XSLaren edukia
Bizikidetzarako Hezkuntza
- Ikastegia
- Psikologia Fakultatea
- Titulazioa
- Psikologiako Gradua
- Ikasturtea
- 2019/20
- Maila
- X
- Kreditu kopurua
- 4.5
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 24 | 36 |
Mintegia | 2 | 3 |
Gelako p. | 5 | 7.5 |
Ordenagailuko p. | 5 | 7.5 |
Tailerra | 9 | 13.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
GAITASUNAK:
Bizikidetzarako Hezkuntzaren (BH) oinarri teorikoak ezagutzea.
Bakerako Hezkuntzak eta Gatazken Ebazpenak eskolan esku hartzeko esparru gisa duten garrantzia ezagutzea.
Bakerako Hezkuntzaren eta Gatazken Ebazpenaren helburu eta lerro orokorrak ezagutzea, bai eta horietan parte hartzen duten agenteak eta eskolako testuinguruan dituzten oinarri psikopedagogikoak ere.
Bizikidetzari buruzko esku hartzeen eskaerak identifikatzeko gai izatea, eskolako testuinguruan.
Bizikidetza ebaluatzeko tresnak erabiltzeko gai izatea, eskolako testuinguruan.
Esku hartzeko estrategiak diseinatzeko, aplikatzeko eta ebaluatzeko gaitasuna eskuratzea, eskolako bizikidetzarako gaitasunak eskuratze aldera.
Lanbide anitzeko taldeetan lan egiteko gai izatea.
Idatzizko nahiz ahozko txosten teknikoak egiteko gai izatea.
Psikologoak eskolaren arloan dituen funtzioak eta ardura etikoak ezagutzea.
Bizikidetzarako Hezkuntzari buruzko dokumentazio-iturriak erabiltzeko gai izatea, eta informazioa eskuratzeko behar diren estrategiak menderatzen direla erakustea.
IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK
1. Bizikidetza zer den azaltzea.
2. Bizikidetzarako hezkuntzaren balio eta eduki pedagogikoak eta hura oztopatzen duten aldagai nagusiak deskribatzea.
3. Bizikidetza oztopatzen duten egungo hezkuntza-sistemaren alderdiak deskribatzea.
4. Bakerako Hezkuntza eskolaren eremuan bizikidetzan esku-hartzeko esparru gisa ulertzea.
5. Bake positiboa eta gatazkaren ikusmolde positiboa deskribatzea.
6. BHren helburuak eta horiek lortzeko hezkuntza-lerroak azaltzea.
7. BH prozesuan parte har dezaketen eragileak zein izan daitezkeen azaltzea.
8. BHn eskola-egiturak izan behar dituen ezaugarriak deskribatzea.
9. BH prozesua aplikatzeko modua azaltzea.
10. BHrekin zerikusia duen dokumentazio-iturriak erabiltzea.
11. BHrekin zerikusia duen informazioa ulertu eta maneiatzea.
12. BHri buruzko txosten teknikoak lantzea eta ahoz zein idatziz aurkeztea.
13. Ahoz zein idatziz komunikatzea.
14. Taldean lan egitea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
I ATALA: BIZIKIDETZA
1. Sarrera: bizikidetzarako hezkuntza.
1.1. Bizikidetza eta haren pedagogiaren eduki edo/eta balioak.
1.2. Bizikidetza oztopatzen duten aldagaiak.
2. Bizikidetza oztopatzen duten egungo hezkuntza-sistemaren alderdiak.
2.1. Balioak eta edukiak.
2.2. Hezteko modua.
2.3. Ebaluazio-sistema.
2.4. Ikaslearen eta irakaslearen ikusmoldea.
2.5. Eskola-egitura.
II ATALA: BAKERAKO HEZKUNTZA BIZIKIDETZAN ESKU HARTZEKO TRESNA GISA
3. Bakerako Hezkuntzaren oinarri teorikoak.
3.1. Kontzeptuzko oinarriak: bake positiboa eta gatazkaren ikusmolde positiboa.
3.2. BHren helburuak, balioak, edukiak, hezkuntza-lerroak eta BH prozesuan parte har dezaketen agenteak.
4. Bakerako hezkuntza praktikan.
4.1. Eskola-egitura Bakerako Hezkuntzan.
4.2. Bakerako Hezkuntza prozesua aplikatzeko modua.
III ATALA: GATAZKEN KONPONKETAN HEZIKETA PROGRAMAK
5. Gatazken konponketan oinarritutako gaitasunak irakasteko Programa Kurrikularra.
6. Berdinen arteko (berdinak edo ikaskideak) Bitartekaritza Programa.
MetodologiaToggle Navigation
Ikasgaia Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntza eta antzeko metodologia aktiboen bitartez landuko da batez ere.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Eskoletara joan eta bertan garatuko diren jardueretan parte hartzen duten ikasleen kalifikazioa jiru ebaluazio-motaren araberakoa izango da. Batetik, ikasle-taldeek egindako lanak bilduko dituen Paper-zorroa erabiliko da eta, bestetik, behaketa. Azkenik, norbere-ebaluazioa. Ebaluazio-mota horiek aukeratu dira bat datozelako Bakerako Hezkuntzaren printzipioekin.
Ikasle ez presentzialen ezagutzak eta gaitasunak, berriz, azterketaren bitartez ebaluatuko dira. Azterketak 10 galdera labur izango ditu eta gainditu ahal izateko horien erdiari gutxienez erantzun beharko zaio ondo. EZ DA GAINDITUKO BALDIN ETA AZTERKETAN HIRU ORTOGRAFIA-AKATS BAINO GEHIAGO AGERTZEN BADIRA. Ebaluazio-mota hau aukeratuz gero, JARRI HARREMANETAN IRAKASLEAREKIN, hark esateko zer material ikasi behar duzuen.
OHIKO DEIALDIA
Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasleari eta, horretarako, lau asteko epea izango du lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.
DEIALDIARI UKO EGITEA
Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren zati honen irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasleari.
Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Alzate, R. (1997). Resolución de conflictos en la escuela. Innovación educativa, 7, 107-122.
Alzate, R. (2000). Conflicto y Escuela. Letras de Deusto, 30, 15-30.
Alzate, R. eta Community Boards (2000). Resolución de conflicto: programa para Bachillerato y Secundaria. Bilbo: Mensajero.
Reizabal L., (2015): Hezkidetza bakea lortzeko ezinbesteko tresna . In L. Reizabal (arg.), “Genero-berdintasunean hezteko gida”, 37-51, Bilbo: UEU.
Jares, X. (2005): Educación para la paz. Su teoría y su práctica, Popular, Madril. Hain zuzen ere, VII, IX, X, XI eta XII kapituluak.
Jares, X. (2006): Pedagogía de la convivencia, Bartzelona: Grao. Hain zuzen ere, 20-40 orrialdeak.
• OHARRA: argitaratu gabe dauden zenbait material behar direnez, irakaslearekin hitz egin ikasgaia zure kabuz egin nahi baduzu.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Alzate, R. (1997). Resolución de conflictos en la escuela. Innovación educativa, 7, 107-122.
Alzate, R. (2000). Conflicto y Escuela. Letras de Deusto, 30, 15-30.
Alzate, R. eta Community Boards (2000). Resolución de conflicto: programa para Bachillerato y Secundaria. Bilbo: Mensajero.
Jares, X. (2005): Educación para la paz. Su teoría y su práctica. Popular: Madril.
Reizabal L., (2007): Bakearen eta gerraren inguruko ikusmoldeen garapena. In L. Reizabal (arg.), “Gizarte-ezagutzaren garapena nerabezarora arte”, 349-367, Bilbo: UEU.
Reizabal L., (2007): Esku-hartzea eta gizarte-ezagutzaren garapena. In L. Reizabal (arg.), “Gizarte-ezagutzaren garapena nerabezarora arte”, 459-480. Bilbo: UEU.
Gehiago sakontzeko bibliografia
CEIP Los Pinos de Bicorp (Valencia) (2009), 'El respeto es la base de la convivencia”. Bideoa. Iturria: http://www.youtube.com/watch?v=0VJFxQHvyfQ. Premio 2009 de la Comunitat Valenciana.
Lederach, J.P. (1984): Educación para la paz. Bartzelona: Fontamara.
Reizabal, L. (1995): Bakearen Dimentsio Kulturala Euskal Herriko Uste Sistema eta Pertzepzioetan. Bilbo: EHU.
Reizabal L., (2007): Esku-hartzea gizarte-ezagutzaren garapenean. In L. Reizabal (arg.), “Gizarte-ezagutzaren garapena nerabezarora arte”, 459-464, Bilbo: UEU.
Reizabal, L. eta Acha, J. (2012): Hezkuntza sozioemozionala eta ikaskuntza zailtasunak: hezkuntza-testuinguruetan aplikatzeko esku-hartzea, Bilbo: UEU.
Aldizkariak
Journal of Peace Research
Journal of conflict resolution
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- BEITIA OYARZABAL, GARIKOITZ
- CORRES MEDRANO, IRUNE
- PASCUAL JIMENO, AITZIBER
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 | ||||
2-2 | 09:00-11:00 | ||||
3-3 | 09:00-11:00 | ||||
4-4 | 09:00-11:00 | ||||
7-7 | 09:00-11:00 | ||||
9-9 | 09:00-11:00 | ||||
10-10 | 12:00-14:00 | ||||
11-11 | 12:00-14:00 | ||||
12-12 | 09:00-11:00 | ||||
14-14 | 09:00-11:00 12:00-13:00 13:00-14:00 | ||||
15-15 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 10:00-11:00 | ||||
12-12 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 13:00-14:00 | ||||
12-12 | 12:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 12:00-14:00 | ||||
2-2 | 12:00-14:00 | ||||
3-3 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
5-5 | 09:00-11:00 | ||||
6-6 | 09:00-10:00 | ||||
10-10 | 09:00-10:00 | ||||
11-11 | 10:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 2.5 A ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 2.5 A ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 2.5 B ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
5-5 | 12:00-14:00 | ||||
6-6 | 12:00-13:00 | ||||
10-10 | 10:00-11:00 | ||||
11-11 | 09:00-10:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 2.4 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 2.5 A ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-3 | 12:00-13:00 | ||||
4-4 | 12:00-14:00 | ||||
7-7 | 12:00-14:00 | ||||
9-9 | 12:00-14:00 | ||||
15-15 | 12:00-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 | ||||
2-2 | 09:00-11:00 | ||||
3-3 | 09:00-11:00 | ||||
4-4 | 09:00-11:00 | ||||
5-5 | 09:00-11:00 | ||||
9-9 | 09:00-11:00 | ||||
10-10 | 12:00-14:00 | ||||
11-11 | 12:00-14:00 | ||||
12-12 | 09:00-11:00 12:00-14:00 | ||||
14-14 | 09:00-11:00 | ||||
15-15 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-7 | 12:00-13:00 | ||||
15-15 | 12:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-7 | 17:00-18:00 | ||||
13-13 | 18:00-19:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 12:00-14:00 | ||||
2-2 | 12:00-14:00 | ||||
3-3 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 09:00-11:00 | ||||
7-7 | 09:00-10:00 | ||||
10-10 | 09:00-10:00 | ||||
11-11 | 10:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 2.4 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 2.5 A ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 2.5 A ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 16:00-18:00 | ||||
7-7 | 16:00-17:00 | ||||
9-9 | 18:00-19:00 | ||||
10-10 | 18:00-19:00 |
Irakasleak
31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-3 | 12:00-13:00 | ||||
4-4 | 12:00-14:00 | ||||
5-5 | 12:00-14:00 | ||||
9-9 | 12:00-14:00 | ||||
14-14 | 12:00-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA