Ikasketa-plana

2019/20 Ikasturtea

Hezkuntza Formala eta TeknologiaErakutsi/izkutatu azpiorriak

Kreditu kopurua
5.0
Irakaskuntza mota
Bietakoa
Izaera
Nahitaezkoa
Eskolak emateko hizkuntza
Euskara

Irakasleak

  • GARAY RUIZ, URTZA Euskal Herriko Unibertsitatea
  • LARRAZA MENDILUZE, EDURNE Euskal Herriko Unibertsitatea
  • MARITXALAR ANGLADA, MONTSERRAT Euskal Herriko Unibertsitatea
  • ARROYO SAGASTA,AMAIA
  • IRIGOYEN PERURENA, MARIA JESUS
  • ODRIOZOLA ARANBURU,OIHAN
  • TELLERIA OLABARRIETA,IÑAKI

Irakasgai-zerrenda

  • Konpetentzia digitalen marko orokorra

    Bibliografia

    • Arroyo-Sagasta, A. (2017) Docentes y escuelas que aprenden en la Red: estudio sobre competencia digital, entornos personales de aprendizaje y entorno organizacional de aprendizaje de Arizmendi Ikastola. Doktorego-tesia. UNED. Espainia.
    • Carretero, S.; Vuorikari, R. eta Punie, Y. (2017). DigCopmp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens with wight proficiency levels and examples of use, EUR 28558 en, DOI:10.2760/38842
    • INTEF (2017): Marco Común de Competencia Digital Docente - Octubre 2017
    • INTEF (2017): Marco Común de Competencia Digital Docente - Octubre 2017
  • Konpetentzia digitalak LHn eta DBHn

    Bibliografia

    • Area, Manuel (2015). Reinventar la escuela en la sociedad digital. Del aprender repitiendo al aprender creando¿, en Margarita Poggi (coord..). Mejorar los aprendizajes en la educación obligatoria: políticas y actores. Buenos Aires: IIPE-UNESCO
    • Autoría compartida (2013). 20 claves para la educación 2020. Fundación Telefónica.
    • Autoría compartida (2012). Tendencias emergentes en educación con TIC. Barcelona: Associació Espiral, Educació i Tecnologia.
  • Konpetentzia digitalak Lanbide Heziketan

    Bibliografia

    • Eusko Jaurlaritza (2011). Ikastetxeetako teknologia¿heldutasunaren eredua: https://labur.eus/31iEf
    • Future Classroom Toolkit. The `Future Classroom Toolkit' was developed within the EC-funded iTEC project (Innovative Technologies for an Engaging Classroom - FP7, Grant agreement Nº 257566). http://fcl.eun.org/toolkit
    • Karpati, A. (2011). UNESCO Digital Litercy in Education. https://labur.eus/dBBen
  • Ikasleen eta irakasleen konpetentzia digitalak diseinu didaktikoan

    Bibliografia

    • Villa, A., Poblete, M. (2007). Aprendizaje Basado en Competencias. Una Propuesta Para La Evaluación De Las Competencias Genéricas. Bilbao: Mensajero.
    • Zabalza, M. Á. (2003). Competencias docentes del profesorado universitario: Calidad y desarrollo profesional. Narcea Ediciones.
    • Ibernón, P. Silva eta C. Guzmán. Competencias en los procesos de enseñanza-aprendizaje virtual y semi-presencial.
  • Pentsaera konputazionalerako tresna aplikatuak eskolan

    Bibliografia

    • Computational Thinking (in Google for Education). https://www.google.com/edu/resources/programs/exploring­computational­thinking/
    • Center for computational thinking - Carnegie Mellon University. http://www.cs.cmu.edu/~CompThink/
    • Code.org https://code.org/curriculum/course3/1/Teacher

Hizkuntzen Irakaskuntza, Komunikazioa eta Garapenerako TeknologiakErakutsi/izkutatu azpiorriak

Kreditu kopurua
4.5
Irakaskuntza mota
Bietakoa
Izaera
Nahitaezkoa
Eskolak emateko hizkuntza
Euskara

Irakasleak

  • ALDABE ARREGI, ITZIAR Euskal Herriko Unibertsitatea
  • IRUSKIETA QUINTIAN, MIKEL Euskal Herriko Unibertsitatea
  • LARRAÑAGA OLAGARAY, MIGUEL Euskal Herriko Unibertsitatea
  • ITURRICASTILLO ARRIZABALAGA, AITZIBER
  • LEGARRA URUBURU, HIART

Irakasgai-zerrenda

  • Hizkuntzen i(ra)kaskuntza. Marko teoriko orokorra

    Bibliografia

    • HABE (itzulpena) (2005): Hizkuntzen ikaskuntza, irakaskuntza eta ebaluaziorako Europako Erreferentzi Marko Bateratua, HABE, Donostia.
    • Jaurlaritza. 2015-07-31. Oinarrizko hezkuntzaren curriculuma, Helduen Euskalduntzearen Oinarrizko Curriculuma (HEOC)
    • Larrea, K. (2003). Euskara ikasteko metodoen bilakaera: 1956-1986. Ale honetan, 53, 3-20.
  • Hizkuntza irakaskuntza online

    Bibliografia

    • Iturricastillo, A. IKTen bidezko komunikazio sinkronoa euskara-ikasleekin Hizpide, Euskalduntze -Alfabetatzearen aldizkaria. 86. Zenb. 2015 Maiatza- Abuztua.
    • Martinez Sanchez, F. eta Prendes, M.P. (2008). Estrategias y espacios virtuales de colaboración para la enseñanza superior. Revista Internacional de Ciencias Sociales y Humanidades, SOCIOTAM, XVIII(2) 59-90
    • Chan, M.E. (2004). Entornos de aprendizaje digitales. Revista digital universitaria, 5, 2-26.
  • Materiala sortzeko estrategiak eta baliabideak

    Bibliografia

    • M. Larrañaga, A. Conde, I. Calvo, A. Arruarte, J.A. Elorriaga. Ikaste­domeinuaren sorkuntza erdiautomatikoa. EKAIA, ISSN 0214­9001, Vol 26, pp. 419­437
    • Aldabe I., Arrieta B., Díaz de Ilarraza A., Maritxalar A., Niebla I., Oronoz M., Uria L. 2008. Hizkuntzaren Tratamendu Automatikoa Euskararen Irakaskuntzan. BAT Soziolinguistika aldizkaria.
    • A. Conde, M. Larrañaga, A. Arruarte, J. A. Elorriaga. D. Roth. LiteWi: A Combined Term Extraction Method for Eliciting Educational Ontologies from Textbooks.Journal of the AIST.
  • Online irakaskuntzan komunikazio-estrategiak

    Bibliografia

    • Garcia-Arriola E.A., Iruskieta M. (2016). Intentziozko irakurketa ozena: lehen urratsak. Tantak 28 (2): 85-110.
    • Sanz, G. (2005). Comunicación efectiva en el aula. Técnicas de expresión oral para docentes. Bartzelona: Graó.
    • Albaladejo, M. (2007). La comunicación más allá de las palabras. Bartzelona: Graó.

Oinarriak Teknologia eta PedagogiaErakutsi/izkutatu azpiorriak

Kreditu kopurua
5.5
Irakaskuntza mota
Bietakoa
Izaera
Nahitaezkoa
Eskolak emateko hizkuntza
Euskara

Irakasleak

  • GAMITO GOMEZ, RAKEL Euskal Herriko Unibertsitatea
  • LARRAÑAGA OLAGARAY, MIGUEL Euskal Herriko Unibertsitatea
  • PEREIRA VARELA, JUAN ANTONIO Euskal Herriko Unibertsitatea
  • ARROYO SAGASTA,AMAIA
  • CAMACHO ROMERO,ABEL

Irakasgai-zerrenda

  • Pedagogia hezkuntza-teknologian

    Bibliografia

    • Ari Larusson, J., White, B. Learning Analytics: From Research to Practice. Springer (2014). ISBN: 978­1461433040
    • Area, M. (2015). Reinvertar la escuela en la sociedad digital. Del aprender repitiendo al aprender creando. 167-194.
    • Trujillo, F. et al. (2014). Artefactos digitales: una escuela digital para la educación de hoy. Grao.
  • On-line eta blended ikaskuntza: aplikazioak eta baliabideak

    Bibliografia

    • Duart, J.M. Sangra, A. (2000). Aprender en la virtualidad. Ediciones Gedisa, S.A. Barcelona, España.
  • Metodologia-joera berriak eta berrikuntza

    Bibliografia

    • Duart, J.M. Sangra, A. (2000). Aprender en la virtualidad. Ediciones Gedisa, S.A. Barcelona, España.
  • Ikasle datuen analitikak (learning analytics)

    Bibliografia

    • Duart, J.M. Sangra, A. (2000). Aprender en la virtualidad. Ediciones Gedisa, S.A. Barcelona, España.

E-learning Testuinguruetarako Ereduak eta BaliabideakErakutsi/izkutatu azpiorriak

Kreditu kopurua
5.5
Irakaskuntza mota
Bietakoa
Izaera
Hautazkoa
Eskolak emateko hizkuntza
Euskara

Irakasleak

  • ARROYO SAGASTA,AMAIA
  • CAMACHO ROMERO,ABEL
  • GORDILLO HIDALGO,MERCEDES
  • GUARDIA ORTIZ, LOURDES Kataluniako Unibertsitate Irekia
  • LOMBIDE LIZARRALDE, PEDRO

Irakasgai-zerrenda

  • E-learning aplikatua enpresan

    Bibliografia

    • Clark, R. C.; Mayer, R. E. (2002).- E-Learning and the Science of Instruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning, Jossey-Bass/Pfeiffer, San Francisco, California.
    • Horton, W. (2000).- Designing Web-Based Training: How to Teach Anyone Anything Anywhere Anytime, John Wiley & Sons, New York.
    • van Dam, Nick (2003).- The e-learning fieldbook: Implementation Lessons and Case Studies from Companies that are Making E-Learning Work, McGraw-Hill Trade, New York.
  • E-learning aplikatua unibertsitatean

    Bibliografia

    • Sangrà, A., Guàrdia, L. & Fernandez-Michels, P. (2009). Matching technology, organisation and pedagogy in E-Learning. M. Stansfield & T. Connolly. (pp. 95-114). Hershey PA: IGI Global
    • Bates, A. W & Sangrà, A. (2014). La gestión de la tecnología en la educación superior. Barcelona: Octaedro
    • Garrison, D. R, & Anderson, T. (2005). El e-learning en el siglo XXI. Investigación y práctica. Barcelona: Octaedro
  • E-learning-erako baliabideak

    Bibliografia

    • Kaplún, M. (1998): Una pedagogía de la comunicación. Ediciones de la Torre, Madrid.
    • Moreira, M.A. (2008). La innovación pedagógica con TIC y el desarrollo de las competencias informacionales y digitales. Investigación en la Escuela, (64), 5-18
    • Cacheiro-González, M. L. (2011). Recursos educativos TIC de información, colaboración y aprendizaje. Pixel-Bit: Revista de medios y educación, (39), 69-81.
  • On-line ikaskuntzarako eredu metodologiko baterantz

    Bibliografia

    • García-Peñalvo, F., Seoane Pardo, A. (2015). Una revisión actualizada del concepto de eLearning. Décimo Aniversario. Education In The Knowledge Society (EKS), 16(1), 119-144
    • Gros Salvat, B. (2018). La evolución del e-learning: del aula virtual a la red. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 21(2)

Ikerketa Digitalak Egiteko Metodoak eta BaliabideakErakutsi/izkutatu azpiorriak

Kreditu kopurua
6.0
Irakaskuntza mota
Bietakoa
Izaera
Hautazkoa
Eskolak emateko hizkuntza
Euskara

Irakasleak

  • ALTUNA URDIN, JON Euskal Herriko Unibertsitatea
  • IRUSKIETA QUINTIAN, MIKEL Euskal Herriko Unibertsitatea
  • LOPEZ DE LACALLE LECUONA, OIER Euskal Herriko Unibertsitatea
  • MARITXALAR ANGLADA, MONTSERRAT Euskal Herriko Unibertsitatea
  • CAMACHO ROMERO,ABEL

Irakasgai-zerrenda

  • Ikerketa digitalen oinarriak

    Bibliografia

    • Iruskieta, M. Bel, N. 2017. CLARIN-K Centre Spain: una infraestructura orientada usuario. LINHD-UNED. Escuela de Verano Humanidades Digitales.
  • Humanitate Digitalak eta ikerketa ezberdinen azterketa

    Bibliografia

    • Piotrowski, M. 2016. Digital Humanities, Computational Linguistics, and Natural Language Processing. http://stp.lingfil.uu.se/~nivre/docs/michael_piotrowski_2016.pdf
    • Iruskieta, M. Bel, N. 2017. CLARIN-K Centre Spain: una infraestructura orientada usuario. LINHD-UNED. Escuela de Verano Humanidades Digitales.
  • Corpusetan oinarritutako ikerketa

    Bibliografia

    • Arantxa O. Imaz, O. D¿¿az de Ilarraza, A. Iruskieta, M. Uria, L. (2017). ANALHITZA: a tool to extract linguistic information from large corpora in Humanities research. PLN 58, pp. 77-84. ISSN: 1135-5948
    • Sinclair, S. Rockwell, G. The Voyant Tools Team. 2012. Voyant tools (web application). Online: http://voyant-tools. org.
    • Gabrielatos, C. (2005). Corpora and Language Teaching: Just a Fling or Wedding Bells? TESL-EJ, 8(4), n4. http://www.tesl-ej.org/ej32/a1.html
  • Lizentziak eta legedia

    Bibliografia

    • Altuna, J., Lareki, A., Martínez, J. I. y Amenabar, N. (2015) El riesgo de la anomia digital y su responsabilidad educativa en menores. Actas de las XXIII Jornadas Universitarias de Tecnología Educativa. Badajoz: Universidad de Extremadura.
    • Children's Online Privacy Protection Act (COPPA). http://www.coppa.org/coppa.htm, https://www.ftc.gov/enforcement/rules/rulemaking-regulatory-reform-proceedings/childrens-online-privacy-protection-rule
    • Guía práctica para la protección de los datos e información de carácter personal (LOPD) http://cecu.es/campanas/cuadernos/LOPD_1.pdf
  • Tresna estatistikoak ikerketa kuantitatiboetan eta kualitatiboetan

    Bibliografia

    • David M Diez, Christopher D Barr, Mine Cetinkaya-Rundel. OpenIntro Statistics (3rd Edition). OpenIntro (2016). ISBN: 978-1943450039 https://www.openintro.org/
    • lan Agresti, Christine Franklin Statistics: the art and science of learning from data (3rd Edition). Pearson ISBN 0-321-75594-4
    • http://onlinestatbook.com/
  • Ikerlariaren nortasun digitala: ikerketaren zabalkundea eta komunikazioa

    Bibliografia

    • Delgado López-Cózar, Emilio & Martín-Martín, Alberto. (2016). Difusión y visibilidad de la producción científica en la red: Construyendo la identidad digital científica de un autor.
    • Fernández-Marcial, V., & González-Solar, L. (2015). Promoción de la investigación e identidad digital: El caso de la Universidade da Coruña. El Profesional de la Información, 24(5), 656-664.
    • García-Peñalvo, F. (2018). Identidad digital como investigadores. La evidencia y la transparencia de la producción científica. Education In The Knowledge Society (EKS), 19(2), 7-28.

Jendartea eta Hezkuntza, Teknologien Aukerak eta ArriskuakErakutsi/izkutatu azpiorriak

Kreditu kopurua
5.5
Irakaskuntza mota
Bietakoa
Izaera
Hautazkoa
Eskolak emateko hizkuntza
Euskara

Irakasleak

  • AMENABAR PERURENA, NERE Euskal Herriko Unibertsitatea
  • GARDEAZABAL MARTINEZ DE ESPRONCEDA, XABIER Euskal Herriko Unibertsitatea
  • IRUSKIETA QUINTIAN, MIKEL Euskal Herriko Unibertsitatea
  • FERNANDEZ ROMAN, URKO
  • JULIO HURTADO,GORKA

Irakasgai-zerrenda

  • Aukerak

    Bibliografia

    • David Vila-Viñas, Xabier E. Barandiaran editore - Flocksociety Buen Conocer - http://book.floksociety.org/ec/
    • David de Ugarte - El poder de las redes - https://lasindias.com/el-poder-de-las-redes#pensando-diferente
    • Pekka Himanen - La ética hacker y el espiritu de la era de la información - http://eprints.rclis.org/12851/1/pekka.pdf
  • Arriskuak

    Bibliografia

    • Area, M., y Pessoa, T. (2012). De lo sólido a lo líquido: las nuevas alfabetizaciones ante los cambios culturales de la Web 2.0. Comunicar, 38, 13-20
    • Echeburúa, E., Labrador, F.J. y Becoña, E. (2009). Adicción a las nuevas tecnologías en adolescentes y jóvenes. Madrid. Pirámide.
    • Villadangos, S. y Labrador, F. (2009). Menores y nuevas tecnologías (NT): ¿uso o abuso? Anuario de Psicología Clínica y de la Salud, 5, 75-83.
  • Hezkuntza esku-hartzea Interneteko arriskuen aurrean

    Bibliografia

    • Instituto Nacional de las Tecnologías de la Comunicación y Orange (2011). Estudio sobre habitos seguros en el uso de smartphones por los niños y adolescentes españoles. Observatorio de la Seguridad de la Información.
    • Jiménez E., Garmendia M., Casado M.A. (2015). Percepción de los y las menores de la mediación parental respecto a los riesgos en internet. Revista Latina de Comunicación Social, 70, p.p. 49-68. DOI: 10.4185/RLCS-2015-1034
    • Altuna-Urdin, J.; Amenabar-Perurena, N.; Lareki-Arcos, A.; Martínez-De-Morentin, J.I. (2013). Las redes sociales y las diferencias intergeneracionales: un análisis entre Europa y Estados Unidos. Revista Fuentes, 13, 309-326.
    • Jiménez, A. G., de Ayala López, M. C. L., & García, B. C. (2013).Hábitos de uso en Internet y en las redes sociales de los adolescentes españoles. Comunicar, 21(41), 195-204.
  • Premia bereziak hezkuntzan

    Bibliografia

    • Hezkuntza premia bereziei erantzuna guztientzako euskal eskolan, Eusko Jaurlaritza. 2005. ISBN / ISSN: 978-84-457-2250-3
    • Herramientas para leer sin ver. Candela Ollé. Revista de los Estudios de Ciencias de la Información y de la Comunicación, nº 9, marzo 2012, ISSN: 2014-2226.
    • World Wide Web Consortium (W3C) partzuergoko Web Irismenaren Ekimenak (WAI: Web Accessibility Initiative): https://www.w3.org/WAI/WCAG20/quickref/

Proiektu DigitalaErakutsi/izkutatu azpiorriak

Kreditu kopurua
9.0
Irakaskuntza mota
Birtuala
Izaera
Hautazkoa
Eskolak emateko hizkuntza
Euskara

Irakasleak

  • IRUSKIETA QUINTIAN, MIKEL Euskal Herriko Unibertsitatea
  • MARITXALAR ANGLADA, MONTSERRAT Euskal Herriko Unibertsitatea
  • CAMACHO ROMERO,ABEL

Irakasgai-zerrenda

  • Ikerketa proiektu digitala.

    Bibliografia

    • GAURen arazoak direla eta, ezin dugu dagokion tokian sartu. ENTREGAGAIAK: 6 kreditu iker-txostena eta ahozko defentsa; ii) 3 kreditu ikergaiaren zabalkundea (webgunea, bideoa, jokoa...).