Gaia
Irrati Bidezko Komunikazioen Diseinu Aurreratua
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgaia irrati bidezko komunikazio sistemak diseinatzean eta antolatzean datza: sare nagusiak eta sarbide sareak, komunikazio mugikorren sareak, satelite komunikazioak, radar sistemak eta irrati nabigazioko sistemak.METODOLOGIAri buruzko OHARRA:
Osasun egoerak aurrez aurreko irakaskuntza edota ebaluazioa eragotziz gero, onlineko jarduerara joko da eta ikasleei aldaketa horren berri emango zaie.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ANGUEIRA BUCETA, PABLO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebiduna | Seinalearen Teoria eta Komunikazioak | pablo.angueira@ehu.eus |
ARRINDA SANZBERRO, AMAIA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebiduna | Seinalearen Teoria eta Komunikazioak | amaia.arrinda@ehu.eus |
EIZMENDI IZQUIERDO, IÑAKI | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebakarra | Seinalearen Teoria eta Komunikazioak | inaki.eizmendi@ehu.eus |
GUERRA PEREDA, DAVID | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Seinalearen Teoria eta Komunikazioak | david.guerra@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Capacidad para desarrollar sistemas de radiocomunicaciones: diseño de antenas, equipos y subsistemas, modelado de canales, cálculo de enlaces y planificación. | 30.0 % |
Capacidad para implementar sistemas por cable, línea, satélite en entornos de comunicaciones fijas y móviles. | 30.0 % |
Capacidad para diseñar y dimensionar redes de transporte, difusión y distribución de señales multimedia. | 30.0 % |
Capacidad para diseñar sistemas de radionavegación y de posicionamiento, así como los sistemas radar. | 10.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 22.5 | 37.5 |
Mintegia | 15 | 22.5 | 37.5 |
Laborategiko p. | 45 | 67.5 | 112.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 37.5 | 40 % |
Laborategiko praktikak | 112.5 | 40 % |
Mintegiak | 37.5 | 40 % |
Mintegiak - taldeko lana | 37.5 | 40 % |
Ordenagailuko praktikak, irteerak, bisitak | 112.5 | 40 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 30.0 % | 30.0 % |
Idatzizko azterketa | 40.0 % | 40.0 % |
Test motako azterketa | 30.0 % | 30.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ez dago azterketa partzialik.Ebaluazio sistemaren inguruko argibidea:
1) Etengabeko ebaluazioa.
Deialdi ofizialaren egunean eskola magistraletan eta mintegietan emandako edukiei buruzko azterketa idatzia egin behar da, irakasgai osoaren % 40 balioko duena, eta irakasgaia gainditzeko gutxieneko nota 10etik 3.5 puntukoa izango da. Betebehar hau betetzen ez bada, nota final magistraletan eta mintegietan emandako edukiei buruzko azterketa honen nota izango da.
Test galderei erantzuteko debekatuta dago kalkulagailuak, telefono mugikorrak, smartwatchak eta inolako aparatu elektronikorik erabiltzea. Gainerakoan, bakarrik kalkulagailauk erabili ahal dira.
Gainerako % 60a laborategiko praktiketan egindako lanetan eskuratutako emaitzetatik ateratzen da. Lan horietan eskuratutako gaitasunak bi prozedura hauen bidez ebaluatzen dira:
a) Praktiketan egindako lanari buruz laborategiko lan taldeek egindako aurkezpenek irakasgai osoaren amaierako puntuazioaren % 30eko balioa izango dute. Praktika bakoitzak 0tik 10era bitarteko puntuazioa jasoko du, eta kalifikazio bakoitzaren balioa irakasgaiaren amaierako puntuazioaren % 7.5 izango da; hortaz, 4 praktika direnez, guztira aipatutako % 30era iristen da.
Zehazki, lan taldeen erdiek 1. eta 3. praktikak aurkeztuko dituzte, eta beste erdiek, 2.a eta 4.a. Talde baten aurkezpena amaitzean, galderen txanda bat irekiko da, gainerako taldeek, gutxienez, galdera bat egin dezaten. Galderarik egin ezean, taldea osatzen duten pertsona guztiek, praktika horren ebaluazioan, puntu negatibo bat jasoko dute, 10etik, egin gabeko galdera bakoitzeko. Galderen txandaren amaieran, irakasleak iradokizunak eta galderak egingo ditu aurkezpenaren eduki teknikoari eta alderdi formalei buruz. Iradokizun eta galde hauen ondorioak praktikaren nota oinarri izango dira eta errubrika batekin lotuta izan ahalko dira; kasu honetan errubrika argitaratuta egongo da ikasleek jakin dezatela.
Praktika batean aurkezten ez diren taldeek beren kabuz txosten dokumentu bat egin behar dute; haatik, beste talde batek aurkeztutako dokumentu baten informazioa hartu ahalko dute, eta "zuzendu” edo hobetu egin ahalko dute, kontuan hartuta aurkezpenean planteatutako galderak eta irakasleak formari eta eduki teknikoari buruz egindako iradokizunak. Horrela, irakasleak entregatutako dokumentua erabiliko du praktika horren ebaluaketa egiteko.
b) Praktika bakoitzean egindako lan praktikoei buruzko testa, 3-5 galdera ingurukoa. Praktika guztien testek guztira 20 galdera izango dituzte, eta haien balioa irakasgaiaren amaierako puntuazioaren % 30 izango da.
2) Azken proba bidezko ebaluazioa.
Etengabeko ebaluazioari uko egiteko, idatzi bat bidali behar zaio irakasgaiaren koordinatzaileari, arautegian zehaztutako epeetan eta prozeduraren bidez. Uko egiteak esan nahi du notaren % 100 lor daitekeela eskola magistraletan, mintegietan eta laborategiko praktiketan emandako edukiei buruzko azterketa idatzian, honela banatuta: magistralei eta mintegiei dagokien zatiak irakasgaiaren amaierako puntuazio osoaren % 40 balioko du, eta laborategiko zatiak, berriz, gainerako % 60a. Magistralei eta mintegiei dagokien zatian, irakasgaia gainditzeko, 10etik gutxienez 3.5 puntuko nota atera beharko da. Laborategiari dagokion zatia 30 galderako test bat bakarrik izango da, gutxieneko nota ateratzeko eskakizunik gabe.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiko deialdiaren ebaluazio formatua errepikatzen da, baina azken proba bidezko ebaluazioan laborategiko zatiaren testak 20 galdera izango ditu.Irakasgai-zerrenda
GAITASUNAK:• Irratikomunikazioko sistemak garatzeko gaitasuna: antenen, ekipoen eta azpi-sistemen diseinua, kanalen modelatzea, loturen kalkulua eta planifikazioa.
• Komunikazio finko eta mugikorretako inguruneetan kable, lerro edota satelite bidezko sistemak inplementatzeko gaitasuna.
• Multimedia seinaleen atzipen, difusio eta banaketa sareak diseinatzeko eta dimentsionatzeko gaitasuna.
• Irratinabigazio eta posizionatze sistemak, radar sistemak barne, diseinatzeko gaitasuna.
Eskola magistralak eta mintegiak.
1. gaia. Hedapenaren teoria aurreratua. Espazio libreko hedapenaren eta sistema erradiatzailen berrikuspena. Kanalaren eta hedapenaren ereduak. Ariketak.
2. gaia. Zerbitzu finkoetarako irratikomunikazioak. Irrati-loturen berrikuspena. SDH eta PDH berrikuspen laburra. Kanalizazioa. Xedaezintasunari eta errore-ezaugarri buruzko problemak. Ariketak.
3. gaia. Irratikomunikazio mugikorrak. Komunikazio mugikorren oinarrien berrikuspena. Ikasketa-kasu bat, LTE: beamforming, MIMO eta espektro-efizientzia. Ariketak.
4. gaia. Sateliteen bidezko komunikazioak. Satelite-komunikazioen oinarrien berrikuspena. Sateliteen bidezko zerbitzu mugikorrak, sateliteen bidezko difusioa. Ariketak.
5. gaia. Radar eta irratinabigazioko sistemak. Radarraren sistemen diseinuaren eta oinarrien berrikuspena. Geolokalizazioko sistemak. Ariketak.
Laborategiko praktikak.
1. praktika. Neurrien automatizazioa. Ekipamendu kontrolatzeko SW-aren hastapenak. Neurri-kanpaina eta geroko analisia gauzatzeko kontrol-software-aren garapena. Emaitzen aurkezpena.Irrati-frekuentziako seinaleen neurria eta zirkuituen karakterizazioa S-parametroen bidez.
2. praktika. Simulazio-SW-aren hastapenak. Antenen diseinua. Ikasteka-kasu bat: microstrip-antenen diseinu eta simulazioa. Emaitzen aurkezpena.
3. praktika. Hedapenaren ereduak eta oinarrizko kanal-ereduaren hastapenak. Denbora-erantzun eta frekuentzia-erantzunaren neurria; hedapenaren abiadura. Indoor neurri-kanpainaren plangintza eta gauzatzea; datu-prozesaketa eta kanalari buruzko ondorioak. Emaitzen aurkezpena.
4. praktika. LTE sistemen simulazioa. Estalduraren helburu orokorrak eta tutoriala sarea garatzeko. Emaitzen aurkezpena.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
- Irakasgaiko gardenkiak eta ebazteko kasu praktikoak (eskuragarri online plataforman, eGela).- Praktiken gidak (ere eskuragarri eGelan) eta kontsultarako material atxikia.
Oinarrizko bibliografia
- Reglamento de Radiocomunicaciones. Unión Internacional de Telecomunicaciones - Sector Radio, UIT-R. Ginebra 2008.- Recomendaciones UIT-R. Sector de Radiocomunicaciones, Series: F, M, PI, PN, S, SF, SM, V. Unión Internacional de Telecomunicaciones - Sector Radio. Ginebra 2008.
- John S. Seybold. Introduction to RF propagation. John Wiley & Sons, Inc. 2005.
- J. A. Romo. Comunicaciones por satélite. Publicaciones-Escuela Técnica Superior de Ingeniería de Bilbao, 2009.
- Robert K. Crane. Propagation handbook for wireless communication system design. CRC Press LLC, 2003.
- Satellite Communications Systems Engineering. Louis J. Ippolito, Jr. Ed. John Wiley & Sons Ltd, 2008
Gehiago sakontzeko bibliografia
Recomendaciones UIT-R. Sector de Radiocomunicaciones, Series: F, M, PI, PN, S, SF, SM, V. Unión Internacional de Telecomunicaciones - Sector Radio. Ginebra 2008.José María Hernando. Transmisión por Radio, sexta edición. Editorial Universitaria Ramón Areces, 2008.
Stuzman, Warren. Antenna Theory and Design. John Wiley and Sons, 1981.
Comunicaciones Móviles. J. M. Hernando Rábanos. Editorial Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid 1998
Cellular Radio Performance Engineering. A. Mehrotra. Ed. Artech House 1994.
Hernando J. M. y Lluch C. Comunicaciones Móviles de Tercera Generación UMTS. Telefónica Móviles España, segunda edición, 2001
Understanding UMTS RADIO NETWORK, Modelling, Planning and Automated Optimisation. John Wiley and Sons, 2006.
Radio Network Planning and Optimisation for UMTS. Jaana Laiho y Achim Wacker. Ed. John Wiley & Sons Ltd, 2006
OFDM for Wireless Multimedia Communications. R Van Nee, R Prasad , 2000.
Synchronization and Channel Estimation in OFDM Systems. JJ van de Beek , 1998.
K. F. Sander, "Microwaves Components and systems", Addison-Wesley, 1987
Bahl I. "Microwave Solid State Circuit Design"- John Wiley & Sons
Introduction to Radar Systems, M.I. Skolnik, McGraw-Hill Book Co., Singapur, 1980
Radar System Analysis and Modeling, D. K. Barton, Artech House , 2005
A software-defined GPS and Galileo Receiver - A single-frequency approach, K. Borre, D.M. Akos, N. Bertelsen, P. Rinder, S.H. Jensen, Birkhäuser , 2007
Aldizkariak
IEEE Transactions on CommunicationsIEEE Transactions on Vehicular Technology
IEEE Transactions on Broadcasting
IEEE Antennas and Wireless Propagation Letters
Estekak
http://www.itu.inthttp://www.ebu.ch
http://www.etsi.org
http://www.dvb.org
http://www.umts-forum.org
http://www.3gpp.org
http://ieeexlpore.ieee.org
http://www.esa.int/esaNA/galileo.html
http://www.gps.gov