Gaia

XSLaren edukia

Paisaiaren Pintura eta Adierazkortasuna

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Paisaiaren eta adierazkortasunaren pintura irakasgaia Pinturako Unibertsitate Masterreko hautazko irakasgaien artean dago. Bertan, paisaiari buruzko hausnarketa bat egiten da, pintura-praktikatik abiatuta, eta gaur egun garatzeko dituen aukerak eta gaitasunak azaltzen dira.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
LINAZA VIVANCO, GENOVEVAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaMargolaritzagenoveva.linaza@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Adquirir y desarrollar el interés por el paisaje y la pintura de paisaje, así como las habilidades específicas del tema30.0 %
Ante un proyecto de índole social o un encargo privado capacitar al alumno para elegir el tema a desarrollar20.0 %
Búscar la imagen en la propia materia pictórica. Profundizando en procesos de experimentación pictórica capacitar al alumno a expresar aspectos icónicos del paisaje como referente, sin rechazar a los propios valores expresivos de la materia pictórica20.0 %
Capacitar al alumno a relacionar medios de distinto origen en su experimentación pictórica sobre el paisaje30.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala6915
Tailerra4466110

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Aplikazio-tailerrak116.060 %
Azalpenezko eskolak9.080 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak10.0 % 20.0 %
Lan praktikoak80.0 % 100.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Paisaiarekiko eta paisaia-pinturarekiko interes pertsonala definitzea



Paisaia-pinturaren praktika garatzeko eremu espezifikoak aukeratzea



Paisaiaren alderdi ikonikoak baloratzea, norberaren pintura-jardunaren garapenetik



Garapen piktorikoa paisaiarekin, haren praktikarekin eta gogoetarekin zerikusia duten hainbat eragilerekin lotzea eta elkartzea

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaiak izaera praktikoa eta esperimentala du, mintegi eta tailerretako irakaskuntza-modalitateetan oinarritua, teoria praktikarekin konbinatuz eta ikasleen prestakuntza-ekimena sustatzen duten metodologia aktiboak ezarriz.

Ikasleen lan pertsonala da irakasgaiaren jarduera garatzen den ardatza, eta ardatz horren bidez artikulatuko dira irakasgaiaren berezko ikaskuntza, hausnarketa eta analisia.

Irakasgaiaren lanaren ebaluazioa etengabea izango da, jarrerazko nahiz alderdi prozesalak kontuan hartuta.

Ebaluazioa EZ da azterketen bidez egiten, ikasgaian zehar egindako lanaren bidez baizik.

Irakasgaia egin ez duten ikasleek, irakaslearen justifikaziorik eta kontrolik gabe behin eta berriz lanera ez joateagatik (% 75etik behera), ezingo dute ikastaroko lan praktikoaren ordezko azterketarik egin, eta, kasu horietarako, ikasgaia ikasturtea errepikatuz egitea beste aukerarik ez da izango.



Deialdiari uko egitea:

Deialdiari uko egiteko, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diote ukoa irakasgaiaren ardura duen irakasleari, deialdia amaitu baino hilabete lehenago.



Ebaluazio-sistemari uko egitea:

Ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute. Horretarako, ebaluazio jarraituko sistemari uko egitea idatziz aurkeztu beharko du, eta 9 asteko epea izango du horretarako, ikasturtearen hasieratik zenbatzen hasita.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ezohiko deialdiko azterketak Masterreko Batzorde Akademikoak edo hark eskuordetzen dituenak osatutako epaimahai baten aurrean egingo dira beti.

Ikastaroan egindako lan guztiak aurkeztu beharko dira, eta ahoz defendatu beharko dira.

Irakasgai-zerrenda

Paisaia pintura-genero gisa. Pinturaren historiako artista esanguratsuen paisaiak aztertzea eta alderatzea alderdi ideologiko eta plastikoetan



Arrazoiaren bilaketa. Gaiaren hautaketari buruzko gogoetak. Ingurune naturalarekiko harreman sentikorrak. Eskari komertziala eta soziala



Pintura-jardunari buruzko gogoetak. Proiektu piktorikoaren aurreko eskema mentalak. Norberaren pintura-materiaren adierazkortasunean paisaiaren alderdi ikonikoak bilatzea



Praktika piktorikorako estrategiak: plein-air, azar-ordena, argazki-irudia, hautemandako sentsazioak berpizteko artxibo gisa

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Ikasgaia garatzeko berariazko materialak eta/edo pintura-praktikarekin lotutakoak erabili beharko dira.

Oinarrizko bibliografia

AA.VV. Per Kirkeby 122x122 Paintings on Masonite. Louisiana: Louisianna Museum of Modern Art, 2002

.

AA.VV. Ian Mckeever. Paintings 1978-1990. Londres: Witchapel Art Gallery

, 1990.

CELANT, Germano. Anselm Kiefer.Milan: Ed. Skira, 2007

.

KERTESS, Klaus. Joan Mitchell. New York: Harry.N.Abrams,1997

.

NESBITT Judith. Peter Doig. Londres: Tate Publishing, 2008

.

RUBIO JIMÉNEZ. J. Carlos de Haes, un maestro del paisaje del siglo XIX [catálogo de exposición] Zaragoza: Ibercaja. 1996.

VERGARA, Alejandro. Patinir. Estudios y catalogo. Madrid: Museo del Prado, 2010

.

WILDENSTEIN, Daniel. Monet o el triunfo del impresionismo. Colonia: Taschen, 2003

.

Gehiago sakontzeko bibliografia

-BERGER, JOHN. Algunos pasos hacia una pequeña teoría de lo visible. Madrid: Ardora exprés, 1998



-DID-HUBERMAN, GEORGES. La pintura encarnada. Valencia: Pre-Textos, 2007



-DORAN, MICHAEL. Sobre Cézanne. Barcelona: GG, 1980



-LHOTE, ANDRÉ. Tratado del paisaje. Barcelona: Poseidón, 1985



-MITCHELL, W.J.T. Landscape and power. Chicago: The University of Chicago Press, 2002



-ROGER, ALAIN. Breve tratado del paisaje. Madrid: Biblioteca Nueva, 2007



-TAFALLA, MARTA. Ecoanimal. Una estética plurisensorial, ecologista y animalista. Madrid: Plaza y Valdés. 2019



Aldizkariak

Magazines held in the faculty library:



ARTFORUM, ARTNEWS, ARTE E INDIVIDUO Y SOCIEDAD, ARTE Y PARTE, BEAUS ARTS, EXIT, FLASH ART, LAPIZ, ART JOURNAL. LÁRT MEME, ART IN AMERICA, ART PRESSE, ART REVIEW, ZEHAR

Estekak

-Plataformas:



https://montanhamagica.ubi.pt/



http://www.eremuak.net/



http://www.azala.es/es/



http://www.bulegoa.org



http://www.consonni.org



https://www.lataller.com



http://www.okela.org/eu







-Museos, centros de arte:



http://www.cdan.es/



https://www.tabakalera.eu/es



https://bilbaoarte.org/



http://carrerasmugica.com/



http://espaciomarzana.com/



https://www.guggenheim-bilbao.eus/



https://www.santelmomuseoa.eus



https://www.artium.org/



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak