Gaia
Kudeaketa eta Metodologia Ikerketan
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
“Kudeaketa eta Metodologia Ikerkuntzan”, Telekomunikazio Ingeniaritza Unibertsitate Masterraren 1. Mailako derrigorrezko irakasgai bat da. Bertan, metodo zientifikoaren oinarriak ikasten dira, baita ikerkuntza zientifikoa eta/edo teknologikoa (I+G+b delakoan) aurrera eraman nahi dituen pertsona baten jarduera nagusiak ere. Horretarako, atal asko lantzen dira, adibidez, argitalpen zientifikoak, doktorego tesia, kongresu edo batzarrak, patenteak, spinoff eta haztegiak, ezagutza zientifikoaren eta teknologikoaren transferentzia ingurune produktibora, informazio-bilaketa, ikerkuntza-proiektuen proposamenak prestatzea, I+G+b proiektuen ziurtapena, eta ahozko komunikazioak prestatzea. Beste gai batzuk ere lantzen dira, hala nola, iruzurra, errorea, zientziaren filosofia eta etika ikerkuntzan.Irakasgai honetan ez dira soilik ezagutza teorikoak ikasten; errealitateko eragiketak oinarritzat dituzten lan praktikoen bidez, enpresa, unibertsitate edo ikerkuntza zentroetako I+G+b ekintzen garapenak aurrera eramateko beharrezko gaitasunak eta ezagutzak lortzen dira.
Lortu beharreko ezagutza eta gaitasunak guztiz lotuta daude Telekomunikazio Ingeniaritza Unibertsitate Masterreko “Telekomunikazioko proiektuen kudeaketa teknologikoa” deituriko moduluan dauden beste irakasgaiekin. Irakasgai honek edukiak ikerkuntza zientifiko eta teknologikoaren ikuspegitik lantzen ditu batez ere, telekomunikazio ingeniaritzaren praktika profesionala “Proiektuen zuzendaritza” irakasgaian lantzen delarik (masterreko 2. mailan). Moduluko beste irakasgaiak, “Telekomunikazioaren Teknologiak Txertatzea Gizartean” izenekoak, etika eta deontologia profesionalean sakontzen du, baita ingeniaritza enpresa zein administraritzan garatzeko moduan, teknologiak gizartean, jasangarritasunean, ingurugiroan eta pertsonen ongizatean duen eragina landuaz ikuspegi kritikoarekin.
“Kudeaketa eta Metodologia Ikerkuntzan” egokiro ikasteko, graduan ingeniaritzako proiektuekin zerikusia duten irakasgaietako kontzeptuak menperatzea beharrezkoa da, bereziki, “Ingeniaritzako Proiektuak” deiturikoa eta baita ere espezialitate bakoitzeko irakasgai zehatzak, hau da, Telekomunikazio Sistemen Teknologia, Sistema Elektronikoen Teknologia eta Ingeniaritza Telematikoaren Teknologia espezialitateetakoak.
Beste titulazioetatik etorritako ikasleriak ezagutza horiek izen ezberdinak eduki ditzaketen irakasgaietan hartuak izango dituzte segur aski, baina edozein kasutan, suposatzen da masterrean sartutako ikasle guztiek ezagutza horiek ziurtatu dituztela, telekomunikazio ingeniaritzari buruzko gradu guztietan irakasten diren edukiak direlako.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
AGUADO CASTRILLO, MARINA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebakarra | Ingeniaritza Telematikoa | marina.aguado@ehu.eus |
ASTORGA BURGO, JASONE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Ingeniaritza Telematikoa | jasone.astorga@ehu.eus |
HUARTE ARRAYAGO, MAIDER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Ingeniaritza Telematikoa | maider.huarte@ehu.eus |
ZUBIA ZABALLA, JOSEBA ANDONI | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebakarra | Seinalearen Teoria eta Komunikazioak | joseba.zubia@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Ability to integrate technologies and systems of Telecommunications Engineering, with a general nature, and in broader and multidisciplinary contexts such as bioengineering, photovoltaic conversion, nanotechnology, telemedicine. | 50.0 % |
Gai hauei buruzko proiektuak landu, zuzendu, koordinatu eta teknikoki zein ekonomikoki kudeatzeko gaitasuna: sistemak, sareak, telekomunikazio-azpiegiturak eta zerbitzuak, baita proiektu zatien gainbegiratzea eta koordinazioa ere; telekomunikazio azpiegitura partekatuak eraikinetan edo bizi-guneetan, etxe digitalari buruzko proiektuekin batera; garraio eta ingurugiroko telekomunikazio-azpiegiturak; energia banaketarako instalazioak, eta emisio elektromagnetikoen ebaluazioa, baita bateragarritasun elektromagnetikoarena ere. | 50.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 22.5 | 37.5 |
Ordenagailuko p. | 15 | 22.5 | 37.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 37.5 | 40 % |
Ordenagailuko praktikak | 37.5 | 40 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Etengabeko ebaluazioa | 20.0 % | 40.0 % |
Lan praktikoak | 60.0 % | 80.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Irakasgaia amaitzean, ikasleriak esandako gaitasunak barneratuak izan behar ditu eta ikasketen emaitzak lortuak. Ikasketen emaitza horiek zerrenda honetakoak dira:- Proiektu bat taldean lana egiten garatzea.
- Ikerkuntza proiektuen eskaerak idazteko gai izatea, ikerkuntzaren metodologia garatuz.
- Ikerkuntza lanak aurrera eramateko oinarrizko prozedura eta teknikak ulertzea.
- Proiektuaren emaitzak taldean aurkezteko gai izatea, idatziz zein ahoz.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiko deialdian ebaluazioa bi zatitan egingo da: irakasgai osoan landutako ezagutzen azterketa idatzia (azken notaren %35a) eta 2 lan praktiko (azken notaren %65a).Ondoren, ebaluatuko diren 2 lan praktikoen pisua gehiago zehazten da:
- Ikerkuntza proiektu baten proposamen bat idaztea eta aurkeztea: %35a
- Telekomunikazioen oinarrizko kontzeptuen inguruko dibulgaziozko bideo bat sortzea eta aurkeztea: %30a
Ebaluazio prozesuak banakako zein taldekako lanak hartzen ditu kontuan.
Irakasgaia, deskribatutako sistema jarraituz, ohiko deialdian gainditzeko, beharrezkoa da atal bakoitzeko nota ponderatuen batuketak 5 ematea gutxienez eta edozein kasutan, teoriako edukiei buruzko ebaluaketa jarraiaren nota 4 izatea gutxienez (10 puntuekiko).
Mintegiko klaseetara joatea derrigorrezkoa da.
Etengabeko ebaluazioa egin nahi ez duten ikasleek, EHUko “Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia” delakoaren 8.3 Artikuluaren araberako prozedura eta epeen arabera egin beharko dute.
OHARRA: osasun baldintzek aurrez aurreko irakaskuntza edota ebaluazio zeregin bat burutzea eragozten badute, aurrez aurrekoa ez den modalitate bat aktibatuko da eta ikasleei puntualki informatuko zaie.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Notaren %100a balio duen azken froga.Uko egiteak aplikagarria den araudiaren arabera eskatu beharko dira.
Irakasgai-zerrenda
Irakasgaiaren edukia 13 gaitan garatzen da:1. Ikerkuntza zientifikoa
2. Argitalpen zientifikoak
3. Doktorego Tesiak
4. Ikerkuntza proiektuak: deialdiak, ikerkuntza-planak, proposamenak eta ebaluazioa.
5. Informazio-bilaketa: datu-base zientifikoak
6. Patenteak eta ustiapena
7. Jakituriaren transferentzia: adierazleak eta politikak
8. Ikerkuntzaren etika. Iruzurra
9. Sexismoa, arrazakeria eta antzekoak zientzian
10. Bekak eta laguntzak. Ikerkuntzaren karrera.
11. Zientzia eta erlijioa
12. Ziurgabetasuna, neurriak eta metrologia
13. Ahozko komunikazioak, kongresuak eta mintegiak
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
S. Ramón y Cajal: Reglas y consejos sobre la investigación científica. 1935.J. R. Taylor: An introduction to error analysis. University Science Books, 1982.
C. Ascheron and Angela Kitkuth, "Make your mark in Science", Wiley, 2005
E. E. Glavich, R. R. Ibáñez, M. R. Lorenzo, H. A. Palma: Notas introductorias a la filosofía de la ciencia. Eudeba, 1998.
C. Sagan: El mundo y sus demonios, Editorial Planeta, 2000.
Alan Chalmers, "La ciencia y cómo se elabora", Siglo XXI, 1992
Horace Freeland, Anatomía del fraude científico, Drakontos, 2006
Oinarrizko bibliografia
Alan Chalmers, "Qué es esa cosa llamada ciencia", Siglo XXI, 2006Pestaña, A . " El sistema español de ciencia y tecnología", Investigación y Ciencia, Diciembre, 1996.
Centro Español de metrología, Ministerio de Fomento, "Guía para la expresión de la incertidumbre de medida", 1998.
Freund, R. J. and Wilson, W. J., "Statistical Methods", Academic Press limited, 1997.
Gould, S.J., "Ciencia versus religión, un falso conflicto", Editorial Crítica, 2000.
Michael Shermer, "¿Por qué creemos en cosas raras?", Alba, 2002.
Decartes, R., "Discurso del Método", Alianza editorial, (Libro de bolsillo, sección clásicos),1987.
Francis Bacon, Novum Organum
Primo Yúfera, E., "Introducción a la investigación científica y tecnológica", Alianza editorial, 1994.
Quesada Herrera, J., "Redacción y Presentación del Trabajo Intelectual", Editorial Paraninfo, 1987.
Pérez Monfort, R., "Reflexiones matutinas sobre la investigación científica; Viernes 10 7:00am", Fondo de Cultura económica. México., 1994.
B. Russel, Historia de la filosofía occidental, Austral, 2007, Tomos I y II
F. Di Trocchio: Las mentiras de la ciencia. Alianza editorial, 1769, 1995.
F. Di Trocchio: El genio incomprendido. Alianza editorial, CT 2501, 1999.
R. P. Feynman: ¿Qué significa todo eso?. Editorial Crítica, 1999.
R. P. Feynman: El placer de descubrir. Editorial Crítica, 2000.
J. Losee: Introducción histórica a la filosofía de la ciencia. Alianza editorial, AU I65, 1985.
A. Pestaña, "Veinticinco años de ciencia y técnica en España: Institucionalización e infraestructuras", Investigación y Ciencia, Septiembre, 2001.
How to write a thesis - Rowena Murray , 2006
Writing for Academic Journals - Rowena Murray, 2009
How to Survive Your Viva - Rowena Murray, 2009
Gehiago sakontzeko bibliografia
Davis, P. "La mente de Dios", McGraw Hill, 1993.Francis S. Collins, "Cómo habla Dios", Temas de Hoy, Planeta, 2007.
Leonard Susskind, "El paisaje cósmico", Drakontos, 2007.
Richard Dawkins, "Evolución", Espasa Calpe, 2009
Richard Dawkins, "El espejismo de Dios", Espasa Calpe, 2007
S. Pérez: Cómo elaborar y presentar un trabajo escrito. Edición Deusto, S.A.,1993.
E. Currás: Documentación y metodologías de la investigación científica. Cuadernos de trabajo. Editorial Paraninfo,1995.
R. J. Freund and W. J. Wilson: Statistical methods. Academic Press Limited, 1997.
S. J. Gould: Ciencia versus religión, un falso conflicto. Editorial Crítica, 2000.
A. Fernández-Rañada: Los científicos y Dios. Ediciones Nobel, 2000.
C. Allégre: Dios frente a la ciencia. Ediciones Península, 2000
Jean-Marc Levy-Leblond, "Conceptos contrarios", Metatemas 70, 2002
Richard Dawkins, "Escalando el monte improbable", Metatemas Tusquets, 2008
Fernández-Rañada, A. "Los científicos y Dios", Ediciones Nobel, 2000.
Allégre C., "Dios frente a la Ciencia", Ediciones Península, 2000.
Tipler, F.J., "La física de la inmortalidad", Alianza editorial, AU 840, 1996.
Aldizkariak
JOURNAL OF MANAGEMENT INFORMATION SYSTEMS, M E SHARPE INCINTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL RESEARCH METHODOLOGY BY ROUTLEDGE
ACADEMY OF MANAGEMENT JOURNAL
INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH & METHOD IN EDUCATION BY ROUTLEDGE
COMPUTERS & OPERATIONS RESEARCH BY ELSEVIER
NATURE
SCIENCE
Estekak
Revista "El Escéptico", edita ARP- Sociedad para el avance del pensamiento crítico:http://www.arp-sapc.org
Página del Ministerio de Educación: www.mec.es.
Página del Centro Español de Metrología: www.cem.es.
Servicio de Información Comunitario sobre Investigación y Desarrollo:
http://cordis.europa.eu.int/es/home.html.
FECYT http://www.accesowok.fecyt.es/cursos/online.html
On being a scientist; a guide to responsible conduct in research,The national Academic of Science, The national Academic of Engineering and the Institue of Medicine (USA); http://www.nap.edu/catalog.php?record_id=12192
Nature Journal, http://www.nature.com/nature/index.html
Science magazine, http://www.sciencemag.org/