Gaia

XSLaren edukia

Osasun Psikologia Orokorra Garapen Berriak II

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

La asignatura de evaluación y rehabilitación neuropsicológica, es una asignatura optativa del master de psicología general sanitaria. Supone una aproximación al ámbito de trabajo de la neuropsicología clínica, desde el punto de vista de la evaluación y la intervención.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ANDIARENA VILLAVERDE, AINARAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea)DoktoreaElebidunaNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakainara.andiarena@ehu.eus
VEGAS MORENO, OSCAREuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebakarraPsikobiologiao.vegas@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Pertsonen artean komunikatzeko eta emozioak egokiro gobernatzeko trebetasuna izan arazoa identifikatzeko, ebaluatzeko, diagnostikoaren eta esku-hartzearen berri emateko eta jarraipen psikologikoak egiteko prozesuetan zehar eragin-truke eraginkorra gerta dadin gaixoekin, familiekin eta erizainekin.20.0 %
Txosten psikologikoak egin hartzaileentzat, modu egokian.10.0 %
Komunikatzen jakin, baita beste profesionalekin ere, eta lana taldean eta jakintza-alor anitzeko taldeetan egiteko beharrezkoak diren trebetasunak menderatu.5.0 %
Giza portaeraren nahasmenduen izaera psikologikoa ongi ezagutu.5.0 %
Osasun Psikologia Orokorraren esparruan eta osasun-arazoekin lotutako faktore psikologikoetan ebaluazio eta esku-hartze ereduak ongi ezagutu, baita haietatik eratortzen diren teknikak eta prozedurak ere, portaeraren nahasmenduei aurre egiteko.20.0 %
Ebaluazio psikologikoan eta kasu bakoitzean gertatzen diren aldagai indibidual eta sozialetan oinarriturik, esku-hartze psikologikoko planak eta programak diseinatu, garatu eta, hala behar badu, ikuskatu eta ebaluatu.20.0 %
Norberaren eta komunitatearen osasun psikologikoa zaintzeko sustapen- eta heziketa-jarduerak egin.20.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala913.522.5
Gelako p.2131.552.5

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak9.0100 %
Estudio individual15.00 %
Irakurketak15.00 %
Iturriak eta baliabideak erabiltzea15.00 %
Kasu praktikoen ebazpena21.0100 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azterketa Praktikoa60.0 % 40.0 %
Idatzizko azterketa (teoria)40.0 % 60.0 %

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Examen teórico con preguntas abiertas y de respuesta múltiple sobre los contenidos teóricos y prácticos impartidos.

Examen práctico análisis de aspectos de evaluación y rehabilitación neuropsicológica de los casos analizados en clase.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Examen teórico con preguntas abiertas y de respuesta múltiple sobre los contenidos teóricos y prácticos impartidos.

Examen práctico análisis de aspectos de evaluación y rehabilitación neuropsicológica de los casos analizados en clase.

Irakasgai-zerrenda

EVALUACIÓN Y REHABILITACIÓN NEUROPSICOLÓGICA

Tema 1. Introducción a la neuropsicología: el papel del neuropsicológico clínico

Tema 2. Técnicas de evaluación neuropsicológica

Tema 3. Técnicas de rehabilitación neuropsicológica

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Documentación preparada ad hoc, por los docentes de la asignatura con materiales relacionados con los casos prácticos que se trabajarán en la misma.

Oinarrizko bibliografia

Ardila, A. y Roselli, M. (2007). Neuropsicología clínica. Mexico. Manual moderno.

Enseñat Cantallops, A., Roig Rovira, T. y Garcia Molina, A. (2015). Neuropsicología pediatría. Madrid. síntesis.

Jodar, M. (2013). Neuropsicología. Barceloan. UOC.

Junqué, C. y Barroso, J.J. (2009). Manual de neuropsicología. Madrid. síntesis.

Lezak, M.D. (2012). Neuropsychological assessment (5ªed). New York. Oxford University Press.

Muñoz Céspedes, J.M. y Tirapu Ustarróz, J. (2008). Rehabilitación neuropsicológica. Madrid. síntesis.

Portellano, J.A. y García, J. (2014). Neuropsicología de la atención, las funciones ejecutivas y la memoria. Madrid. Síntesis.

Tirapu, J., Rios, M. y Maestú, F. (2011).Manual de neuropsicología (2ªed). Barcelona. Viguera.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Arnedo, M. (2018). neuropsicología del desarrollo. Madrid. Panamericana.

Arnedo, M. y Bembibre, J. (2017). Neuropsicología a través de casos clínicos. Madrid. Panamericana.

Cano de la Cuerda, R. y Collado, S. (2015). neurorrehabilitación: métodos específicos de valoración y tratamiento. Madrid. Panamericana.

León, J. (2015). fundamentos de neuropsicología humana. Madrid. Síntesis.

Ruiz, J.M. y Alvarez, A. (2016). manual de neuropsicología pediátrica. Madrid.

Tate, R.L. (2010). A compendium of test, scales, and questionnaires: the practitioner's guide to measuring outcomes after acquired brain imparment. New York. Psychology Press.

Villa, M.A., Navarro, M.E. y Villaseñor, T.D. (2017). Neuropsicología clínica hospitalaria. Mexico Manual Moderno.

Yañez, M.G. (2016). Neuropsicología de los trastornos del neurodesarrollo, diagnóstico, evaluación e intervención. Mexico. Manual Moderno.

Aldizkariak

Brain and Cognition

Cuadernos de neuropsicología

Cognition and emotion

Cortex

European journal of pediatría neurology

Evaluation review

Journal of cognitive neuroscience

Neuropsychology

Revista de neurología

Estekak

http://www.theabcn.org (american booard of clinical neuropsychology)

http://www.aan.com (American academy of neurology)

http://www.med.ohi-state.edu/ins/ (International neuropsychological society)

http://www.nanoline.org (national academy of neuropsychology)

http://www.sen.es (sociedad española de neurología)

http://www.blog.neuronup.com (neuronup)

http://www.hablemosdeneurociencia.com (Hablemos de neurociencia)

http://neuropediatria.org (Neuropediatria)

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak