Gaia
Osasun Psikologia Orokorra Garapen Berriak II
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
La asignatura de evaluación y rehabilitación neuropsicológica, es una asignatura optativa del master de psicología general sanitaria. Supone una aproximación al ámbito de trabajo de la neuropsicología clínica, desde el punto de vista de la evaluación y la intervención.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ANDIARENA VILLAVERDE, AINARA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | ainara.andiarena@ehu.eus |
VEGAS MORENO, OSCAR | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Psikobiologia | o.vegas@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Pertsonen artean komunikatzeko eta emozioak egokiro gobernatzeko trebetasuna izan arazoa identifikatzeko, ebaluatzeko, diagnostikoaren eta esku-hartzearen berri emateko eta jarraipen psikologikoak egiteko prozesuetan zehar eragin-truke eraginkorra gerta dadin gaixoekin, familiekin eta erizainekin. | 20.0 % |
Txosten psikologikoak egin hartzaileentzat, modu egokian. | 10.0 % |
Komunikatzen jakin, baita beste profesionalekin ere, eta lana taldean eta jakintza-alor anitzeko taldeetan egiteko beharrezkoak diren trebetasunak menderatu. | 5.0 % |
Giza portaeraren nahasmenduen izaera psikologikoa ongi ezagutu. | 5.0 % |
Osasun Psikologia Orokorraren esparruan eta osasun-arazoekin lotutako faktore psikologikoetan ebaluazio eta esku-hartze ereduak ongi ezagutu, baita haietatik eratortzen diren teknikak eta prozedurak ere, portaeraren nahasmenduei aurre egiteko. | 20.0 % |
Ebaluazio psikologikoan eta kasu bakoitzean gertatzen diren aldagai indibidual eta sozialetan oinarriturik, esku-hartze psikologikoko planak eta programak diseinatu, garatu eta, hala behar badu, ikuskatu eta ebaluatu. | 20.0 % |
Norberaren eta komunitatearen osasun psikologikoa zaintzeko sustapen- eta heziketa-jarduerak egin. | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 9 | 13.5 | 22.5 |
Gelako p. | 21 | 31.5 | 52.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 9.0 | 100 % |
Banakako lana | 15.0 | 0 % |
Irakurketak | 15.0 | 0 % |
Iturriak eta baliabideak erabiltzea | 15.0 | 0 % |
Kasu praktikoen ebazpena | 21.0 | 100 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azterketa Praktikoa | 60.0 % | 40.0 % |
Idatzizko azterketa (teoria) | 40.0 % | 60.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Examen teórico con preguntas abiertas y de respuesta múltiple sobre los contenidos teóricos y prácticos impartidos.Examen práctico análisis de aspectos de evaluación y rehabilitación neuropsicológica de los casos analizados en clase.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Examen teórico con preguntas abiertas y de respuesta múltiple sobre los contenidos teóricos y prácticos impartidos.Examen práctico análisis de aspectos de evaluación y rehabilitación neuropsicológica de los casos analizados en clase.
Irakasgai-zerrenda
EVALUACIÓN Y REHABILITACIÓN NEUROPSICOLÓGICATema 1. Introducción a la neuropsicología: el papel del neuropsicológico clínico
Tema 2. Técnicas de evaluación neuropsicológica
Tema 3. Técnicas de rehabilitación neuropsicológica
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Documentación preparada ad hoc, por los docentes de la asignatura con materiales relacionados con los casos prácticos que se trabajarán en la misma.Oinarrizko bibliografia
Ardila, A. y Roselli, M. (2007). Neuropsicología clínica. Mexico. Manual moderno.Enseñat Cantallops, A., Roig Rovira, T. y Garcia Molina, A. (2015). Neuropsicología pediatría. Madrid. síntesis.
Jodar, M. (2013). Neuropsicología. Barceloan. UOC.
Junqué, C. y Barroso, J.J. (2009). Manual de neuropsicología. Madrid. síntesis.
Lezak, M.D. (2012). Neuropsychological assessment (5ªed). New York. Oxford University Press.
Muñoz Céspedes, J.M. y Tirapu Ustarróz, J. (2008). Rehabilitación neuropsicológica. Madrid. síntesis.
Portellano, J.A. y García, J. (2014). Neuropsicología de la atención, las funciones ejecutivas y la memoria. Madrid. Síntesis.
Tirapu, J., Rios, M. y Maestú, F. (2011).Manual de neuropsicología (2ªed). Barcelona. Viguera.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Arnedo, M. (2018). neuropsicología del desarrollo. Madrid. Panamericana.Arnedo, M. y Bembibre, J. (2017). Neuropsicología a través de casos clínicos. Madrid. Panamericana.
Cano de la Cuerda, R. y Collado, S. (2015). neurorrehabilitación: métodos específicos de valoración y tratamiento. Madrid. Panamericana.
León, J. (2015). fundamentos de neuropsicología humana. Madrid. Síntesis.
Ruiz, J.M. y Alvarez, A. (2016). manual de neuropsicología pediátrica. Madrid.
Tate, R.L. (2010). A compendium of test, scales, and questionnaires: the practitioner's guide to measuring outcomes after acquired brain imparment. New York. Psychology Press.
Villa, M.A., Navarro, M.E. y Villaseñor, T.D. (2017). Neuropsicología clínica hospitalaria. Mexico Manual Moderno.
Yañez, M.G. (2016). Neuropsicología de los trastornos del neurodesarrollo, diagnóstico, evaluación e intervención. Mexico. Manual Moderno.
Aldizkariak
Brain and CognitionCuadernos de neuropsicología
Cognition and emotion
Cortex
European journal of pediatría neurology
Evaluation review
Journal of cognitive neuroscience
Neuropsychology
Revista de neurología
Estekak
http://www.theabcn.org (american booard of clinical neuropsychology)http://www.aan.com (American academy of neurology)
http://www.med.ohi-state.edu/ins/ (International neuropsychological society)
http://www.nanoline.org (national academy of neuropsychology)
http://www.sen.es (sociedad española de neurología)
http://www.blog.neuronup.com (neuronup)
http://www.hablemosdeneurociencia.com (Hablemos de neurociencia)
http://neuropediatria.org (Neuropediatria)