (2014). Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales (DSM-5). Barcelona: Elsevier (original, 2013).

Caballo, V. (2005). Manual para la evaluación clínica de los trastornos psicológicos: estrategias de evaluación, problemas infantiles y trastornos de ansiedad. Madrid: Pirámide.

Caballo, V. (2006). Manual para la evaluación clínica de los trastornos psicológicos. Trastornos de la edad adulta e informes psicológicos. Madrid: Pirámide.

Fernández-Ballesteros, E.G. (2006). La psicología criminal en la práctica pericial forense. En M.A. Soria, y D. Saiz. Psicología criminal. Madrid: Pearson.

Fernández-Ballesteros, R. (2011). Evaluación psicológica. Conceptos, métodos y estudio de casos. Madrid: Pirámide.

Garaigordobil, M. (2009). Evaluación Psicológica: Fundamentación General, metodológica y programación docente. Vol. 1 y 2. Donostia-San Sebastián: Zorroaga S.L.

Hebben, N., y Milberg, W. (2011). Fundamentos para la evaluación neuropsicológica. México: Manual Moderno.

Lichtenberger, E.O., Mather, N., Kaufman, N.L., y Kaufman, A.S. (2006). Claves para la elaboración de informes de evaluación. Madrid: TEA.

Muñoz, M. (2003). Manual práctico de evaluación psicológica clínica. Madrid: Síntesis.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Amigo, I. (2012). Manual de Psicología de la Salud. Madrid: Pirámide.



Alonso Tapia J. (2004). Evaluación psicológica: coordenadas, procesos y garantías. Madrid: UAM Ediciones.



Buela-Casal, G., Caballo, V., y Sierra, J.C. (1996). Manual de evaluación en psicología clínica y de la salud. Madrid: Siglo XXI.



Cohen, J., y Swerdlik, M. (2001). Pruebas y evaluación psicológicas. México: McGraw-Hill.



Fernández-Ballesteros, R., Márquez, M.O., Vizcarro, C., y Zamarrón, D. (2011). Buenas prácticas y competencias en evaluación psicológica. Madrid: Pirámide.



Garaigordobil, M. (1998). Evaluación Psicológica: Bases teórico-metodológicas, situación actual y directrices de futuro. Salamanca: Amarú.



García-Lopéz, L. J. (2013).Trastorno de Ansiedad Social. Madrid: Pirámide.



Kaplan, R., y Saccuzzo, D. (2006). Pruebas Psicológicas: principios, aplicaciones y temas. México: Thompson.



Lezak, M. D. (2012). Neuropsychological assessment (5 ed.). New York: Oxford University Press.



Moreno, C. (2003). Evaluación psicológica. Concepto, proceso y aplicación en las áreas del desarrollo y de la inteligencia. Madrid: Sanz y Torres.



Muñoz, M., Roa, A., Pérez, E., Santos-Olmo, A., y de Vicente, A. (2002). Instrumentos de evaluación en salud mental. Madrid: Pirámide.



Urbina, S. (2007). Claves para la evaluación con tests psicológicos. Madrid: TEA.



Urra, J. (2009). Dilemas éticos de los psicólogos jurídicos. Formación Continuada a Distancia FOCAD, 4,1. Madrid: Consejo General de Colegios Oficiales de Psicólogos.



Pérez, M., Fernández-Hermida, J. R., Fernández, C. y Amigo, I. (Eds.)(2003). Guía de tratamientos psicológicos eficaces. Vol 1, 2 y 3. Madrid: Pirámide.



Aldizkariak

Anuario de Psicología jurídica



Applied Psychological Measurement



Assessment and Diagnosis in Child Psychopatology



Behavior Research Methods, Instruments and Computers



Bulletin of the International Tests Commission



Cuadernos de Neuropsicología



Evaluation & Health Proffessions



Evaluation Review



Journal of Consulting and Clinical Psychology



Journal of Personality Assessment



Journal of Psychopatology and Behavioral Assessment



Measurement and Evaluation in Guidance



Revista Iberoamerica de Diagnóstico y Evaluación Psicológica



Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment



Psychological Assessment: A Journal of Consulting and Clinical Psychology.



Brain Behavior and Immunity



Journal of Psychosomatic Research



Psychosomatic Medicine.



Estekak

Anuario de Psicología jurídica: http://www.copmadrid.org/webcopm/resource.do



Revista Papeles del Psicólogo: http://www.papelesdelpsicologo.es



Psiquiatría: http://www.psiquiatria.com



Empresa de elaboración y distribución de pruebas psicológicas: http://www.teaediciones.com



Empresa de elaboración y distribución de pruebas psicológicas: http://www.pearsonpsychcorp.es/



Psicología General: http://www.psicologia.com



International Association of Applied Psychology: http://www.iaapsy.org



Test & Products: http://www.ets.org



American Psychological Association: http://www.apa.org/science/programs/testing/index.aspx



Herramientas construcción de tests: www.test.com



Colegio Oficial de Psicológos: http://www.cop.es/



Sociedad Europea de Psicología de la Salud: http://www.ehps.net/



Asociación Americana de Psicología: http://www.apa.org/



Sociedad para la investigación en Psiconeuroinmunología: https://www.pnirs.org/index.cfm



La Psiconeuroinmunología (Jay Quinlan): http://www.nfnlp.com/psychoneuroimmunology_quinlan.htm



Psiconeuroimmunología (Centro Cousins): http://www.semel.ucla.edu/cousins



Academia de Medicina Psicosomática: http://www.apm.org/



Sociedad Americana de Medicina Psicosomática: http://www.psychosomatic.org/home/index.cfm







XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak