XSLaren edukia

Pediatria

Ikastegia
Medikuntza eta Erizaintza Fakultatearen Donostiako Irakasgunea (4., 5., 6.)
Titulazioa
Medikuntzako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
5
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2255
Mintegia1224
Gelako p.139
P. klinikoak3258

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

HELBURUAK:

- Jaioberri, haur eta nerabeen ezaugarri morfofuntzionalak ezagutu.

- Hazkuntza.

- Jaioberri goiztiarra.

- Patologia pediatriko nagusiak ezagutu, diagnostikatu eta maneiua bideratu.

- Haurren elikadura.

- Diagnostiko eta aholku genetikoa.

- Haurtzaro eta nerabezaroko garapen kognitiboa, emozionala eta psikosoziala.

- Anamnesi osoa egiten jakin, pazientearengan zentratua eta patologi desberdinetara bideratua, esanahia ulertuz.

- Mihaketa psikopatologikoa eta aparatuz eta sistemaz egindako mihaketa fisikoa egiten jakin, esanahia ulertuz.

- Adin bakoitzean, parametro klinikoetan gertatzen diren aldaketak baloratzen jakin.

- Pazientearen beharrei eta inguru familiar eta sozialera bideraturiko jarduera plan bat ezarri, pazientearen zeinu eta sintomekin koherentea dena.

- Oinarrizko eta aurrerako bizi-soporte maniobrak ezagutu.



GAITASUNAK:

- Anamnesi osoa egitea jakin, pazientearengan zentratua eta patologi desberdinetara bideratua, esanahia ulertuz.

- Mihaketa fisikoa egiten jakin, aparatuz aparatu eta sistemas sistema.

- Adin bakoitzean, parametro klinikoetan gertatzen diren aldaketak baloratzen jakin.

- Pazientearen beharrei eta inguru familiar eta sozialera bideraturiko jarduera plan bat ezarri, pazientearen zeinu eta sintomekin koherentea dena.

- Diagnostiko eta aholku genetikorako jarraibideak ezartzea.

- Bizi arriskua duten egoerak ezagutu, diagnostikatu eta maneiua bideratzen jakitea.

- Oinarrizko eta aurrerako bizi-soporte maniobrak ezagutu.

- Jaioberri, haur eta nerabeen ezaugarri morfofuntzionalak ezagutu.

- Hazkundearen balorazio egokia egitea adin pediatrikoaren atal ezberdinetan.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

MAGISTRALAK (1+22+1)

Ikasgai magistrala, gai edo unitate tematiko baten esposizio orala da, laguntza ikonografiko edo eskema zientifiko batean oinarrituz. Antzezlekua ikasgela izanik, ikasgai teorikoa, esperientzia duen irakasle batek emanten du bere ikuspegia irakatsiz.

Irakasturte guztiko ikasleak bilduko dira ikasgai hauetan (100 ikasle gehienez).

0.- Aurkezpena eta sarrera.

1.- Jaioberria. Ezaugarri anatomiko eta fisiologikoak. Jaioberriaren

balorazioa. Zainketa orokorrak

2.- Fetuaren hazkundearen alterazioak. Adin gestazionala. Pisu eskaseko

jaioberria. Jaioberri goiztiarren arreta

3.- Jaioberriaren arnas zailtasuna

4.- Jaioberriaren infekzioak. Jaioberrien sepsis eta meningitisa. Transmisio bertikaleko infekzioak. TORCH.

5.- Haurtzaroko garai ezberdinetan hazkunde eta garapenaren ezaugarriak.

Hazkundearen patologia.

6.- Heste-malabsortzioaren sindromea. Gaisotasun zeliakoa. Arearen

fibrosi kistikoa.

7.- Hepatopatiak: Transmisio bertikaleko B eta C hepatitisen maneiua.

Gibelaren oinarrizko patologiak.

8.- Diabetes mellitus.

8'.- Obesitatea.

9.- Tiroide eta giltzurrun-gaineko guruinen arazoak.

10.- Goiko arnasbideetako infekzioak. Errinitis. Adenoiditis. Sinusitis.

Faringoamigdalitis. Otitis. Laringitisa.

11.- Beheko arnasbideetako infekzioak. Gorputz arrotzaren aspirazioa.

Pneumonia. Tuberkulosia.

12.- Bronkiolitisa. Asma.

13.- Gaixotasun exantematikoak. Elgorria. Errubeola. Bat-bateko exantema.

Kawasaki eritasuna. Eskarlatina

14.- Kukutxeztula. Parotiditis. Sindrome Mononukleosikoa.

15.- Meningitisa, enzefalitisa

16.- Sortzetiko Kardiopatia zianogenoak eta azianogenoak. Bihotz

gutxiegitasuna

17.- Gernu Infekzioa. Giltzurrun malformazioak.

18.- Nefropatia glomerularrak.

19.- Haurtzaroaren leukosi akutuak.

20.- Haurtzaroaren tumore solidoak.

21.- Konbultsioak. Sukar konbultsioa.

22.- Patologia neuromuskularra.



GELAKO PRAKTIKAK (13)

Helburu nagusia kasu praktiko baten aurrean nola jokatzea ikastea da. Kasu desberdinak daude (analisi diagnostikoak, laborategi arazoak, informatikoak...). Ezaguera praktikoa situazio konkretu baten aurrean erabiltzeko antolatu dira. Irakasle eta ikaleen artean partekatzen da protagonismoa.

50 Ikasle izango dira gehienez Gela Praktika bakoitzean, beraz irakasle bakoitzak 2 aldiz irakatsiko du kasu bakoitza (egun berean edo egun jarraietan). Gela Praktika bakoitzeko modalitatea Irakasleak erabakiko du (kasu praktiko, ikasgai magistral edo formatu konbinatu bezala).

1.- Jaioberriaren hipoxia. Jaioberriaren bizkortzea.

2.- Jaioberriaren asaldura hematologikoak. Jaioberriaren ikterizia.

3.- Gastroenteritis akutua. Deshidratazioa.

4.- Abdomen akutua. Butxadurak.

5.- Herpes simplex eta barizela-zosterrak sorturiko infekzioak.

Enterobirusak: polio, coxsackie, ECHO.

6.- Hematuria. Hipertentsio arteriala.

7.- Haurtzaroaren anemiak.

8.- Kolagenosiak. Artritis kroniko jubenila.

9.- Adimen ezintasuna. Hiperaktibitatea-arreta defizitaren sindromea.

10.- Haurtzaroaren portaera arazoak: anorexia, bulimia, atxikimenduak...

11.- Obesitatea. Enuresia. Enkopresia

12.- Nahi gabeko lesioak.

13.- Tratu txarrak.

MetodologiaToggle Navigation

MINTEGIAK (12)

Mintegia ikaslearen irakaskuntzan oinarritutako metodologia da. Irakasle, ikasle eta adituek gainbegiratutako sesio monografikoak dira. Zenbait fasez osatzen dira: ikasgaiaren proposamena, aktibitateen banaketa, bateratze lana eta ebaluazioa. Ikasleen partizipazio aktiboaz bereizten dira irakaslearen laguntza dela medio.

Helburu akademikoa ezagutzaren eraiketa da ikaslearen irakurmen, presentazio, eztabaida eta representazioen bidez. Mintegien ezaugarri nagusiak parte-hartzaileen eztabaida eta idatzizko lana dira.

Mintegi bakoitzean gehienez 48 ikasle izango dira. Beraz, irakasle bakoitzak Mintegi bakoitza 2 aldiz irakatsiko du (egun berean edo egun jarraietan)48 ikasle baino gehiago baldin badaude.

Ikasturte honetan talde bakoitzak (gehienez 8 ikasle talde bakoitzean) bi mintegi landuko ditu eta beste ikaslekideei aurkeztuko dizkie. Irakasle bakoitzak bere Mintegia landutako taldea ebaluatuko du.

1.- Hazkundearen azterketa eta balorazioa. Garaiera baxuko umea.

2.- Edoskitze naturala. Lehen bi urteetako elikadura.

3.- Gorakoak.

4.- Sortzetiko metabolismo akatsak.

5.- Alergia alimentarioa. Anafilaxia.

6.- Infekzio estafilokozikoak. Infekzio estreptokozikoa. Jatorri

Infekziosoa duen shocka.

7.- Txertoak. Txertaketa egutegia

8.- Sukarra

9.- Loari lotutako arnas arazoak. Bularreko haurraren bat-bateko heriotzaren sindromea. Loaren apnea eta hipoapnea obstruktiboen sindromea.

10.- Hemostasiaren patologia.

11.- Nerabezaroaren patologia.

12.- Haurtzaroaren herrentasuna.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIOA:

a)Ebaluazio teorikoa emaitzaren %75 adierazten du.

- Test motako azterketa idatzia: 55 galdera, 5 erantzun eta bakarra egiazkoa, galdera negatibo bakoitzeko = -0.33puntu. Galderak 22 Ikasgai Magistral, 13 Gela Praktika eta 12 Mintegiei buruz izango dira.

- 5 Kasu kliniko, bakoitza 4 galderekin. Bakoitza 4 puntu arte ebaluatuko da.

- Gehienezko puntuazioa: 55+20 = 75 puntu

- Azterketa gainditzeko 40 puntu positibo behar dira. Ohiko deialdian 40 puntu baino gutxiagoko puntuaziorik ez da ontzat emango.



Azterketa Basurto, Donostia eta Gurutzetako Ospitaleetan berdina izango da. Iraupena 120 minutukoa izango da. Azterketaren puntuazio gehiena 7,5 puntukoa izango da, 10 arteko puntuazioara mintegi eta praktika klinikoen puntuazioekin beteko da. Ohiko deialdiko azterketa 2019ko urtarrilak 16 izango da (9tatik - 11tara). Ez-ohiko deialdiko azterketa, 2019ko urtarrilak 31 izango da (9tatik-11tara).





2.Mintegien ebaluaketa: emaitzaren %15 adierazten du. Kalitate zientifikoa, aurkezpenaren argitasuna eta talde lana ebaluatuko dira. Gutxieneko etortzea 10 mintegikoa izango da.





3.Praktika klinikoen ebaluaketa. Azken kalifikazioko %10 adierazten du. Derrigorrezko etortzea %80koa. Etortzea eta jarreara 0,5 punturekin balioztatuko dira eta historio klinikoen erabakitasuna beste 0,5 punturekin.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

M, S eta GA-GO Ikasgela birtualeko edukiak, erabilera derrigorrezko material minimoak dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Nelson, Tratado de Pediatría. 19º edición. Barcelona: Elsevier, 2013.



Gehiago sakontzeko bibliografia

Sakontzeko bibliografia eskura egongo da, gaien arauera, M, S, GA-GO Gelen laguntzarako dagoen Gela Birtualean.

Aldizkariak

- Pediatrics
- UpToDate
- Anales de Pediatría Continuada
- Anales de Pediatría

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

GUIA DOCENTE

PRACTICAS Y ROTATORIO