Gaia

XSLaren edukia

Osasuna Sustatzea eta Gaixotasunaren Prebentzioa

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Osasunerako hezkuntza-programak, osasuntsuak ez diren ohiturei aurre egiteko programak (tabakismoa, alkoholismoa eta droga-mendekotasuna), emozio positiboak eskuratzeko eta buruestimua, gizarte-trebetasunak, bulkaden kontrola, pentsamendu negatiboen gobernua eta emozio negatiboen gobernua hobetzeko programak.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
MAIZ ALDALUR, MIREN EDURNEEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebidunaNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakedurne.maiz@ehu.eus
PAEZ ROVIRA, DARIOEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko KatedradunaDoktoreaElebakarraGizarte Psikologiadario.paez@ehu.eus
PEREZ FERNANDEZ, JOSE IGNACIOEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebidunaNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakjoseignacio.perez@ehu.eus
SANSINENEA MENDEZ, ENEKOEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakeneko.sansinenea@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Osasun integralaren kontzeptua barneratu, garatu eta praktikan jarri, osasunaren osagai biopsikosozialei leku eginda, OMEk finkatutako jarraibideekin bat etorrita.30.0 %
Komunikatzen jakin, baita beste profesionalekin ere, eta lana taldean eta jakintza-alor anitzeko taldeetan egiteko beharrezkoak diren trebetasunak menderatu.10.0 %
Giza portaeraren nahasmenduen izaera psikologikoa ongi ezagutu.10.0 %
Osasun- eta gaixotasun-arazoei lotutako faktore psikosozialak ongi ezagutu.10.0 %
Osasun Psikologia Orokorraren esparruan eta osasun-arazoekin lotutako faktore psikologikoetan ebaluazio eta esku-hartze ereduak ongi ezagutu, baita haietatik eratortzen diren teknikak eta prozedurak ere, portaeraren nahasmenduei aurre egiteko. 10.0 %
Ebaluazio psikologikoan eta kasu bakoitzean gertatzen diren aldagai indibidual eta sozialetan oinarriturik, esku-hartze psikologikoko planak eta programak diseinatu, garatu eta, hala behar badu, ikuskatu eta ebaluatu.5.0 %
Norberaren eta komunitatearen osasun psikologikoa zaintzeko sustapen- eta heziketa-jarduerak egin.25.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala1522.537.5
Gelako p.3552.587.5

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak15.0100 %
Banakako lana18.80 %
Irakurketak18.80 %
Iturriak eta baliabideak erabiltzea18.70 %
Kasu praktikoen ebazpena20.0100 %
Proiektuen aurkezpena eta defentsa15.0100 %
Talde-lana18.70 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Idatzizko azterketa50.0 % 60.0 %
Lan praktikoak40.0 % 50.0 %

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Azterketa galdera ireki laburrekin (folio erdi batean erantzutekoak).



Gainbegiratutako lan praktiko bat. Ikasgaiarekin lotutako hesku-hartzeko programa baten diseinua edo eta programa baten ebaluazio kritiko bat egitea.



Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazioetan aldaketarik egin gabe, lanak, ebaluaketa frogak edo aurkezpenak modu birtualean egingo dira eGela eta BbCollaborate plataformen bitartez.



Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Deialdi honetarako baldintzak ohiko deialdirako berberak izango dira.

Irakasgai-zerrenda

1 Gaia. Osasunerako hezkuntza programak.



2 Gaia. Ohitura ez osasungarriei (tabakismoa, alkoholismoa eta drogak, gizentasuna, eta abar) aurrea hartzeko programak.



3 Gaia. Emozio positiboak edukitzeko eta auto-estimua hobetzeko programak eta pentsamendu eta emozio negatiboak kudeatzeko programak.



4 Gaia. Gizarte trebetasunetan, komunikazioan, bulkadei aurre egiteko eta kontrolatzeko estrategietan trebatzeko programak.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Becoña, E. (2002) Bases científicas de la Prevención de las Drogodependencias. Madrid: Plan Nacional sobre Drogas. Disponible en: http://www.pnsd.msssi.gob.es/Categoria2/publica/pdf/Bases_cientificas.pdf



Maganto, C. y Maganto, J. M. (2010). Cómo potenciar las emociones positivas y afrontar las negativas. Madrid: Pirámide.



