XSLaren edukia

Hizkuntzen Elkarrekintza. Ikus-entzunezko Kultura. Azterketa Genero Ikuspegitik

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2436
Mintegia57.5
Gelako p.3146.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

• Hezkidetzak eskola-testuinguruan duen garrantziaz ohartzea, genero desberdintasuna hezkuntzan agertzen den egoera ezberdinak aztertuz.

• Ikasleak, genero inguruko oinarrizko kontzeptuak ulertzeko prestatzea, ikasgelan dinamika espezifikoak aplikatu ahal izateko.

• Arte eta musika munduan, historian zehar emakumeen ekarpenak ezagutzea.

• Ikus-entzunezko kulturaren adierazpen ezberdinak arakatzea eta aztertzea.

• Ikus-entzunezko ekoizpenak aztertzerakoan ikus-lengoaiaren eta soinu-lengoaiaren kodeak ezgutzea.

• Ikus-entzunezko ekoizpenetan agertzen diren sexu estereotipoak eta rolak detektatzen dituzten genero ikuspegian oinarritutako proposamen didaktikoak biltzea.

• Komunikabideen alderdi estetiko eta teknikoak, eta komunikazio eta mezuak transmititzeko aukerak identifikatzea.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

• Genero ikuspegiari buruzko sarrera. Generoa gizartea antolatzeko printzipio gisa. Feminismoak eta berditasunarako politikak, unibertsitateko baliabideak eta iturri elektronikoak. Gizontasunaren eta emetasunaren eraikuntza gure gizartean. Genero estereotipoen azterketa.

• Hezkidetza. Curriculuma, generoa eta berdintasuna: hausnarketarako eta parte hartzeko tresnak. Balio-hezkuntza.

• Ikusizko eta soinu hizkuntzen elkarrekintza. Bi lengoaiak aldi beran agertzen diren kultur adierazpenak. Lehen hurbilketa.

• Arte eta musika lengoaiak, genero ikuspuntutik erabiltzeko proposamenak.

• Komunikabideen mundua: emakumea eta irudia. Ikus-entzunezko kulturaren arketipoak.

MetodologiaToggle Navigation

Testuen irakurketak eta analisiak

Ikusentzunezko materialak bilatu, ikusi eta aztertu

Talde-lana, eztabaidak

Lanak: aurkezpen idatzizkoak eta ahozkoak.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasle batek etengabeko ebaluazioari uko egin nahi badio, idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari. Ikasle honek bederatzi aste izango ditu idazki hau aurkezteko, ikastegiko eskola egutegian ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Kasu hauetarako azken proba egingo da.

Ebaluazio jarraituaren barruan:

-Genero ikuspegia kontuan hartuz gai ezberdinen inguruan txosten idatziak, ahozko aurkezpenak, bilaketa bibliografikoak eta ikus-entzunezko materialaren analisiak.

-Hezkidetzan oinarritutako proposamenak landu

-Mintegia: ikus-entzunezko bat sortu, prozesuaren zehar lengoaia artistikoen osagaiak integratuz

Honako aspektu hauek baloratuko dira:

-Ikasgaian parte hartze aktiboa izatea

-Ideiak adierazteko argitasuna eta erabilitako baliabideen egokitasuna

-Kontzeptuen barneratze eta ulerkuntza maila

-Proposamenen konplexutasuna, sormena eta argitasun maila

-Koherentzia baloratuko da, bai planteamenduetan zein adierazteko moduan

Lanen portzentaiak:

Txosten idatziak eta aurkezpenak %50

Bestelako lanak %20

Mintegia %30



Jarritako ebaluazio-irizpide guztiak jarraituz ikasgaia gaindituko da. Bestela, azken proba egin beharko da.





Azken proba:

Azterketaren egunean, ikasgaiaren zehar garatutako lanak entregatu beharko dira eta ahozko defentsa eskatuko da, notaren %40a. Honez gain, proba idatzi bat egingo da ikasgaiaren eduki teoriko-praktikoen inguruan, notaren %30a. Mintegiaren lanak %30a.

Ikasgaia gainditzeko azterketaren atal guztiak gainditu behar dira.









Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-Ordenagailua
-Ikus-entzunezkoak
-bibliografia eta webgrafia

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ABAD, Mª Luisa et al. (2002). Género y educación. La escuela coeducativa. Bartzelona: GRAÓ.

ABRIL, Natividad (zuz.) (2004). Generoa, sexua, hedabideak. Errealitateak, estrategiak, utopiak. Gasteiz: Emakunde: Emakumearen Euskal Erakundea.

AGUILAR, Pilar (2004). ¿Somos todas de cine? Prácticas de análisis fílmico. Oviedo: Instituto Asturiano de la Mujer.

ALIAGA, Juan Vicente (2004). Arte y Cuestiones de Género, una travesía del siglo XX. Donostia-San Sebastián: Nerea.

ARNOT, Madeleine (2009). Coeducando para una ciudadanía en igualdad. Madril: Morata.

CORDEIRO, Cristina; RODRIGUEZ, Alixe; HERRERO, Amaia; eta RUIZ, Patricia (2005). Komunikabideetan sexismoa ekiditeko. Estilo liburua. Bilbo: Bilgune Feminista.

DIGÓN, Patricia (2005). ¿Qué fue de Nannerl Mozart? Género y música en las escuela obligatoria. Sevilla: Cooperación Educativa Kikiriki.

GARCIA, Marta; CALVO Adelina eta SUSINOS, Teresa (2008). Las mujeres cambian la educación. Madril: Narcea S.A. De Ediciones.

GERTRÚDIX BARRIO, Manuel (2003). Música y narración en los medios audiovisuales. Madril: Laberinto.

GREEN, Lucy (2001). Música, género y educación. Madril: Morata.

GUBERN R. (2000). El eros electrónico. Madril: Grupo Santillana de Ediciones S.A.

GUIJARRO, Toni eta MUELA, Clara (2003). La música, la voz, los efectos y el silencio en publicidad. Madril: CIE Inversiones Editoriales Dossat 2000.

LABRADA, Jerónimo (2009). El sentido del sonido: la expresión sonora en el medio audiovisual. Barcelona: Alba.

LOSCERTALES, Felicidad eta NÚÑEZ, Trinidad (koord.) (2007). La mirada de las mujeres en la sociedad de la información. Madril: Siranda Editorial.

MARTÍN SÁNCHEZ, Gonzalo (2010). La música y la evolución de la narración audiovisual: la narración audiovisual en los vídeos musicales. Badajoz: Abecedario Ediciones.

MUÑOZ LÓPEZ, Blanca (1997). Balore sexisten transmisioa komunikabideen bitartez: rol sozialen berregituraketa berria ‘mass medietan’. In: Emakunde Ihardunaldiak: Aniztasunaren islada komunikabideen eta publizitatearen bitartez. Gasteiz: Emakunde. http://www.euskadi.net/contenidos/informacion/pub_jornadas/eu_emakunde/adjuntos/jornada.10.reflejo.diversidad.medios.comunicacion.publicidad.eus.pdf

MIRIBILLA, Pandora (2011). La coeducación en la Escuela del siglo XXI. Madril: Catarata

VIÑUELA, Laura (2003). La perspectiva de género y la música popular: dos nuevos retos para la musicología. Oviedo: KRK Ediciones.

ZAFRA, Remedios (2017). El estímulo. Madril: Anagrama.



Aldizkariak

CREATIVIDAD Y SOCIEDAD

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ABALIA MARIJUAN, ANDREA
  • ARRIAGA SANZ, CRISTINA
  • DE ALBA EGUILUZ, BAIKUNE

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-5

14:00-16:00

7-10

14:00-16:00

12-14

14:00-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-6

14:00-16:30

11-11

14:00-16:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-6

14:00-16:30

11-11

14:00-16:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-6

14:00-16:30

11-11

14:00-16:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-5

16:30-18:30

6-6

17:00-18:30

7-10

16:30-18:30

11-11

17:00-18:30

12-14

16:30-18:30

15-15

14:00-16:00

16:30-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-5

16:30-18:30

6-6

17:00-18:30

7-10

16:30-18:30

11-11

17:00-18:30

12-14

16:30-18:30

15-15

14:00-16:00

16:30-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA