Gaia

XSLaren edukia

Indarkeria eta Biktimizazio Egoeretako Esku-hartzea

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Indarkeriaren ebaluazioa, prebentzioa eta tratamendua: bikote arteko indarkeria, sexu-erasoak, haurren sexu-gehiegikeriak, parekoen arteko indarkeria... Indarkeria-egoerei aurre egiteko eta horietan esku hartzeko programak diseinatzea, euren ebaluazio-metodologia eta guzti.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ARRUABARRENA MADARIAGA, MARIA IGNACIAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebakarraGizarte Psikologiaignacia.arruabarrena@ehu.eus
MACHIMBARRENA GARAGORRI, JUAN MANUELEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakjuanmanuel.machimbarrena@ehu.eus
MUELA APARICIO, ALEXANDEREuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebidunaNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakalexander.muela@ehu.eus
SARASUA SANZ, MARIA BELENServicio de Asistencia Psicológica a Víctimas de Malos Tratos y Agresiones Sexuales y Maltratadores en el hogarBesteakinfo@zutitu.com
ZUBIZARRETA ANGUERA, IRENEPráctica privadaBesteakinfo@zutitu.com

Gaitasunak

IzenaPisua
Pertsonen artean komunikatzeko eta emozioak egokiro gobernatzeko trebetasuna izan arazoa identifikatzeko, ebaluatzeko, diagnostikoaren eta esku-hartzearen berri emateko eta jarraipen psikologikoak egiteko prozesuetan zehar eragin-truke eraginkorra gerta dadin gaixoekin, familiekin eta erizainekin.20.0 %
Txosten psikologikoak egin hartzaileentzat, modu egokian.10.0 %
Komunikatzen jakin, baita beste profesionalekin ere, eta lana taldean eta jakintza-alor anitzeko taldeetan egiteko beharrezkoak diren trebetasunak menderatu.5.0 %
Giza portaeraren nahasmenduen izaera psikologikoa ongi ezagutu.5.0 %
Osasun Psikologia Orokorraren esparruan eta osasun-arazoekin lotutako faktore psikologikoetan ebaluazio eta esku-hartze ereduak ongi ezagutu, baita haietatik eratortzen diren teknikak eta prozedurak ere, portaeraren nahasmenduei aurre egiteko.20.0 %
Ebaluazio psikologikoan eta kasu bakoitzean gertatzen diren aldagai indibidual eta sozialetan oinarriturik, esku-hartze psikologikoko planak eta programak diseinatu, garatu eta, hala behar badu, ikuskatu eta ebaluatu.20.0 %
Norberaren eta komunitatearen osasun psikologikoa zaintzeko sustapen- eta heziketa-jarduerak egin.20.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala121830
Gelako p.284270

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak12.0100 %
Banakako lana15.00 %
Irakurketak15.00 %
Iturriak eta baliabideak erabiltzea15.00 %
Kasu praktikoen ebazpena20.0100 %
Proiektuen aurkezpena eta defentsa8.0100 %
Talde-lana15.00 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Idatzizko azterketa70.0 % 30.0 %
Lan praktikoak30.0 % 70.0 %

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Eduki teoriko eta praktikoen inguruan azterketa galdera irekiak edo aukera anitzekoekin.



Lan praktikoak: irakurgai komentatuak, komunikabideetan informazio bilaketak eta azterketak, kasuen azterketa, elkarrizketa klinikoen diseinua, esku-hartze programen diseinua…



Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko



Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazioetan aldaketarik egin gabe, lanak, ebaluaketa frogak edo aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate, beste plataforma birtual batzuk…)

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Eduki teoriko eta praktikoen inguruan azterketa galdera irekiak edo aukera anitzekoekin.



Lan praktikoak: irakurgai komentatuak, komunikabideetan informazio bilaketak eta azterketak, kasuen azterketa, elkarrizketa klinikoen diseinua, esku-hartze programen diseinua…



Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko.



Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazioetan aldaketarik egin gabe, lanak, ebaluaketa frogak edo aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate, beste plataforma birtual batzuk…)

Irakasgai-zerrenda

1 Gaia. Bikoteen arteko indarkeriaren ebaluazioa, prebentzioa eta tratamendua



2 Gaia. Ebaluazioa, prebentzioa eta tratamendu psikologikoa sexu erasoetan eta haurrekiko sexu abusuetan.



3 Gaia. Berdinen arteko bortizkeriaren ebaluazioa, prebentzioa eta tratamendua.



4 Gaia. Saio klinikoak: eskatutako ebaluaziorako prozedurak, azalpen-hipotesien ezarpena eta esku-hartzeko plan baten garapena.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Irakasgairako irakasle taldeak prestatu duen materiala kasu praktikoekin erlazionatutakoa.