Mayordomo, S., Zlobina, A., Igartua, J. J. y Páez, D. (2003). Persuasión y cambio de actitudes. En D. Páez et al. (Eds.). Psicología Social, Cultura y Educación. Madrid: Pearson Educación.



Roca, E. (2005). Cómo mejorar tus habilidades sociales. Programa de asertividad, autoestima e inteligencia emocional. Valencia: ACDE.



Oinarrizko bibliografia

Caballo, V. E. (2000). Manual de evaluación y entrenamiento de las habilidades sociales. Madrid: Siglo XXI.

Páez, D., Ubillos, S. y León, M. (1996). Evaluación del cambio de actitudes y conductas ante el sida. En N. Basabe, D. Páez, R. Usieto, H. Paicheler, J.C. Deschamps (eds.), El desafío social del Sida (pp. 113-134). Madrid: Fundamentos, CESA.

United Nations Office on Drugs and Crime (UNODC), (2013). International Standars on Drug Prevention. Disponible en: http://www.unodc.org/documents/prevention/prevention_standards.pdf

Vázquez, C., y Hervás, C. (Eds.). (2008). Psicología positiva aplicada. Bilbao: Desclée de Brouwer.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Acero, A. (2004) Guía práctica para una prevención eficaz. Madrid: ADES. Disponible en: http://www.pnsd.msssi.gob.es/Categoria2/publica/pdf/prevencion_eficaz.pdf



Cyrulnik, B. (2002). Los patitos feos: la resiliencia, una infancia infeliz no determina la vida. Barcelona: Gedisa.



Ellis, A. (1999). Controle su ira antes de que ella le controle a usted: cómo dominar las emociones destructivas. Barcelona: Paidós.



Fernández-Abascal, E. G. (2008). Emociones positivas. Madrid: Pirámide.



Fernández-Berrocal, P., Extremera, N., Palomera, R., Ruíz-Aranda, D., Salguero, J. M. y Cabello, R. (2011). Inteligencia Emocional: 20 años de investigación y desarrollo. Santander: Fundación Marcelino Botín. Disponible en: http://emotional.intelligence.uma.es/documentos/2libro-FernandezCoords2011-20anos.pdf



Igartua, J. J. (2011). Tabaco y publicidad: la eficacia persuasiva de las apelaciones al miedo. En U. Cuesta, T. Menéndez y A. Ugarte (Coords.), Comunicación y salud. Nuevos escenarios y tendencias (pp. 167-194). Madrid: Editorial Complutense.



Mayordomo, S., Ubillos, S., Páez, D. y Sánchez, F. (2002). Sesgos cognitivos y explicaciones asociadas como factores determinantes de las conductas sexuales de riesgo: apuntes en el diseño de programas de educación sexual. Publicación Oficial de la Sociedad Española Interdisciplinaria del SIDA, SEISIDA, 13, 3, 254-254.



Roberts, G. (et al.) (2001). Preventing Substance Use Problems among Young People. A compendium of Best Practices. Health Canada. Disponible en: http://www.hc-sc.gc.ca/hc-ps/alt_formats/hecs-sesc/pdf/pubs/adp-apd/prevent/young-jeune-eng.pdf

Aldizkariak

Adicciones



http://www.adicciones.es



Addiction Research and Theory



http://informahealthcare.com/art



American Journal of Public Health



http://ajph.aphapublications.org



European Journal of Public Health



http://eurpub.oxfordjournals.org



Journal of Positive Psychology



http://www.tandfonline.com/loi/RPOS#.UbiDGYFuItU



Prevention Science Journal



http://www.preventionresearch.org/prevention-science-journal/

Estekak

Gipuzkoa aprendizaje emocional y social



http://emozioak.net/index.php/es.html



Inteligencia emocional. Facultad de Psicología de la Universidad de Málaga



http://emotional.intelligence.uma.es



Laboratorio de ciencias del afecto. Universidad Autónoma de Madrid



http://www.scientia-affectus.es/



Plan Nacional sobre Drogas



www.pnsd.msssi.gob.es



Prevención basada en la evidencia



www.prevencionbasadaenlaevidencia.net



Psicología positiva. Centro de Psicologí¬a Positiva de la Universidad de Pennsylvania- Instituto de Psicología Positiva



http://psicologiapositiva.org



Society for Prevention Research



www.preventionresearch.org



World Health Organization



http://www.who.int/en

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak