Gaia
Paisaiaren Pintura eta Adierazkortasuna
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Paisaiaren eta adierazkortasunaren pintura irakasgaia Pinturako Unibertsitate Masterreko hautazko irakasgaien artean dago. Bertan, paisaiari buruzko hausnarketa bat egiten da, pintura-praktikatik abiatuta, eta gaur egun garatzeko dituen aukerak eta gaitasunak azaltzen dira.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
LINAZA VIVANCO, GENOVEVA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Margolaritza | genoveva.linaza@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Adquirir y desarrollar el interés por el paisaje y la pintura de paisaje, así como las habilidades específicas del tema | 30.0 % |
Ante un proyecto de índole social o un encargo privado capacitar al alumno para elegir el tema a desarrollar | 20.0 % |
Búscar la imagen en la propia materia pictórica. Profundizando en procesos de experimentación pictórica capacitar al alumno a expresar aspectos icónicos del paisaje como referente, sin rechazar a los propios valores expresivos de la materia pictórica | 20.0 % |
Capacitar al alumno a relacionar medios de distinto origen en su experimentación pictórica sobre el paisaje | 30.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 6 | 9 | 15 |
Tailerra | 44 | 66 | 110 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Aplikazio-tailerrak | 116.0 | 60 % |
Azalpenezko eskolak | 9.0 | 80 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 10.0 % | 20.0 % |
Lan praktikoak | 80.0 % | 100.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Paisaiarekiko eta paisaia-pinturarekiko interes pertsonala definitzeaPaisaia-pinturaren praktika garatzeko eremu espezifikoak aukeratzea
Paisaiaren alderdi ikonikoak baloratzea, norberaren pintura-jardunaren garapenetik
Garapen piktorikoa paisaiarekin, haren praktikarekin eta gogoetarekin zerikusia duten hainbat eragilerekin lotzea eta elkartzea
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Irakasgaiak izaera praktikoa eta esperimentala du, mintegi eta tailerretako irakaskuntza-modalitateetan oinarritua, teoria praktikarekin konbinatuz eta ikasleen prestakuntza-ekimena sustatzen duten metodologia aktiboak ezarriz.Ikasleen lan pertsonala da irakasgaiaren jarduera garatzen den ardatza, eta ardatz horren bidez artikulatuko dira irakasgaiaren berezko ikaskuntza, hausnarketa eta analisia.
Irakasgaiaren lanaren ebaluazioa etengabea izango da, jarrerazko nahiz alderdi prozesalak kontuan hartuta.
Ebaluazioa EZ da azterketen bidez egiten, ikasgaian zehar egindako lanaren bidez baizik.
Irakasgaia egin ez duten ikasleek, irakaslearen justifikaziorik eta kontrolik gabe behin eta berriz lanera ez joateagatik (% 75etik behera), ezingo dute ikastaroko lan praktikoaren ordezko azterketarik egin, eta, kasu horietarako, ikasgaia ikasturtea errepikatuz egitea beste aukerarik ez da izango.
Deialdiari uko egitea:
Deialdiari uko egiteko, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diote ukoa irakasgaiaren ardura duen irakasleari, deialdia amaitu baino hilabete lehenago.
Ebaluazio-sistemari uko egitea:
Ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute. Horretarako, ebaluazio jarraituko sistemari uko egitea idatziz aurkeztu beharko du, eta 9 asteko epea izango du horretarako, ikasturtearen hasieratik zenbatzen hasita.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ezohiko deialdiko azterketak Masterreko Batzorde Akademikoak edo hark eskuordetzen dituenak osatutako epaimahai baten aurrean egingo dira beti.Ikastaroan egindako lan guztiak aurkeztu beharko dira, eta ahoz defendatu beharko dira.
Irakasgai-zerrenda
Paisaia pintura-genero gisa. Pinturaren historiako artista esanguratsuen paisaiak aztertzea eta alderatzea alderdi ideologiko eta plastikoetanArrazoiaren bilaketa. Gaiaren hautaketari buruzko gogoetak. Ingurune naturalarekiko harreman sentikorrak. Eskari komertziala eta soziala
Pintura-jardunari buruzko gogoetak. Proiektu piktorikoaren aurreko eskema mentalak. Norberaren pintura-materiaren adierazkortasunean paisaiaren alderdi ikonikoak bilatzea
Praktika piktorikorako estrategiak: plein-air, azar-ordena, argazki-irudia, hautemandako sentsazioak berpizteko artxibo gisa
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Ikasgaia garatzeko berariazko materialak eta/edo pintura-praktikarekin lotutakoak erabili beharko dira.Oinarrizko bibliografia
AA.VV. Per Kirkeby 122x122 Paintings on Masonite. Louisiana: Louisianna Museum of Modern Art, 2002.
AA.VV. Ian Mckeever. Paintings 1978-1990. Londres: Witchapel Art Gallery
, 1990.
CELANT, Germano. Anselm Kiefer.Milan: Ed. Skira, 2007
.
KERTESS, Klaus. Joan Mitchell. New York: Harry.N.Abrams,1997
.
NESBITT Judith. Peter Doig. Londres: Tate Publishing, 2008
.
RUBIO JIMÉNEZ. J. Carlos de Haes, un maestro del paisaje del siglo XIX [catálogo de exposición] Zaragoza: Ibercaja. 1996.
VERGARA, Alejandro. Patinir. Estudios y catalogo. Madrid: Museo del Prado, 2010
.
WILDENSTEIN, Daniel. Monet o el triunfo del impresionismo. Colonia: Taschen, 2003
.
Gehiago sakontzeko bibliografia
-BERGER, JOHN. Algunos pasos hacia una pequeña teoría de lo visible. Madrid: Ardora exprés, 1998-DID-HUBERMAN, GEORGES. La pintura encarnada. Valencia: Pre-Textos, 2007
-DORAN, MICHAEL. Sobre Cézanne. Barcelona: GG, 1980
-LHOTE, ANDRÉ. Tratado del paisaje. Barcelona: Poseidón, 1985
-MITCHELL, W.J.T. Landscape and power. Chicago: The University of Chicago Press, 2002
-ROGER, ALAIN. Breve tratado del paisaje. Madrid: Biblioteca Nueva, 2007
-TAFALLA, MARTA. Ecoanimal. Una estética plurisensorial, ecologista y animalista. Madrid: Plaza y Valdés. 2019
Aldizkariak
Magazines held in the faculty library:ARTFORUM, ARTNEWS, ARTE E INDIVIDUO Y SOCIEDAD, ARTE Y PARTE, BEAUS ARTS, EXIT, FLASH ART, LAPIZ, ART JOURNAL. LÁRT MEME, ART IN AMERICA, ART PRESSE, ART REVIEW, ZEHAR
Estekak
-Plataformas:https://montanhamagica.ubi.pt/
http://www.eremuak.net/
http://www.azala.es/es/
http://www.bulegoa.org
http://www.consonni.org
https://www.lataller.com
http://www.okela.org/eu
-Museos, centros de arte:
http://www.cdan.es/
https://www.tabakalera.eu/es
https://bilbaoarte.org/
http://carrerasmugica.com/
http://espaciomarzana.com/
https://www.guggenheim-bilbao.eus/
https://www.santelmomuseoa.eus
https://www.artium.org/