Gaia
Telekomunikazioaren Teknologiak Txertatzea Gizartean
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Garapen teknologikoa gero eta arinagoa da. Telekomunikazioetara zuzendutako aplikazioak ugaritu egiten dira. Gizarteak jokaera berriak bilakatzen ditu, informazioa bereganatzeko bideak biderkatuz: pertsonen arteko harremanak era ezberdinez bideratu egiten dira.IRAKASGAIAREN HELBURUAK
Telekomunikazioen eragina gizartean eta gizakien arteko harremanetan aztertzea. Eragin horri buruz hausnartu eta konstruktiboki kritikatu. Norbera eta besteen oinarri etikoak ezagutu, eragin horretan.
Pentsamendu kritikoa modu sistematikoan lantzea, ezinbesteko ezagutza teorikoak ematea eta telekomunikazioen munduan aplikatzea.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ARANGUREN ARAMENDIA, GERARDO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebakarra | Teknologia Elektronikoa | gerardo.aranguren@ehu.eus |
ZABALA LECUE, EDUARDO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Teknologia Elektronikoa | eduardo.zabala@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Telekomunikazio-ingeniaritzako teknologiak eta sistemak oro har integratzeko gaitasuna, eta testuinguru zabalago eta diziplina anitzekoagoetan, hala nola bioingeniaritzan, bihurketa fotovoltaikoan, nanoteknologian, telemedikuntzan. | 100.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Mintegia | 30 | 45 | 75 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Edukien azalpena eta eztabaida | 30.0 | 100 % |
Ikaslearen lan pertsonala | 0.0 | 0 % |
Txostenak eta azalpenak lantzea | 45.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 30.0 % | 40.0 % |
Eztabaida kritikoa ikasgelan | 30.0 % | 40.0 % |
Praktiken Memoria/Txostenak | 20.0 % | 30.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Giza, gizarte eta ingurumen efektuak aurkitzea teknologietan.Ingeniaritzak gizartean duen eragina baloratzea.
Proiektuaren emaitzak taldean aurkeztea, idatziz eta ahoz.
Norberaren lan-jardunari buruz hausnartzea.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
EBALUAZIOA:Ebaluazioa jarratua da klaseetan zehar. Irakasgaia 5 batekin gainditzen da. Kalifikazioak (10 arte) hurrengo alderdiak hartzen ditu kontuan:
- Eztabaidetan zentzuz parte aktibo hartzea (arrazoiketa zein ERREFERENTZI-DOKUMENTUEN BIDEZKO JUSTIFIKAZIOA kontutan hartuko da).
(4 puntu)
- Gai baten aurkezpena gelan; ikasleak moderatzaile-rola izango du ondorengo eztabaidan.
(3 puntu)
- Saio bakoitzeko banakako txostenak, aldez aurreko analisiak, banakako garapenak eta eskoletan idatzitako iruzkinak edo gogoetak jasotzen dituztenak.
(3 puntu)
Aurreko balorazioek, logikoa denez, eskoletara joatea eskatzen dute.
Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikasleak ez ditu 5 puntu lortu ikasturtean. Ebaluazioa honetan datza:- Ikasgelan aurkeztutako gaietako bat ahoz azaltzea, argudiaketa bibliografian azaldutako gaia menderatzen dela frogatzeko moduan garatuz: gai zehatza zozketa bidez aukeratuko da azterketa egiterakoan.
(10 puntu)
Irakasgai-zerrenda
1. ZIENTZIA, TEKNOLOGIA ETA GIZARTEA.2. TELEKOMUNIKAZIOAREN TEKNOLOGIEN ERAGINA GIZARTEAN ETA INGURUNEAN.
3. PENTSAMENDU KRITIKOA.
4. TELEKOMUNIKAZIO-INGENIARITZAREN LANBIDEA.
5. ETIKA PROFESIONALA.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Rafael Escolá, José Ignacio Murillo."Ética para ingenieros" .EUNSA. 2002Oinarrizko bibliografia
-Ética para ingenierosRafael Escolá, José Ignacio Murillo
Ed, EUNSA. 2002
-Computers and Society
Computing for good
Lisa C. Kaczmarczyk
Ed. CRC Press. 2012
-Ética para ingenieros
Galo Bilbao, Javier Fuertes, José Mª Guibert
Ed. Desclée. 2006
-Engineering Ethics
Concepts and Cases
Charles E.Harris, Michael S.Pritchard, Michael J.Rabins
Ed. Wadswirth. Thomson Learning. 1999
-Las redes sociales en la vida de tus hij@s.
Cómo conseguir que se relaciones on-line de forma segura y responsable.
Fernando García Fernández,
Ed. Foro generaciones interactivas. 2010
-Ethics in Engineering
Mike W. Martin, Roland Schinzinger
Ed. McGrawHill. 1996 (3. edizioa)
Gehiago sakontzeko bibliografia
Gago, Alfonso. "Las nuevas tecnologías y los valores humanos". Fundación Mounier. 2000.Charles E.Harris, Michael S.Pritchard, Michael J.Rabins. "Engineering Ethics. Concepts and Cases". Wadswirth, Thomson Learning, 1999
Del Arco, Javier. "Elementos de ética para la sociedad red". Dykinson, S.L. 2004.
Mike W. Martin, Roland Schinzinger. "Ethics in Engineering". McGrawHill, 1996 (3ª ed)
Aldizkariak
Information, Communication & SocietyEthics and information technology.
Estekak
http://www.waldenu.edu/News-and-Events/21719.htmOharra: ikastaro bakoitzean Interneteko helbide interesgarriak eguneratzen dira eGelan, eskolen garapenaren arabera