Gaia
Indarkeria eta Biktimizazio Egoeretako Esku-hartzea
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Indarkeriaren ebaluazioa, prebentzioa eta tratamendua: bikote arteko indarkeria, sexu-erasoak, haurren sexu-gehiegikeriak, parekoen arteko indarkeria... Indarkeria-egoerei aurre egiteko eta horietan esku hartzeko programak diseinatzea, euren ebaluazio-metodologia eta guzti.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ARRUABARRENA MADARIAGA, MARIA IGNACIA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebakarra | Gizarte Psikologia | ignacia.arruabarrena@ehu.eus |
MACHIMBARRENA GARAGORRI, JUAN MANUEL | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | juanmanuel.machimbarrena@ehu.eus |
MUELA APARICIO, ALEXANDER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | alexander.muela@ehu.eus |
SARASUA SANZ, MARIA BELEN | Servicio de Asistencia Psicológica a Víctimas de Malos Tratos y Agresiones Sexuales y Maltratadores en el hogar | Besteak | info@zutitu.com | |||
ZUBIZARRETA ANGUERA, IRENE | Práctica privada | Besteak | info@zutitu.com |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Pertsonen artean komunikatzeko eta emozioak egokiro gobernatzeko trebetasuna izan arazoa identifikatzeko, ebaluatzeko, diagnostikoaren eta esku-hartzearen berri emateko eta jarraipen psikologikoak egiteko prozesuetan zehar eragin-truke eraginkorra gerta dadin gaixoekin, familiekin eta erizainekin. | 20.0 % |
Txosten psikologikoak egin hartzaileentzat, modu egokian. | 10.0 % |
Komunikatzen jakin, baita beste profesionalekin ere, eta lana taldean eta jakintza-alor anitzeko taldeetan egiteko beharrezkoak diren trebetasunak menderatu. | 5.0 % |
Giza portaeraren nahasmenduen izaera psikologikoa ongi ezagutu. | 5.0 % |
Osasun Psikologia Orokorraren esparruan eta osasun-arazoekin lotutako faktore psikologikoetan ebaluazio eta esku-hartze ereduak ongi ezagutu, baita haietatik eratortzen diren teknikak eta prozedurak ere, portaeraren nahasmenduei aurre egiteko. | 20.0 % |
Ebaluazio psikologikoan eta kasu bakoitzean gertatzen diren aldagai indibidual eta sozialetan oinarriturik, esku-hartze psikologikoko planak eta programak diseinatu, garatu eta, hala behar badu, ikuskatu eta ebaluatu. | 20.0 % |
Norberaren eta komunitatearen osasun psikologikoa zaintzeko sustapen- eta heziketa-jarduerak egin. | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 12 | 18 | 30 |
Gelako p. | 28 | 42 | 70 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 12.0 | 100 % |
Banakako lana | 15.0 | 0 % |
Irakurketak | 15.0 | 0 % |
Iturriak eta baliabideak erabiltzea | 15.0 | 0 % |
Kasu praktikoen ebazpena | 20.0 | 100 % |
Proiektuen aurkezpena eta defentsa | 8.0 | 100 % |
Talde-lana | 15.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Idatzizko azterketa | 70.0 % | 30.0 % |
Lan praktikoak | 30.0 % | 70.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Eduki teoriko eta praktikoen inguruan azterketa galdera irekiak edo aukera anitzekoekin.Lan praktikoak: irakurgai komentatuak, komunikabideetan informazio bilaketak eta azterketak, kasuen azterketa, elkarrizketa klinikoen diseinua, esku-hartze programen diseinua…
Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko
Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazioetan aldaketarik egin gabe, lanak, ebaluaketa frogak edo aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate, beste plataforma birtual batzuk…)
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Eduki teoriko eta praktikoen inguruan azterketa galdera irekiak edo aukera anitzekoekin.Lan praktikoak: irakurgai komentatuak, komunikabideetan informazio bilaketak eta azterketak, kasuen azterketa, elkarrizketa klinikoen diseinua, esku-hartze programen diseinua…
Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko.
Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazioetan aldaketarik egin gabe, lanak, ebaluaketa frogak edo aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate, beste plataforma birtual batzuk…)
Irakasgai-zerrenda
1 Gaia. Bikoteen arteko indarkeriaren ebaluazioa, prebentzioa eta tratamendua2 Gaia. Ebaluazioa, prebentzioa eta tratamendu psikologikoa sexu erasoetan eta haurrekiko sexu abusuetan.
3 Gaia. Berdinen arteko bortizkeriaren ebaluazioa, prebentzioa eta tratamendua.
4 Gaia. Saio klinikoak: eskatutako ebaluaziorako prozedurak, azalpen-hipotesien ezarpena eta esku-hartzeko plan baten garapena.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Irakasgairako irakasle taldeak prestatu duen materiala kasu praktikoekin erlazionatutakoa.Oinarrizko bibliografia
Baca, E., Echeburúa, E. y Tamarit, J.Mª. (2006). Manual de victimología. Valencia:Tirant lo Blanch.Cerezo, F., Calvo, A., y Sánchez, C. (2011). Programa CIP. Intervención psicoeducativa y tratamiento diferenciado del bullying. Madrid: Pirámide.
Conchell, R., Lila, M, y Catalá, A. (2012). Cambios psicosociales en un programa de intervención con hombres penados por violencia contra la mujer. Revista de Psicología, 21, 2, 159-186.
Dixon, L., and Graham-Kevan, N. (2011). Understanding the nature and etiology of intimate partner violence and implications for practice and policy. Clinical Psychology Review 3, 1145–1155
Sarasua, B. y Zubizarreta, I. (2000). Violencia en la pareja. Málaga: Aljibe.
Echeburúa, E. y Corral, P. (1998). Manual de Violencia Familiar. Madrid. Siglo XXI.
Echeburúa, E. y Fernández-Montalvo, J. (2009). Evaluación de un programa de tratamiento en prisión de hombres condenados por violencia grave contra la pareja. International Journal of Clinical and Health Psychology, 9, 1, 5-20.
Foshee, V.A., Bauman, K.E., Ennett, S.T., Linder, G.F., Benefield, T., y Suchindran, Ch (2004). Assessing the Long-Term Effects of the Safe Dates Program and a Booster in Preventing and Reducing Adolescent Dating Violence Victimization and Perpetration. American Journal of Public Health, 94, 619–624.
Garaigordobil, M. (2013). Cyberbullying: Screening de acoso entre iguales. Madrid: TEA.
Garaigordobil, M., y Oñederra, J.A. (2010). La violencia entre iguales: Revisión teórica y estrategias de intervención. Madrid: Pirámide.
Garaigordobil, M., y Martínez-Valderrey, V. (2014). Cyberprogram 2.0. Un programa de intervención para prevenir y reducir el ciberbullying. Madrid: Pirámide.
Guerricaecheverría, C. y Echeburúa, E. (2005). Abuso sexual en la infancia: Víctimas y agresores. Un enfoque clínico. Barcelona: Ariel.
Graña, J.L., y Cuenca, M.L. (2014). Prevalence of psychological and physical intimate partner aggression in Madrid (Spain): A dyadic analysis. Psicothema, 26, 343-348.
Intebi, I. (2012). Estrategias y modalidades de intervención en abuso sexual infantil intrafamiliar. Colección de Documentos técnicos 05. Gobierno de Cantabria.
http://www.serviciossocialescantabria.org/ <br /><br />Labrador, F.J., Rincón, P.P., de Luis, P. y Fernández-Velasco, R. (2004). Mujeres víctimas de la violencia doméstica. Programa de actuación. Madrid: Pirámide. <br /><br />Lila, M., Catalá, A., Conchell, R., García, A., Lorenzo, M.V., Pedrón, V., y Terreros, E. (2010). Una Experiencia de Investigación, Formación e Intervención con Hombres Penados por Violencia contra la Mujer en la Universidad de Valencia: Programa Contexto. Intervención Psicosocial, 19, 167-179. <br /><br />Matud, M.P., Padilla, V. y Gutiérrez, A.B. (2005). Mujeres Maltratadas por su pareja. Guía de tratamiento psicológico. Madrid. Minerva Ediciones <br /><br />Noguerol, V. (2005). Agresiones sexuales. Madrid: Síntesis. <br /><br />Sanmartín, J., Iborra, I., García, Y. y Martínez, P. (2010). III Informe Internacional. Violencia contra la mujer en las relaciones de pareja. Valencia. Centro Reina para el estudio de la violencia. <br /><br />Sonkin, D. y Dutton, D (2003). Treatment assaultive men from an attachment perspective. En Dutton, D. y Sonkin, D. (Eds). Intimate Violence: Contemporary Treatment Innovations. New York: Haworth Publishing.
Aldizkariak
Aggression and Violent Behavior, A Review JournalAggressive Behavior
Behavioral Psychology-/Psicología Conductual
Child Abuse and Neglect, The International Journal
Child Maltreatment
Computers in Human Behavior
Crime and Delinquency
Deviant Behavior
Emotional and Behavioural Difficulties
European Journal of Education and Psychology
Informació Psicológica
International Journal of Clinical and Health Psychology
International Journal of Psychology
Journal of Adolescent Health
Journal of Aggressive Behavior
Journal of Family Violence
Journal of Interpersonal Violence
Journal of School Health
Psicothema
Revista de Psicodidáctica
Sexual Abuse: A Journal of Research and Treatment
Trauma, Violence & Abuse