Oinarrizko bibliografia

Baca, E., Echeburúa, E. y Tamarit, J.Mª. (2006). Manual de victimología. Valencia:Tirant lo Blanch.

Cerezo, F., Calvo, A., y Sánchez, C. (2011). Programa CIP. Intervención psicoeducativa y tratamiento diferenciado del bullying. Madrid: Pirámide.

Conchell, R., Lila, M, y Catalá, A. (2012). Cambios psicosociales en un programa de intervención con hombres penados por violencia contra la mujer. Revista de Psicología, 21, 2, 159-186.

Dixon, L., and Graham-Kevan, N. (2011). Understanding the nature and etiology of intimate partner violence and implications for practice and policy. Clinical Psychology Review 3, 1145–1155

Sarasua, B. y Zubizarreta, I. (2000). Violencia en la pareja. Málaga: Aljibe.

Echeburúa, E. y Corral, P. (1998). Manual de Violencia Familiar. Madrid. Siglo XXI.

Echeburúa, E. y Fernández-Montalvo, J. (2009). Evaluación de un programa de tratamiento en prisión de hombres condenados por violencia grave contra la pareja. International Journal of Clinical and Health Psychology, 9, 1, 5-20.

Foshee, V.A., Bauman, K.E., Ennett, S.T., Linder, G.F., Benefield, T., y Suchindran, Ch (2004). Assessing the Long-Term Effects of the Safe Dates Program and a Booster in Preventing and Reducing Adolescent Dating Violence Victimization and Perpetration. American Journal of Public Health, 94, 619–624.

Garaigordobil, M. (2013). Cyberbullying: Screening de acoso entre iguales. Madrid: TEA.

Garaigordobil, M., y Oñederra, J.A. (2010). La violencia entre iguales: Revisión teórica y estrategias de intervención. Madrid: Pirámide.

Garaigordobil, M., y Martínez-Valderrey, V. (2014). Cyberprogram 2.0. Un programa de intervención para prevenir y reducir el ciberbullying. Madrid: Pirámide.

Guerricaecheverría, C. y Echeburúa, E. (2005). Abuso sexual en la infancia: Víctimas y agresores. Un enfoque clínico. Barcelona: Ariel.

Graña, J.L., y Cuenca, M.L. (2014). Prevalence of psychological and physical intimate partner aggression in Madrid (Spain): A dyadic analysis. Psicothema, 26, 343-348.

Intebi, I. (2012). Estrategias y modalidades de intervención en abuso sexual infantil intrafamiliar. Colección de Documentos técnicos 05. Gobierno de Cantabria.

http://www.serviciossocialescantabria.org/ <br /><br />Labrador, F.J., Rincón, P.P., de Luis, P. y Fernández-Velasco, R. (2004). Mujeres víctimas de la violencia doméstica. Programa de actuación. Madrid: Pirámide. <br /><br />Lila, M., Catalá, A., Conchell, R., García, A., Lorenzo, M.V., Pedrón, V., y Terreros, E. (2010). Una Experiencia de Investigación, Formación e Intervención con Hombres Penados por Violencia contra la Mujer en la Universidad de Valencia: Programa Contexto. Intervención Psicosocial, 19, 167-179. <br /><br />Matud, M.P., Padilla, V. y Gutiérrez, A.B. (2005). Mujeres Maltratadas por su pareja. Guía de tratamiento psicológico. Madrid. Minerva Ediciones <br /><br />Noguerol, V. (2005). Agresiones sexuales. Madrid: Síntesis. <br /><br />Sanmartín, J., Iborra, I., García, Y. y Martínez, P. (2010). III Informe Internacional. Violencia contra la mujer en las relaciones de pareja. Valencia. Centro Reina para el estudio de la violencia. <br /><br />Sonkin, D. y Dutton, D (2003). Treatment assaultive men from an attachment perspective. En Dutton, D. y Sonkin, D. (Eds). Intimate Violence: Contemporary Treatment Innovations. New York: Haworth Publishing.

Aldizkariak

Aggression and Violent Behavior, A Review Journal



Aggressive Behavior



Behavioral Psychology-/Psicología Conductual



Child Abuse and Neglect, The International Journal



Child Maltreatment



Computers in Human Behavior



Crime and Delinquency



Deviant Behavior



Emotional and Behavioural Difficulties



European Journal of Education and Psychology



Informació Psicológica



International Journal of Clinical and Health Psychology



International Journal of Psychology



Journal of Adolescent Health



Journal of Aggressive Behavior



Journal of Family Violence



Journal of Interpersonal Violence



Journal of School Health



Psicothema



Revista de Psicodidáctica



Sexual Abuse: A Journal of Research and Treatment



Trauma, Violence & Abuse



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak